نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۹

معرفی سریال Reservation Dogs | کمدی متفاوت از خالق جوجو خرگوشه

مدتی می‌شود که پخش سریال Reservation Dogs از شبکه هولو آغاز شده است و حالا در این مطلب قرار است با سریال کمدی جدید تایکا وایتیتی بیشتر آشنا شویم.

مدتی می‌شود که پخش سریال Reservation Dogs ازطریق برنامه FX on Hulu روی شبکه FX آغاز شده است. این سریال کمدی، جدیدترین سریال تولید شده به وسیله شبکه FX با همکاری تایکا وایتیتی است. وایتیتی پیش از این با شبکه FX در سریال What We Do in the Shadows همکاری کرده بود و حالا این دومین همکاری آن‌ها است.

همچنین شاید جالب است بدانید که وایتیتی در ابتدا قرار بود قسمت اول سریال Reservation Dogs را کارگردانی کند، اما به‌دلیل شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا و تداخل آن با برنامه‌هایش، مجبور به کناره‌گیری از آن شد. اتفاقات این سریال کمدی در ایالت اوکلاهما جریان دارد و تمرکز سریال سگ‌های منطقه بومی روی چند سرخپوست و بومی نوجوان است. حالا به مناسبت پخش سه قسمت اول سریال Reservation Dogs، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله بیشتر با این سریال کمدی تحسین شده آشنا شویم. پس در ادامه با زومجی همراه باشید.

پوستر سریال Reservation Dogs

چه چیزهایی باید پیش از تماشای سریال Reservation Dogs بدانیم؟

سریال Reservation Dogs یک درام کمدی نوجوانان است که داستان چهار نوجوان سرخ‌پوست و بومیان آمریکایی را در اوکلاهما دنبال می‌کند که روزهای خود را با ارتکاب جرم و مبارزه با گروه رقیب خود می‌گذرانند. در سریال سگ‌های منطقه بومی درواقع شاهد تلاش چهار نوجوان هستیم که تصمیم دارند تا با دزدی و جمع کردن درآمدی مشخص، از محل زندگی خود به کالیفرنیا و لس آنجلس مهاجرت کنند. سریال تلاش می‌کند تا مشکلات گروهی از بومیان آمریکا در ایالت اوکلاهما پوشش دهد و در طول آن به فرهنگ عامه و گذشته آمریکا ارجاعاتی داشته باشد و درواقع داستان رویای آمریکایی را به شکل دیگری روایت می‌کند. سریال سگ های رزرو بیشتر از اینکه سریالی کمدی باشد، یک اثر درام است، اما دارای کمدی و طنز نیز است.

تایکا وایتیتی در ابتدا قرار بود قسمت اول سریال Reservation Dogs را کارگردانی کند، اما همه‌گیری ویروس کرونا باعث کناره‌گیری او شد

دفارو وون-ا-تای، دوری جیکوبز، پائولینا الکسیس، لین فاکتور، زان مک‌کلارنون، تامارا پودمسکی، گری فارمر، کرک فاکس، متی کاردارپل، بابی لی، میکن بلیر، لورا اسپنسر، ریچارد ری وایتمن و بیل بور، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال Reservation Dogs حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. استرلین هرجو و تایکا وایتیتی وظیفه ساخت سریال سگ‌های منطقه بومی را بر عهده دارند که وایتیتی به هرجو در نوشتن فیلمنامه قسمت اول این سریال کمدی نیز کمک کرده است. البته وایتیتی در ابتدا قرار بود که قسمت اول را نیز کارگردانی کند، اما همه‌گیری ویروس کرونا و تداخل برنامه‌های وایتیتی باعث کناره‌گیری او از سمت کارگردانی قسمت اول سریال Reservation Dogs شد.

سریال Reservation Dogs توسط شبکه FX در ایالت اوکلاهما تولید شده که مراحل تولید این سریال کمدی در طول همه‌گیری ویروس کرونا انجام شده است. سریال سگ‌های منطقه بومی در ۸ قسمت تولید شده و پخش آن با انتشار دو قسمت اول آغاز شد و قسمت‌های جدید این سریال کمدی روز دوشنبه هر هفته پخش خواهد شد. سریال Reservation Dogs ازطریق برنامه FX on Hulu به‌صورت اختصاصی از شبکه هولو پخش می‌شود و تاکنون برای فصل دوم تمدید نشده، اما احتمال تمدید سریال برای فصل دوم بسیار بالا است.

شخصیت‌های سریال Reservation Dogs به‌دنبال دزدیدن یک کامیون در قسمت اول

چه اتفاقاتی در سه قسمت اول سریال Reservation Dogs رخ داد؟

سریال Reservation Dogs با شروع یک دزدی آغاز می‌شود که در طول آن، چهار شخصیت اصلی داستان یک کامیون را دزدیده و آن را تحویل می‌دهند. سریال خیلی سریع بیننده را وارد داستان می‌کند. در قسمت اول ما پس از دزدی کامیون، متوجه می‌شویم که هدف این چهار شخصیت نوجوان درواقع جمع‌آوری پولی برای خروج از شهر و مهاجرت به کالیفرنیا برای زندگی بهتر است. آن‌ها اعتقاد دارند که شهر محل اتفاقات سریال، دلیل مرگ بهترین دوست آن‌ها بوده و حالا به‌دنبال راهی برای فرار هستند و از هرکاری مثل دزدی تا فروش مواد غذایی و غیره چشم‌پوشی نمی‌کنند تا هزینه مورد نظر آن‌ها جمع شود. در طول هر قسمت شاهد نمایش زندگی رومزه این شخصیت‌ها هستیم و در طول آن اتفاقاتی که برای آن‌ها رخ می‌دهد نیز به تصویر کشیده می‌شود. اما در اواخر قسمت اول تا شروع قسمت دوم، شاهد ورود یک گروه دیگر به سریال هستیم که درواقع رقیب سر سخت آن‌ها هستند.

سریال Reservation Dogs در طول هر قسمت زندگی روزمره چهار سرخپوست نوجوان را نشان می‌دهد

در طول قسمت دوم شخصیت‌های داستان به‌جای دزدی و تکرار آن مشغول فروش ساندویچ‌هایی دربرابر بیمارستان هستند و در طول قسمت شاهد نمایش مشکلات یک بیمارستان در یک شهر کوچک نیز هستیم. درواقع بیمارستان شهر مراجعین زیادی دارد و هر فرد پس از مراجعه باید در صف‌های طولانی قرار بگیرد و در ادامه دلیل آن را متوجه می‌شویم.

درواقع بیمارستان شهر تنها یک دکتر دارد و سریال به شکلی واقع‌گرایانه و بعضا کمی بزرگنمایی تلاش می‌کند تا مشکلات و کمبودهای یک شهر کوچیک فقیر را نمایش دهد. مسیر سریال از پایان قسمت دوم تغییر می‌کند و درواقع حالا آن‌ها قرار است هدف جدیدی داشته باشند. در طول قسمت سوم حالا شخصیت‌های اصلی در تلاش هستند تا بیر اسملهیل را آماده مبارزه کنند و شاهد یک ماجراجویی جذاب با دایی الورا در طول قسمت سوم هستیم تا محصولاتش را بفروشد!

الورا دانان در قسمت سوم سریال Reservation Dogs

البته در طول این سه قسمت متوجه می‌شویم که الورا تنها شخص کاملا مصمم برای رفتن از شهر است یا بیر اسملهیل خیلی مطمئن نیست و درواقع دچار یک دوگانگی شخصیتی شده است. ازطرفی دو شخصیت دیگر بیشتر از آنچه که تصورش را می‌کنند، به زندگی در شهر خود عادت دارند و شاید هرگز از آن خارج هم نشوند. سریال Reservation Dogs ازطرفی یک سریال درام نوجوانان است که زندگی چهار بومی آمریکا در یک شهر کوچک و فقیر نشین را نشان می‌دهد که در طول روز شاهد فعالیت آن‌ها هستیم و ازطرفی تلاش می‌کند تا ارجاعات مختلفی به جنگ‌های گذشته تا موقعیت کنونی بومیان آمریکا بپردازد.

اگرچه تمرکز سریال روی شخصیت‌های اصلی و فعالیت آن‌ها در طول روز است، اما شخصیت‌های مهمان و مکمل نقش مهمی در جلو بردن داستان هر قسمت دارند. به‌طور مثال در قسمت اول خریدار کامیون دزدی یا راننده کامیون تا پلیس شهر نقش کلیدی را در داستان دارند یا در قسمت دوم تنها دکتر شهر و در قسمت سوم دایی الورا دانان نقش محوری را ایفا می‌کنند.

سریال Reservation Dogs حاوی ارجاعات زیادی به فرهنگ عامه و همچنین ریشه بومیان آمریکا و جایگاهی که اکنون دارد، است

سریال سگدونی حاوی ارجاعات زیادی به فرهنگ عامه و همچنین ریشه بومیان آمریکا و جایگاهی که اکنون دارد، است. ارجاعات سریال بعضا چندان برای بیننده غیر آمریکایی آشنا نیست، اما سریال تلاش کرده تا حد زیادی به موضوعاتی بپردازد که فقط برای بیننده آمریکایی جذاب نباشد و اتفاقا باعث کنجکاوی بیشتر بیننده شود.

سریال همچنین تلاش می‌کند تا فرهنگ بومیان را به تصویر بکشد و در ادامه نشان دهد که این فرهنگ و سنت‌ها در حال کمرنگ شدن هستند و درواقع آن‌ها در حال پذیرفتن فرهنگ بیگانه هستند. این وسط روح سرخپوستی نیز در داستان وجود دارد که یک روح قهرمان یا مبارز واقعی نیست و برعکس، یک روح شکست خورده است که بدون اینکه اصلا در جنگی شرکت کند، کشته شده است! 

بیر اسملهیل در سریال Reservation Dogs

اگرچه برخلاف انتظار بخشی زیادی از تمرکز سریال روی بخش درام و مشکلات روزمره ۴ نوجوان است، اما بخش کمدی سریال کیفیت بالایی دارد و درواقع شوخی‌های بسیار ظریف و به موقعی در طول هر قسمت شاهد هستیم. البته شخصیت‌های مکملی مثل روح سرخپوست تا دایی ناتنی الورا یا حتی پلیس و تنها دکتر شهر به بخش کمدی سریال کمک زیادی کرده‌اند و می‌توان گفت بخش زیادی از کمدی سریال روی دوش شخصیت‌های مکمل آن است. کمدی و طنز سریال به شکلی نیست که هر صحنه انتظارش را داشته باشیم و درواقع شوخی‌های سریال اکثرا به موقع و دقیق استفاده شده و شاهد زیاده‌روی در آن نیستیم و همین موضوع باعث شده تا به داستان‌گویی سریال کمک زیادی کند. شوخی‌های سریال تنوع خوب و بالایی هم دارد و از شوخی با مسائل فرهنگی، سنت‌ها و مسائل اجتماعی تا مشکلات نوجوانان سرخپوست را شامل می‌شود.

سریال سگ های رزرو با اینکه سریالی کاملا کمدی نیست و برخی مواقع بخش درام آن به بخش کمدی آن چربش دارد، اما شاهد کمدی متفاوتی نسبت به دیگر کارهای وایتیتی هستیم و درواقع اثری متفاوت نسبت به دیگر کارهای او است. همچنین شاید سریال از بازیگران خیلی مطرحی استفاده نکرده باشد، اما بازیگران ناشناخته سریال عملکرد درخشانی را در طول سه قسمت اول داشتند و شاهد استفاده خوب و صحیح تمامی بازیگران در اتفاقات سریال هستیم.

همچنین سریال Reservation Dogs بی‌شباهت به سریال Atlanta، دیگر سریال شبکه FX نیست و در صورتی که طرفدار سریال آتلانتا باشید، تماشا سریال Reservation Dogs به شما پیشنهاد می‌شود. یا بالعکس، اگر از تماشا سریال کمدی جدید هولو و FX لذت بردید، سریال Atlanta می‌تواند گزینه جذابی برای شما باشد یا حتی می‌توانید به سراغ سریال What We Do in the Shadows هم بروید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده