// سه شنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹

مرور فصل آخر انیمه Attack on Titan و موشکافی تریلر جدید

چند روز تا پخش قسمت ۷۶ انیمه Attack on Titan باقی مانده است. اکنون باید حداکثر آمادگی ممکن را برای نیمه‌ی دوم فصل آخر کسب کرد.

مانگا Attack on Titan چند ماه قبل به پایان رسید و در عین حال هنوز تعداد بسیار زیادی از طرفدارها هستند که هیچ شناخت دقیقی از پایان‌بندی قصه ندارند. بالاخره نباید انکار کرد که میلیون‌ها نفر در نقاط مختلف دنیا واقعا اتک ان تایتان را فقط با انیمه‌ی پخش‌شده از سال ۲۰۱۳ می‌شناسند؛ سریالی که در سال ۲۰۲۲ میلادی به پایان می‌رسد.

تماشاگرها تاکنون شاهد پخش ۷۵ اپیزود از انیمه Attack on Titan بوده‌اند و اکنون برای از راه رسیدن قسمت ۷۶ با نام Judgment روزشماری می‌کنند. بدون شک وقتی با چنین داستان گسترده‌ای سر و کار داریم، افراد مختلف به مدل‌های متفاوت برای استقبال از پایان‌بندی آماده می‌شوند.

تماشا در یوتیوب

برخی از بینندگان سراغ بازبینی تک‌تک قسمت‌های قبلی رفتند و بعضی از آن‌ها به تماشای ویدیوهای خلاصه‌ی داستان بسنده کردند. عده‌ای می‌خواهند با دقت به بررسی پوسترها، تصاویر و تریلرهای رسمی بپردازند و در آن سو با بسیاری از تماشاگرها مواجه می‌شویم که تا قبل از دیدن خود قسمت‌های پایانی دیگر حتی مایل به شنیدن یک کلمه راجع به سریال نیستند. البته که همه‌ی این تصمیمات را باید محترم دانست. درنهایت هر شخص می‌خواهد با انجام کارهای مورد نظر خود به بهترین تجربه‌ی ممکن از نیمه‌ی دوم فصل آخر برسد.

در نتیجه پیش از ارائه‌ی یک خلاصه از اتفاقات رخ‌داده در اپیزودهای ۶۰ تا ۷۵ انیمه Attack on Titan باید تاکید کنم که این مقاله شامل اسپویل است؛ از داستان قسمت‌های پخش‌شده تا اطلاعات به‌دست آمده از نیمه‌ی دوم فصل آخر. من به سراغ مانگا نرفته‌ام و قصد اسپویل مستقیم پایان‌بندی براساس منبع اقتباس را ندارم. اما تریلر رسمی و جدید پخش‌شده از سوی سازندگان به خودی خود پر از جزئیات داستانی کلیدی راجع به آخرین اپیزودهای انیمه اتک ان تایتان است. پس وقتی مقاله به بخش مربوط‌به موشکافی تریلر جدید فصل آخر Attack on Titan می‌رسد، خواه یا ناخواه چند اسپویل از اپیزودهای ۷۶ به بعد داریم. پیش از آن مشغول یادآوری نیمه‌ی نخست فصل آخر می‌شویم.

(این مقاله بخش‌های متفاوتی از داستان انیمه Attack on Titan را اسپویل می‌کند)

گبی در حال آماده کردن بمب بزرگ در انیمه Attack on Titan

اولین فسمت چهارمین و آخرین فصل اتک ان تایتان با فاصله‌ی زمانی حدودا چهار سال از پایان داستان فصل سوم روایت می‌شود؛ تا مخاطب را به مارلی ببرد و شخصیت‌های مختلف را به ما معرفی کند. از بین این شخصیت‌ها می‌توان گبی را مهم‌ترین کاراکتر دانست؛ یکی از بچه‌های الدیا که می‌خواهد قدرت یکی از ۹ تایتان را به ارث ببرد. فالکو و پیک (صاحب قدرت تایتان ارابه) نیز به همراه او معرفی می‌شوند.

آرام‌آرام مخاطب هم مارلی را بهتر می‌شناسد و هم از شرایط مردم الدیا در آن‌جا آگاه می‌شود. برخی از قدرت‌های جهان علیه مارلی به پا خاستند و واضح است که دیگر به‌لطف پیشرفت تکنولوژی نظامی، تایتان‌ها به اندازه‌ی قبل شکست‌ناپذیر نیستند. البته که مارلی درنهایت بالاخره به سختی جنگ را می‌برد. ولی باتوجه‌به رخدادهای اخیر، افراد قدرتمند مارلی می‌فهمند که حتی بیشتر از قبل به قدرت Founding Titan احتیاج دارند. در نتیجه واضح است که شاهد برقراری صلح طولانی‌مدت بین مارلی و جزیره Paradis نخواهیم بود.

درحالی‌که راینر مایل به تبدیل شدن فالکو به تایتان زره‌پوش است، همه به گبی توجه می‌کنند که توانست باعث پیروزی مارلی در نبرد شود. در این بین زیک می‌خواهد با همکاری یک خانواده‌ی اشرافی قدیمی، اعلام کند که وارد جنگ با مارلی خواهد شد. زیرا یکی از اعضای خانواده‌ی Tybur در حقیقت تایتان وار همر (War Hammer) است و مردم احتمالا باور خواهند کرد که تایتان هیولایی زیک در همراهی با وار همر می‌تواند Paradis را به خاک و خون بکشد؛ تا مارلی قدرت Founding Titan را به چنگ بیاورد. زیک به خیلی‌ها دروغ گفته است.

شخصیت زن با لباس ارتشی در فصل پایانی انیمه Attack on Titan

نیمه‌ی نخست فصل آخر کاری می‌کند که مخاطب قصه را از زوایای متفاوت ببیند. برای نمونه وقتی ماجرای ورود راینر، انی، برتولت و گالیارد به جزیره را بالاخره در قسمت ۶۲ به شکلی متفاوت با قبل تماشا کردیم، ارزش بازبینی چندین و چند قسمت قدیمی افزایش پیدا می‌کند. در زمان حال هم متوجه می‌شویم که بچه‌هایی مانند فالکو و گبی را باید تنها دلیل زنده ماندن راینر دانست. زیرا او از زندگی بریده است و همین نکته‌ی مهم در یکی از اپیزودهای نیمه‌ی اول فصل آخر دوباره به یاد مخاطب آورده می‌شود. راستی در همین قسمت ۶۲ فالکو با ارن ملاقات می‌کند؛ ارن تغییرکرده نسبت به قبل که خود را سرباز الدیایی دچار به فراموشی جا زده است و حتی پسرک را به بازی می‌گیرد.

ارن با فریب دادن فالکو موفق به ارسال یک نامه می‌شود. او می‌خواهد در فستیوال بزرگ که در آن مارلی برنامه‌ی خود برای حمله به جزیره را اعلام می‌کند، تبدیل به تایتان شود. فالکو که بازی خورده است، راینر را نزد ارن می‌برد. این‌گونه راینر متوجه می‌شود که به‌زودی چه اتفاق هولناکی رخ خواهد داد. راینر حتی از ارن درخواست می‌کند که او را بکشد. چون به یاد دارد که در جزیره مرتکب چه جنایاتی شده است.

سپس درحالی‌که اطلاعات مخاطب و مردم مارلی راجع به صلح‌طلبی پادشاه فریتز و قدرت Rumbling مردم جزیره (تایتان‌های قرارگرفته در دیوارهای Paradis) افزایش می‌یابد، ارن یگر تبدیل به تایتان اتک می‌شود. در همین فستیوال برای تشویق مردم مارلی به جنگ با Paradis، از ارن به‌عنوان صاحب قدرت Founding Titan و یک تهدید بزرگ برای صلح جهانی یاد شد. فراموش نکنید که یک نفر پیش از آغاز حمله‌ی ارن، پیک و گالیارد را در محلی به‌خصوص گیر انداخت تا نتوانند تبدیل به تایتان بشوند. ارن در خاک مارلی شرایطی بحرانی را به وجود می‌آورد و منجر به مرگ تعداد زیادی از انسان‌ها می‌شود.

تایتان اصلی ارن در چهارمین و آخرین فصل انیمه Attack on Titan

تایتان وار همر تبدیل به اولین رقیب قابل‌توجه ارن در این جنگ بزرگ می‌شود و حتی تا آستانه‌ی نابود کردن او پیش می‌رود. اما به‌لطف نامه‌ی ارسال‌شده توسط فالکو، تایتان‌کش‌های جزیره از راه می‌رسند تا به ارن بپیوندند. در همین حین پیک و پورکو گالیارد هم آزاد شده‌اند. میکاسا جلوی کشته شدن ارن توسط تایتان وار همر را می‌گیرد، لیوای حمله‌ی تایتان گالیارد به ارن را متوقف می‌کند و خود ارن به‌لطف قدرت فک تایتان گالیارد از پس بلعیدن صاحب تایتان وار همر برمی‌آید تا قدرت او را کسب کند. در نبرد شلوغ، هر دو طرف کشته می‌دهند. ولی باتوجه‌به نابود شدن نیروی دریایی مارلی به وسیله‌ی تایتان غول‌آسای آرمین، بدون شک آسیب بیشتر به مارلی وارد شده است.

در آن سو گبی که به باورهای تحمیل‌شده بر خود اعتقاد قلبی داشت، با دیدن این میزان از خون و جنایت به نهایت تنفر از جزیره می‌رسد و هیچ ابایی از سلاخی تک‌تک افراد حاضر در Paradis ندارد. پیک به‌شدت آسیب می‌بیند و تایتان هیولایی زیک توسط لیوای نابود می‌شود. اما درحالی‌که ارن به بلعیدن تایتان گالیارد و کسب قدرت او هم نزدیک شده است، تایتان زره‌پوش راینر با فریادها و ناله‌های دردناک گبی و فالکو دوباره مقابل ارن (صاحب قدرت تایتان اتک و وار همر) می‌ایستد. شاید این بچه‌ها تنها دلیل راینر برای ادامه دادن به زندگی باشند. تماشاگر می‌داند که باتوجه‌به برخورداری راینر از قدرت تایتان زرهی، زمان زیادی از عمر او باقی نمانده است.

با از راه رسیدن هانجی، مبارزهای جزیره سوار بر کشتی هوایی مشغول فرار از مارلی می‌شوند. ارن هم که دیگر انرژی جنگیدن را ندارد، با میکاسا از مهلکه می‌گریزد؛ تا به داخل کشتی هوایی برسد و به وسیله‌ی لیوای آکرمن بازداشت شود. چرا؟ چون او خودسرانه به مارلی حمله کرد و سربازهای جزیره‌ی Paradis را به این میدان نبرد خونین کشاند.

گبی با کشتن دشمن مارلی و بدون گوش دادن به حرف‌های منطقی فالکو به کشتی هوایی می‌رسد. فالکو هم از او جدا نمی‌شود. سپس آن اتفاق کلیدی رخ می‌دهد و تیر از تفنگ گبی به بدن ساشا می‌رسد. دختر عاشق غذا که با یک شلیق دقیق نقش قابل توجهی در موفقیت‌آمیز بودن همین حمله داشت، به خاطر شلیک گبی قدم به قدم به سمت مرگ می‌رود.

چشم های درشت و چهره بسیار نگران و وحشت کرده گبی در فصل آخر انیمه Attack on Titan

تیم نظامی مارلی باتوجه‌به آشنا بودن شخصی که پیک و گالیارد را قبل از حمله‌ی ارن برای مدتی به دام انداخته بود، کم‌کم متوجه می‌شود که کشتی‌های ارسال‌شده به سمت جزیره فقط نابود نشده‌اند. بلکه برخی از افراد مارلی که در آن کشتی‌ها حضور داشتند، حالا در خدمت جزیره Paradis هستند. در کشتی هوایی می‌بینیم که زیک نیز به مردم جزیره پیوسته است. در قسمت‌های بعدی هم فهمیدیم که ارن و زیک برادر هستند و نقشه‌ی اصلی را با یکدیگر کشیده‌اند.

خنده‌ی بلند ارن پس از مرگ ساشا، بیش‌ازپیش به همه نشان می‌دهد که او آدم سابق نیست. گویا وی کوچک‌ترین اهمیتی به این نمی‌دهد که اگر به مارلی حمله نمی‌کرد و همه را به این‌جا نمی‌کشاند، ساشا نمی‌مرد. او فقط به این می‌خندد که آخرین کلمه‌ی بیان‌شده توسط ساشا قبل از مردن، «گوشت» بود. گبی از دیدن زیک در وضعیت فعلی متعجب است و افراد جزیره از دیدن رفتار متفاوتی که ارن از خود به نمایش می‌گذارد.

جزیره Paradis به‌لطف بهره‌برداری اولیه از برخی از تکنولوژی‌های نظامی مارلی، طی چند سال اخیر تقویت شده است. بعضی از مردم حاضر در کشتی‌های مارلی حالا به زور و بعضی از آن‌ها مطابق خواسته‌ی خود برای جزیره کار می‌کنند. انیمه Attack on Titan با نمایش مواردی همچون تلاش آرمین برای جنگیدن با عذاب وجدان خود مقابل انی گرفتارشده در کریستال به خوبی نشان می‌دهد که وضعیت روحی بسیاری از کاراکترها مناسب نیست.

در همین حین یکی از افراد واردشده به جزیره با کشتی‌ها را می‌بینیم که با تمام وجود از مرگ ساشا ناراحت است؛ تا بیش‌ازپیش تفکر یک‌طرفه‌ی مربوط‌به جنگ مارلی با Paradis از ذهن مخاطب پاک شوند. او حتی خانواده‌ی ساشا را به رستوران خود دعوت می‌کند. ارن زندانی می‌شود، گبی و فالکو در مکانی دیگر زندانی شده‌اند و لیوای مشغول زجر دادن زیک تا جای ممکن است. قسمت ۶۸ انیمه Attack on Titan در چنین شرایطی به اتمام می‌رسد.

ریل قطار به سمت نور خورشید در فصل پایانی انیمه Attack on Titan

برای درک عمیق همکاری ارن یگر با زیک یگر باید به یاد داشته باشید که بزرگ‌ترین قدرت تایتان‌ها مربوط‌به قدرت تایتان بنیادی (Founding Titan) است. ارن اکنون قدرت Attack Titan، قدرت War Hammer Titan و قدرت Founding Titan را در اختیار دارد. اما استفاده‌ی کامل از قدرت Founding Titan فقط زمانی ممکن می‌شود که خون سلطنتی در رگ‌های صاحب آن جریان داشته باشند.

خون پادشاهی در رگ افرادی جریان دارد که از نسل پادشاه فریتز (Fritz) اصلی یا همان خانواده‌ی Reiss هستند. ما اکنون فقط دو کاراکتر زنده در جهان انیمه Attack on Titan را می‌شناسیم که چنین قدرتی دارند؛ هیستوریا ریس (Historia Reiss)، ملکه‌ی پارادیس و زیک یگر، صاحب قدرت Beast Titan. پدر ارن یگر و زیک یگر شخصی نبود جز گریشا یگر که خون سلطنتی در رگ‌های او جریان نداشت. ولی این دو مادرهای متفاوتی داشتند. در حقیقت زیک از سمت مادر به نسل مورد نظر می‌رسد و به همین دلیل خون سلطنتی در رگ‌های او جریان دارد.

در نتیجه راه استفاده‌ی ارن از قدرت Founding Titan این است که موفق به برقراری ارتباط فیزیکی با زیک شود. به هر شکل طی قسمت‌های فصل آخر دیده‌ایم که او مدام رفتارهای خشن‌تری با افرادی همچون هانجی و میکاسا دارد. پس از آن که اعضای تیم نظامی مارلی می‌فهمند که زیک ادای مردن را درآورده است تا به دشمن بپیوندد، با پیشنهاد راینر خود را برای حمله‌ی ناگهانی به پارادیس آماده می‌کنند. راستی هیستوریا که ارن بارها به هیچ عنوان نمی‌خواست در ماجراهای مربوط‌به تایتان‌ها دخیل شود، حالا حامله است و دور از هیاهوی شهر انتظار تولد فرزند خود را می‌کشد.

اتحاد پارادیس با برخی از ملت‌ها باعث شد که مبارزهای جزیره طی چند سال بسیار قوی‌تر شوند و به امکانات بیشتری دسترسی پیدا کنند. ولی حالا مارلی نیز با تمام قوا و استفاده از نیروهای دیگر از نقاط مختلف دنیا برای حمله به پارادیس آماده می‌شود. این وسط گبی که با یک قتل دیگر از حبس گریخت، همراه فالکو به‌شدت از نظر احساسی به چالش کشیده شد. چون روبه‌روی دختری قرار گرفت که سال‌ها قبل به خاطر حمله‌ی مارلی، یک تایتان ناگهان مادر او را بلعید. آورده‌ی اصلی رویارویی مورد بحث برای داستان هم این است که گبی و فالکو باید به یک مهمانی بروند؛ همان مهمانی ترتیب داده‌شده توسط آشپز اهل مارلی که حالا در پارادیس زندگی می‌کند و با تمام وجود برای مرگ ساشا گریه کرد.

دست خون آلود ارن و چهره جدی او در انیمه Attack on Titan، فصل آخر

آشپز پس از آن که می‌فهمی گبی قاتل ساشا است، طبعیتا به او کمک نمی‌کند و قصد حمله به دختر را دارد. او برای این کار از یک بطری شراب بهره می‌برد؛ همان شرابی که هر کس آن را بخورد، با فریاد تایتان هیولایی زیک تبدیل به تایتان می‌شود. به همین خاطر احتمالا حدس زده‌اید که رفتن چند قطره از آن نوشیدنی داخل دهان فالکو می‌تواند در قسمت‌های آتی برای او گران تمام شود.

در اپیزود ۷۱ هنوز آرمین و میکاسا امیدوار به صحبت با ارن برای بهتر ساختن وضعیت او بودند. اما پس از‌ آن که Zachary به آن‌ها اجازه‌ی ملاقات با ارن را نمی‌دهد، ناگهان شاهد مرگ وی هستند. در حقیقت طرفدارهای پروپاقرص ارن می‌خواهند قدرت مطلق را به او بدهند و در این راه خود Zachary را هم کشتند. ارن و افراد پیرو او به‌دنبال آغاز سلطنت جدید الدیا هستند.

حتی در این شرایط هم میکاسا حاضر نمی‌شود که به Hizuru برود و به خاندان واقعی خود بپیوندد. در همین حین پیک مخفیانه وارد پارادیس شده است و ارن می‌خواهد به زور بفهمد که زیک در کدام بخش از جزیره قرار دارد. قدم به قدم همه‌ی شخصیت‌ها به جدی بودن تغییر درونی ارن و تمام‌وکمال بودن همکاری او با زیک پی می‌برند.

چهره جدی و سر پایین میکاسا اکرمن در فصل آخر انیمه اتک ان تایتان

ارن به آرمین و میکاسا می‌گوید که براساس خواسته‌های خود رفتار می‌کند. ارن برای آرمین توضیح می‌دهد که ذهن او به بازی گرفته شده است تا مدام به بازدید کریستال انی برود. چون خاطرات بین تایتان‌ها منتقل می‌شوند و حالا برخی از احساسات برتولت به انی روی آرمین تاثیر می‌گذارند. ولی این هولناک‌ترین ادعای ارن نیست. او به میکاسا می‌گوید که چون خون Ackermann در رگ‌های وی جریان دارد، این دختر عملا همواره موظف به حفاظت از ارن است و هرگز دوستی واقعی بین آن‌ها وجود نداشت. ارن یگر در چشم‌های میکاسا آکرمن نگاه کرد و بدون تعارف گفت که همواره از او تنفر داشت. پس میکاسا برای ارن حکم یک برده‌ی محافظ را دارد.

ولی زیک در جنگل از پس جلو بردن نقشه برنمی‌آید. زیرا تبدیل شدن تمام همراهان لیوای به تایتان با فریاد زیک هم برای متوقف ساختن او کافی نیست. لیوای تمام تلاش خود برای زجر دادن وی را به کار می‌گیرد؛ تا او را کاملا بی‌قدرت و در آستانه‌ی مرگ، با یک گاری جابه‌جا کند. ارن و زیک نقشه‌ی قدرتمندی را طراحی کردند و نمی‌توان شانس پیروزی را اندک دانست. اما لیوای رقیبی نیست که کسی بتواند او را حتی برای یک لحظه دست‌کم بگیرد. وی می‌خواهد جلوی استفاده‌ی ارن از قدرت Founding Titan را بگیرد و باید دید چه‌قدر در پیاده‌سازی برنامه‌های خود موفق خواهد بود. فعلا زیک که گذشته‌ی تلخی را پشت سر گذاشته است، به‌لطف یک تایتان دیگر فرار می‌کند.

پیک در مسیر حفاظت از گبی برای مدتی کوتاه تبدیل به حامی ارن می‌شود و ما می‌فهمیم که هدف اصلی زیک نابود شدن تک‌تک الدیایی‌ها با گذر زمان برای از بین رفتن دائمی تایتان‌ها است. پیک به دروغ با ارن همراه شد، ناگهان تایتان گالیارد با آن فک قدرتمند از راه می‌رسد و در آخر ارن چاره‌ای جز تبدیل شدن به تایتان اتک ندارد. قسمت ۷۵ اتک ان تایتان زمانی تمام می‌شود که هنوز دعواهای داخلی زیادی در جریان هستند و مارلی برای انتقام به پارادیس آمده است.

(از این‌جا به بعد مقاله با موشکافی تریلر رسمی جدید نیمه‌ی دوم فصل آخر Attack on Titan، نکات مهمی راجع به قسمت‌های پایانی و پخش‌نشده را لو می‌دهد)

رویارویی احتمالی ارن و یمیر در نیمه دوم فصل آخر انیمه Attack on Titan (سریال اتک ان تایتان)

تریلر نیمه دوم فصل آخر اتک ان تایتان که می‌توانید آن را در کانال یوتیوب رسمی Funimation ببینید، حتی قبل از موشکافی هم اسپویل‌های فراوانی دارد. به بیان بهتر نباید انکار کرد که برخی از تماشاگرها به افشای جزئیات داستانی به شکل واضح در نماها و دیالوگ‌های این پیش‌نمایش اعتراض داشتند. وقتی سراغ توضیح تعدادی از لحظات مهم آن برویم، خواه یا ناخواه اسپویل‌ها بزرگ‌تر می‌شوند.

این تریلر تایید می‌کند که تایتان هیولایی زیک نقش قابل توجهی در نبردهای نهایی خواهد داشت. ما می‌بینیم که او با یک فریاد بلند واقعا منجر به تبدیل شدن تعداد بسیار زیادی از انسان‌ها به تایتان می‌شود تا بخشی از نقشه‌ی بزرگ خود برای شکست دادن دشمن‌ها را اجرا کرده باشد. زیک با پرتاب قدرتمندانه باعث سقوط کشتی هوایی و تخریب بیشتر شهر می‌شود و این‌گونه بسیاری از خانه‌های مردم آتش می‌گیرند. در همین حین او ضدضربه هم نیست. تایتان پیک یک سلاح قدرتمند ضد تایتان را بر پشت خود حمل می‌کند و سپس در زمانی‌که جلوه‌ی اسکلتی تایتان پیک را می‌بینیم، گویا بالاخره شلیک دقیق به سوی تایتان هیولایی انجام می‌شود تا زیک با آخرین نفس‌ها روی زمین در انتظار ارن باشد.

درحالی‌که ظاهرا تایتان پیک و سلاح قرارگرفته روی او همراه‌با تایتان گالیارد را می‌توان رقبای اصلی تایتان هیولایی زیک در نبرد جزیره پارادیس دانست، ارن مطابق این تریلر با دو رقیب دیگر دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ تایتان زره‌پوش راینر که آسیب فراوانی به تایتان اتک ارن می‌زند و گبی عصبانی که با سلاح تایتان‌کش، گویا قصد نابود کردن ارن و جلوگیری از برقراری ارتباط فیزیکی بین او و زیک را دارد.

لحظاتی از تریلر نشان دادند که فالکو و گبی مشغول دویدن درکنار یکدیگر هستند. سپس به نظر می‌رسد که فریاد زیک، فالکو را هم تبدیل به تایتان می‌کند و این دو شخصیت قرار است لحظه‌ی پایانی دردناکی را با هم شریک شوند. در نتیجه خشم گبی از زیک و ارن به حداکثر جدیت ممکن می‌رسد و ما خوب می‌دانیم که او از پس انجام کارهای زیادی برمی‌آید.

اسکرین شات از تریلر رسمی جدید نیمه ۲ فصل ۴ انیمه اتک ان تایتان

جالب است که براساس دیالوگ‌های شنیده‌شده در تریلر، حالا راینر را باید شخصیت خسته‌شده از جنگ دانست؛ درحالی‌که ارن کوچک‌ترین ابایی از کشتن وحشیانه‌ی دشمن‌های خود ندارد. در این بین به نظر می‌رسد که برخی از شخصیت‌های قصه همچون میکاسا باید تصمیم نهایی خود را بگیرند؛ تا مشخص شود که می‌خواهند برای حمایت از چه کسی در این جنگ خونین مبارزه کنند. از طرفی ما آرمین را در فرم انسانی و مشغول مبارزه با تایتان ارابه‌ای پیک می‌بینیم. پس به نظر می‌رسد که حداقل همان اول کار شاهد پشت کردن کامل کاراکترهایی مانند او به Paradis، زیک و ارن نخواهیم بود.

مواردی مانند تصویر جسم خونین یک شخصیت در آغوش شخصیت دیگر هم به‌لطف این تریلر در اینترنت پخش شده‌اند؛ تصویری که واقعا اشاره به شخصیت‌های حاضر در آن هیچ فایده‌ای جز اسپویل مستقیم یکی از رخدادهای داستانی پیش رو ندارد. راستی باتوجه‌به حضور کریستال انی لئون‌هارت در این تریلر دیگر باید پذیرفت که به احتمال بسیار زیاد بالاخره شاهد بازگشت Female Titan خواهیم بود.

تریلر مورد بحث نشان داد همان‌گونه که انتظار داشتیم، در نیمه‌ی دوم فصل آخر قرار است تاثیرگذاری فراوان جلوه‌های گوناگون قدرت Founding Titan روی داستان را ببینیم. به نظر می‌رسد که ارن و زیک نه‌تنها با گذاشتن پیشانی‌هایشان روی هم بخشی از گذشته‌ی یکدیگر و حتی خاطرات پدر یعنی گریشا یگر را می‌بینند، بلکه وارد مکان به‌خصوصی خارج از جهان عادی می‌شوند تا یمیر فریتز (Ymir Fritz) را ملاقات کنند. او شخصی نیست جز برده‌ی پادشاه الدیا که تبدیل به نخستین تایتان جهان شد. تازه حداقل یک فلش‌بک هم در اپیزودهای آتی خواهیم داشت که به گفت‌وگوی ارن با زیک در مارلی مربوط می‌شود؛ وقتی که ارن یگر خود با هویت جعلی مشغول برنامه‌ریزی برای حمله‌ی بزرگ بوده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده