نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۹

معرفی گروه اترنالز | باستانی ترین گروه مارول

فیلم Eternals جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول است که در این مطلب قرار است با این فیلم و گروه اترنالز بیشتر آشنا شویم. پس در ادامه با زومجی همراه باشید.

فیلم Eternals جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول است که قرار است در آبان ماه امسال روی پرده‌های سینما برود. فیلم اترنالز سومین فیلم فاز چهارم دنیای سینمایی مارول و همچنین سومین فیلم MCU در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. مارول استودیو درواقع تصمیم گرفت تا پس از موفقیت فیلم نگهبانان کهکشان، دوباره به سراغ یک گروه کمتر شناخته شده دیگر در دنیای کمیک مارول برود. بااین‌حال، بسیاری با گروه اترنالز آشنایی ندارند و حتی این گروه بین طرفداران دنیای مارول هم گروهی کمتر شناخته شده‌ است. حالا در این مقاله و ویدیو قرار است به معرفی کوتاهی از این گروه بپردازیم و ببینیم که این گروه چه کسانی هستند و از کجا آمده‌اند و ببینیم که تا الان در دنیای سینمایی مارول کجا بوده‌اند. پس در ادامه با زومجی و ادامه این ویدیو و مقاله همراه باشید.

تماشا در یوتیوب

پوستر رسمی فیلم Eternals مارول

گروه اترنالز یک گروه انسان‌نما و باستانی هستند که توسط جک کربی خلق و برای اولین‌بار در سال ۱۹۷۶ در دنیای کمیک مارول معرفی شدند

گروه جاودانگان یا اترنالز یک گروه انسان‌نما و باستانی هستند که توسط جک کربی خلق و برای اولین‌بار در سال ۱۹۷۶ در دنیای کمیک مارول معرفی شدند. اعضای گروه اترنالز توسط یک گروه باستانی دیگر به‌نام سلستیال‌ها (Celestials) خلق شده‌اند که خود این گروه مخلوقاتی انسان‌نما و بزرگ، فوق‌العاده قدرتمند و از کهن‌ترین نژادهای فضایی هستند یا به بیانی بهتری موجوداتی خدا مانند هستند. دلیل خلق اترنال‌ها توسط سلستیال‌ها درواقع این بود که این گروه جلوی حمله گروه شرور دویانت‌ها (Deviants) به زمین را بگیرند و از زمین دفاع کنند. بااین‌حال، اترنال‌ها این اجازه را نداشتند تا در مواردی دیگر مثل جنگ بین تمدن‌ها یا جنگ جهانی اول و دوم و حتی بمباران اتمی دخالت کنند و اگر آن‌ها در این اتفاقات دخالتی می‌کردند، توسط سلستیال‌ها مجازات می‌شدند.

مجازاتی که می‌توانست حکم مرگ شخص خاطی یا حتی مرگ تمامی اعضای گروه باشد. در هر حال اترنال‌ها باز این توانایی را داشتند تا به مردم زمین آموزش دهند و آن‌ها را راهنمایی کنند. در دنیای سینمایی مارول قرار است داستان تقریبا مشابهی را شاهد باشیم که از هفت هزار سال پیش این گروه روی زمین حضور دارند و بین انسان‌ها در حال زندگی هستند. با اینکه شروع فیلم از لحظه ورود این گروه به زمین آغاز خواهد شد، اما اتفاقات اصلی فیلم Eternals قرار است پس از حوادث فیلم Avengers: Endgame جریان داشته باشد. براساس تریلرهای فیلم، ظاهرا بازگشت دوباره نیمی از مردم جهان باعث شده تا انرژی لازم برای بازگشت دویانت‌ها را فراهم کند. حالا اعضای اترنال‌ها که ظاهرا سال‌ها از هم جدا شده بودند و هر یک در گوشه‌ای از زمین در حال زندگی هستند، دوباره باید با هم متحد شوند و با دویانت‌ها مبارزه کنند.

اعضای گروه اترنالز با لباس کامل در کنار ساحل در فیلم Eternals

فیلم Eternals قرار است یکی از پر ستاره‌ترین فیلمای مارول باشد

بدین ترتیب بخشی از مأموریت شخصیت ایکاریس و احتمالا دیگر کسانی که با اجک، رهبر فعلی اترنالز در ارتباط هستند، یافتن دیگر اعضای اترنال و جمع کردن آن‌ها دور هم خواهد بود. همچنین فیلم Eternals قرار است یکی از پر ستاره‌ترین فیلمای مارول نیز باشد. ریچارد مدن در نقش ایکاریس، آنجلینا جولی در نقش تینا، جما چان در نقش سرسی، کمیل نانجیانی در نقش کینگو، سلما هایک در نقش اجک، لورن ریدلوف در نقش مکری، برایان تایری هنری در نقش فاستوس، لیا مک‌هیو در نقش اسپرایت، دان لی در نقش گیلگمش و بری کیوگن در نقش درویگ، از جمله بازیگرانی هستند که نقش اعضای اترنال‌ها را در فیلم Eternals بر عهده داشته و بازی کرده‌اند. همچنین کیت هرینگتون قرار است نقش دین وایتمن ملقب به بلک نایت را در فیلم اترنالز بازی کند. 

البته هنوز فهرست صداپیشگان یا بازیگران گروه دویانت‌ها یا سلستیال‌ها اعلام نشده است، اما شایعاتی مثل حضور دن استیونز، بازیگر سریال Legion برای صداپیشگی رهبر دویانت‌ها شنیده می‌شود. دین وایتمن درواقع رقیب عشقی ایکاریس در فیلم نیز است. ایکاریس در گذشته رابطه عاشقانه‌ای با سرسی داشته و حالا به دلایل نامشخصی آن‌ها از یکدیگر جدا شده‌اند. در زمان اتفاقات فیلم سرسی عاشق دین وایتمن شده که طبق گفته سازندگان فیلم، فیلم دارای المان‌های داستان عاشقانه نیز خواهد بود. البته قرار گرفتن مدن و هرینگتون در مقابل هم صرفا به‌عنوان رقیب عاشقانه نیست؛ بلکه آن‌ها قبلا در سریال بازی تاج و تخت هم بازی بودند که مدن نقش راب استارک و هرینگتون نقش جان اسنو را بر عهده داشتند. 

آنجلینا جولی با شمشیر در فیلم Eternals

کلوئی ژائو برای کارگردانی فیلم Nomadland دو جایزه اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم سال را دریافت کند

البته فعلا آینده بلک نایت در MCU مشخص نیست، اما بعید است که مارول برنامه بیشتری برای این شخصیت نداشته باشد. وظیفه کارگردانی فیلم Eternals بر عهده کلوئی ژائو، کارگردان فیلم The Rider و فیلم Nomadland بوده است. ژائو پیش از این موفق شده بود برای کارگردانی فیلم Nomadland دو جایزه اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم سال را دریافت کند. البته ژائو درکنار کارگردانی وظیفه نوشتن نسخه نهایی فیلمنامه فیلم اترنالز را نیز بر عهده داشته که پاتریک بورلی هم به او در نوشتن نسخه نهایی فیلمنامه این فیلم کمک کرده است. فیلمنامه اولیه و داستان فیلم Eternals توسط رایان و متیو کی فیرپو نوشته شده بود. 

کوین فایگی، رئیس مارول استودیو مدتی پیش گفته بود که اگر کلوئی ژائو وظیفه کارگردانی فیلم Eternals را بر عهده نمیگرفت، این فیلم هرگز ساخته نمی‌شد و درواقع ژائو و ایده‌هایی که برای فیلم داشت، دلیل ساخته شدن این فیلم بوده است. علاوه‌براین، ژائو نیز در گذشته گفته بود که مارول آزادی عمل خیلی زیادی به او برای ساخت فیلم داده است و برخلاف تصور بسیاری از مردم، مارول استودیو هرگز باعث محدودیت ژائو در ساخت فیلم اترنالز نشده است. همچنین ژائو اخیرا گفته است که برای نمایش ایده‌های خود به اعضای تیم مارول استودیو، تصاویر و ویدیوهایی را از فیلم‌های دنی ویلنوو تهیه و به مارول نشان داده است تا آن‌ها قبول کنند که وی فیلم Eternals را با روش و ایده خودش بسازد و این نمایش مورد توجه و موافقت مارول واقع شده بود.

پشت صحنه شهر بابل در فیلم The Eternals

در فیلم Eternals تا حد امکان از پرده سبز استفاده نشده است

همچنین برخلاف بسیاری از فیلم‌های مارول که با استفاده گسترده از پرده سبز و جلوه‌های ویژه کامپیوتری تولید می‌شوند، اما در فیلم Eternals تا حد امکان از پرده سبز استفاده نشده است و درواقع به‌جای استفاده گسترده از پرده سبز، از محیط‌های واقعی برای تولید فیلم استفاده شده و همچنین سازه‌های گسترده‌ای هم در استودیو برای فیلم تولید شده بود که پیش از این تصاویری از این سازه‌های بزرگ فاش شده بود. به عقیده بسیاری از تحلیلگران، فیلم Eternals بیشتر از اینکه به فیلم‌های مارول شباهت داشته باشد و مسیر این فیلم‌ها را دنبال کند، بیشتر دنباله‌رو فیلم‌های کلویی ژائو بوده است. حتی دنی ویلنوو که اخیرا از فیلم‌های مارول انتقاد کرده بود، به تحسین انتخاب ژائو توسط مارول پرداخت و ظاهرا برای تماشا این فیلم هیجان دارد.

بسیاری اعتقاد دارند که فیلم اترنالز نقش مهمی در شکل‌گیری آینده فیلم‌های مارول خواهد داشت. مراحل فیلم‌برداری و تولید فیلم‌برداری فیلم Eternals در استودیو فیلمسازی پایین‌وود در باکینگهام‌شر بریتانیا، شهرهای لندن و آکسفورد در انگلیس و جزایر قناری انجام شده است. همچنین ژائو در یک مصاحبه توضیح داد که در فیلم‌برداری فیلم Eternals بیشتر از نور طبیعی استفاده شده است. این موضوع برخلاف بسیاری از فیلم‌های مارول و استودیویی مثل فیلم کاپیتان مارول است که در آن‌ها از صفحه آبی یا سبز بیشتر استفاده شده و در مقابل نور طبیعی کمتری در طول فیلم‌برداری فیلم استفاده شده است. همین موضوع باعث شده تا فایگی بیشتر به فیلم Eternals جذب شود و بارها از فیلم اترنالز و کارگردانی ژائو تعریف و تمجید کند.

کلوئی ژائو و ریچارد مدن در پشت صحنه فیلمبرداری فیلم Eternals

رامین جوادی وظیفه ساخت موسیقی متن فیلم Eternals را بر عهده دارد

تریلرهای فیلم Eternals هم نوید یه اثر نسبتا متفاوت را می‌دهند که حتی در ظاهر شخصیت‌ها تا طراحی لباس‌ها هم این موضوع کاملا مشخص است. درواقع ژائو تلاش کرده تا ظاهر ابرقهرمانان اترنال خیلی پر زرق و برق نباشد و در عوض ظاهری ساده‌تر و انسانی‌تری داشته باشند. همچنین رامین جوادی، آهنگساز ایرانی آلمانی که او را بیشتر برای خلق موسیقی متن  سریال بازی Game of Thrones و سریال Westworld می‌شناسیم، وظیفه آهنگسازی فیلم Eternals را بر عهده داشته است. این موضوع باعث شده تا بسیاری از طرفداران دنیای سینمایی مارول منتظر آهنگ‌هایی باشند که توسط جوادی نوشته و ضبط شده است. 

البته رامین جوادی خیلی با دنیای سینمایی مارول غریبه نیست او در گذشته موسیقی متن فیلم Iron Man، اولین فیلم MCU را ساخته بود. همچنین جوادی سابقه ساخت موسیقی متن فیلم Blade: Trinity و سریال Blade رو نیز در کارنامه خود داشته است تا خیلی با دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی غریبه نباشد. بن دیویس، فیلمبردار فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri وظیفه فیلم‌برداری فیلم Eternals را بر عهده داشته است. دیویس پیش از این فیلم‌برداری ۴ فیلم دنیای سینمایی مارول از جمله فیلم Guardians of the Galaxy، فیلم Avengers: Age of Ultron، فیلم Doctor Strange و فیلم Captain Marvel را بر عهده داشته و حالا در پنجمین همکاری خود با مارول به‌عنوان فیلمبردار در فیلم اترنالز نیز نقش داشته است.

فیلم Eternals برای اکران در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما در مورد فیلم Eternals چیست؟ آیا برای تماشا فیلم هیجان دارید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده