نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۱

مرور دنیای سینمایی مارول | از آیرون من تا اترنالز

با شروع فاز چهارم دنیای سینمایی مارول قرار است در این مقاله بگوییم که چه اتفاقاتی تا اترنالز زخ داده و باید منتظر چه اتفاقاتی در آینده باشیم. در ادامه با زومجی و این مقاله همراه باشید.

مدتی می‌شود که فاز چهارم دنیای سینمایی مارول کار خودش را آغاز کرده است. فاز جدید MCU با پخش سریال WandaVision از دیزنی پلاس در اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز شد که سریال وانداویژن درواقع اولین سریال دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود که توسط مارول استودیو تولید شده است. پس از پخش چند سریال دیگر،‌ نوبت به اکران فیلم Black Widow در تابستان امسال رسید تا به‌عنوان اولین فیلم فاز چهارم دنیای سینمایی مارول شناخته شود. در طول فاز چهارم دنیای سینمایی مارول شاهد معرفی داستان مولتی‌ورس بودیم که ظاهرا قرار است جایگزین Infinity Saga شود.

بااین‌حال، برخلاف سه فاز قبلی که تمرکز آن روی حماسه‌ اینفینیتی بود، در فاز چهارم ظاهرا قرار است چندین خط داستانی متفاوت را تجربه کنیم که البته ممکن است درنهایت به یک فیلم یا رویداد مشترک ختم شود. حالا در این مقاله و ویدیو قرار است به سه فاز اول دنیای سینمایی مارول بپردازیم و ببینیم که در این فیلم‌ها چه اتفاقاتی رخ داد و سپس به فاز چهارم دنیای سینمایی برسیم و ببینیم که تاکنون چه اتفاقاتی رخ داده و در آینده باید منتظر چه اتفاقات و داستان‌هایی باشیم. پس در ادامه با زومجی همراه باشید:

تماشا در یوتیوب

ادامه این مقاله ممکن است بخش‌هایی از داستان و اتفاقات فیلم‌های دنیای سینمایی مارول را فاش کند

پوستر فیلم Avengers

در سه فاز اول دنیای سینمایی مارول چه اتفاقاتی رخ داد؟

سه فاز اول MCU به حماسه بینهایت یا Infinity Saga شهرت دارند که از سال ۲۰۰۸ آغاز شد و سرانجام در تابستان ۲۰۱۹ به پایان رسید

سه فاز اول MCU به حماسه بینهایت یا Infinity Saga شهرت دارند که از سال ۲۰۰۸ آغاز شد و سرانجام در تابستان ۲۰۱۹ به پایان رسید. همان‌طور که از نام آن مشخص است، تمرکز خط داستانی Infinity Saga روی سنگهای بینهایت بود که درنهایت به تانوس و دستکش بی‌نهایت ختم شد. تمرکز فاز اول دنیای سینمایی مارول بیشتر روی معرفی اعضای اورجینال اونجرز بود که در طول ان شاهد معرفی شخصیت‌هایی چون آیرون من، کاپیتان آمریکا، ثور، هالک بلک ویدو و هاکای تا شخصیت‌های دیگری مثل نیک فیوری بودیم. بخش زیادی از این شخصیت‌ها در فیلم‌های مستقل خود معرفی شدند که در برخی از فیلم‌ها شاهد نمایش سنگ‌های بی‌نهایت نیز بودیم.

درنهایت این شخصیت‌ها گروه انتقام‌جویان را که زیر نظر شیلد تأسیس شده بود، تشکل دادند تا در فیلم Avengers شاهد شکل گرفتن این گروه ابرقهرمانی محبوب باشیم. در این فیلم لوکی با یک ارتش فضایی و با در دست گرفتن تسراکت، تصمیم می‌گیرد تا زمین را فتح و سپس در آن حکمرانی کند. در پایان فیلم اعضای اونجرز توانستند لوکی و ارتشش را شکست دهند تا رسما این گروه بین مردم محبوبیت پیدا کنند و حالا آن‌ها قهرمانان جدید زمین بودند که مانع سقوط آن شده‌اند. فیلم Iron Man، فیلم The Incredible Hulk، فیلم Iron Man 2، فیلم Thor، فیلم Captain America: The First Avenger و فیلم Marvel's The Avengers، فیلم‌های فاز اول دنیای سینمایی مارول هستند.

تونی استارک اختراعش را امتحان می‌کند فیلم مرد آهنی

در پایان فیلم Avengers شاهد ورود تانوس بودیم و متوجه شدیم که پشت حمله لوکی به زمین، این ابرشرور دنیای مارول قرار دارد و حالا رسما مشخص شد که تمامی فیلم‌های مارول قرار است خط داستانی سنگ‌های بی‌نهایت را دنبال کنند. فاز دوم دنیای سینمایی مارول ایجاد پیش زمینه خلق اولتران تا سقوط سازمان شیلد آغاز شد و ما خیلی زود شاهد سقوط سازمان شیلد بودیم. با سقوط سازمان شیلد حالا تمامی اطلاعات از نیروهای این سازمان و حتی اعضای اونجرز فاش شد و با اینکه قرار نبود در پایان فاز شاهد حمله تانوس باشیم، اما تغییرات زیادی در طول این فاز شکل گرفت. در طول فاز دوم شاهد معرفی شخصیت‌های جدیدی مثل فالکون تا مرد موردچه‌ای، اسکارلت ویچ، کوئیک سیلور و ویژن بودیم.

البته این پایان کار نبود و در طول فاز دوم گروه نگهبانان کهکشان معرفی شدند که نه‌تنها گروه کاملا جدیدی در دنیای سینمایی مارول بودند، بلکه باعث گسترش بخش کیهانی دنیای مارول شد و همچنین باعث شد تا زمینه برای ورود تانوس بیش از گذشته آماده شود. حتی تانوس برای لحظاتی کوتاهی هم در فیلم Guardians of the Galaxy حضور داشت. درنهایت اتفاقات فاز دوم دنیای سینمایی مارول به فیلم Avengers: Age of Ultron و تولد تا سقوط اولتران خلاصه شد که در پایان شهر سوکوویا از بین رفت و این اتفاقات زمینه‌ساز فاز سوم دنیای سینمایی مارول شد. فیلم Iron Man 3، فیلم Thor: The Dark World، فیلم Captain America: The Winter Soldier، فیلم Guardians of the Galaxy، فیلم Avengers: Age of Ultron و فیلم Ant-Man، از جمله فیلم‌های فاز دوم MCU هستند.

حضور اسکارلت جوهانسون در فیلم capitan america the winter soldier

سازمان شیلد در فاز دوم سینمایی مارول سقوط کرد

فاز سوم دنیای سینمایی مارول با اکران فیلم Captain America: Civil War در سال ۲۰۱۶ آغاز شد. فیلمی که در ابتدا آن یک حادثه باعث افراد غیر نظامی زیادی می‌شود و حالا سازمان ملل به‌دنبال پیمان سوکوویا است که در آن اونجرز تحت نظارت دولت و سازمان‌های جهانی قرار بگیرند. همین موضوع باعث دو دستگی بین اعضای اونجرز شد و اعضای آن به دو گروه پیروان کاپیتان آمریکا و آیرون من تقسیم می‌شوند. در همین حال بارون زیمو به‌دنبال گرفتن انتقام مرگ خانواده‌اش از انتقام‌جویان است و او توانست نبردی بین آن‌ها را ترتیب دهد. فیلم Captain America: Civil War یکی از مهم‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول است که گروه اونجرز اصلی را برای همیشه تغییر داد.

ازطرفی شاهد نابودی آزگارد در فیلم Thor: Ragnarok بودیم که حتی ثور چکش معروف خود و همچنین یکی از چشمانش را از دست داد. در طول فاز سوم دنیای سینمایی مارول شخصیت‌های زیادی مثل دکتر استرنج، مرد عنکبوتی، بلکن پنتر، واسپ و کاپیتان مارول معرفی شدند. اتفاقات اصلی دنیای سینمایی مارول به دو قسمت نهایی فیلم Avengers از حماسه بی‌نهایت ختم شد. جایی که بالاخره تانوس شروع به جمع‌آوری سنگ‌های بی‌نهایت کرد که در طول فیلم Avengers: Infinity War او موفق شد به هدفش برسد و نیمی از مردم جهان هستی را نابود کند تا نیمی دیگر بتوانند به زندگی خود ادامه دهند. همچنین در پایان این فیلم ویژن توسط تانوس کشته شد.

کاور فیلم avengers infinity war با حضور شخصیت‌های اصلی آن

اتفاقات فیلم Avengers: Endgame پنج سال پس از حوادث فیلم Avengers: Infinity War و پس از اینکه اعضای باقی‌مانده اونجرز متوجه شدند تانوس سنگ‌های بی‌نهایت را از بین برده، آغاز می‌شود که حالا تانوس اصلی هم توسط ثور اعدام شده است. در طول این فیلم شاهد سفر در زمان هستیم تا انتقام‌جویان با استفاده از سنگ‌های بی‌نهایت در گذشته یک دستکش بی‌نهایت جدید بسازند و تمامی اتفاقات را بازگردانند که صد البته بدون عواقب هم نبود. در طول فیلم Avengers: Endgame شاهد مرگ شخصیت‌هایی مثل آیرون من و بلک ویدو بودیم که با فداکاری خود باعث شدند تا تانوس شکست بخورد و دوباره نیمی از موجودات جهان هستی به زندگی بازگردند.

فیلم‌های فاز سوم دنیای سینمایی مارول شامل فیلم Captain America: Civil War، فیلم Doctor Strange، فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2، فیلم Spider-Man: Homecoming، فیلم Thor: Ragnarok، فیلم Black Panther، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Ant-Man and the Wasp، فیلم Captain Marvel، فیلم Avengers: Endgame و فیلم Spider-Man: Far From Home می‌شود. حالا سؤال اصلی این است که پس از پایان Infinity Saga مارول سراغ چه خط داستانی رفته و قرار است دوباره طرفدارانش را هیجان‌زده کند.

الیزابت اولسن و پل بتانی در سریال WandaVision

چه اتفاقاتی تاکنون در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول رخ داده است؟

اتفاقات سریال WandaVision مستقیما با اتفاقات فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness در ارتباط است

فاز چهارم دنیای سینمایی مارول برخلاف فازهای قبلی با یک سریال آغاز شد. سریال WandaVision به‌عنوان اولین اثر فاز چهارم دنیای سینمایی مارول در اوایل سال ۲۰۲۱ از دیزنی پلاس پخش شد. اتفاقات سریال وانداویژن تنها مدت کوتاهی پس از فیلم Avengers: Endgame آغاز شد که واندا ماکسیموف هنوز نتوانسته با مرگ ویژن کنار بیاید و همین موضوع باعث می‌شود او دنیایی خیالی خلق کند که در آن با ویژن ازدواج کرده است. در این دنیای خیالی او صاحب دو فرزند نیز شده و حتی برادرش زنده است. در طول سریال شاهد معرفی شخصیت مونیکا رمبو بودیم و همچنین واندا پس از شکست دادن آگاتا هارکنس، حالا به اسکارلت ویچ تبدیل شده و حتی به کتاب دارک‌هولد نیز دست پیدا کرده است.

اتفاقات سریال WandaVision درواقع مستقیما با اتفاقات فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness در ارتباط است و اسکارلت ویچ قرار است در این فیلم بازگردد. البته هنوز سوالات زیادی در مورد سریال وانداویژن وجود دارد، اما این سریال شروع یکی از خط‌های داستانی اصلی فاز چهارم MCU است. پس از پایان سریال وانداویژن نوبت به سریال The Falcon and the Winter Soldier رسید که خط داستانی کاملا متفاوتی نسبت به سریال قبلی دارد. در طول سریال فالکون و وینتر سولجر شاهد شکل گرفتن تهدید جدیدی هستیم که در نگاه اول ظاهرا این تهدید افرادی مثل وینتر سولجر هستند، اما در ادامه متوجه می‌شویم که اشخاصی مثل شارون کارتر در حال انجام کاری احتمالا شرورانه هستند.

رئیس جمهور لوکی و نیروهایش در بالا سر پناهگاه لوکی ها در قسمت پنجم سریال Loki

سریال The Falcon and the Winter Soldier درواقع پیش زمینه تبدیل شدن فالکون به کاپیتان آمریکا جدید است و درکنارش شخصیت‌های جدیدی مثل US Agent را معرفی کرد که در پایان سریال مشخص شد او قرار است برای شخصی مرموز به‌نام فونتین فعالیت کند. درنهایت اتفاقات این سریال قرار است به فیلم Captain America 4 ختم شود، اما شاید سؤال اصلی این باشد که تهدید شارون کارتر یا فونتین در آینده چقدر است؟ پس از آن نوبت به سریال Loki رسید که در آن شاهد متغیری از لوکی هستیم که در اتفاقات فیلم Avengers: Endgame با تسراکت فرار کرد و حالا توسط سازمانی مرموز به‌نام TVA که وظیفه دارند از خط زمانی مقدس محافظت کنند، دستگیر می‌شود.

سریال Loki تاکنون بیشترین تاثیر را روی فاز چهارم دنیای سینمایی مارول گذاشته و درواقع در آن شاهد شروع مولتی‌ورس در MCU هستیم. در طول سریال با متغیرهای مختلف لوکی ملاقات می‌کنیم که در ادامه مشخص می‌شود سیلوی که یکی از متغییرهای لوکی است، به‌دنبال شخص پشت سازمان TVA و سرنگونی آن است. در پایان متوجه می‌شویم که متغیری از کانگ فاتح پشت سازمان TVA قرار دارد که با تأسیس سازمان TVA و بستن راه‌ها سفر در دنیاهای مختلف، مانع جنگ‌افروزی نسخه‌های شیطانی خودش شده است. در پایان سیلوی با به قتل رساندن کانگ باعث شروع رسمی مولتی‌ورس در دنیای سینمایی مارول شد. البته برخی اعتقاد دارند که سیلوی در حال حاضر تنها راه زندگی متغیرهای مختلف هر شخصیت را آزاد کرده و مولتی‌ورس به شکل رسمی در اثر دیگری قرار است آغاز شود.

فلورنس پیو در حال نگاه به اسکارلت جوهانسون در صحنه اکشن شلوغ فیلم بلک ویدو دنیای سینمایی مارول، یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱

تمرکز فاز چهارم دنیای سینمایی مارول بیشتر روی خط داستانی مولتی‌ورس است

اما پیش از رفتن به سراغ فیلم‌های مارول، بهتر است به انیمیشن Waht If سر بزنیم. سریال Waht If درواقع اولین نتایج کار سیلوی در سریال لوکی را نشان می‌دهد که در آن متغیرهای مختلف شخصیت‌ها و قهرمانان دنیای سینمایی مارول بدون اینکه سازمان TVA مزاحم آن‌ها شود، به زندگی در خط زمانی خود می‌پردازند و دیگر خبری از خط زمانی مقدس نیست. در طول این انیمیشن شاهد تشکیل گروه نگهبانان مولتی‌ورس بودیم که اعضای آن نسخه متفاوت شخصیت‌های سه فاز اول دنیای سینمایی مارول است، اما آیا آن‌ها قرار است نقش مهم‌تری در آینده MCU داشته باشند یا این شخصیت‌ها تنها قرار است در انیمیشن Waht If حضور پیدا کنند؟ تنها زمان جواب این سؤال را مشخص خواهد کرد.

فیلم Black Widow اولین فیلم فاز چهارم دنیای سینمایی مارول است که برخلاف آثاری که تا الان منتشر شده، یک فیلم پیش درآمد به حساب می‌آید. درواقع این فیلم قرار است پرونده شخصیت ناتاشا رومانوف به‌عنوان بلک ویدو اصلی را ببندد و در عوض پرونده یلنا بلووا به‌عنوان دومین بلک ویدیو MCU را باز کند. البته شخصیت‌هایی مثل نگهبان قرمز نیز ممکن است در آینده بازگردند، اما بدون شک مهم‌ترین بخش فیلم از نظر اهمیتش در آینده دنیای سینمایی مارول، صحنه پس از پایان فیلم Black Widow که در آن یلنا که بالای سر قبر ناتاشا ایستاده، با شخصیت مرموز فونتین ملاقات می‌کند و به او می‌گوید که هاکای مقصر مرگ ناتاشا است. بدین ترتیب ما اکنون می‌دانیم یلنا قرار است در سریال Hawkeye بازگردد.

سم لیو در نقش شانگ چی در حال انجام فنون رزمی در اتوبوس در اولین تریلر فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

در ادامه نوبت به فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings رسید که در آن شخصیت جدید شانگ چی معرفی شد. فیلم Shang-Chi نه‌تنها شخصیت جدیدی به MCU اضافه می‌کند، بلکه دنیای آن را نیز گسترش می‌دهد و این می‌تواند راه را برای ورود شخصیت‌های دیگری مثل آیرون فیست نیز باز کند. قسمت اول فیلم شانگ چی بیشتر یک داستان منشا برای معرفی این شخصیت بود و درکنارش ما به بخش‌های جدیدی از دنیای مارول نیز سر زدیم، اما بدون شک مارول برنامه زیادی برای این شخصیت و دنیای آن دارد و ما از الان براساس صحنه پس از پایان دوم فیلم می‌دانیم که داستان فیلم احتمالا به چه سمتی خواهد رفت.

البته در صحنه پس از پایان اول فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings شاهد ملاقات شانگ چی با شخصیت‌هایی مثل وانگ، بروس بنر و کاپیتان مارول بودیم. با اینکه در نگاه اول این صحنه به فیلم Eternals ارتباط دارد، اما درواقع ۱۰ حلقه می‌تواند باعث جلب توجه گالاکتوس شده باشد که باتوجه‌به ریشه این سلاح، نمی‌تواند خیلی غافلگیرکننده باشد. علاوه‌براین، شخصیت فینگ فان فوم (Fin Fang Foom) که یک اژدها فضایی است، نیز گزینه دیگر است. چرا که او قبلا ۱۰ حلقه استفاده می‌کرد و ممکن است حالا تلاش کند تا آن را از شانگ چی پس بگیرد.

فین فانگ فوم از نژاد فضایی Makluan است که قابلیت تغییر ظاهر نیز دارد و این احتمال وجود دارد که در دنباله فیلم Shang-Chi شاهد حمله او با نیروهایش به زمین باشیم، اما در حال حاضر با قاطعیت نمی‌توان در مورد این صحنه صحبت کرد. همچنین مدتی پیش فیلم Eternals روی پرده‌های سینما رفت که در طول آن با گروه جاودانگان آشنا شدیم. هنوز نقش این گروه در آینده MCU مشخص نیست، اما علاوه‌بر معرفی اعضای اترنالز و همچنین ایجاد پیش زمینه برای دنباله آن، شاهد معرفی شخصیت بلک نایت نیز بودیم که این می‌تواند تنها شروع کار این شخصیت باشد.

پوستر رسمی فیلم Eternals مارول

باید منتظر چه اتفاقاتی در آثار آینده مارول باشیم؟

کانگ فاتح ظاهرا شخصیت شرور اصلی فاز چهارم دنیای سینمایی مارول است

از همان ابتدا شروع فاز چهارم دنیای سینمایی مارول متوجه شدیم که تمرکز اصلی این فاز قرار است روی خط داستانی مولتی‌ورس باشد. سریال WandaVision، سریال لوکی و انیمیشن What If اولین آثار مرتبط با این خط زمانی هستند، اما برخی اعتقاد دارند که این تنها پیش درآمد مولتی‌ورس است و این خط زمانی رسما با فیلم Spider-Man: No Way Home کار خودش را آغاز می‌کند. در طول اولین تریلر این فیلم متوجه شدیم که دکتر استرنج با اشتباهی که انجام داد، باعث شد تا شخصیت‌های شرور دنیاهای مختلف مرد عنکبوتی به دنیای اسپایدرمن MCU بیایند و حالا اسپایدی باید با آن‌ها و تهدید مولتی‌ورس مواجه شود.

این نظریه می‌گوید واندا ماکسیموف در سریال WandaVision و سیلوی در سریال Loki تنها امکان رخ دادن مولتی‌ورس را فراهم کردند و حالا دکتر استرنج قرار است در اصلی مولتی‌ورس را در فیلم Spider-Man: No Way Home باز کند که اتفاقات آن در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness ادامه خواهد یافت. صد البته کانگ فاتح قرار نیست شخصیت شرور این دو فیلم باشد، اما ممکن است نسخه‌های مختلفی از این شخصیت را در آثار مختلف MCU ببینیم. ازطرفی گفته می‌شود که در فیلم Doctor Strange 2 قرار است گروه The Illuminati را هم ببینیم که متغیری از پروفسور ایکس رهبری این گروه را بر عهده دارد. همچنین طبق این نظریه اسکارلت ویچ قرار است شخصیت منفی اصلی این فیلم باشد.

خارج شدن روح پیتر پارکر از بدنش پس از ضربه دکتر استرنج به مرد عنکبوتی در فیلم Spider-Man: No Way Home

قابل انتظار است که خط داستانی مولتی‌ورس با فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania ادامه پیدا کند. جایی که کانگ به‌عنوان شخصیت منفی حضور خواهد داشت، اما باتوجه‌به اتفاقات سریال لوکی دقیقا نمی‌دانیم که این نسخه از کانگ همان نسخه شرور اصلی و نهایی این شخصیت خواهد بود یا یکی از متغیرهای دیگر او را قرار است ملاقات کنیم. همچنین این احتمال وجود دارد که فیلم Deadpool 3 نیز بخشی از مولتی‌ورس باشد و درواقع این موضوع می‌تواند دلیلی منطقی برای پیوستن ددپول به دنیای سینمایی مارول شود. اما مهم‌ترین فیلم آینده خط داستانی مولتی‌ورس احتمالا فیلم Fantastic Four خواهد بود.

طبق یک نظریه ما قرار است در فیلم چهار شگفت‌انگیز شاهد پیش زمینه رویداد Secret Wars باشیم. این موضوع نمی‌تواند خیلی طرفداران را غافلگیر کند و تا حد زیادی منطقی است که فیلم Fantastic Four پیش زمینه قسمتی بعدی اونجرز را با شکل دادن خط داستانی جنگ‌های پنهان فراهم کند. همچنین گروهی می‌گویند که اعضای چهار شگفت‌انگیز همین الان در دنیای سینمایی مارول حضور دارند و در طول فیلم دلیل غیبت آن‌ها را متوجه خواهیم شد. حتی گفته می‌شود که نام قسمت بعدی انتقام‌جویان قرار است Avengers: Secret Wars باشد که البته اکنون مشخص نیست این فیلم قرار است یک اثر تک قسمتی باشد یا مثل Infinity War و Endgame، یک رویداد دو قسمتی را تشکیل خواهد داد.

جاناتان میجرز در نقش کانگ در قسمت ششم سریال Loki

گفته می‌شود اتفاقات فاز چهارم دنیای سینمایی مارول به فیلم Avengers: Secret Wars ختم خواهد شد

همچنین به‌نظر می‌رسد که کانگ فاتح در حال حاضر قرار است جایگزین تانوس به‌عنوان تهدید بزرگ بعدی شناخته شود که می‌تواند انتخاب خوبی باشد. البته برخی هم اعتقاد دارند کانگ فاتح شاید یکی از چند شخصیت شروری باشد که ما قرار است در رویداد مولتی‌ورس یا Secret Wars آن‌ها را ملاقات کنیم. اما بدون شک زمان جواب این سوالات را خواهد داد. ازطرفی مولتی‌ورس می‌تواند زمینه را برای ورود گروه X-Men هموار کند تا مارول نیازی به توضیح دلیل غیبت آن‌ها نداشته باشد. اگرچه بخش زیادی از تمرکز فاز چهارم دنیای سینمایی مارول روی مولتی‌ورس است، اما برخلاف سه فاز قبلی ظاهرا MCU اینبار قرار است خطوط داستانی مختلفی داشته باشد.

البته این نکته را بگویم که اگر رویداد Secret Wars باعث ساخت فیلم بعدی اونجرز شد، به‌معنی این نیست که به‌طور مثال شانگ چی یا کاپیتان آمریکا جدید بخشی از آن نخواهد بود. جلوتر گفتیم که در سریال The Falcon and The Winter Soldier شاهد ایجاد یک خط داستانی جدید بودیم. ازطرفی شارون کارتر رهبری یک گروه مرموز را بر عهده گرفته و ازطرفی شخصیت مرموز دیگری نیز وجود دارد که در حال همکاری و اجیر کردن شخصیت‌هایی مثل US Agent و یلنا بلووا است. پس این احتمال وجود دارد که خط داستانی فالکون و وینتر سولجر دارای ارتباط داستانی با فیلم بلک ویدو، سریال Hawkeye و احتمالا فیلم Captain America 4 باشد. همچنین ممکن است سریال She Hulk، سریال Armor Wars و سریال Ironheart نیز بخشی از این خطوط داستانی باشند.

آنتونی مکی در نقش کاپیتان آمریکا به دنبال مجرمان در قسمت پایانی سریال The Falcon and the Winter Soldier

البته برخی اعتقاد دارند که اتفاقات این خط داستانی احتمالا به فیلم Captain America 4 ختم خواهد شد که در اینجا باید سم ویلسون ثابت کند که لیاقت پوشیدن لباس کاپیتان آمریکا را دارد. گفته می‌شود که اتفاقات این فیلم‌ها و سریال‌ها می‌تواند باعث ساخت اقتباسی از Thunderbolts و حتی Young Avengers نیز شود. حتی اگر به فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania بازگردیم، دختر اسکات لنگ ظاهرا قرار است مانند پدرش لباس ابرقهرمانی بر تن کند و باتوجه‌به حضور کسی لنگ، کیت بیشاپ و آیرون‌‌هارت، احتمال ساخت یانگ اونجرز وجود دارد. ازطرفی با شخصیت‌هایی مثل یلنا بلووا و US Agent می‌توان انتظار ساخت اقتباسی از Thunderbolts را داشت که می‌تواند کار نسبتا متفاوتی در MCU باشد.

همچنین به‌نظر می‌رسد که باید منتظر رویداد Secret Invasion نیز باشیم. این رویداد با فیلم Captain Marvel آغاز شد و گفته می‌شود که این خط داستانی با سریال Ms Marvel و فیلم The Marvels ادامه پیدا می‌کند و در حال حاضر سریال Secret Invasion هم بخشی از آن است. همچنین اکنون مشخص نیست که چقدر این داستان قرار است گسترش پیدا کند، اما به‌نظر می‌رسد که مارول برنامه گسترده‌ای برای اسکرال‌ها و حتی نژاد کری دارد و حتی ممکن است شاهد ارتباطش با مولتی‌ورس باشیم. البته فیلم‌های بیشتری در طول فاز چهارم دنیای سینمایی مارول وجود دارد که می‌توان به فیلم Thor: Love and Thunder یا فیلم Guardians of the Galaxy 3 اشاره کرد که ظاهرا قرار است به داستان ثور و گروه نگهبانان کهکشان خاتمه دهند.

ساموئل ال جکسون در نقش نیک فیوری در سریال Secret Invasion

همچنین در پایان برخی اعتقاد دارند که سریال WandaVision نه‌تنها روی مولتی‌ورس نقش داشته، بلکه دنیای ماورایی مارول را نیز آغاز کرده است. طبق این نظریه، سریال Moon Knight و فیلم Blade قرار است بخش ماورایی مارول را گسترش دهند که باتوجه‌به ساخت این دو اثر، نمی‌تواند خیلی اتفاق غیر منتظره‌ای باشد. همچنین مارول اخیرا ساخت سریال Agatha: House of Harkness را تایید کرده که ممکن است بخشی از این خط داستانی باشد. درنهایت این خط داستانی می‌تواند باعث ساخت اقتباسی از کمیک Midnight Sons شود و باید دید درنهایت این اتفاق رخ خواهد داد یا باید منتظر اتفاقات دیگر باشیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده