نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۳

واکنش منتقدان به فیلم Together - با هم

فیلم با هم (Together) که جیمز مک‌آووی نقش اصلی آن را ایفا می‌کند و سبکی درام و خانوادگی، مدتی پیش در سینماها اکران شد و میانگین امتیاز متوسطی از منتقدان گرفت.

فیلم Together یا در زبان فارسی «با هم» یکی از جدیدترین آثار درام شرکت بلیکر استریت مدیا (Bleecker Street Media) است که به‌دست کارگردان و تهیه‌کننده خیلی خوب و بااستعدادی به نام استیون دالدری ساخته شده است. از جمله آثار این فیلمساز می‌توان به فیلم کوتاه Eight (هشت)، فیلم Billy Elliot (بیلی الیوت)، فیلم The Hours (ساعت‌ها)، فیلم The Reader (کتاب‌خوان)، فیلم Extremely Loud & Incredibly Close (فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک)، فیلم Trash (زباله)، سریال The Crown (تاج) و غیره اشاره کرد. در فیلم با هم، بازیگران هنرمند و بااستعدادی به نام جیمز مک‌آووی در نقش او (یک مرد خود‌فرما)، شارون هورگن در نقش او (یک زن خیر و کارمند خیریه) و ساموئل لوگان در نقش آرتی (پسر ۱۰ ساله این زوج) حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم با هم در تاریخ ۲۷ اوت ۲۰۲۱ (۵ مرداد ۱۴۰۰) به‌صورت عمومی در سینماهای ایالات متحده اکران شد. پیش از این، این اثر در تاریخ ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) در انگلستان و شبکه BBC Two هم نمایش داده شده بود. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۵۷ را از بین ۱۵ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده دنیس کلی بوده است. از طرف دیگر هم گای هیلی و سونیا فرایدمن نقش تهیه‌کنندگان این اثر را داشتند. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش روبه‌بالا و متوسط قرار دارند.

منتقدانی که نظرشان را برای این فیلم ثبت کردند، تا حد زیادی آن را مورد تحسین قرار دادند. برخی از این منتقدان، لقب « کلاستروفوبیک»، «درخشان» و «صادقانه» را به آن دادند که در چنین شرایطی جریان دارد. البته برخی از آن‌ها واکنش‌های متنوعی را نسبت به مونولوگ‌ها و نحوه شکستن دیوار چهارم نشان دادند. از طرف دیگر هم ۶۱ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر درام را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۶۷ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که اخیرا فیلم Together در سینماها نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Together از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

این داستان یک خانواده است؛ خانواده‌ای که مثل خیلی نمونه‌های دیگر، راهی را پیدا کردند تا درکنار هم زنده بمانند و ادامه دهند. این فیلم داستان خنده‌دار و دلخراش یک زن و شوهر را نشان می‌دهد که مجبور هستند به واسطه دوران قرنطینه و واقعیت جدیدی که به وجود آمده، خود و ارتباط بینشان را دوباره ارزیابی کنند.

جیمز مک‌آووی به همراه شارون هورگن در فیلم Together در آشپزخانه هستند

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Together بیندازیم:

کیمبرلی جونز | آستین کرونیکل

۸۰ از ۱۰۰

کارگردان این اثر یعنی استیون دالدری به نوبه‌ی خود ویژگی‌های اصلی کارهای سینمایی خود را با این اثر ترکیب کرده است؛ اتفاقی که باعث می‌شود ما بین حس خوب آثاری مانند فیلم Billy Elliot و همچنین حس بد آثاری مانند فیلم The Hours و The Reader در نوسان باشیم. حس خوب و حس بعد تا انتها کنار هم هستند. حس فوق‌العاده‌ای دارد.

مارک فینی | بوستون گلوب

۷۵ از ۱۰۰

در این فیلم انرژی بیشتری نسبت به خیلی آثار اکشن وجود دارد؛ چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ احساسی.

جسی هازنبرگ | ای وی کلاب

۵۸ از ۱۰۰

تنها در برخی لحظه‌های فیلم Together است که مخاطب می‌تواند جذابیت و قدرت اجرای زنده بازیگران را ببیند؛ این حس مداوم نیست و مدام قطع و وصل می‌شود.

دیوید ارلیچ | ایندی وایر

۵۰ از ۱۰۰

شاید فیلم Together بهترین اثری نباشد که درباره پاندمی ساخته شده است و داستان یک زوج را نقل کند که در قرنطینه گیر افتادند و مدام به هم زخم زبان می‌زنند؛ اما این اولین فیلمی محسوب می‌شود که نشان داده خشم، بخشی مهمی از سوگواری چیزهایی است که همه‌گیری از ما گرفته است.

شارون هورگن در حال نگاه کردن به جیمز مک‌آووی در فیلم Together

دیوید لوئیس | سان فرانسیسکو کرونیکل

۵۰ از ۱۰۰

هم مک‌آووی و هم هورگن با ذوق و شوق، گفتگوی تند و سریع خود را مدیریت می‌کنند؛ همین مهارت باعث می‌شود که صحبت‌های ویرانگر آن‌ها برای مدت کوتاهی سرگرم‌کننده شود. اما سرانجام مدت زیادی طول نمی‌کشد که تاثیر آن هم از بین می‌رود: این زخم زبان‌های گفتاری برای تاثیر و تداوم بیشتر، به داستان توسعه‌یافته‌تری نیاز دارند.

جنت کتسولیس | نیویورک تایمز

۴۰ از ۱۰۰

اینکه این فیلم به سطح قابل تحملی رسیده، فقط و فقط به خاطر مهارت‌های بازیگری فوق‌العاده دو بازیگر اصلی آن یعنی جیمز مک‌آووی و شارون هورگن است که در این اثر نمایش دادند؛ آن هم در قالب یک زوج بدون اسم که مجبور هستند در دوران قرنطینه‌ی طولانی مدت لندن، درکنار یکدیگر زندگی کنند.

رابرت ابل | The Wrap

۴۰ از ۱۰۰

این فیلم از بسیاری جهات، یک اثر قابل پیشبینی و خسته‌کننده محسوب می‌شود؛ هم به‌عنوان یک داستان محلی و داخلی و هم موضوعی که همه دنیا با آن درگیر هستند.

وس گرین | مجله اسلنت

۳۸ از ۱۰۰

شبیه‌سازی فیلم Together خیلی خوب انجام شده است و ناخواسته روی طبیعت خفه‌کننده‌ی زندگی در پاندمی تاکید زیادی می‌کند.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Together نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و جالب بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، ما هم آن را به شما دوستان خوبی زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده