نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۹

معرفی فیلم Black Adam

فیلم Black Adam یکی از جدیدترین فیلم دنیای دی سی است که در این ویدیو و مطلب قرار است با این فیلم و شخصیت بلک ادم بیشتر آشنا شویم. پس در ادامه با زومجی همراه باشید.

سال‌ها است که اخبار ساخت فیلم Black Adam شنیده می‌شود و بالاخره این فیلم جلوی دوربین رفت و حالا فیلم بلک ادم قرار است در پاییز سال ۲۰۲۲ روی پرده‌های سینما برود. دواین جانسون ملقب به راک نقش بلک ادم را در دنیای دی سی بر عهده دارد. اگرچه اطلاعات و تصاویر خیلی زیادی از فیلم Black Adam به‌جز تیزر اخیر منتشر شده در DC Fandome در دسترس نیست، اما می‌دانیم که این فیلم در دنیای سینمایی DC جریان دارد و همچنین بلک ادم قرار است بیشتر یک ضد قهرمان باشد. علاوه‌براین، در این فیلم قرار است شاهد حضور گروه لیگ عدالت آمریکا باشیم. حالا در این مطلب و ویدیو قرار است بیشتر با شخصیت بلک ادم، فیلم مستقل این شخصیت و همچنین گروه لیگ عدالت آمریکا آشنا شویم. پس در ادامه با زومجی همراه باشید.

تماشا در یوتیوب

لوگو رسمی فیلم Black Adam

بلک ادم در ابتدا بخشی از شخصیت‌های کمیک Fawcett Comics بود و سال‌ها بعد DC Comics این شرکت کمیک را خریداری کرد

بلک ادم در اصل توسط اتو بایندر سی.سی بک خلق شد و برای اولین‌بار در شماره اول کمیک Marvel Family که در سال ۱۹۴۵ عرضه شد، شاهد معرفی این شخصیت بودیم. البته در آن زمان بلک ادم بخشی از شخصیت‌های کمیک Fawcett Comics بود و سال‌ها بعد DC Comics این شرکت کمیک را خریداری کرد و در ادامه دی سی با اعمال تغیییراتی نسبت کوچک، بلک ادم را وارد دنیای کمیکش کرد. تث ادم (Teth-Adam) نام واقعی بلک ادم است که درواقع پسر یکی از فرعون‌های مصر به اسم رامسس دوم است که در نزدیکی یک سرزمین خیالی در دنیای دی سی با نام کانداک متولد شد.

حدود ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، یک جادوگر قدرتمند به‌نام شزم، به‌عنوان کشیش بلند مرتبه برای خدمت به فرعون مصر باستان که پدر تث ادم بود، انتخاب می‌شود. اما پس از مدتی این کشیش یا همان شزم اصلی پیر می‌شود و حالا به‌دنبال یک قهرمان یا جایگزین شایسته برای خودش است تا جای او را به‌عنوان شزم بگیرد و به همین منظور تث ادم را که تحت تاثیرش قرار گرفته بود و پسر فرعون نیز بود، انتخاب می‌کند.

Black Adam

شزم اصلی در ابتدا تث ادم را به‌عنوان جانشین خود انتخاب کرده بود

اما دختر نیمه شیطانی شزم وارد ماجرا می‌شود و تث ادم را وسوسه می‌کند تا با او یک معامله انجام دهد. بعد از انجام چند کار شرورانه، شزم که حالا می‌بیند تث ادم، فاسد شده تصمیم می‌گیرد تا بلک ادم رو با یک طلسم غافلگیر و متوقف کند تا روح و قدرت‌های بلک ادم را در یک محفظه قدرتمند حبس کند و برای محکم‌کاری هم جسم او را هم در یک محفظه قدرتمند دیگر کنار آرامگاه رامسس دوم دفن می‌کند. شزم هم تا سال‌ها به‌خاطر خیانت بلک ادم تصمیم می‌گیرد تا قهرمان جدیدی را انتخاب نکند و حالا در دنیای امروز، شاهد انتخاب قهرمان جدیدی هستیم که قبلا در فیلم Shazam شاهد انتخابش بودیم.

اما هزاران سال بعد، آرامگاه رامسس دوم توسط سازمانی حفاری شد که یکی از اعضای این تیم، تئو ادم از نوادگان تث ادم بود. پس از یک سری اتفاقاتی که رخ می‌دهد، تئو با گفتن کلمه شزم قدرت‌های تث ادم رو می‌گیرد و به بلک ادم و دشمن اصلی شزم در دنیای کمیک تبدیل می‌شود. حالا شاید بپرسید بلک ادم دارای چه قدرت‌هایی است؟ قدرت‌های بلک ادم از خدایان مصر باستان گرفته شده که می‌شود به استقامت از شو (Shu)، سرعت از حوروس (Horus)، قدرت از آمون (Amon)، خرد از تحوت (Zehuti)، نیرو از آتن (Aten)، شجاعت از مهن (Mehen) و جاودانگی اشاره کرد.

black adam

در فیلم Black Adam قرار است شاهد حضور گروه لیگ عدالت آمریکا باشیم

حالا که یک آشنایی کلی با بلک ادم پیدا کردیم بهتر است به سراغ فیلم Black Adam برویم و ببینیم این فیلم چه روندی را پشت سر گذشته و قرار است در فیلم شاهد چه اتفاقاتی باشیم. ساخت فیلم Black Adam برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ اعلام شد. اگرچه از این فیلم به‌عنوان یکی از پروژه‌های اصلی دنیای دی سی یاد می‌شد، اما تغییر برنامه اولیه باعث شد تا بارها ساخت فیلم تأخیر بیافتد و همچنین برنامه سازندگان برای نحوه ورود بلک ادم تغییر کرد. اطلاعات خیلی زیادی از داستان فیلم Black Adam نداریم و تیزر منتشر شده هم خیلی اطلاعات خاصی را فاش نکرده است.

ولی ما از قبل می‌دانستیم که در فیلم بلک ادم قرار است شاهد گروه لیگ عدالت آمریکا (Justice Society of America) یا JSA باشیم که یک گروه متشکل از ابرقهرمانان دنیای دی سی است. اعضای لیگ عدالت آمریکا در فیلم Black Adam شامل شامل اتم اسمشر (Atom Smasher)، هاوکمن (Hawkman)، سایکلون (Cyclone) و دکتر فیت (Doctor Fate) می‌شود. البته در حال حاضر مشخص نیست این شخصیت‌ها قرار است با بلک ادم مبارزه کنند یا قرار است به او کمک کنند، اما ‌می‌دانیم که بلک ادم قرار نیست صرفا یک شخصیت شرور باشد و بیشتر به‌عنوان یک ضد قهرمان قرار است در فیلم مستقل خودش به تصویر کشیده. همچنین می‌دانیم که گروهی در سرزمین کانداک به‌دنبال تحقق آزادی هستند و برای آن مبارزه می‌کنند.

دواین جانسون در نقش بلک ادم در پوستر کانسپت آرت فیلم Black Adam

دواین جانسون ملقب به راک نقش بلک ادم را در فیلم Black Adam بر عهده دارد

دوئین جانسون (Dwayne Johnson) نقش بلک ادم رو در فیلم بازی کرده و پیرس برازنان (Pierce Brosnan) نقش دکتر فیت، نوحا سنتینو (Noah Centineo) نقش اتم اسمشر، آلدیس هاج (Aldis Hodge) نقش هاوکمن، کوینتسا سویندل (Quintessa Swindell) نقش سایکلون، مروان کنزاری (Marwan Kenzari) نقش شرور و منفی که هنوز نام شخصیتش مشخص نشده و سارا شاهی (Sarah Shahi) هم نقش آندره‌آ توماس را که بعدا به آیسیس (Isis) تبدیل می‌شود، در فیلم Black Adam بازی کرده‌اند.

البته در فیلم بلک ادم شاهد حضور بازیگران بیشتری مثل جیمز کوزاتی مویر (James Cusati-Moyer)، بودی سابونگوی (Bodhi Sabongui)، مو آمر (Mo Amer) و اولی لاتوکفو (Uli Latukefu) هم هستیم که نقش آن‌ها فعلا در این فیلم مشخص نشده است. ژاومه کویت-سرا (Jaume Collet-Serra) که قبلا فیلم Jungle Cruise را کارگردانی کرده بود و با راک در این فیلم همکاری کرده، وظیفه کارگردانی فیلم بلک ادم را براساس فیلمنامه‌ای از روری هاینز و سهراب نوشیروانی، بر عهده داشته است.

دواین جانسون در نقش بلک ادم در پشت صحنه فیلم Black Adam

بلک ادم در ابتدا قرار بود به‌عنوان شخصیت منفی اصلی فیلم Shazam معرفی شود و سپس فیلم مستقلش ساخته شود

گفتیم که ساخت فیلم Black Adam از سال ۲۰۱۴ تایید شد. بلک ادم در ابتدا قرار بود در فیلم شزم معرفی شود و در ادامه فیلم مستقلش ساخته شود، اما دواین جانسون سال‌ها تلاش کرد که این فیلم ساخته شود و شاید اگر راک نبود، هرگز فیلم بلک ادم ساخته نمی‌شد و درنهایت امکان داشت ساخت فیلم کنسول شود. البته در ادامه مشخص شد که بلک ادم دیگر قرار نیست شخصیت منفی اصلی فیلم Shazam باشد و حالا این دوتا پروژه به دو پروژه کاملا مجزا تبدیل شده‌اند و همچنین دی سی از بلک ادم به‌عنوان یک ضدقهرمان یاد کرده است. البته این به معنای عدم مقابله شزم با بلک ادم نیست، اما در حال حاضر باید برای این مبارزه کمی بیشتر صبر کنیم و شاید در فیلم Shazam 3 بالاخره این اتفاق رخ دهد و شاید سوپرمن نیز وارد ماجرا شود که باتوجه‌به اخبار جدید نمی‌توان خیلی به بازگشت سوپرمن حداقل نسخه هنری کویل در فیلم‌های آینده دی سی امیدوار بود.

مراحل فیلم‌برداری و تولید فیلم Black Adam از بهار ۲۰۲۱ در استودیوی فیلمسازی آتلانتا آمریکا شروع شد و بخش‌هایی از فیلم نیز در لس آنجلس جلوی دوربین رفت که البته در این بخش ظاهرا جانسون حضور نداشت. به هرحال جانسون برنامه کاری بسیار شلوغی دارد و حتی تولید این فیلم نیز بارها به‌خاطر این برنامه و همچنین ویروس کرونا عقب افتاده بود. اما فیلم‌برداری فیلم هم‌اکنون به پایان رسیده و مراحل پس از تولید خودش را سپری می‌کند. پاییز گذشته اولین تیزر تریلر فیلم بلک ادم در DC Fandome منتشر شد که اولین تریلر فیلم Black Adam حال و هوای تاریک و نسبتا متفاوتی را داشت.

دواین جانسون در نقش بلک ادم با شنل کامل در حال مبارزه در فیلم Black Adam

اولین تیزر تریلر فیلم Black Adam حال و هوایی نسبتا تاریکی داشت

هرچند بسیاری اعتقاد دارند باتوجه‌به اینکه بلک ادم در طول این تیزر یک دیالوگ هم نداشته، نمی‌شود خیلی در مورد لحن فیلم مطمئن بود؛ چون راک خیلی فیلم تاریک و جدی خاصی بازی نکرده و بیشتر نقش‌ها و فیلم‌هایی که از او دیدیم، نقش‌هایی پر از شوخی و صحنه‌های کمدی بوده است و به همین منظور تا زمان انتشار یک تریلر بهتر یا حتی خود فیلم نمی‌شود در مورد حال و هوای فیلم کاملا مطمئن بود. البته مدتی پیش اولین خلاصه داستان فیلم Black Adam نیز منتشر شد که خیلی اطلاعات خاصی را از فیلم فاش نمی‌کند، اما مرور آن خالی از لطف نیست و می‌تواند دید بهتری از فیلم را به ما ارائه کند.

طبق خلاصه داستانی که مدتی پیش برادران وارنر از فیلم Black Adam منتشر کرد، بلک ادم تقریبا ۵ هزار سال بعد از اینکه قدرت‌های بی حد و حصرش را از خدایان مصر دریافت کرد و در ادامه به بند کشیده شد، حالا از مقبره خودش آزاد شده و حالا هم تصمیم دارد تا تعریف منحصر‌به‌فرد و متفاوتش از عدالت را در جامعه امروزی به نمایش بگذارد. این خلاصه داستان نشان می‌دهد که بلک ادم پس از اینکه ۵ هزار سال زندانی بوده، حالا دنبال پیاده کردن روشی است که سال‌ها قبل شزم با اون مخالفت و در ادامه زندانیش کرد.

دواین جانسون در نقش بلک ادم در حال صحبت با کارگردان در پشت صحنه فیلم Black Adam

همچنین شاید خالی از لطف نباشد که اشاره کنیم لارنس شر، فیلمبردار آثاری چون سه‌گانه فیلم The Hangover، فیلم War Dogs، فیلم Godzilla: King of the Monsters، فیلم The Starling و فیلم Joker وظیفه فیلم‌برداری فیلم بلک ادم را بر عهده داشته است. لارنس شر پیش از این برای فیلم جوکر نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم‌برداری شده بود. همچنین بیل وستنهفر که پیش از این روی جلوه‌های ویژه فیلم Wonder Woman کار کرده بود، وظیفه ساخت جلوه‌های ویژه فیلم Black Adam را بر عهده دارد. البته آهنگساز فیلم بلک ادم هنوز مشخص نشده که می‌تواند باتوجه‌به نزدیک شدن به زمان اکران و پایان فیلم‌برداری فیلم، اتفاق عجیبی باشد.

فیلم Black Adam برای اکران در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۹ مهر ۱۴۰۱) برنامه‌ریزی شده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده