// دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۹

گزارش باکس آفیس: آیا فیلم Eternals اولین شکست تجاری مارول است؟

فیلم Eternals، جدیدترین فیلم دنیایی سینمایی مارول، یکی از بدترین افتتاحیه‌های تاریخ این مجموعه را تجربه کرده است؛ بررسی عملکرد این فیلم و مرور ۱۰ فیلم پُرفروش این هفته در گزارش باکس آفیس زومجی.

گزارش باکس آفیس این هفته را با جاودانگان (Eternals)، صدرنشین جدول پُرفروش‌ترین فیلم‌های این آخرهفته شروع می‌کنیم که ۷۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به‌عنوانِ افتتاحیه‌ی سه‌روزه‌اش کسب کرد که کمتر از پیش‌بینی‌های ۸۰ تا ۸۵ میلیون دلاری تحلیلگران است. این رقم گرچه مقدار ناچیزی بهتر از افتتاحیه‌ی سریع و خشن ۹ (۷۰ میلیون دلار) است، اما پایین‌تر از شانگ‌چی (۷۵ میلیون دلار)، بلک‌ویدو (۸۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار) و ونوم: بگذار کشتار برپا شود (۹۰ میلیون دلار) قرار می‌گیرد. افتتاحیه‌ی جاودانگان ضعیف‌ترین افتتاحیه‌ی تاریخِ دنیای سینمایی مارول از زمان قسمت نخستِ انت‌من (۵۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵) است و از زمان قسمت اول ثور و کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو (۶۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۱) تاکنون، دومین افتتاحیه‌ی ضعیفِ تاریخ مارول حساب می‌شود.

با این وجود، اگر تصور کنیم که جاودانگان ۱۵ درصد از درآمدِ واقعی افتتاحیه‌اش را به خاطر شرایط کرونا از دست داده است، در آن صورت افتتاحیه‌ی ۸۱ میلیون دلاری آن در شرایط غیرکرونایی با افتتاحیه‌ی ۸۵ میلیون دلاری دکتر استرنج از ۵ سال پیش یکسان می‌بود. ساخته‌ی کلویی ژائو نه‌تنها صاحبِ ضعیف‌ترین میانگین امتیاز راتن‌تومیتور (۴۸ از ۱۰۰ و ۵/۶ از ۱۰) در بینِ همه‌ی فیلم‌های مارول است، بلکه میانگین امتیاز B را از تماشاگرانش دریافت کرده است که برای چنین فیلمی ناجور است. گرچه واکنش منفی اکثر منتقدان به فیلم در کوتا‌ه‌مدت آسیب قابل‌توجه‌ای به درآمد افتتاحیه‌اش وارد نکرده است، اما در طولانی‌مدت چرا. برای مثال، بتمن علیه سوپرمن هم علاوه‌بر دریافتِ نقدهای بسیار منفی و میانگین امتیاز B از تماشاگرانش، با واکنش‌های پُرمناقشه و پُراختلاف مخاطبانش مواجه شد، اما تاثیر منفی هیچکدام از این فاکتورها در دو روز نخستِ نمایشش دیده نشد.

بالاخره درصدی از تماشاگران چنین فیلم‌هایی را طرفداران هاردکور فرنچایزها تشکیل می‌دهند که معمولا بلیت‌هایشان را از هفته‌ها قبل پیش‌خرید کرده‌اند و برای هجوم بُردن به سینما در سریع‌ترین زمان ممکن (شب پنج‌شنبه، شب‌جمعه یا عصر شنبه) آرام و قرار ندارند؛ این اشتیاق اولیه اما گول‌زننده و بی‌دام بتمن علیه سوپرمن را به ۴۲۲ میلیون دلار افتتاحیه‌ی جهانی (پنجمین افتتاحیه‌ی جهانی برتر تاریخ در آن زمان) رساند. گول‌زننده و بی‌دام به این دلیل که اُفت فروش ۵۸ درصدی فیلم زک اسنایدر در نخستین یکشنبه‌اش در مقایسه با فروش نخستین روز جمعه‌اش، رکورد بزرگ‌ترین اُفت فروش جمعه تا یکشنبه‌ی تاریخ فیلم‌های ابرقهرمانی را شکست؛ همچنین، اُفت فروش ۶۸/۴ درصدی این فیلم در دومین آخرهفته‌اش نیز آن را پشت سر هالکِ اَنگ لی در سال ۲۰۰۳، در رده‌ی دوم ضعیف‌ترین سقوط‌های تاریخ فیلم‌های کامیک‌بوکی با محوریتِ ابرقهرمانانِ شناخته‌شده جای داد. این موضوع درباره‌ی مرد پولادین (۱۲۸ میلیون دلار افتتاحیه‌ی سه‌روزه از ۵۶ میلیون دلار فروشِ روز افتتاحیه) نیز صدق می‌کند که افتتاحیه‌ی بزرگ اما فریب‌دهنده‌اش به اُفت فروشِ وحشتناک ۶۸ درصدی‌اش در دومین آخرهفته‌اش منجر شد.

اعضای گروه اترنالز با لباس کامل در کنار ساحل در فیلم Eternals

تاثیر تبلیغات دهان به دهانِ منفی پیرامونِ یک فیلم تازه از روز سومِ اکرانش به بعد آشکار می‌شود. بنابراین، برای دیدنِ اینکه جاودانگان چقدر از نقدهای منفی‌اش آسیب خواهد دید، باید تا هفته‌ی بعد صبر کنیم. از طرف دیگر، در رابطه با جاودانگان داریم درباره‌ی یک فیلم مارولی صحبت می‌کنیم؛ فیلم‌هایی که در طول ۱۰ سال گذشته به اصلی‌ترین گزینه‌ی سینماروهایی که هرچند ماه یک بار به سینما می‌روند تبدیل شده است. از آنجایی که تاریخ اکران تاپ گان: موریک تا ماه مِی ۲۰۲۲ عقب اُفتاده است و از آنجایی که امثال شکارچیان ارواح: افترلایف، کلیفورد: سگ قرمزِ بزرگ و افسون (Encanto) مخاطبانِ کم‌سن‌و‌سال‌تر را هدف قرار می‌دهند، پس جاودانگان تا زمانِ اکران داستان وست‌ساید و مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست در اواسط دسامبر، تنها گزینه‌ی سینماروها از نوعِ خودش خواهد بود.

جاودانگان از زمان هالک باورنکردنی (۲۶۵ میلیون دلار از ۱۵۰ میلیون دلار بودجه) تاکنون، نخستین شکست قاطعانه‌ی مارول حساب می‌شود

با وجود اینها، اگر جاودانگان عملکردی شبیه به ثور: رگناروک (۳۱۵ میلیون دلار از ۱۲۳ میلیون دلار افتتاحیه)، دکتر استرنج (۲۳۲ میلیون از ۸۵ میلیون افتتاحیه) یا ثور: دنیای تاریک (۲۰۶ میلیون از ۸۵ میلیون افتتاحیه) که در آخرهفته‌ی یکسانی در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۳ اکران شدند، داشته باشد، فروش نهایی ۱۷۸ تا ۱۹۳ میلیون دلاری‌اش پیش‌بینی می‌شود. حتی اگر فیلم دوامی نزدیک به ثور (۱۸۱ میلیون از ۶۵ میلیون افتتاحیه)، اولین انتقام‌جو (۱۷۶ میلیون از ۶۵ میلیون افتتاحیه)، کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (۲۵۹ میلیون از ۹۴ میلیون افتتاحیه)، انت‌من و وسپ (۲۱۶ میلیون از ۷۶ میلیون افتتاحیه) و مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (۳۳۴ میلیون از ۱۱۷ میلیون افتتاحیه) را تجربه کند، کماکان کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار خواهد فروخت. اما اگر فروشی شبیه به بلک‌‌ویدو (۱۸۵ و نیم میلیون از ۸۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار افتتاحیه) داشته باشد، به فقط ۱۶۱ میلیون دلار درآمدِ نهایی دست خواهد یافت که آن را از زمان هالک باورنکردنی (۱۳۵ میلیون دلار در سال ۲۰۰۸) تاکنون، به کم‌درآمدترین فیلمِ تاریخ مارول در گیشه‌ی آمریکای شمالی بدل می‌کند.

اعضای گروه اترنال در فیلم Eternals در کاور مجله توتال فیلم

قابل‌ذکر است که جاودانگان تاکنون به مجموع ۱۶۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروشِ جهانی دست یافته است؛ رقمی که آن را پایین‌تر از افتتاحیه‌ی جهانی نگهبانان کهکشان (۱۶۴ میلیون دلار) و انت‌من و وسپ (۱۶۷ میلیون دلار) جای می‌دهد. پس، بله هرچقدر هم دست‌دست کنیم نمی‌توان از زیر گفتنش شانه خالی کرد: جاودانگان از زمان هالک باورنکردنی (۲۶۵ میلیون دلار از ۱۵۰ میلیون دلار بودجه) تاکنون، نخستینِ شکستِ قاطعانه‌ی مارول حساب می‌شود و راستش را بخواهید این اتفاق دیر یا زود باید می‌اُفتاد، اما از طرف دیگر، کسی مثل مارول آن‌قدر بزرگ است و آن‌قدر به‌طرز مستمری موفق بوده است که می‌تواند برای یک بار هم که شده از چنین شکستی جان سالم به ببرد. طبق آمار منتشر شده، ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جاودانگان را در جریان نخستین آخرهفته‌اش دیده‌اند که ۲۱/۷۵ درصدشان سینماهای ممتازِ فرمت بزرگ را برای این کار انتخاب کرده‌اند. در مقایسه، ۲۵ درصد از مخاطبان افتتاحیه‌ی ونوم: بگذار کشتار برپا شود، آن را در سینماهای ممتاز دیده بودند (که البته بخشی از آن به خاطر زمان طولانی‌تر و سانس‌های کمتر جاودانگان در مقایسه با زمان کوتاه‌تر و سانس‌های بیشتر ونوم ۲ است). ۶۱ درصد از تماشاگران جاودانگان مرد و ۳۹ درصدشان زن بوده‌اند. سن ۵۵ درصدِ آن‌ها ۱۸ تا ۳۴ سال بوده است و ۵۳ درصدشان هم کمتر از ۲۵ سال سن داشته‌اند.

میانگین امتیاز تماشاگران افتتاحیه به فیلم ۳ و نیم ستاره از ۵ ستاره بوده است؛ میانگین نظرشان ۷۸ درصد مثبت بوده است و ۶۰ درصدشان هم تماشای آن را پیشنهاد کرده‌اند که آمار خوبی برای فیلم‌های مارول نیست. ۶۱ درصد تماشاگران بلیت‌شان را در روز تماشای فیلم، ۱۲ درصدشان آن را یک روز قبل و ۲۶ درصدشان هم آن را بیش از یک هفته قبل‌تر خریده بودند. درحالی ۴۶ درصد از تماشاگران جاودانگان، تماشای آن را به خاطر اینکه جزیی از مجموعهِ محبوبشان است انتخاب کرده‌اند که ۴۴ درصد به خاطر ژانر و و سبکش، ۳۲ درصد به خاطر داستانش و ۲۸ درصد هم به خاطر گروه بازیگرانش به دیدن آن رفته‌اند. همچنین، آمار بعدی نشان از رستاخیز فرهنگ سینما رفتن در دوران همه‌گیری کرونا دارد: از بینِ کسانی که جاودانگان را تماشا کرده‌اند، ۳۰ درصدشان دو فیلم، ۲۳ درصدشان سه فیلم، ۲۰ درصدشان یک فیلم و ۱۱ درصدشان حداقل چهار فیلم در دو ماه گذشته تماشا کرده‌اند. مجموع درآمدِ باکس آفیس این آخرهفته ۱۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است که ۷۱ درصد بهتر از آخرهفته‌ی گذشته است. مجموع درآمد باکس آفیس آمریکای شمالی از یکم ژانویه تا هفتم نوامبر ۲۰۲۱، سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود که ۵۱ درصد بهتر از سال گذشته است. اما دومین تازه‌اکران این هفته درامِ زندگینامه‌ای بسیار تحسین‌شده‌ی اسپنسر (Spencer) با نقش‌آفرینی کریستن استوارت در نقش شاهدخت دیانا است. محصول استودیوی نئون که قوی‌ترین مدعیِ جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن است، در ۹۹۹ سینما روی پرده رفت و به ۲ میلیون و ۱۴۹ هزار دلار افتتاحیه دست یافت.

نسخه عریض پوستر فیلم Dune

از تازه‌اکران‌ها که بگذریم، رده‌ی دوم جدول به تلماسه (Dune) تعلق دارد که پس از تجربه‌ی ۵۱ درصد اُفت فروش، ۷ میلیون و ۶۲۰ هزار دلار تازه در سومین آخرهفته‌اش کسب کرد و مجموعِ درآمد ۱۷ روزه‌‌اش در گیشه‌ی آمریکای شمالی را به ۸۳ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار رساند. این اُفت فروش باتوجه‌به اینکه جاودانگان اکثر سینماهای آیمکس و ممتازِ تلماسه را قاپیده است، آمار کم‌و‌بیش خوبی است. تحلیلگران کنجکاو هستند تا ببینند آیا واکنش منفی عموم سینماروها به جاودانگان که بزرگ‌ترین رقیبِ تلماسه حساب می‌شد، به نفعِ اقتباس سینمایی فرانک هربرت تمام خواهد شد یا نه. فارغ از همه‌ی اینها، عبورِ فیلم دنی ویلنوو از مرز ۱۰۰ میلیون دلار فروش خانگی همچنان قطعی نیست. از یگ طرف، درآمدِ خانگی تلماسه در سومین آخرهفته‌اش بیشتر از گودزیلا علیه کونگ (۸۰ میلیون دلار) است، اما از طرف دیگر آن فیلمِ هیولایی در سومین آخرهفته‌اش با فقط ۴۳ درصد اُفت فروش مواجه شده بود و ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروخته بود.

پوستر رسمی فیلم Dune سال ۲۰۲۱ میلادی

برادران وارنر اُمیدوار است که تلماسه در جریان ماه آینده (که مساوی با پایان پخش همزمان آن روی اچ‌بی‌اُ مکس خواهد بود) به‌لطف تماشاگران کنجکاو و طرفداران فصل جوایز که هیچ انتخاب دیگری جز دیدنِ آن در سینما ندارند، دوام بهتری داشته باشد و به هر زور و زحمتی که شده، درحال سینه‌خیز رفتن از مرز ۱۰۰ میلیون دلار فروشِ‌ خانگی عبور کند. تلماسه ۱۱ میلیون دلار دیگر هم از کشورهای خارجی کسب کرد و مجموعِ درآمد خارجی‌اش را به ۲۴۶ و نیم میلیون دلار رساند. این فیلم ۱۶۵ میلیون دلاری تاکنون ۳۳۰ میلیون دلار در دنیا فروخته است که ۳۶ میلیون دلارش متعلق به بازار چین است.

اگر فیلم با همین فرمان ادامه بدهد، درآمدِ نهاییِ ۳۷۵ میلیون دلاری‌اش پیش‌بینی می‌شود. در شرایط عادی، این رقم با قرار گرفتن درکنار امثال قطب‌نمای طلایی (۳۷۳ میلیون دلار از ۱۸۰ میلیون دلار بودجه)، مزیتِ فردا (۳۷۱ میلیون دلار از ۱۷۸ میلیون دلار بودجه) و حتی مد مکس: جاده‌ی خشم (۳۷۶ میلیون دلار از ۱۵۵ میلیون دلار بودجه)، نتیجه‌ی ناامیدکننده‌ای برای فیلمی که با ۱۶۵ میلیون دلار بودجه تهیه شده، حساب می‌شود. گرچه چراغ سبز گرفتنِ تولید دنباله‌ی تلماسه برای پخش در بیستم اُکتبر ۲۰۲۳ (بیست و هشتم مهر ۱۴۰۲) ممکن است باعث شود این‌طور به نظر برسد که فیلم اول به یک موفقیتِ تجاری بدل شده است، اما این‌طور نیست. همگی امثال ترون: میراث و آلیتا: فرشته‌ی جنگ را به یاد می‌آوریم که فروش ۴۰۰ میلیونی‌شان (از ۱۷۰ میلیون دلار بودجه) هرگز برای چراغ سبز گرفتنِ دنباله‌هایشان کافی نبود. عملکرد قسمت دوم تلماسه مشخص خواهد کرد که آیا کسانی که ادعا می‌کردند فیلم اول در صورت اکران در شرایط غیرکرونایی بهتر می‌فروخت حق دارند یا نه.

دنیل کریگ در نقش جیمز باند در ماشین استون مارتین که به گلوله بسته شده در فیلم No Time To Die

در رده‌ی سوم جدول به زمانی برای مُردن نیست (No Time to Die)، محصول ام‌جی‌ام و یونیورسال برمی‌خوریم که ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار دیگر در پنجمین آخرهفته‌اش کسب کرد و مجموعِ درآمد خانگی‌اش را به ۱۴۳ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار رساند. این فیلم درحالی از سه‌شنبه‌ی این هفته در شبکه‌ی نمایش خانگی منتشر می‌شود که اگر با اُفت فروش شدید مواجه نشود، می‌تواند به درآمد ۱۶۰ تا ۱۶۸ میلیون دلاری امثالِ روزی دیگر بمیر، کازینو رویال و ذره‌ای آرامش هم دست پیدا کند. در همین حین، بیست و پنجمین فیلم جیمز باند ۲۷ میلیون دلار دیگر هم از کشورهای خارجی کسب کرد که ۱۱ میلیون و ۵۹۰ هزار دلارش متعلق به بازار چین است؛ درآمد ۱۰ روزه‌ی این فیلم در چین ۴۹ میلیون دلار است. زمانی برای مُردن نیست اکرانش در چین را احتمالا جایی در بینِ اسکای‌فال (۶۱ میلیون دلار) و اسپکتر (۸۳ میلیون دلار) به پایان خواهد رساند. این فیلم تاکنون ۵۲۴ میلیون دلار در کشورهای خارجی و ۶۶۷ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است.

اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای نیفتد، زمانی برای مُردن نیست با کسب چیزی حوالی ۷۳۵ میلیون دلار، سریع و خشن ۹ (۷۲۱ میلیون دلار) را پشت سر خواهد گذاشت و لقب پُرفروش‌ترین فیلم هالیوودی باکس آفیس ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را تصاحب خواهد کرد. رده‌ی چهارم جدول اما به ونوم: بگذار کشتار برپا شود (Venom: Let There Be Carnage) تعلق دارد که با تجربه‌ی فقط ۲۲ درصد اُفت فروش، دربرابر جاودانگان مقاومت کرد، ۴ میلیون و ۴۶۵ هزار دلار دیگر کسب کرد و مجموع فروشِ خانگی‌اش را به ۱۹۷ میلیون دلار رساند. این فیلم تا هفته‌ی آینده از مرز ۲۰۰ میلیون دلار فروش خانگی عبور می‌کند؛ دوتا از سه فیلم ۲۰۰ میلیون دلاری دوران کرونا (شانگ‌چی و پسران بد تا ابد) به سونی تعلق دارند و تقریبا بدون‌شک مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست هم به سومین فیلم ۲۰۰ میلیون دلاری‌اش بدل خواهد شد. ونوم ۲ که با ۱۱۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده، بدون هرگونه کمک از بازار چین تاکنون ۲۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در کشورهای خارجی و ۴۲۵ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است.

هم‌اکنون پیش‌بینی می‌شود که ونوم ۲ اکرانش را با کسب چیزی حوالی ۵۰۰ میلیون دلار به اتمام خواهد رساند که فقط ۱۵ درصد کمتر از درآمد ۵۸۵ میلیون دلاری قسمت اول (منهای فروشش در چین) است. به بیان دیگر، درآمد این فیلم در شرایط کرونایی کم‌و‌بیش برابر با همان مقداری است که در شرایط غیرکرونایی به‌دست می‌آوَرد. ونوم ۲ در مقایسه با ددپول ۲ (که ۸۹ درصد از درآمد خانگی ۳۶۳ میلیونی قسمت اول را تکرار کرد) یا کینگزمن: حلقه‌ی طلایی (که ۷۸ درصد از درآمد ۱۲۸ میلیونی قسمت اول را تکرار کرد) موفق شده حدود ۹۵ درصد از درآمد خانگی قسمت اول را تکرار کند. رده‌ی پنجم در اختیار انیمیشن ران خراب شده (Ron's Gone Wrong) است که ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دیگر در سومین آخرهفته‌اش کسب کرد و به مجموع ۱۷ روزه‌ی ۱۷ میلیون و ۵۷۷ هزار دلار و مجموع جهانی ۴۷ میلیون دلار دست یافت. گرچه این فیلم بدون‌شک از لحاظ تجاری شکست خورده است، اما تماشای دوام آوردنش با چنگ و دندان به‌جای ناپدید شدنش در اعماقِ جدول خوشحال‌کننده است.

فیلم پرستاره گزارش فرانسوی وس اندرسون با بازی سیرشا رونان و فرانسیس مک درومند، یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱

در رده‌ی ششم جدول به گزارش فرانسوی (The French Dispatch)، جدیدترین ساخته‌ی وس اندرسون برمی‌خوریم که ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دیگر در سومین آخرهفته‌اش کسب کرد. این فیلم تحسین‌شده تاکنون ۸ میلیون و ۴۷۰ هزار دلار در آمریکای شمالی و ۱۷ میلیون دلار در دنیا فروخته است. اگر این فیلم به رقابت‌های فصل جوایز راه پیدا کند، می‌تواند در بدترین حالت به درآمد ۱۷ تا ۲۴ میلیون دلاری راشمور (Rushmore) و زندگی در آب با استیو زیسو (The Life Aquatic with Steve Zissou) فکر کند. این فیلم هرگز قادر به تکرار درآمد هتل گرند بوداپست (۱۷۲ میلیون دلار) نخواهد بود (مخصوصا در سال ۲۰۲۱). درواقع، دستیابی این فیلم به درآمدی برابر با قلمروی طلوع ماه (۶۸ میلیون دلار در دنیا) یا خانواده اشرافی تننبام (۷۲ میلیون دلار) در شرایط غیرکرونایی هم معجزه‌آسا می‌بود چه برسد به شرایطِ حال حاضر. در رده‌ی هفتم جدول هالووین می‌کُشد (Halloween Kills) را پیدا می‌کنیم که بلافاصله بعد از عید هالووین با کله سقوط کرد.

این دنباله‌ی اسلشر پس از تجربه‌ی ۷۳ درصد اُفت فروش، ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار دیگر در چهارمین آخرهفته‌ی اکرانش فروخت و به مجموع خانگی ۸۹ میلیون و ۷۱۵ هزار دلار و مجموع جهانی ۱۱۹ میلیون دلار رسید. گرچه این فیلم از مرز ۱۰۰ میلیون دلار فروش خانگی عبور نخواهد کرد، اما به‌عنوان فیلمی که با فقط ۱۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده، کماکان حکم یک موفقیتِ تجاری قاطعانه را دارد. در انتها، به تازه‌اکران‌های هفته‌ی گذشته می‌رسیم که همگی‌شان از دم سقوط آزاد کردند: فیلم ترسناک شاخ گوزن (Antlers) با کسب ۲ میلیون دلار در دومین آخرهفته‌اش، به مجموع ۱۰ روزه‌ی اسفناکِ ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسید. دیشب در سوهو (Last Night in Soho)، جدیدترین فیلم اِدگار رایت یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار دیگر کسب کرد و به مجموع ۱۰ روزه‌ی دردناکِ ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار دست یافت.

انیمه‌ی سینمایی آکادمی قهرمانِ من: مأموریت قهرمانان دنیا (My Hero Academia: World Heroes' Mission) یک میلیون و ۶۶۰ هزار دلار دیگر در دومین آخرهفته‌اش کسب کرد؛ با این وجود، وضعیت استودیوی فانیمیشن که وظیفه‌ی پخش این انیمه‌ی وارداتی را برعهده دارد، با ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری که در طول ۱۰ روز گذشته فروخته، خوب است. انیمیشن خانواده‌ی آدامز ۲ تاکنون به مجموع خانگی کم‌و‌بیش قابل‌قبولِ ۵۵ میلیون دلار دست یافته و ۸۹ میلیون دلار در دنیا فروخته است. شانگ‌چی و افسانه‌ی دَه حلقه هم ۵۰۲ هزار دلار در دهمین آخرهفته‌ی نمایشش کسب کرد؛ این فیلم تاکنون ۲۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار در خانه و ۴۱۸ میلیون دلار در دنیا فروخته است. درام تاریخی آخرین دوئل (The Last Duel)، جدیدترین ساخته‌ی ریدلی اسکات، که با ۱۰۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده، فقط ۱۰ و نیم میلیون دلار در خانه و ۲۳ میلیون دلار در سراسر دنیا کسب کرده است. اسکات با خاندان گوچی (House of Gucci) که در بیست و پنجم نوامبر (۴ آذر ۱۴۰۰) اکران می‌شود، هنوز یک شانس دیگر برای نجاتِ سینمای غیرفرنچایزیِ بزرگسالانه خواهد داشت.

جدول ۱۰ فیلم برتر آخرهفته (۵ تا ۷ نوامبر ۲۰۲۱)

ردیفنام فیلمدرآمد آخرهفتهمجموع آمریکای شمالیتعداد هفته
۱

Eternals

۷۱ میلیون دلار۷۱ میلیون دلار۱
۲

Dune

۷ میلیون و ۶۲۰ هزار دلار۸۳ میلیون و ۹۴۶ هزار دلار۳
۳

No Time to Die

۶ میلیون و ۱۸۰ هزار دلار۱۴۳ میلیون و ۱۵۲ هزار دلار۵
۴

Venom: Let There Be Carnage

۴ میلیون و ۴۶۵ هزار دلار۱۹۷ میلیون دلار۶
۵Ron's Gone Wrong۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار۱۷ میلیون و ۵۷۷ هزار دلار۳
۶The French Dispatch۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار۸ میلیون و ۴۶۹ هزار دلار۳
۷Halloween Kills۲ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار۸۹ میلیون و ۷۱۵ هزار دلار۴
۸

Spencer

۲ میلیون و ۱۴۸ هزار دلار۲ میلیون و ۱۴۸ هزار دلار۱
۹

Antlers

۲ میلیون دلار۷ میلیون و ۶۰۵ هزار دلار۲
۱۰

Last Night in Soho

یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار۷ میلیون و ۶۳۸ هزار دلار۲


منبع forbes زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده