// سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۹

گزارش باکس آفیس: مایکل مایرز نفس فیلم جدید ریدلی اسکات را بُرید

در حالی هالووین می‌کُشد با اقتدار به فاتح باکس آفیس این هفته بدل شد که آخرین دوئل، فیلم جدید ریدلی اسکات، شکست سنگینی را تجربه کرد. همراه زومجی و مرور ۱۰ فیلم پرفروش هفته باشید.

گزارش باکس آفیس این هفته را با هالووین می‌کُشد (Halloween Kills) آغاز می‌کنیم که رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی فیلم‌های ترسناک در دوران کرونا را شکست. معلوم نیست چند نفر این فیلم را که همزمان روی پیکاک منتشر شده است، به وسیله‌ی پلتفرم استریمینگ یونیورسال تماشا کرده‌اند. همچنین، معلوم نیست چند خانوار برای دیدنِ این فیلم تصمیم گرفته‌اند تا اشتراکِ پیکاک را خریداری کنند، اما چیزی که معلوم است این است که هالووین می‌کُشد، محصول ۲۰ میلیون دلاری بلام‌هوس و یونیورسال، به ۵۰ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار افتتاحیه‌ی سه‌روزه در آمریکای شمالی دست پیدا کرده است. رقمی که نه تنها با توجه به استانداردهای دوران کرونا عالی است، بلکه خیلی به چیزی که این فیلم احتمالا در شرایط غیرکرونایی می‌فروخت نیز نزدیک است. همچنین، هالووین می‌کشد در بین فیلم‌هایی که به‌طور همزمان در سینماها و پلتفرم‌های استریمینگ پخش شده‌اند، افتتاحیه‌ی قوی‌تری را در مقایسه با گودزیلا علیه کونگ (۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار)، رکورددار قبلی تجربه کرده است.

گرچه قسمت قبلی هالووین در اُکتبر سال ۲۰۱۸ به ۷۶ میلیون دلار افتتاحیه دست پیدا کرد، اما این دنباله حتی در شرایط غیرکرونایی هم هرگز قادر به تکرار درآمدِ استثنایی آن فیلم نبود. فیلم قبلی که از نقدهای به مراتب مثبت‌تری (امتیاز ۷۹ روی سایت راتن‌تومیتوز) در مقایسه با اکثرِ دنباله‌های قبلی مجموعه بهره می‌بُرد و به سروصدای رسانه‌ای مُفت و مجانی زیادی به دلیل بازگشتِ جیمی لی کرتیس در نقشِ لوری اِسترود و همچنین ترندِ دنباله‌های نوستالژیکِ «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»‌گونه مُجهز بود، به ۱۵۹ میلیون دلار فروش خانگی و ۲۵۶ میلیون دلار فروش جهانی دست پیدا کرد.

به عبارت دیگر، درآمد آن فیلم به تنهایی ۴۱ درصد از مجموع درآمد ۶۲۱ میلیون دلاری یازده فیلم قبلی مجموعه را شامل می‌شد. خلاصه اینکه وقتی یک فیلم ترسناک ۱۰ میلیون دلاری، به درآمدی ۲۵ برابرِ بودجه‌اش دست پیدا می‌کند، دنباله‌اش آن‌قدر استطاعت مالی دارد که از عهده‌ی اُفت فروشش بربیاید. گرچه نقدهای هالووین می‌کُشد (امتیاز ۳۹ روی سایت راتن‌تومیتوز) به‌طرز ناامیدکننده‌ای منفی بودند و خیلی‌ها روی عدم اختصاص وقت کافی به رویارویی لوری استرود علیه مایکل مایرز ایراد گرفته بودند، اما واقعیت این است که این دنباله همیشه قرار بود مخاطبان کژوالی که فیلم قبلی را صرفا از روی کنجکاوی دیده بودند یا سینماروهای غیروحشت‌دوستی که فیلم قبلی را تحت‌تاثیر سروصدای پیرامونش تماشا کرده بودند، از دست بدهد.

مایکل مایرز در حال خروج از خانه در حال آتش در فیلم Halloween Kills

اینکه هالووین می‌کُشد یک سوم از افتتاحیه‌ی فیلم قبلی را از دست داده است در راستای اُفت فروش افتتاحیه‌ی دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط‌کرده (۱۴۸ میلیون دلار در برابر افتتاحیه‌ی ۲۰۸ میلیونی قسمت اول) و سریع و خشن ۸ (۹۹ میلیون دلار در برابر افتتاحیه‌ی ۱۴۷ میلیونی سریع و خشن ۷) قرار می‌گیرد. همچنین، این رقم خیلی به اُفت فروش ۲۶ درصدی آن: فصل دوم (۹۱ میلیون دلار) در مقایسه با قسمت اول آن (۱۲۳ میلیون دلار) نزدیک است. قابل‌ذکر است که درآمد سه‌روزه‌ی هالووین می‌کُشد ۲/۱۸۵ برابر درآمد روز جمعه‌اش (۲۲ میلیون و ۸۶۰ هزار دلار) است که فاصله‌ی چندانی با آمار قسمت قبلی هالووین (۷۶ میلیون دلار از ۳۳ میلیون دلار درآمد جمعه که معادلِ ۲/۳۳ برابر درآمد روز جمعه است) ندارد. قسمت قبلی هالووین که ۴۰ سال بعد از فیلم اورجینالِ جان کارپنتر اتفاق می‌اُفتاد و همه‌ی دنباله‌های پیشین را نادیده می‌گرفت، به ۱۵۹ میلیون دلار فروش خانگی و ۲۵۶ میلیون دلار فروش جهانی از ۱۰ میلیون دلار بودجه دست یافت.

افتتاحیه‌ی هالووین می‌کُشد از زمان پسران بد تا ابد (۶۲ میلیون دلار افتتاحیه) در ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰ تاکنون، بهترین افتتاحیه‌ی فیلم‌های بزرگسالانه لقب می‌گیرد

اگر هالووین می‌کُشد که نقش دومین فیلم سه‌گانه‌ی جدید را ایفا می‌کند، دوام مشابه‌ای در آمریکای شمالی داشته باشد، به ۱۰۴ میلیون دلار فروشِ خانگی دست پیدا می‌کند؛ رقمی که نه تنها با اُفت فروش هالووینِ راب زامبی (۵۵ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷) در مقایسه با هالووین ۲ (۳۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۹) یکسان است، بلکه دوام بهتری در مقایسه با هالووین ۲ (۲۵ میلیون دلار در مقایسه با درآمد ۴۷ میلیونی فیلم اورجینال هالووین) و هالووین: رستاخیز (۳۰ میلیون دلار در مقایسه با درآمد ۵۵ میلیون هالووین: ۲۰ سال بعد) حساب می‌شود. از بین تماشاگران افتتاحیه‌ی هالووین می‌کُشد، ۳۱ درصدشان مردان بالای ۲۵ سال، ۲۵ درصدشان زنان بالای ۲۵ سال، ۲۳ درصدشان مردان زیر ۲۵ سال و ۲۲ درصدشان زنان زیر ۲۵ سال بوده‌اند و ۶۲ درصد از بینندگان فیلم نیز ۱۸ تا ۳۴ سال سن داشته‌اند.

افتتاحیه‌ی هالووین می‌کُشد که کمی بهتر از افتتاحیه‌ی ۴۷ و نیم میلیون دلاری یک مکان ساکت ۲ (A Quiet Place 2) است، آن را به بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی دورانِ کرونا در بین فیلم‌های ژانر وحشت بدل می‌کند. افتتاحیه‌ی هالووین می‌کُشد در کنار کله‌خر ۳ (Jackass 3) به‌طور مشترک رده‌ی نُهم بزرگ‌ترین افتتاحیه‌‌های تاریخ ماه اُکتبر را تصاحب می‌کند و پُشت سر قسمت قبلی هالووین (۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار) و فعالیت فراطبیعی ۳ (۵۲ و نیم میلیون دلار در سال ۲۰۱۱) در رده‌ی سوم بهترین افتتاحیه‌های فیلم‌های ترسناکِ تاریخ این ماه جای می‌گیرد. هالووین می‌کُشد هشتمین فیلم تاریخ استودیوی بلام‌هوس است که به افتتاحیه‌ای بیش از ۴۰ میلیون دلار دست پیدا کرده است.

همچنین، افتتاحیه‌ی هالووین می‌کُشد از زمان پسران بد تا ابد (۶۲ میلیون دلار افتتاحیه) در ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰ تاکنون، بهترین افتتاحیه‌ی فیلم‌های بزرگسالانه لقب می‌گیرد و احتمالا این لقب را تا بیست و دوم دسامبر که مصادف با آغاز اکران ماتریکس: رستاخیزها است، حفظ خواهد کرد و این درحالی است که فیلم به‌طور همزمان روی پلتفرمِ پیکاک نیز قابل‌دسترس است. یا هیچکس مشترکِ پیکاک نمی‌شود یا دوران کرونا تاثیرِ منفی ناچیزی روی عملکردِ موفقیت‌های تضمین‌شده می‌گذارد. یا شاید هم با ترکیبی از هر دو طرف هستیم. هرچه هست، شکست تجاری فیلم‌های اورجینالی مثل بدخیم (Malignant) و در ارتفاعات (In The Heights) بیش از پخش همزمانِ آنها روی اچ‌بی‌اُ مکس، به سینماروهایی که تماشای فرنچایزها و آی‌پی‌ها را به فیلم‌های جدید ترجیح می‌دهند مربوط می‌شود.

مت دیمون در فیلم آخرین دوئل

اتفاقا یکی از این فیلم‌های اولداسکولِ اورجینال که این هفته به قربانی مایکل مایرز تبدیل شده، آخرین دوئل (The Last Duel)، فیلم تحسین‌شده‌ی ریدلی اسکات است. این درام قرون وسطایی که با ۱۰۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده است، اکرانش را با کسب ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار افتتاحیه‌ی خانگی (و ۹ میلیون دلار افتتاحیه‌ی جهانی) آغاز کرد. این فیلم به دو همرزمِ جنگی با بازی مت دیمون و آدام درایور می‌پردازد که به رقبای سیاسی یکدیگر تبدیل می‌شوند. وقتی همسر مت دیمون (با بازی جودی کومر) توسط شخصیتِ آدام درایور مورد تجاوز قرار می‌گیرد، او هویت متجاوزش را افشا می‌کند و در پی آن، مت دیمون و آدام درایور دوئلی را برگزار می‌کنند که حکم آخرین دوئلِ قانونی فرانسه را دارد. محصول دیزنی/قرن‌بیستم که ۲ ساعت و ۳۲ دقیقه طول دارد، داستانش را با بهره‌گیری از تکنیک روایی «اثر راشومون»، به‌وسیله‌ی نقطه‌ی نظرهای مختلف و متناقض روایت می‌کند.

از یک طرف اُمیدوار بودیم که تصاحب قرن بیستم توسط دیزنی به چیزی بیشتر از ددپول، آواتار و ریبوتِ آی‌پی‌های کودک‌پسندانه (مثل تنها در خانه) برای دیزنی‌پلاس منجر شود، اما از طرف دیگر آخرین دوئل نه تنها به موضوع چالش‌برانگیز و دافعه‌برانگیزی مثل تجاوز می‌پردازد، بلکه همزمان با زمانی برای مُردن نیست اکران شده است که با استناد به دوام قدرتمندی که فیلم جدید جیمز باند تجربه کرده است، مشغولِ دزدیدن همه‌ی سینماروهای بزرگسال است (۳۲ درصد از تماشاگرانش بالای ۴۵ سال سن دارند). گرچه تهیه‌کنندگانی که به تولید آخرین دوئل چراغ سبز نشان داده بودند، پس از تصاحب قرن بیستم توسط دیزنی دیگر رفته بودند، اما همین که دیزنی فیلم را رها نکرد قابل‌تحسین است.

طبق گزارش ددلاین، دیزنی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار خرجِ تبلیغات تلویزیونی آخرین دوئل کرده است که چندان با ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری که خرج تبلیغاتِ تلویزیونی به‌سوی ستارگان (Ad Astra)، یکی دیگر از فیلم‌های قرن بیستم کرده بود، فاصله ندارد. درواقع، مقدار بودجه‌ای که دیزنی به تبلیغاتِ تلویزیونی آخرین دوئل اختصاص داده است بیشتر از مقدار چیزی که یونیورسال خرج هالووین می‌کُشد کرده است (۱۰ میلیون دلار) برآورد می‌شود. ۵۵ درصد از تماشاگران آخرین دوئل مرد بوده‌اند. درحالی فقط ۲ درصد از تماشاگران فیلم کمتر از ۱۷ سال سن داشته‌اند که ۱۷ درصدشان ۱۸ تا ۲۴ ساله بوده‌اند. یا به عبارت دیگر، ۴۸ درصد آنها بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن داشته‌اند و مشتریان ۲۵ ساله به بالا هم ۸۰ درصدشان از تماشاگران فیلم را تشکیل می‌دادند. در مقایسه، فقط ۲۷ درصد از تماشاگران هالووین می‌کُشد بالای ۳۵ سال سن داشته‌اند. عملکرد اسفناک آخرین دوئل باز دوباره ثابت می‌کند که مخاطبان مُسن‌تر نسبت به نشستن در سالن‌های سینما در دوران کرونا محافظه‌کارتر و وحشت‌زده‌تر هستند. در مقایسه، مخاطبان جوان‌تر که اکثریت تماشاگران هالووین می‌کُشد را شامل می‌شوند، تمایل بیشتری برای خارج شدن از خانه‌هایشان در شرایط همه‌گیری نشان داده‌اند.

دنیل کریگ در نقش جیمز باند در ماشین استون مارتین که به گلوله بسته شده در فیلم No Time To Die

اما از تازه‌اکران‌ها که بگذریم، به فیلم‌های قدیمی جدول می‌رسیم که زمانی برای مُردن نیست (No Time to Die) در صدرشان قرار دارد. بیست و پنجمین فیلمِ سری جیمز باند که در رده‌ی دوم جدول جای دارد، ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار دیگر در دومین آخرهفته‌اش فروخت، با ۵۶ درصد اُفت فروش مواجه شد و به مجموع ۱۰ روزه‌ی ۹۹ میلیون و ۵۱۰ هزار دلار رسید. اُفت روش این فیلم در دومین آخرهفته‌اش کم و بیش با سه فیلمِ قبلی جیمز باندِ دنیل کریگ (منفی ۶۰ درصد در سال ۲۰۰۸، منفی ۵۳ درصد در سال ۲۰۱۲ و منفی ۵۲ درصد در سال ۲۰۱۵) برابر است. تحلیلگران امیدوار هستند که این فیلم پس از تجربه‌ی این اُفت فروش قابل‌انتظار (به خاطر عملکرد عالی هالووین می‌کُشد)، به لطف ماهیتش به عنوان تنها بلاک‌باسترِ بزرگسالانه‌‌ی غیرابرقهرمانی/غیرترسناک/غیرفانتزیِ سینما، دوام خوبی را در طول ماه آینده تجربه کند.

زمانی برای مُردن نیست کارش را پشت سر اسپکتر (۸۸۱ میلیون دلار) و اسکای‌فال (یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار)، در قامت سومین فیلم پُرفروش تاریخ مجموعه به اتمام خواهد رساند

اگر این فیلم از اینجا به بعد عملکردی شبیه به ذره‌ای آرامش (۱/۵۵ برابرِ درآمد ۱۰ روزه‌ی ۱۰۹ میلیون دلاری‌اش) داشته باشد، فروش خانگی ۱۵۵ میلیون دلاری‌اش پیش‌بینی می‌شود و اگر دوامی شبیه به اسکای‌فال (۱/۸۸ برابر درآمد ۱۰ روزه‌ی ۱۶۱ میلیونی‌اش) را تجربه کند، می‌تواند به ۱۸۵ میلیون دلار هم نزدیک شود. قابل‌ذکر است که درآمد آخرهفته‌ی دوم زمانی برای مُردن نیست از زمان دنیا کافی نیست (۲۳ میلیون دلار در سال ۱۹۹۹ بعد از ۳۵ میلیون افتتاحیه) تاکنون، ضعیف‌ترین درآمد هفته‌ی دوم این مجموعه و درآمد ۱۰ روزه‌ی زمانی برای مردن نیست هم از زمان روزی دیگر بمیر (۱۰۱ میلیون دلار در سال ۲۰۰۲) تاکنون، کمترین درآمد ۱۰ روزه‌ی مجموعه حساب می‌شوند. سرنوشتِ فیلم کری فوکوناگا به چگونگی ایستادگی‌اش در برابر تلماسه (Dune) که از این هفته روی پرده‌ی سینماها خواهد رفت، بستگی دارد. اگر تلماسه با استقبال مواجه نشود، آن وقت زمانی برای مردن نیست به‌طور پیش‌فرض تا زمان نمایش ماتریکس: رستاخیزها در بیست و دوم دسامبر، تنها بلاک‌باسترِ بزرگسالانه‌ی غیرابرقهرمانی/غیرفانتزیِ سینماها باقی خواهد ماند.

در همین حین، عملکردِ جدیدترین ماجراجویی مامور ۰۰۷ در کشورهای خارجی همچنان شگفت‌انگیز است؛ این فیلم ۵۳ میلیون و ۹۸۸ هزار دلار دیگر از گیشه‌ی خارجی به دست آورد و مجموعِ جهانی‌اش را به ۴۴۷ میلیون و ۵۲۱ هزار دلار رساند. اگر این فیلم در بازارهای چین (جایی که اسپکتر ۸۳ میلیون دلار فروخت) و استرالیا (جایی که اسپکتر ۲۵ میلیون دلار فروخت) با استقبال مخاطبان مواجه شود (اکرانش در این مناطق از ۲۹ اکتبر و ۱۱ نوامبر آغاز می‌شود)، آن وقت به جای ۶۵۰ میلیون دلار، می‌تواند به نزدیک شدن به ۷۵۰ میلیون دلار درآمد جهانی نیز اُمیدوار باشد. در غیر این صورت، اگر از جیمز باندهای قبلی دنیل کریگ فاکتور بگیریم، زمانی برای مُردن نیست از همین حالا با عبور از روزی دیگر بمیر (۴۳۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۲)، همه‌ی فیلم‌های غیردنیل کریگ‌محورِ مجموعه را پشت سر گذاشته است. حتی اگر این فیلم دوام قدرتمندی را هم تجربه نکند، همچنان کارش را پشت سر اسپکتر (۸۸۱ میلیون دلار) و اسکای‌فال (یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار)، در قامتِ سومین فیلم پُرفروش تاریخ مجموعه به اتمام خواهد رساند و به محض عبور از گودزیلا علیه کونگ (۴۶۸ میلیون دلار)، یک پله پایین‌تر از سریع و خشن ۹ (۷۱۶ میلیون دلار)، دومین فیلم هالیوودی برتر باکس آفیس ۲۰۲۱ نام خواهد گرفت.

ونوم و کارنیج در حال مبارزه در پوستر فیلم Venom: Let There Be Carnage

رده‌ی سوم جدول به ونوم: بگذار کشتار برپا شود (Venom: Let There Be Carnage) تعلق دارد که ۱۶ و نیم میلیون دلار دیگر در سومین آخرهفته‌ی نمایشش کسب کرد و به مجموع ۱۷ روزه‌ی ۱۶۸ میلیون دلار رسید. این رقم آن را یک پله بالاتر از یک مکان ساکت ۲ (۱۶۰ میلیون دلار) و پایین‌تر از بلک ویدو (۱۸۴ میلیون دلار)، پسران بد تا ابد (۲۰۴ میلیون دلار) و شانگ‌چی (۲۱۷ میلیون دلار) در بینِ پُرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه‌ی خانگی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ جای می‌دهد. محصولِ ۱۱۰ میلیون دلاری سونی در نهایت هرطور شده به زور و زحمت از مرز ۲۰۰ میلیون دلار فروش خانگی عبور خواهد کرد که خیلی خیلی به درآمدِ ۲۱۳ و نیم میلیون دلاری قسمت اول ونوم نزدیک خواهد بود. ساخته‌ی اَندی سرکیس این هفته در ۴۴ بازار جدید روی پرده رفت و ۶۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در کشورهای خارجی فروخت و مجموعِ درآمد خارجی‌اش را به ۱۱۵ میلیون دلار رساند.

پوستر فیلم نبرد در دریاچه‌ی چانگجین

این فیلم درحالی تاکنون ۲۸۳ میلیون دلار در دنیا فروخته است که تا حالا فقط در ۴۱ درصد از بازارهای بین‌المللی روی پرده رفته است و هنوز امثال فرانسه (بیستم اکتبر)، آلمان (بیست و یکم اکتبر)، استرالیا (بیست و پنجم نوامبر) و ژاپن (سوم دسامبر) باقی مانده‌اند. بزرگ‌ترین سوالِ درباره‌ی آینده‌ی ونوم ۲ این است که آیا این فیلم در بازار چین اکران خواهد شد یا نه. چون فیلم نخست در اواخر ۲۰۱۸ به ۲۶۹ میلیون دلار فروش در این کشور دست یافت؛ رقمی که همچنان پشت سر آکوآمن (۲۹۸ میلیون دلار)، دومین درآمد برتر یک فیلم ابرقهرمانیِ غیرتیمی در چین حساب می‌شود و بیش از ۳۱ درصد از درآمد جهانی ۸۵۴ میلیون دلاری‌اش را شامل می‌شد. اما نباید فراموش کنیم که داریم درباره‌ی یک دنباله‌ی ۱۱۰ میلیون دلاری برای یک فیلم ۹۰ میلیون دلاری که به زودی از ۳۰۰ میلیون دلار فروشِ جهانی عبور می‌کند صحبت می‌کنیم. پس، ونوم ۲ برای اینکه صلاحیت لقب «یک موفقیتِ تمام‌عیار» را به دست بیاورد، هیچ نیازی به کمک چین (بازاری که فقط ۲۵ درصد از فروش بلیت به سونی و شرکایش تعلق می‌گیرد) نخواهد داشت.

حالا که حرف از چین شد، بگذارید از نبرد در دریاچه‌ی چانگ‌جین (The Battle at Lake Changjin)، جدیدترین بلاک‌باسترِ پروپاگاندای دولت چین برایتان بگویم که ۷۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار دیگر در سومین آخرهفته‌اش کسب کرد و با تجربه‌ی فقط ۳۴ درصد اُفت فروش در مقایسه با درآمد ۱۰۸ و نیم میلیون دلاری آخرهفته‌ی دومش، به مجموعِ فک‌اندازِ ۷۶۳ میلیون دلار رسید؛ رقمی که آن را از درآمدِ جهانی ۷۱۶ میلیون دلاری سریع و خشن ۹ و درآمدِ خانگی ۷۶۰ میلیون دلاری آواتارِ جیمز کامرون عبور می‌دهد. نبرد در دریاچه‌ی چانگ‌چین پشت سر سلام، مامان (۸۳۷ میلیون دلار در چین)، گرگ جنگجو ۲ (۸۵۴ میلیون دلار در چین)، انتقام‌جویان: پایان بازی (۸۶۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی) و جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (۹۳۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی)، در رده‌ی پنجمِ پُرفروش‌ترین فیلم‌های تک‌منطقه‌ای تاریخ باکس آفیس قرار می‌گیرد. دریاچه‌ی چانگ‌جین نه تنها مثل آب خوردن از مرز ۸۰۰ میلیون دلار عبور خواهد کرد، بلکه دستیابی‌اش به درآمدی بیش از ۹۰۰ میلیون دلار نیز اصلا دور از ذهن نیست. اگر دوام این فیلم به همین شکل ادامه پیدا کند، خبر بدی برای تلماسه (۲۲ اکتبر) و زمانی برای مُردن نیست (۲۹ اکتبر) خواهد بود.

اما در رده‌ی چهارم جدول به انیمیشن خانواده‌ی آدامز ۲ (The Addams Family 2) برمی‌خوریم که به عنوانِ تنها گزینه‌ی کودک‌پسندانه‌ی سینماها ،در بینِ فیلم‌های بزرگسال‌پسندتر به دوام قدرتمندش ادامه داد. این دنباله ۶ میلیون و ۵۵۰ هزار دلار دیگر در سومین آخرهفته‌اش فروخت و به مجموع ۱۷ روزه‌ی ۴۱ میلیون و ۶۳۰ هزار دلار رسید. از یک طرف، این فیلم هرگز به درآمدِ خانگی ۱۰۰ میلیون دلاری قسمت اول نزدیک نخواهد شد، اما از طرف دیگر، تولید آن چیزی بیش از ۲۴ میلیون دلار خرج برنداشته است. درآمد نهایی ۵۵ تا ۶۰ میلیون دلاری این فیلم به علاوه‌ی هر چیزی که همزمان از پخش در شبکه‌ی نمایش خانگی به دست آورده است، برای توجیه قسمت سوم کافی خواهد بود.

رده‌ی ششم جدول به شانگ‌چی و افسانه‌ی دَه حلقه (Shang-Chi) تعلق دارد که ۳ میلیون و ۵۴۰ هزار دلار دیگر کسب کرد. این فیلم تاکنون ۲۱۸ میلیون دلار در خانه و ۴۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در دنیا فروخته است. فیلم ویدیوگیمی مرد آزاد (Free Guy) این هفته از مرز ۱۲۰ میلیون دلار فروش خانگی عبور کرد که دستاورد قابل‌توجه‌ای برای یک فیلمِ اورجینالِ ستاره‌محور حساب می‌شود. تلماسه، محصول برادران وارنر هم ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار دیگر همزمان با آغاز اکرانش در ژاپن، اندونزی، مالزی و یونان کسب کرد. فیلم علمی‌تخیلیِ دنی ویلنوو که با ۱۶۵ میلیون دلار بودجه تهیه شده، درحالی که منتظر آغاز نمایشش از این هفته در چین و آمریکای شمالی است، تاکنون ۱۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در دنیا فروخته است.

جدول ۱۰ فیلم برتر آخرهفته (۱۵ تا ۱۷ اُکتبر ۲۰۲۱)

ردیفنام فیلمدرآمد آخرهفتهمجموع آمریکای شمالیتعداد هفته
۱

Halloween Kills

۵۰ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار۵۰ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار۱
۲

No Time to Die

۲۴ میلیون و ۲۹۸ هزار دلار۹۹ میلیون و ۵۰۹ هزار دلار۲
۳

Venom: Let There Be Carnage

۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار۱۶۸ میلیون دلار۳
۴

The Addams Family 2

۷ میلیون و ۱۹۵ هزار دلار۴۲ میلیون و ۲۷۳ هزار دلار۳
۵The Last Duel۴ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار۴ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار۱
۶Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings۳ میلیون و ۵۴۰ هزار دلار۲۱۸ میلیون دلار۷
۷Honsla Rakh۷۰۶ هزار دلار۷۰۶ هزار دلار۱
۸

Free Guy

۶۸۰ هزار دلار۱۲۰ میلیون و ۸۱۳ هزار دلار۱۰
۹

Lamb

۵۴۳ هزار دلار۲ میلیون دلار۲
۱۰

Most Eligible Bachelor

۴۷۰ هزار دلار۴۷۰ هزار دلار۱


منبع forbes زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده