نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۰

فیلم مرد عنکبوتی 3؛ بازگشت اسپایدرمن‌ های قدیمی؟

در این مطلب قرار است به بررسی مهم‌ترین سوالات و نکات دومین تریلر فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست یا Spider-Man: No Way Home بپردازیم. آیا گردهمایی ۳ اسپایدرمن را شاهد خواهیم بود؟ همراه زومجی باشید.

ادامه مقاله ممکن است بخش‌هایی از داستان و اتفاقات فیلم Spider-Man: No Way Home و همچنین داستان فیلم‌های قبلی مرد عنکبوتی را فاش کند

بالاخره هفته گذشته دومین تریلر رسمی فیلم Spider-Man: No Way Home منتشر شد. این تریلر حاوی تصاویر بیشتری از ماجراجویی مرد عنکبوتی بود و دید بهتری از داستان و اتفاقات این قسمت به ما ارائه کرد. همچنین در طول تریلر شاهد حضور شخصیت‌های شرور مختلفی بودیم که اسپایدرمن قرار است در طول فیلم با آن‌ها مبارزه کند. همچنین در طول تریلر نگاه بهتری از اختلاف و دلیل مبارزه مرد عنکبوتی با دکتر استرنج نمایش داده شد، اما درکنار آن سوالات بیشتری هم برای ما ایجاد شده است. تریلر جدید فیلم Spider-Man: No Way Home حاوی ارجاعات و نکات جالبی نیز است، اما در طول تریلر خبری از نسخه توبی مگوایر و اندرو گارفیلد اسپایدرمن نبود.

حالا در این مطلب قرار است به بررسی مهم‌ترین نکات این تریلر بپردازیم و ببینیم بالاخره قرار است سر و کله نسخه‌های دیگر مرد عنکبوتی در طول فیلم پیدا شود یا نه. پس لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد هم توضیحات بیش‌تری در مورد فیلم بدهیم:

تماشا در یوتیوب

این مطلب در تاریخ ۸ آذر با اضافه شدن ویدیو به‌روزرسانی شده است

دکتر استرنج در حال اجرای جادویی برای فراموش کردن مردم دنیا در مورد هویت مرد عنکبوتی در فیلم Spider-Man: No Way Home

از اشتباه دکتر استرنج و پیتر پارکر تا حضور شخصیت‌های شرور متعدد از دنیاهای مختلف مرد عنکبوتی

در تریلر جدید فیلم Spider-Man: No Way Home بالاخره شاهد حضور گرین گابلین، الکترو، سندمن و لیزارد هستیم

تریلر جدید فیلم Spider-Man: No Way Home از جایی شروع می‌شود که دکتر استرنج در حال اجرای طلسمی است که مردم جهان فراموش کنند پیتر پارکر همان اسپایدرمن است و خب همه‌چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود. البته از همان تریلر اول هم می‌دانستیم که استرنج به نحوی اشتباهش را قرار است گردن پیتر پارکر بیندازد و البته هر دو درنهایت در این حادثه مقصر هستند و حالا مهمان‌هایی ناخوانده از دنیاهای دیگر در حال وارد شدن به دنیای فیلم هستند. ما قبلا در تریلر اول تنها شاهد حضور دکتر اختاپوس بودیم و به مابقی شخصیت‌های شرور فیلم تنها اشاره شد.

گرین گابلین با بازی ویلم دفو در تریلر جدید فیلم Spider-Man: No Way Home

حالا در طول دومین تریلر فیلم Spider-Man: No Way Home بالاخره شاهد نمایش کامل این شخصیت‌ها هستیم که شامل گرین گابلین، الکترو، لیزارد و سندمن می‌شود. ظاهر تمامی این شخصیت‌ها مشابه فیلم‌های خود است، اما تنها الکترو دراین‌میان تغییر کرده است و دیگر ظاهر آبی رنگ فیلم The Amazing Spider-Man 2 را ندارد و شباهت بیشتری به نسخه کلاسیک کمیکش پیدا کرده است. البته ما در طول تریلر متوجه می‌شویم که برخی شخصیت‌ها تغییراتی نیز قرار است در طول فیلم پیدا کنند که بدون شک مهم‌ترین آن ارتقا بازوهای اختاپوس است.

پیش از این از تصاویر منتشر شده فیلم متوجه شده بودیم که ظاهرا بازوهای اختاپوس قرار است با فناوری استارک ارتقا پیدا کند. حالا در طول تریلر جدید فیلم Spider-Man 3 دیدیم که اختاپوس به نحوی توانسته فناوری لباس آیرون اسپایدر مرد عنکبوتی را جذب بازوهای خود کند و درواقع از فناوری استارک برای ارتقا بازوهای خود استفاده کرده است. پس از نمایش بخشی از مبارزه اختاپوس با اسپایدرمن، شاهد صحنه‌ای بودیم که احتمالا می‌تواند به موضوع هیجان‌انگیزی در طول فیلم اشاره کند.

آلفرد مولینا در نقش دکتر ختاپوس و بازوهایش در فیلم Spider-Man: No Way Home

آیا دکتر اختاپوس شخصیت شرور است یا قرار است به پیتر پارکر کمک کند؟

دکتر اختاپوس در یک صحنه متوجه می‌شود پیتر پارکری که در حال مبارزه با آن است، همان پیتر پارکر دنیای او نیست و همین موضوع احتمالا باعث توقف مبارزه آن‌ها می‌شود. البته می‌دانیم که در همان زمان گرین گابلین هم در صحنه حضور دارد و شاید اختاپوس در ادامه به اسپایدرمن کمک کند و دلیل تغییر لباس گرین گابلین همین موضوع باشد. البته اگر به الگو و فرمول فیلم‌های گذشته نگاهی بندازیم، نمیشه خیلی به اختاپوس اعتماد کرد و او ممکن است ایده‌های شوم و شیطانی تو سرش باشد و صرفا در ظاهر در حال کمک به پیتر پارکر است.

مرد عنکبوتی با لباس جدید در مقابل الکترو

تمامی شخصیت‌های منفی فیلم Spider-Man: No Way Home در مبارزه با مرد عنکبوتی کشته‌اند

البته او از آنجایی که دشمنی با این نسخه از پیتر پارکر ندارد، شاید درنهایت تصمیم گرفته باشد تا به او کمک کند. حتی در بخشی از تریلر می‌توانیم شاهد مبارزه احتمالی اختاپوس با الکترو باشیم. البته نباید میستریو را فراموش کرد که در ابتدا به‌عنوان دوست ظاهر شد و در ادامه نیت واقعی خودش را فاش کرد. پس نظریه جدید می‌گوید که لباس جدید و سیاه رنگ اسپایدرمن درواقع لباسی است که با کمک دکتر اختاپوس و دکتر استرنج طراحی و ساخته شده تا مرد عنکبوتی بتواند شخصیت‌های شروری را که وارد این دنیا شده‌اند، جمع‌آوری و در ادامه زندانی کند تا با این وسیله این شخصیت‌ها را به دنیای خودشان بازگردانند.

اگرچه هنوز کاربرد دقیق این شی مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود که این شی توسط استرنج طراحی شده یا آن را داشته باشد و صرفا از آن برای انجام این کار استفاده کند. البته هنوز مشخص نیست که لباس جدید اسپایدرمن قابلیت سفر در دنیاهای مختلف را داشته باشد، اما برخی می‌گویند این لباس شاید به مرد عنکبوتی اجازه دهد تا به دنیاهای مختلف سفر کند و این می‌تواند به معنای ملاقات او با دیگر نسخه‌های اسپایدرمن باشد. البته همه‌چیز آنقدر که فکر می‌کنیم ساده نیست و آن‌ها یک مشکل بسیار بزرگ دارند.

خارج شدن روح پیتر پارکر از بدنش پس از ضربه دکتر استرنج به مرد عنکبوتی در فیلم Spider-Man: No Way Home

دلیل احتمالی اختلاف دکتر استرنج با مرد عنکبوتی

در طول تریلر فیلم Spider-Man: No Way Home شاهد اخطار دادن دکتر اختاپوس به مرد عنکبوتی هستیم. درواقع اختاپوس می‌گوید که پیتر پارکر در مسیر تاریکی قدم برداشته و در حال مبارزه با ارواح است. در ادامه استرنج فاش می‌کند که هر ۵ شخصیت قبلا در دنیای خودشان در مبارزه با اسپایدرمن کشته شده‌اند و حالا به نحوی زنده و وارد این دنیا شده‌اند. صد البته که سرنوشت لیزارد یا سندمن کمی در فیلم‌هایی که حضور داشتند، تفاوت داشته است. اما فرض فیلم مرگ قطعی آن‌ها در مبارزه با دو نسخه مختلف مرد عنکبوتی است و حالا این احتمال وجود دارد که تلاش کنند تا در این دنیا به زندگی خود ادامه دهند.

ظاهر الکترو در فیلم Spider-Man: No Way Home به نسخه کلاسیک این شخصیت در کمیک بیشتر شباهت دارد

استرنج در ادامه به پیتر پارکر اخطار می‌دهد که مرگ سرنوشت آن‌ها بوده است و این اشخاص برای دنیای آن‌ها بسیار خطرناک هستند و ظاهرا استرنج تصمیم دارد تا با استفاده از این شی آن‌ها را نابود یا تا ابد زندانی کند. پس اینجا جایی است که احتمالا پیتر پارکر با استرنج مخالفت می‌کند و حالا تصمیم به دزدیدن این شی و فرار از دست استرنج می‌گیرد و به‌نظر می‌رسد که دلیل مبارزه این دو شخصیت نیز همین موضوع است. درواقع پیتر پارکر اعتقاد دارد که همچنان ممکن است راه دیگری وجود داشته باشد، اما استرنج با این حرف کاملا مخالف است. البته باز هم باید به این نکته توجه داشت که این تنها یک نظریه براساس تریلر است و درنهایت ممکن است دلیل دیگری پشت این درگیری باشد.

الکترو، سندمن و لیزارد در تریلر جدید فیلم Spider-Man: No Way Home

آیا گروه Sinister Six قرار است شخصیت منفی اصلی فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست باشند؟

حالا به یک سؤال مهم می‌رسیم و آن هم این است که آیا بالاخره قرار است گروه Sinister Six را در فیلم Spider-Man: No Way Home ببینیم؟ تریلر دوم فیلم دید بهتری از داستان و اتفاقات فیلم را به ما داد و همین الان می‌دانیم که پنج شخصیت شرور دکتر اختاپوس، گرین گابلین، سندمن، الکترو و لیزارد در این فیلم حضور دارند. اگرچه قبل از انتشار این تریلر می‌توانستیم حضور شخصیت ششم را پیش‌بینی کنیم، اما طبق تریلر ما صرفا قرار است شخصیت‌هایی را ببینیم که در مبارزه با مرد عنکبوتی کشته شده‌اند و بدین ترتیب منطقی نیست که به‌طور مثال شاهد حضور شخصیتی مثل ونوم یا حتی والچر باشیم.

گرین گابلین با بازی ویلم دفو قرار است در طول فیلم ظاهر متفاوتی پیدا کند و قرار نیست نسخه دیگری از این شخصیت در فیلم حضور داشته باشد

پس با یک حساب ما باید منتظر شخصیتایی مثل نسخه‌های متفاوت گرین گابلین باشیم که اتفاقا در طول تریلر یک صحنه مشکوک وجود داشت، اما مشخص شد گرین گابلین مدنظر همان نسخه ویلم دفو است که حالا ماسک خود را ندارد و قبلا تصاویر هنری فاش شده آن را دیده بودیم. البته همچنان ممکن است شاهد حضور این گروه شرور در طول فیلم باشیم و شاید هم درنهایت میستریو از مرگ برگشت و به این شخصیت‌ها ملحق شد. بااین‌حال، حداقل فعلا کمی بعید به‌نظر می‌رسد که شخصیت شرور دیگری را در طول فیلم ببینیم، اما حضور میستریو می‌تواند درنهایت منطقی باشد.

ظاهر جدید گرین گابلین در تریلر فیلم Spider-Man: No Way Home

البته طرفداران اعتقاد دارند که مرد عنکبوتی قرار نیست در طول فیلم Spider-Man: No Way Home با تمامی عواقب کارهای خود مواجه شود و همچنان شانس دیدن گروه شش خبیث در آینده وجود خواهد داشت. این نظریه از تریلر جدید فیلم Morbius نشات می‌گیرد که آدریان تومز ملقب به والچر با موربیوس قرار است ملاقات کند و در طول تریلر به او می‌گوید که با او در تماس باشد. پس ممکن است والچر در تلاش باشد تا گروه Sinister Six را تشکیل دهد؟ این احتمال تا حد زیادی منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد و می‌توانیم انتظار حضور شخصیت‌هایی مثل والچر، ونوم، موربیوس، کریون شکارچی و حتی اسکورپیون را داشته باشیم.

البته هنوز نمی‌دانیم که شخصیت ششم چه کسی می‌تواند باشد، اما فراموش نکنیم که شخصیت شوکر در فیلم Spider-Man: Homecoming نیز حضور داشت و همچنان فراری است و می‌تواند عضو ششم گروه باشد. البته اینکه چرا والچر با مرد عنکبوتی قرار است دشمن شود هنوز مشخص نیست، اما می‌تواند دلایل شخصی خودش را داشته باشد و تا حدی این نسخه از گروه شش خبیث می‌تواند از نظر داستانی ایده بهتری باشد. همچنین همین الان هم شایعاتی مبنی‌بر ساخت فیلم Sinister Six شنیده می‌شود که می‌تواند منطقی باشد.

مرد نقابدار در پشت بام در سریال دردویل

آیا مت مورداک در فیلم Spider-Man: No Way Home حضور دارد؟

طبق شایعات ما قرار بود مت مورداک با بازی چارلی کاکس را در تریلر جدید فیلم Spider-Man: No Way Home ببینیم، اما این اتفاق نیفتاد. حالا بسیاری باز شک کرد‌ه‌اند که آیا قرار است او را اصلا در فیلم ببینیم؟ جواب دادن به این سؤال سخت است، اما نبود مت مورداک در تریلر می‌تواند از این جهت منطقی باشد که احتمالا او حضور کوتاهی در طول فیلم خواهد داشت و مشخصا نمایش او در طول تریلر نمی‌تواند خیلی ایده جذاب و منطقی باشد. در هر حال این موضوع می‌تواند باعث شود تا ما فکر کنیم او قرار است حضور پر رنگی در فیلم داشته باشد و حتی لباس دردویل را در طول فیلم بر تن و به اسپایدرمن کمک کند.

برخلاف شایعات منتشر شده در تریلر جدید فیلم Spider-Man: No Way Home خبری از مت مورداک نبود

البته بازم برخی اعتقاد دارند که قرار نیست در این فیلم خبری از مت مورداک شود و در عوض شاهد حضور جنیفر والترز که در ادامه شی هالک خواهد شد، خواهیم بود. در هر حال می‌دانیم که پیتر پارکر قرار است دستگیر شود و بدون شک بدون یک وکیل قدرتمند مثل مت مورداک و جنیفر والترز کمی سخت است که او به این راحتی آزاد شود و حتی به مدرسه بازگردد. همچنین در طول تریلر شاهد مکانی هستیم که ظاهرا نبرد پایانی فیلم قرار است در این مکان انجام شود.

مکان یادبود کاپیتان آمریکا در تریلر فیلم Spider-Man: No Way Home

براساس تریلر متوجه می‌شویم که در نزدیکی یا کنار برج آزادی قرار است بنایی براساس سپر کاپیتان آمریکا ساخته و در شهر نیویورک نصب شود تا یادبودی برای فداکاری این ابرقهرمان دنیای سینمایی مارول باشد. البته ساخت این یادبود هنوز تموم نشده است، اما قرار است به مکانی برای مبارزه نهایی مرد عنکبوتی با اشخاص شرور تبدیل شود و اتفاقات نهایی فیلم در این مکان قرار است رخ دهد. حالا اما شاید سؤال اصلی این باشد که اسپایدرمن آیا قرار است دارای نیروی کمکی نیز باشد؟

توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در نقش اسپایدرمن

آیا نسخه توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در فیلم مرد عنکبوتی ۳ حضور دارند؟

در نگاه اول به‌نظر می‌رسد که تنها قرار است شاهد حضور شخصیت‌های منفی فیلم‌های قبلی مرد عنکبوتی در فیلم Spider-Man: No Way Home باشیم و خبری از خود توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در فیلم نیست، اما ظاهرا مارول و سونی اشتباه عجیبی کردند و البته شاید خواستند نشانه‌ای برای طرفداران گذاشته باشند. در صحنه مبارزه مرد عنکبوتی با لیزارد، سندمن و الکترو، شاهد آن هستیم که مرد عنکبوتی تنها به سمت سندمن می‌رود و از آن طرف ظاهرا الکترو با شخص دیگری درگیر است و لیزارد هم کلا به سمت دیگری می‌رود.

در طول تریلر نشانه‌های زیادی از حضور نسخه‌های مختلف مرد عنکبوتی دیده می‌شود

بدین ترتیب ما یکی از بزرگ‌ترین نشانه‌های احتمال حضور توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در فیلم Spider-Man: No Way Home را داریم که منطقی است سه نسخه متفاوت مرد عنکبوتی در حال مبارزه با سه شخصیت شرور مختلف باشند. البته این پایان کار نیست و تریلر حاوی یک نسخه برزیلی هم است که نسخه طولانی‌تر این صحنه را دارد و در این صحنه می‌بینیم که لیزارد مشت می‌خورد. مشخصا لیزارد قرار نیست از هوا مشت بخورد یا شخصیتی مثل روح با او مبارزه کند.

البته مارول و دیزنی سابقه طولانی در حذف شخصیت‌ها در طول تریلر یک فیلم دارند و شاید بهترین نمونه آن مبارزه تیم کاپیتان آمریکا با تیم آیرون من در تریلر فیلم Captain America: Civil War باشد که مرد عنکبوتی در این صحنه کاملا حذف شده بود. این تنها یک نمونه از این موضوع است و می‌توانید نمونه‌های مشابه دیگری مثل تریلرهای فیلم Avengers: Endgame را نیز مشاهده کنید که مارول موارد زیادی را در طول تریلر حذف کرده بود.

مقایسه صحنه نبرد فرودگاه در تریلر و نسخه اکران فیلم Captain America: Civil War

مقایسه تیم آیرون من در نبرد فرودگاه در نسخه تریلر و اکران فیلم Captain America: Civil War

البته اگر هنوز مطمئن نیستید، یک اشاره دیگر هم باید کرد و آن هم این است که ما قبلا تصاویری را دیده بودیم که افراد فاش کننده ادعا کرده بودند که اندرو گارفیلد و توبی مگوایر در این صحنه حضور دارند و اگر به تصاویر دقت کنید، متوجه شباهت آن با صحنه مبارزه نهایی می‌شوید که اگر این تصاویر درست باشند، پس می‌توانیم منتظر حضور مت مورداک نیز در فیلم باشیم.

در هر حال در صورت قطعی شدن حضور نسخه‌های مختلف مرد عنکبوتی در فیلم، نباید انتظار حضور طولانی آن‌ها را داشت. البته برخی طرفداران می‌گویند که در بخش‌هایی از تریلر سونی به درستی شخصیت‌ها را حذف نکرده است که در برخی مواقع ممکن است این ادعاها درست باشد، اما باز هم نمی‌توان خیلی مطمئن بود. در هر حال چیزی که مشخص است می‌توایم منتظر دو نسخه متفاوت دیگر مرد عنکبوتی در طول فیلم باشیم، اما هنوز برخی اعتقاد دارند که ممکن است به‌طور مثال دکتر اختاپوس در حال کمک به اسپایدرمن باشد. همچنین نظریه حضور یا معرفی مایلز مورالز نیز شنیده می‌شود که باز هم کمی بعید است به‌عنوان مرد عنکبوتی او را مشاهده کنیم. یا حتی شاید شاهد حضور اسپایدر گوئن در فیلم باشیم که می‌تواد ایده غیر منتظره‌ای باشید.

ظاهر ناراحت مرد عنکبوتی در تریلر فیلم Spider-Man: No Way Home

احتمال ارتباط فیلم مرد عنکبوتی جدید با فیلم دکتر استرنج ۲

دومین تریلر فیلم Spider-Man: No Way Home با صحنه‌ای جنجالی به پایان می‌رسد که MJ به پایین سقوط می‌کند و ند لیدز، دیگر دوست پیتر پارکر نیز معلق در هوا می‌ماند. این صحنه بسیاری را به یاد سقوط گوئن استیسی در فیلم The Amazing Spider-Man 2 انداخت که درنهایت در این حادثه تلخ کشته شد. اما در نسخه No Way Home به‌نظر می‌رسد که به نحوی اسپایدرمن ایندفعه قرار است موفق به نجات دادن دوستش شود. اگرچه در نگاه اول تام هالند با لباس جدیدش که احتمالا نسخه جدید آیرون اسپایدر است، در حال رسیدن به MJ است، اما برخی می‌گوید این نسخه اندرو گارفیلد است که در حال نجات دادن MJ و رستگاری است.

مقایسه صحنه سقوط گوئن استیسی در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز با MJ در فیلم Spider-Man: No Way Home

البته نظریه رنگ دست مرد عنکبوتی تا حدی اشتباه به‌نظر می‌رسد و برخلاف نظریه طرفداران،‌ لباس جدید مرد عنکبوتی دارای رنگ آبی بیشتری است و کمی بعید است که نسخه دیگری به‌جز تام هالند در این صحنه باشد. البته قبلا شایعه شده بود که یکی از دوستان پیتر پارکر قرار است در پایان فیلم بمیرد و احتمالا اسپایدرمن درنهایت MJ را نجات خواهد داد، اما در مقابل ند لیدز کشته خواهد شد که طبق این نظریه، او سپس به‌عنوان شخصیت هوبوگابلین در فیلم‌های آینده باز خواهد گشت. البته باز هم باید تاکید کنم که این یک نظریه است و درنهایت مرد عنکبوتی شاید بتواند هر دو نفر را نجات دهد.

صحنه سقوط MJ در تریلر فیلم Spider-Man: No Way Home طرفداران را یاد صحنه سقوط گوئن استیسی در فیلم The Amazing Spider-Man 2 انداخته است

ولی بخشی که شک ما را تقویت می‌کند این است که پیتر پارکر به زن عمو می می‌گوید که همه اتفاقات تقصیر او است و او نمی‌تواند همه را نجات دهد و این می‌تواند خبر از مرگ یک فرد نزدیک به او در طول فیلم دهد. اگر به ابتدا تریلر بازگردیم می‌توانیم صورت آسیب دیده و ناراحت مرد عنکبوتی را مشاهده کنیم که احتمالا به همین صحنه ربط دارد. حتی این احتمال وجود دارد که اتفاقی برای هپی در طول فیلم رخ دهد و حالا پیتر پارکر نتواند خودش را ببخشد. پس از نمایش لوگو فیلم شاهد صحنه مرموزی هستیم که در حال حاضر نمی‌دانیم چه اتفاقی در حال رخ دادن است و تنها می‌دانیم که اتفاق شومی در حال اتفاق افتادن است.

صحنه مرموز پایانی تریلر فیلم Spider-Man: No Way Home

دکتر استرنج به پیتر پارکر می‌گوید که نمی‌تواند جلوی وارد شدن افرادی مرموز و ناشناس را بگیرد و لحن بسیار نگرانی دارد. واقعیتش نمی‌دانیم که منظور استرنج چیست و برخی اعتقاد دارند که شاید این صحنه به ابتدا فیلم ارتباط داشته باشد و حتی شاید این صحنه پس از مبارزه این دو شخصیت باشد که حالا دوباره شخصیت‌های شرور آزاد شده‌اند. البته باز هم گروهی اعتقاد دارند که این اتفاق ممکن است زیر سر دکتر اختاپوس باشد، اما نظریه دیگر می‌گوید که این صحنه ممکن است با فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness ارتباط داشته باشد. در هر حال پیروزی در نبرد پایانی شاید یک پیروزی واقعی برای اسپایدرمن و دکتر استرنج نباشد و تنها شاید جلوی یک فاجعه بزرگ‌تر را گرفته باشند.

نظر شما در مورد دومین تریلر فیلم Spider-Man: No Way Home چیست؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده