// چهار شنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۹

معرفی سریال جوکر (لطیفه گو) | برنامه‌‌ای خنده دار‌ با هنرمندان معروف

سریال جوکر (لطیفه‌گو)، یک رئالیتی شو ایرانی است که براساس نسخه‌های موفق آمریکایی ساخته‌ و پرداخته شده است. این سریال به‌تازگی از فیلیمو پخش شده و در هر قسمت، هنرمندان مطرح قرار است مخاطب را بخندانند اما خودشان نخندند.

سریال جوکر یا لطیفه‌گو، یک رئالیتی شو ایرانی است که در هر فصل آن هشت بازیگر، ۶ ساعت زمان دارند که در یک خانه مجهز و زیبا با تمام امکانات، هرطور که می‌توانند دیگران را بخندانند اما خودشان نخندند. شرط بردن به همین سادگی است. بخندان اما نخند! سریالی که در قسمت اولش هم حسابی شما را می‌خنداند.

فضای ضبط برنامه، خانه‌ای است که همه امکانات لازم را در اختیار شرکت‌کنندگانش می‌گذارد. از آب و غذا گرفته تا لباس و وسایلی که ممکن است لازمشان شود. دور تا دور این خانه، چهل دوربین کوچک و بزرگ کاشته شده تا کوچک‌ترین نشانه‌های لبخند و خنده را شکار کنند. از طرفی، سیامک انصاری به همراه تیم پشتیبانی (که البته ما تیم را در نمایش نمی‌بینیم)، در اتاق دیگری نشسته‌اند و تمام تصاویر دوربین‌ها را رصد می‌کنند. هر بازیکن یک اجرا به نام جوکر تایم دارد که در آن زمان می‌تواند از هر روشی برای خنداندن دیگران استفاده کند و همه موظف‌اند روبه‌روی او بنشینند و به او توجه کنند. هر شرکت‌کننده‌ای که بخندد، بار اول کارت زرد به معنای اخطار و بار دوم کارت قرمز به معنای اخراج را دریافت می‌کند و مجبور است بازی را ترک کند.

هنرمندان کمدی معروف در سریال جوکر

زمان پخش سریال جوکر

جوکر حدود هفت ماه است که در دست تولید بوده و شنبه ششم آذر ساعت هشت صبح، اولین قسمت آن پخش شد. بعداز این هم قرار است در همین زمان از فیلیمو پخش شود.

قسمت اول این نمایش کمدی جذاب که هشت کمدین بسیار خنده‌دار را کنار هم جمع کرده، تا حد زیادی موفق عمل کرده است و دل مخاطبان شبکه خانگی را به‌دست آورده و آن‌ها را حسابی خندانده است. قسمت‌های بعدی جوکر در راه‌اند و این شو هنوز راه زیادی تا محبوبیت کامل در ایران دارد.

سریال جوکر چند قسمت است؟

هر فصل جوکر ۶ قسمت است و هر قسمت یک ساعت. در هر فصل هشت بازیکن رقابت می‌کنند. در قسمت اول این نمایش رضا نیکخواه، امین حیایی، سام درخشانی، امیر کاظمی، هومن حاجی عبدالهی، امیرمهدی ژوله، بیژن بنفشه خواه و سهیل مستجابیان کمر همت به خنداندن یکدیگر بسته‌اند. شرکت‌کنندگان جوکر از همه شرایط مسابقه آگاه‌اند. هرکدام از آن‌ها قبل از ورود به خانه یک کیف حاوی دوازده میلیون و پانصد هزار تومان، از سمت مسابقه دریافت کرده‌اند و همه با همان کیف‌ها وارد خانه می‌شوند. هر کس که ببازد، بدون کیف خانه را ترک می‌کند و به اتاق سیامک انصاری می‌رود و درکنار او به تماشای رئالیتی شو می‌پردازد.

سیامک انصاری در قسمت اول جوکر

با قسمت اول جوکر نمی‌توان نخندید. ازآنجایی‌که رئالیتی شو‌ها بیشتر بر پایه بداهه پردازی پیش می‌روند، میزان کمدی هر قسمت با میزان شوخ‌طبعی شرکت‌کنندگان رابطه مستقیم دارد. غلامرضا نیکخواه و امین حیایی هر دو در قسمت اول بسیار قدرتمند ظاهر شدند و توانستند به دو نفر دیگر از شرکت‌کنندگان یک کارت زرد هدیه کنند.

چه کسی سریال جوکر را ساخته است؟

کارگردان این مجموعه حامد میرفتاحی است ولی اجرای آن به عهده سیامک انصاری، بازیگر سرشناس و محبوبی است که اسطوره نخندیدن در خنده‌دارترین موقعیت‌هاست. او بعد از تجربیات ناموفقی که در زمینه کارگردانی و تبلیغات داشت، مانند بسیاری دیگر از بازیگران ایرانی، وارد عرصه مجری‌گری شده و به‌دنبال شکار لبخند بازیگران است. علی لک‌پوریان نیز به‌عنوان بازیگر ثابت جوکر، دستیار سیامک انصاری است. او وظیفه دارد چندنفری را به‌ هر ضرب و زوری شده بخنداند تا میدان کمی خلوت شود.

رئالیتی شو چیست؟

رئالیتی شو یک برنامه تلویزیونی با ژانری متمایز است که در اوایل دهه ۱۹۹۰ ظهور کرد. معمولاً در رئالیتی شوها مهمان‌هایی حضور دارند که مشغول گفت‌وگو، معاشرت و بازی هستند. جذابیت این نمایش‌ها آن است که فقط قدم اول و دومشان، برنامه‌ریزی می‌شود و به جز تعیین چهارچوب‌ها و قوانین کلی، فیلم‌نامه مُدوَنی برای اجرا نوشته نمی‌شود و تقریباً همه چیز بداهه است. این دست نمایش‌ها معمولاً با مصاحبه‌های کوتاه جالبی ترکیب می‌شوند. این مصاحبه‌ها در همان فضای برنامه به‌صورت خصوصی و جداگانه از هر شرکت‌کننده به عمل می‌آید و بعدا، به‌صورت بخش‌های بسیار کوتاه، در دل رئالیتی شو گنجانده می‌شوند. رئالیتی شوها معمولاً با سیستم حذف تدریجی رقابت‌کنندگان پیش می‌روند و در انتها یک برنده باقی می‌ماند که همه جوایز را با خود به خانه می‌برد.

جوکر، چهارچوب اصلی خود را از یک بازی معروف ژاپنی به نام داکیومنتال وام‌گرفته است. این برنامه بعد از محبوبیت بالایی که کسب کرد، کشور‌های دیگری هم امتیاز آن را خریدند تا آن را باز تولید کنند. کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، استرالیا، آلمان، هند و مکزیک.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده