بهترین انیمه های سال ۲۰۲۱

بهترین انیمه های سال ۲۰۲۱

جمعه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۹

قطار انیمه‌های جذاب، با سرعت و قدرت بیشتری به حرکت افتاده است. امسال شاهد پخش انیمه‌های جذاب و جالب توجهی بوده‌‌ایم و همین طور خواهیم بود. با مرور بهترین انیمه های سال ۲۰۲۱ همراه زومجی باشید.

سال گذشته میلادی، سالی تلخ برای دنیای سرگرمی بود، سالی که به‌دلیل همه گیری ویروس کرونا شاهد به تعویق افتادن پخش بسیاری از محصولات سرگرم کننده همچون لایو اکشن، فیلم و سریال‌های تلویزیونی بودیم. هرچند بالاخره با شروع واکسیناسیون سراسریُ کم کم سایه شوم ویروس کرونا کمی کنار رفت و فرصتی برای معرفی انیمیشن‌های جدید فراهم شد.

بسیاری از علاقمندان مجموعه‌های انیمه‌ای همچون جوجوتسو کایسن یا حمله به تایتان‌، هیجان زده در انتظار پخش این مجموعه‌ها بودند. از سوی دیگر قرار بود پخش سریال‌هایی جدید هم به جذابیت‌های غیرمنتظره سال جاری افزوده و علاقمندانی که مدت‌ها در انتظار بودند را شگفت زده کند.

خوشبختانه بالاخره این عناوین جذاب آرام آرام در دسترس علاقمندان قرار گرفته و فرصت تماشای آن‌ها فراهم شد. دراین میان تابستان امسال نقط اوج هیجان برای انیمه دوستان بود، چرا که پخش نمایش‌های مهیج جدیدی همچون سری جدید «آکادمی قهرمان من» ( My Hero Academia)،  «مبارزه بوکس مگالو» (Megalobox 2 Nomad)  و اسامی جدیدی همچون «تاکسی عجیب» (Odd Taxi)، «Uma Musume: Pretty Derby» و «پویی پویی مولکار» (Pui Pui MolCar) برای این فصل برنامه‌ریزی شدند.

از آنجایی که ممکن است در میان پخش این همه انیمه جدید، کمی سردرگم شده و از تماشای برخی آثار جذاب جا بمانید، برآن شدیم منتخبی از بهترین آثار سال ۲۰۲۱ را به شما عزیزان معرفی کنیم. درادامه با زومجی در مرور بهترین انیمیشن‌های سال جاری میلادی همراه باشید.


بهترین انیمه های 2021

انیمه شمشیرزنی آنلاین: آریا از شب بی ستاره

۲۲- انیمه Sword Art Online Progressive: Aria of a Starless Night

انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین: آریا از شبی بی‌ستاره

  • محصول استودیو: A-1 Pictures
  • کارگردان: آیاکو کونو
  • تاریخ پخش: ۳۰ اکتبر ۲۰۲۱ 

بسیاری از طرفداران انیمه سریالی هنر شمشیرزنی آنلاین، اکران این فیلم جدید را راهی برای ابراز وجود مجدد این سریال محبوب می‌دانند. این فیلم قرار است در فصل پاییز سال جاری میلادی اکران شود.

داستان فیلم هم حول دو شخصیت کیریتو و آسونا می‌چرخد که باوجود تفاوت‌ها باید راهی برای همکاری کردن با هم پیدا کنند تا از این بازی مرگ‌بار جان سالم به در برده و زنده بمانند. همچنین بازه زمانی این فیلم مربوط به شروع ماجراجویی شخصیت‌ها و حضورشان در اولین طبقه آینکراد است.


میتسوگو بانبا در انیمه ولاد لاو- Vlad Love

۲۱- انیمه Vlad Love

  • محصول استودیو: Drive
  • کارگردان: نامورو اوشی، جونجی نیشی‌مورا
  • تاریخ پخش: ۱۴ فوریه تا ۱۴ مارس ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲
  • میانگین امتیازات Vlad Love در  IMDB: ۵/۷

داستان انیمه عشق ولاد در مورد دختری دبیرستانی به نام میتسوگو بانبا است که جدیدا معنا و مفهومی جدید در اهدای خون پیدا کرده است، به طوری که باوجود برخورد شدید پرستار بارها برای اهدای خون به بانک خون مراجعه می‌کند. اما روزی با دختری عجیب و رنگ پریده برخورد کرده و او را که بیهوش شده است به خانه می‌برد و این آغاز ماجراهایی جالب است.

بعد از چندین دهه فعالیت در ساخت آثار علمی تخیلی و فانتزی‌های فلسفی، انیمه «Vlad Love» را می‌توان فصلی نو در کارنامه کاری مامورو اوشی دانست. این نوستالژی به شکلی عمدی گریزهای فراوانی به آثار گذشته این کارگردان کهنه کار دارد. به طوری که اگر مخاطبان چشمی تیزبین داشته و با آثار گذشته اوشی آشنایی داشته باشند، بی‌تردید متوجه ارجاعات بصری فراوان به آثار و سریال‌های گذشته او می‌شوند.

ابتدا قرار بود این انیمه در اکتبر سال گذشته منتشر شود، اما به‌دنبال شیوع ویروس کرونا پخش آن به تعویق افتاده و سرانجام در فوریه سال جاری میلادی منتشر شد.


شخصیت های انیمه داینازنون

۲۰- انیمه SSSS. Dynazenon

  • محصول استودیو: Trigger
  • کارگردان: آکیرا آمه‌میا
  • تاریخ پخش: ۲ آوریل تا ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲
  • میانگین امتیازات SSSS. Dynazenon در  IMDB: ۶/۹

انیمه گریدمن (SSSS.Gridman) یکی از مهیج‌ترین آثار انیمه‌ای سال ۲۰۱۸ بود که یکی از محصولات فراموش شده «Tsuburaya» را در قالب انیمه‌ای درخشان زنده کرد. حال شاهد ادامه جذاب سری اول این مجموعه با عنوان داینازنون هستیم که این بار روی تیم ترسناک دیگری از قهرمانان جوان به رهبری مردی اسرارآمیز به نام گائوما متمرکز شده است. این گروه باید با هم متحد شده و به کمک نیروی ترکیبی ارتقا یافته‌ای به نام داینازنون مبارزه کنند.

داستان این انیمه به نحوی در پیوند با انیمه گریدمن بوده و هردو بخشی از جهان گریدمن هستند. این مسئله باعث شده که از یک سو امکانات هیجان انگیزی برای شکل‌گیری ماجراجویی‌های مشترک بین این دو انیمه به‌وجود آمده و از سوی دیگر هر یک شیوه‌ی بیان و خط داستانی مجزا و مخصوص به خود داشته باشند.

باید پذیرفت انیمه «SSSS.Dynazenon» یکی از بهترین محصولاتی است که استودیو تریگر (Trigger) تا به امروز تولید کرده است. یک مجموعه اکشن با نبردهای انفجاری و انیمیشنی زیبا با شخصیت پردازی قوی و توسعه یافته که ارزش یک بار تماشا کردن را دارد.


تیو در فصل دوم انیمه Uma Musume: Pretty Derby

۱۹- انیمه Uma Musume: Pretty Derby (فصل دوم)

  • محصول استودیو: Studio Kai
  • کارگردان: کِی اویکاوا
  • تاریخ پخش: ژانویه تا مارس ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۶
  • میانگین امتیازات Uma Musume: Pretty Derby در  IMDB: ۷

یک انیمه زیبا و جالب توجه که با نگاهی متفاوت به مسابقات اسب سواری ساخته شده است. درواقع بدنیست بدانید این انیمه از داستان واقعی زندگی اسب مسابقه ژاپنی «Tokai Teio» الهام گرفته شده است.

داسته انیمه «دربی زیبا» در مورد دختر/اسب سخت کوشی است که دوست دارد راه مربی و استاد خود «Symboli Rudolf» را ادامه داده و در مسابقات اسب دوانی بدرخشد. تیو باتمام وجود در تلاش برای کسب عنوان قهرمانی سه‌گانه است، هرچند که درگیر شدن با مصدومیتی غیرمنتظره این کار را تاحدی برایش سخت می‌کند.

سازندگان این انیمه به‌لطف نمایش این درام مهیج درکنار استفاده از صداپیشگی هنرپیشگان زن معروف موفق به جلب نظر مخاطبان شدند. به طوری که حتی تماشای این انیمه باعث تغییر نگاه مردم به زندگی اسب‌های مسابقه شد. بینندگان این انیمه چیزهای بیشتری راجع به مسابقات اسب دوانی ژاپنی آموخته و این مسئله آن‌ها را به وجد آورد.


شخصیت های انیمه کمون جیهن

۱۸- انیمه Kemono Jihen

  • محصول استودیو: Ajia-do Animation Works
  • کارگردان: ماسایا فوجی‌موری
  • تاریخ پخش: ۱۰ ژانویه تا ۲۸ مارس ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲
  • میانگین امتیازات Kemono Jihen در  IMDB: ۷/۵

وقتی یک شب اجساد حیوانات درحال پوسیدن در روستایی کوهستانی و دورافتاده ظاهر می‌شوند، کارآگاه ماورالطبیعه به نام اینوگامی از توکیو فراخوانده می‌شود تا به این مسئله رسیدگی کند. او درحین کار روی این پرونده با پسری عجیب دوست می‌شود که ترجیح می‌دهد به‌جای رفتن به مدرسه با کارآگاه همکاری کند. 

کابانه کوساکا فرزند یک انسان و موجودی از جهانی دیگر است که والدینش او را رها کرده‌اند. او از کودکان دیگر گریزان است چون آن‌ها معتقدند چیزی در مورد کابانه متفاوت است، گویی که دیوی در درونش پنهان شده است.

پسری دورگه به کمک کارآگاه عالم ماورالطبیعه می‌آید تا رمز و راز قتل‌های عجیب را حل کنند

اما او برای کشف حقیقت پنهان در پس این قتل‌ها با اینوگامی همراه می‌شود. البته نیروهای ماورایی هم در این مسئله دخیل هستند، ضمن آنکه ما چیزی از این پسر به جز نام مستعارش (Dorota-bou) را نمی‌دانیم که ممکن است حتی این اسم هم درست نباشد.

ایده این انیمه چندان نامتعارف نیست و قبلا هم داستان‌های فراوانی با چنین نگاهی بازگو شده‌اند، اما انیمه «Kemono Jihen» موفق شده با به کار بردن فرمولی فانتزی و تاریک به اندازه‌ای این ایده را اصلاح کند که نمایشی قانع‌کننده داشته باشد. ترکیبی از وحشت قصه‌های عامیانه تا ادغام موجودات اسطوره‌ای در دنیای معاصر که نتیجه‌اش انیمه‌ای تماشایی است.


یکی از دختران پنچ قلو در انیمه The Quintessential Quintuplets

۱۷- انیمه The Quintessential Quintuplets

انیمه پنج قلوهای باکلاس

  • محصول استودیو: Bibury Animation Studios
  • کارگردان: کائوری
  • تاریخ پخش: ۸ ژانویه تا ۲۶ مارس ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲
  • میانگین امتیازات The Quintessential Quintuplets در  IMDB: ۷/۶

فصل اول انیمه پنج قلوهای باکلاس در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۱۹ منتشر و پخش فصل دوم آن از ۸ ژانویه سال جاری میلادی آغاز شد.

نویسنده این سریال انیمه‌ای عاشقانه کِیی‌چیرو اوچی است و این سریال به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های عاشقانه سال ۲۰۲۱ معرفی و منتشر شده است. داستان این انیمه در مورد دانشجوی فقیری به نام فوتارو است که به عنوان معلم خصوصی استخدام می‌شود تا دختران پنج قلو را برای امتحانات نهایی آماده کند.

انیمه به صورت فلاش بک نگاهی هم به آینده دارد و نشان می‌دهد که فوتارو درنهایت با یکی از آنها ازدواج می‌کند، هرچند هویت عروس به این سادگی‌ها افشا نمی‌شود. البته خط داستانی خیلی سرراست و مشخص نیست و مخاطب مدام در حالت تعلیق قرار دارد که ببیند آیا روابط احساسی بین معلم و دانش آموز بالاخره برروابط رسمی غلبه می‌کند یا خیر؟

انیمه‌ای عاشقانه با لحظاتی کمدی و خنده‌دار که مورد توجه علاقمندان انیمه‌های رمانتیک و عاشقانه قرار گرفته است.


شخصیت gearless joe در انیمه مبارزه بوکس مگالو

۱۶- انیمه Megalobox 2: Nomad

انیمه مبارزه بوکس مگالو

  • محصول استودیو: TMS Entertainment
  • کارگردان: یو موریاما
  • تاریخ پخش: ۴ آوریل تا ۲۷ جون ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۳
  • میانگین امتیازات Megalobox 2: Nomad در  IMDB: ۷/۸

 داستان فصل دوم انیمه مبارزه بوکس مگالو، به مراتب تاریک‌تر، غم انگیزتر و البته با نگاهی مالیخولیایی‌تر از گذشته پیش می‌رود.

داستان این فصل چندین سال بعد از پیروزی بزرگ مبارز قهرمان جو معروف به «Gearless» در مگالونیا اتفاق می‌افتد، درحالی که حال و هوای او متفاوت‌تر از چیزی است که آخرین بار دیدیم. او اکنون به انواع مسکن و مبارزات سنگین در قفس اعتیاد پیدا کرده و بسیار ناراحت و تنهاتر از قبل است.

باید پذیرفت فصل جدید این انیمه جانشینی شایسته برای این درام شخصیت محور و جذاب است. داستانی سرراست از قهرمانی که به اوج می‌رسد، سقوط می‌کند و درنهایت به جنگنده‌ای بسیار قوی‌تر و مصمم‌تر از گذشته تبدیل می‌شود.


لگوشی و هارو در انیمه بیستارز یا جانوران

۱۵- انیمه Beastars

انیمه جانوران

  • محصول استودیو: تحت لیسانس نتفلیکس- محصول استودیو Orange
  • کارگردان: شینیچی ماتسومی
  • تاریخ پخش: ژانویه تا مارس ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۴
  • میانگین امتیازات Beastars در  IMDB: ۷/۸

دومین فصل از انیمه محبوب جانوران (بیستارز) بعد از مدتی کش و قوس در تاریخ هفت ژانویه سال جاری میلادی منتشر شد. البته فصل اول این انیمه هم به‌دلیل مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کرونا با مقداری تأخیر منتشر شده بود.

نام این انیمه اشاره به جانورانی است که برتری خود را ازطریق مبارزه با نابرابری‌ها و تلاش برای ایجاد صلح بین گوشت‌خوران و گیاه‌خواران به رخ می‌کشند. شاید از دید گروهی از منتقدان این داستان کمی مضحک به نظر برسد، اما به عقیده گروهی دیگر این داستانی شبیه به عاشقانه رومئو و ژولیت است.

روایتی از داستان‌های عاشقانه تنیده در تاروپود خشونت و گاهی ناامیدی که به سبک خود جذاب و قابل‌توجه است.


شخصیت آیی اووتو در انیمه اولویت تخم مرغ شگفت انگیز

۱۴- انیمه Wonder Egg Priority

انیمه اولویت تخم مرغ شگفت‌انگیز

  • محصول استودیو: CloverWorks
  • کارگردان: شین واکابایاشی
  • تاریخ پخش: ۱۳ ژانویه تا ۳۰ جون ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲
  • میانگین امتیازات Wonder Egg Priority در  IMDB: ۸

در انیمه «اولویت تخم مرغ شگفت‌انگیز»، خبری از دختران جادویی نیست، به‌جای آن شما با شخصیت هایی انیمه آشنا می‌شوید که در عین ظرافت و آرامش دردهای عمیقی را تجربه کرده‌اند.

در این انیمه شاهد تعادلی ستودنی میان اتفاقات مهیج و رخدادهای دردناک هستیم

داستان این انیمه در مورد دختر دبیرستانی چهارده ساله‌ای به نام آیی اووتو است که به‌دلیل خودکشی دوستش مدتی از مدرسه رفتن فاصله می‌گیرد. شبی با راهنمایی صدایی اسرارآمیز وارد دروازه‌ای جادویی شده و سر از سرزمینی رویایی درمی‌آورد. جایی که او باید از ماشینی شگفت‌انگیز و تخم مرغ مانند محافظت کند که روح دختر نوجوان مرده‌ای را در خود جای داده است. وقتی او متوجه می‌شود که هرچه در محافظت از روح دختران مرده موفق‌تر عمل کند، امکانی برای بازگشت دوستش به دنیا فراهم می‌شود، این کار را با قدرت بیشتری انجام می‌دهد.

این انیمه کیفیت بالایی دارد، شخصیت‌پردازی‌ها ظریف و جذاب هستند. به تصویر کشیدن صریح داستان این انیمه تاحدودی سخت بود، اما خالق و کارگردان از عهده بیان آن برآمدند. به طوری که حتی ناراحت کننده‌ترین موضوعات هم در روندی آرام و گاهی اتفاقی بیان شده و شاهد تعادلی کامل بین اقدامات مهیج و رویدادهای دردناک هستیم. بااین حساب عجیب نیست اگر بگوییم این انیمه یکی از آثار جذاب و مهیج سال ۲۰۲۱ است.


رین و دوستان عاشق برپاکردن کمپ در انیمه laid-back camp

۱۳- انیمه Laid-Back Camp (فصل دوم)

  • محصول استودیو: C-Station
  • کارگردان: یوشیاکی کیوگوکو
  • تاریخ پخش: ژانویه تا آوریل ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۵
  • میانگین امتیازات Laid-Back Camp در  IMDB: ۸

فصل دوم این انیمه که یکی از سرراست‌ترین انیمه‌های دهه گذشته است، به‌عنوان دنباله‌ای کامل بر ماجراهای فصل اول ارائه شده است. رین هنوز هم عاشق چادر زدن است، اما درعین‌حال به آرامی به گروهی جدید از دوستانش ملحق می‌شود که عضو باشگاه کمپینگ مدرسه هستند.

بازهم با همان خط داستانی روان و راحت مواجه هستیم، داستانی در مورد دخترانی که دوست دارند چادر بزنند و دور هم جمع شوند. یک انیمه نیمه آموزشی اما سرگرم کننده که جلوه‌هایی دوست داشتنی از برخی نقاط دیدنی کشور ژاپن را به مخاطب معرفی می‌کند.


خوکچه های هندی چرخ دار در انیمه پویی پویی مولکار

۱۲- انیمه Pui Pui Molcar

انیمه پویی پویی مولکار

  • محصول استودیو: Shin-Ei Animation و  Japan Green Hearts| تحت لیسانس نتفلیکس
  • کارگردان: توموکی میساتو
  • تاریخ پخش: ۵ ژانویه تا ۲۳ مارس ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲
  • میانگین امتیازات Pui Pui Molcar در  IMDB: ۸/۱

انیمه پویی پویی مولکار یکی از عجیب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین انیمه‌های کمدی منتشر شده در سال جاری میلادی است. یک سریال کوتاه انیمیشنی در سبک استاپ موشن که داستان خوکچه‌های هندی غول پیکری را روایت می‌کند که به‌جای پا، چرخ‌هایی اسکیت مانند دارند.

داستان‌های روایت شده در این انیمه بسیار متفاوت است، از ماجرای گرفتار شدن در ترافیک تا سرقت‌ از بانک، نجات گربه‌ها یا فراری آخرالزمانی که در مجموع خنده‌دار و البته بسیار خلاقانه هستند. مدت هر قسمت از این انیمه هشت دقیقه یا کمتر است که باعث می‌شود انیمه‌ای کوتاه و کم حجم باشد. بنابراین اگر زمان کمی دراختیار دارید و تنها به‌دنبال تماشای نمایشی کمدی و سرگرم کننده هستید، سری به دنیای این خوکچه‌های هندی بامزه بزنید.


لانگا در انیمه اسکیت بی نهایت

۱۱- انیمه SK8 The Infinity

انیمه اسکیت بی‌نهایت

  • محصول استودیو: Bones
  • کارگردان: هیروکو آتسومی
  • تاریخ پخش: ۱۰ ژانویه تا ۴ آوریل ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲
  • میانگین امتیازات SK8 The Infinity در  IMDB: ۸/۲

ریکی، اسکیت سواری سخت کوش است که دوست دارد در مسابقات اسکیت بورد مخفی به نام مسابقات S که شب هنگام برگزار می‌شود، شرکت کند. این مسابقات البته محل قدرت‌نمایی جمعی از اسکیت بازان شناخته شده و مملو از خطر است.

دراین میان رکی از دانشجوی انتقالی کانادایی به نام لانگا کمک می‌گیرد. لانگا که خود بیشتر در زمینه اسنوبورد تخصص دارد، قبول می‌کند به ریک آموزش داده و او را آماده حضور در مسابقات S کند. هرچند او هرچه بیشتر درگیر این مسابقات زیرزمینی می‌شود، بیشتر به آن علاقمند شده و حتی عملکردی بهتر از رکی از خود نشان می‌دهد.

انیمه اسکیت بی‌نهایت، انیمه‌ای خاص است، چراکه شخصیت‌های منحصربفرد و ماجراهای جانبی سرگرم کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد. یک انیمه کوتاه ورزشی دوازده قسمتی که می‌تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند.


هوری سان و میامورا در انیمه هوریمیا

۱۰- انیمه Horimiya

انیمه هوریمیا

  • محصول استودیو: CloverWorks
  • کارگردان: ماساشی ایشی‌هاما
  • تاریخ پخش: ۱۰ ژانویه تا ۴ آوریل ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۳
  • میانگین امتیازات Horimiya در  IMDB: ۸/۲

انیمه هوریمیا یکی از بهترین داستان‌های انیمه‌ای عاشقانه است که می‌تواند توجه علاقمندان این ژانر را به خود جلب کند. داستان کلاسیک عاشقانه در مورد آشنایی دختر و پسری جوان و رابطه‌‌ای است که بین‌شان شکل می‌گیرد.

دو انسان متفاوت، یکی از نظر تحصیلی موفق و دیگری فردی بازنده اما آرام که با هم ملاقات می‌کنند. درحالی‌که تنها وجه مشترک آن‌ها زندگی مخفی است که دارند. بعد از این ملاقات کم کم آن‌ها جنبه‌ای دیگر از شخصیت خود را به دیگری نشان می‌دهند که تا پیش از این برای دیگران ملموس نبود.

این آغاز شکل گیری دوستی عمیق بین آن‌ها است که رفته رفته به چیزی متفاوت منتهی می‌شود که شاید بتوان نام عشق را برآن نهاد.


شخصیت دکو در انیمه آکادمی قهرمان من: مأموریت قهرمانان جهان

۹- انیمه Boku No Hero Academia Movie 3 (World Heroes’ Mission)

انیمه آکادمی قهرمان من: مأموریت قهرمان جهان

  • محصول استودیو: Bones
  • کارگردان: کنجی ناگاساکی
  • تاریخ پخش: ۶ اوت ۲۰۲۱
  • مدت فیلم: یک ساعت و ۴۵ دقیقه
  • میانگین امتیازات Boku No Hero Academia Movie 3 در  IMDB: ۸/۳

فرانچایز موفق آکادمی قهرمان من، تابستان امسال سومین فیلم انیمه‌ای خود را اکران کرد. خالق اصلی مانگا کوهی هوریکوشی بار دیگر به عنوان سرپرست اصلی و طراح شخصیت با سازندگان این فیلم همکاری داشته است.

او که پیش‌تر و در زمان اکران فیلم دوم اعلام کرده بود دیگر خبری از فیلم جدید برای این مجموعه نخواهد بود، ضمن تشکر از حمایت‌های مردمی که او و دیگر دست‌اندرکاران ساخت فیلم را حیرت زده کرده، اعلام کرد با توجه به این میزان حمایت ساخت سومین فیلم ضروری به نظر می‌رسید. او در ادامه گفت در برابر محبت و استقبال بینندگان سر تعظیم فرود می‌آورد.


ری آیانامی در سری انیمه اونگلیون جنسیس

۸- انیمه Evangelion 3.0 + 1.0 Thrice Upon A Time

انیمه اونگلیون

سری نئون جنسیس اونگلیون (Neon Genesis Evangelion) یکی از نمادین‌ترین و درعین حال محبوب‌ترین انیمه‌های ژانر «mecha» است. فیلم «Evangelion 3.0 + 1.0 Thrice Upon A Time» داستان دانش آموزی دبیرستانی به نام شینجی ایکاری است که باید اونگلیون قدرتمند را هدایت کرده و با فرشته/شیاطین غول پیکری که نقشه نابودی زمین را می‌کشند، مبارزه کند. البته او در این مسیر از حمایت دوستان خود هم بهره‌مند می‌شود.

ابتدا قرار بود این فیلم در سال گذشته اکران شود که به دلیل همه گیری کرونا و ناقص ماندن فرآیند تولید فیلم، پخش آن به امسال موکول شد. همچنین به نظر می‌رسد این آخرین کار هیده آکی آنو است.


دکو و دوستان در انیمه آکادمی قهرمان من

۷- انیمه My Hero Academia

انیمه آکادمی قهرمان من

  • محصول استودیو: Bones
  • کارگردان: کنجی ناگاساکی- تومو اوکوبو- ماساهیرو موکای
  • تاریخ پخش: ۲۷ مارس ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۸
  • میانگین امتیازات My Hero Academia در  IMDB: ۸/۶

انیمه درام اکشنی با درون مایه ابرقهرمانی محصول استودیو بونز که برای پنجمین بار بازگشت تا بار دیگر شجاعت دانش آموزان دبیرستانی در مواجهه با خطرات را به تصویر بکشد.

فصل پنجم انیمه آکادمی قهرمان من روی بازیابی شخصیت اندور (Endeavor) بعد از رویایی سنیگن و فوق‌العاده او با نومو (Nomu) متمرکز است که در پایان فصل قبل اتفاق افتاد. از طرف دیگر قهرمانان در تلاش هستند به‌صورت مخفیانه راهی به داخل لیگ شرورها پیدا کرده و گروه آن‌ها را از درون از هم بپاشند.

بخش دیگر ماجرا به شخصیت دکو اختصاص دارد که جنبه‌ای جدید از کوسه «یکی برای همه» را به نمایش گذاشته و به‌دنبال درک بهتر پیشینیان خود و ارتباط آن‌ها با لیگ شروران «همه برای یکی» است.


توهرو، یوکی و کیو در انیمه سبد میوه

۶- انیمه Fruits Basket

انیمه سبد میوه‌ها (فصل آخر)

  • محصول استودیو: TMS Entertainment
  • کارگردان: یوشی‌هیده ایباتا
  • تاریخ پخش: ۶ آوریل تا ۲۹ ژوئن ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۳
  • میانگین امتیازات Fruits Basket در  IMDB: ۸/۶

گرفتن امتیاز ۸.۶ در سایت IMDB شوخی نیست و نشانه‌ای واضح از این حقیقت است که این انیمه عاشقانه موفق شده است قلب بسیاری از طرفداران این ژانر را تسخیر کند.

داستان این سریال در مورد دختری یتیم به نام توهرو هوندا است که از سر ناچاری مجبور می‌شود با خانواده سوما زندگی کند. اتفاقی که قرار است آغازی بر شکل گیری پیوندهای عاطفی جدید واتفاقات قابل‌توجه باشد. او خیلی زود متوجه می‌شود که اعضای این خانواده دچار نفرینی شده‌اند که آن‌ها را به حیوانات زودیاک چینی تبدیل کرده است. از آنجایی که او دختری خوش قلب است سعی می‌کند به آن‌ها کمک کند تا با مشکلات و دردهای عاطفی ناشی از این تغییرات کنار بیایند.

آیا در فصل آخر انیمه سبد میوه، بالاخره معمای نفرین مرموز خانواده سوما حل می‌شود؟

بعد از چند فصل موفق بالاخره داستان سبد میوه‌ها به پایان راه رسید. پس از افشاگری‌های انجام شده در فصول گذشته، ما باز با خانواده سوما همراه هستیم که همچنان به پیش می‌روند درحالی که زنجیره‌های احساسی که آن‌ها را بهم پیوند داده است محکم‌تر از قبل شده و به‌راحتی شکسته نمی‌شوند.

توهرو خواستار درمان است اما نمی‌تواند به آن اعتراف کند، او با حقیقت درگیر است، درحالی که می‌داند زمان برای کسی رو به پایان است. هنوز رازی باقی مانده است که می‌تواند قلبی را بشکند، اما امید از بین نمی‌رود و سرنخی برای شکستن نفرین پیدا می‌شود. آیا ممکن است دوران اسارت آن‌ها در دام این نفرین رو به پایان باشد؟


شخصیت های انیمه انتقام جویان توکیو

۵- انیمه Tokyo Revengers

انیمه انتقام جویان توکیو

  • محصول استودیو: Liden Films
  • کارگردان: کوییچی هاتسومی
  • تاریخ پخش: ۱۱ آوریل ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۸
  • میانگین امتیازات Tokyo Revengers در  IMDB: ۸/۶

داستان این انیمه در مورد بازنده‌ای میانسال است که در سفری در زمان به دوران مدرسه‌اش بازمی‌گردد. اما سخت‌ترین بخش ماجرا اینجا است که او باید توانایی‌های خود را به چالش کشیده و یک گروه مخوف مدرسه‌ای را رهبری کند تا بتواند از این طریق عشق زندگیش را نجات دهد.

حال پرسش این است که آیا او موفق به انجام این کار می‌شود و حاضر است برای بدست آوردن عشق، بین جنبه‌های مثبت و منفی زندگیش تعادل برقرار کند؟


ادوکاوا در انیمه تاکسی عجیب

۴- انیمه Odd Taxi

انیمه تاکسی عجیب

  • محصول استودیو: .P.I.C.S و OLM
  • کارگردان: باکو کینوشیتا
  • تاریخ پخش: ۶ آوریل تا ۲۹ ژوئن ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۳
  • میانگین امتیازات  Odd Taxi در  IMDB: ۸/۷

شاید ساده‌ترین توصیفه برای انیمه تاکسی عجیب، همین عجیب بودن باشد. یک درام رمزآلود از زندگی راننده تاکسی چهل ساله به نام اودوکاوا در دنیایی مملو از حیوانات انسان نما که ممکن است در ناپدید شدن یک دختر گمشده نقشی داشته باشد یا خیر.

باوجود اینکه این نظریه در همان نگاه اول وحشتناک به نظر می‌رسد، اما در مجموع انیمه تاکسی عجیب ترکیبی از کمدی سیاه و شوخی‌های کمی نامحترمانه است. مجموعه‌ای که تمرکز آن روی گروهی شخصیت عجیب و غریب است که گذرشان به تاکسی اودوکاوا میفتد. جماعتی که گاه به‌دنبال پیدا کردن عشق حقیقی هستند و گاه تنها می‌خواهند از آن مضحکه‌ای برای نمایش در شبکه‌های اجتماعی ساخته و اصطلاحا آن را وایرال کنند.

درمجموع انیمه تاکسی عجیب جزء آثار قدر امسال است که باید حتما وقتی برای تماشای آن اختصاص دهید.


ایتادوری در انیمه جوجوتسو کایسن

۳- انیمه Jujutsu Kaisen

انیمه جوجوتسو کایسن

  • محصول استودیو: MAPPA
  • کارگردان: سانگهو پارک
  • تاریخ پخش: ۳ اکتبر ۲۰۲۰ تا ۲۷ مارس ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۴
  • میانگین امتیازات Jujutsu Kaisen در  IMDB: ۸/۷

جوجوتسو کایسن یکی از آثار انیمیشنی موفق سال گذشته میلادی بود که راه خود در سال جدید همچنان با موفقیت ادامه داد. داستان این انیمه در مورد یوجی ایتادوری است، دانش آموزی خوش قلب که روزی ناگزیر به خوردن انگشتی پوسیده می‌شود که در خدمتی دیوی قدرتمند به نام سوکونا است.

ایتادوری بعد از این کار اگرچه به‌نوعی تحت سلطه سوکونا قرار دارد، اما همچنان قادر به کنترل بدن خود است و همین مسئله باعث می‌شود مربی قدرتمند به نام گوجو ساتورو او را به مدرسه جوجوتسو کشانده و تحت آموزش قرار دهد. بدین ترتیب ایتادوری و افراد دیگری شبیه به او در همکاری مشترک سعی می‌کنند هیولاهایی که در دنیای خود به‌عنوان نفرین و طلسم شناخته می‌شوند را شکست دهند.

سکانس‌های مبارزه در این انیمه، یکی از بهترین نمونه‌هایی است که تاکنون شاهد آن بودیم

حال و هوای این انیمه کمی شبیه انیمه‌های شونن است، بااین‌حال تمرکز این انیمه روی شخصیت‌هایی با قدرت‌های فوق بشری نیست. به طوری که به‌عنوان مثال ایتادوری در ابتدا از موضع ضعف با مشکل خود رو‌به‌رو شده و حتی برای نجات جانش به دیو التماس می‌کند. از طرف دیگر سکانس‌ها مبارزه ارائه شده در این انیمیشن یکی از بهترین نمونه‌هایی است که تاکنون شاهد آن بودیم.


شخصیت گینتوکی در انیمه گینتاما

۲- انیمه Gintama The Final

انیمه گینتاما

  • محصول استودیو: Bandai Namco Pictures
  • کارگردان: چیزورو میاواکی
  • تاریخ پخش: ۸ ژانویه ۲۰۲۱
  • مدت فیلم: ۱۰۴ دقیقه
  • میانگین امتیازات Gintama The Final در  IMDB: ۹

گینتاما روایت زندگی گینتوکی ساکاتا است، سامورایی ماهری است که به دلیل شرایط حاکم ناگزیر می‌شود به شکلی دیگر گذران زندگی کند.

درواقع بعد از اینکه استفاده از شمشیر در ژاپن ممنوع می‌شود، گینتوکی، دختری به نام کاگورا که از چتر به عنوان اسلحه استفاده می‌کند و شینپاچی شیمورا که باوجود ظاهری ضعیفش شمشیر زن ماهری است، در کنار هم تیمی را تشکیل داده و شروع به کار می‌کنند. این فیلم به داستان زندگی روزمره این سه نفر می‌پردازد که از قضا بسیار سرگرم کننده است، چون که آنها تقریبا با هرکسی که ملاقات می‌کنند دچار مشکل می‌شوند و این مسئله به ویژه در زمان کار مشهودتر است.

اینگونه که به نظر می‌رسد این فیلم آخرین فیلم مجموعه گینتاما است و حوادث آن از ۲ جلد آخر مانگا اقتباس شده است و از جایی که فصل دهم انیمه تمام شد، شروع می‌شود. جهان توسط اوتسورو یکی از شرورترین شخصیت‌های این مجموعه تهدید شده و در معرض نابودی قرار دارد. حال باید دید آیا گینتوکی، کاگورا و شینپاچی می‌توانند یک بار برای همیشه شر این ابرشرور را از سر دنیا کم کنند یا خیر؟


شخصیت ارن در اتک آن تایتان

۱- انیمه Attack On Titan: The Final Season

انیمه حمله به تایتان

  • محصول استودیو: MAPPA
  • کارگردان: یوئیچیرو هایاشی
  • تاریخ پخش: ۷ دسامبر ۲۰۲۰ تا ۲۹ مارس ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ (نیمه اول)
  • میانگین امتیازات Attack On Titan: The Final Season در  IMDB: بالاتر از ۹

به نظر می‌رسد پس از پشت سرگذاشتن نبردهای مملو از خشونت و توحش، بالاخره قرار است جنگجویان انیمه حمله به تایتان استراحت کنند. واقعیت این است پخش نیمه اول فصل چهارم این انیمه پرطرفدار، مخاطبان را شیفته خود کرد به گونه‌ای که اگر میانگین نمرات تمام قسمت‌هایش را در سایت IMDB در نظر بگیریم، با قاطعیت بالاتر از سایر انیمه‌های این فهرست قرار می‌گیرد. درواقع باید پذیرفت این انیمه در پایان راه به اندازه شروع داستان شوکه کننده و جذاب است.

نیمه دوم فصل پایانی این انیمه برای سال آینده میلادی برنامه ریزی شده است. هرچند با نگاهی به آنچه که تاکنون شاهدش بودیم باید گفت مخاطبان این سریال باید کم کم برای نتیجه گیری عظیم و نقطه پایانی باشکوه آماده شوند.

به‌هرحال باید منتظر بود و دید سرانجام قرار است این ماجراجویی عظیم و پرکشش  چگونه به پایان برسد و چه سرانجامی در انتظار قهرمانان داستان است. 

به پایان این مطلب رسیدیم. شما تاکنون موفق به تماشای کدام یک از انیمه‌های پخش شده سال جاری میلادی شدید؟ آیا انیمه محبوب شما هم جایی در این فهرست داشت؟ فراموش نکنید نظرات خود را با زومجی و دیگر دوستان‌تان درمیان گذاشته و انیمه محبوب خودتان را به ما هم معرفی کنید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین انیمه‌های سریالی ۲۰۲۱ کدامند؟

از میان بهترین انیمه های 2021 می‌توان به انیمه Attack On Titan: The Final Season انیمه Jujutsu Kaisen و انیمه Odd Taxi اشاه کرد. فهرست کامل ۲۲ انیمه برتر سال ۲۰۲۱ را می‌توانید در سایت زومجی بخوانید.

۲- بهترین انیمه‌های سینمایی 2021 کدامند؟

از میان انیمه‌های سینمایی برتر ۲۰۲۱ می‌توان به انیمه Boku No Hero Academia Movie 3 انیمه Evangelion 3.0 + 1.0 Thrice Upon A Time و انیمه Gintama The Final اشاره کرد. فهرست کامل ۲۲ انیمه برتر سال ۲۰۲۱ را می‌توانید در سایت زومجی بخوانید.
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده