نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۱

سریال های خوبی که کنسل شدند

در این مقاله قرار است ۲۰ سریال خوبی را معرفی کنیم که متاسفانه ادامه پخش آن توسط شبکه‌های لغو و متوقف شده است. پس در ادامه با زومجی همراه باشید.

هر ساله شاهد لغو ادامه پخش سریال‌های بسیاری از شبکه‌های مختلف هستیم. برخی سریال‌ها تنها پس از یک فصل به کار خودشان پایان می‌دهند و برخی دیگر بعد از چند فصل به سرنوشت شوم لغو شدن دچار می‌شوند. سریال‌هایی که بعضا پایانی اجباری دارند، اما برخی تنها چشم انتظار آمار بینندگان و نظرات منتقدین هستند تا شبکه‌ها به ادامه پخش آن‌ها چراغ سبز نشان دهند. آثاری که شاید پتانسیل زیادی داشته باشند و دوست داشته باشیم روزی دوباره در شبکه دیگری احیا شوند و به کار خود ادامه دهند. البته برخی از سریال‌ها هم درنهایت خوش شانس هستند و توانسته‌اند در شبکه دیگری ادامه پیدا کنند و حتی پایانی معقول‌تر به طرفداران ارائه دهند.

حالا در این مقاله قرار است سریال‌هایی را معرفی کنیم که با وجود تحسین منتقدان و داشتن پتانسیل بالا، پس از یک یا چند فصل لغو شده و همچنان شبکه دیگری حق ادامه پخش آن‌ها را دریافت نکرده است. برخی آثار شاد کمی جدیدتر باشند و برخی آثار کمی‌ قدیمی‌تر که روی سریال‌های آینده تاثیر زیادی گذاشته‌اند. مشخصا سریال‌های زیادی می‌توانستند در این فهرست وجود داشته باشند، اما برای حفظ تنوع و همچنین شاید جالب بودن، تصمیم به انتخاب این ۲۰ سریال گرفتیم که در ادامه با این سریال‌ها بیشتر آشنا می‌شویم و ببینیم که چگونه به کار خود در شبکه‌های خود پایان دادند. پس در ادامه با زومجی و ادامه مقاله همراه باشید.

تماشا در یوتیوب


سوفیا لیلیس و ویات اولف سوار ماشین در  سریال I Am Not Okay With This

۲۰- سریال I Am Not Okay With This

سریال من با این وضعیت راحت نیستم

سازنده: جاناتان انتویستل و کریستی هال

بازیگران: سوفیا لیلیس، ویات اولف، سوفیا برایانت، کاتلین رز پرکینز، ایدن وجتک-هیسانگ، زکری اس. ویلیامز و ریچارد الیس

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۶ | میانگین امتیازات سریال I Am Not Okay With This در IMDB: ۷.۵

سریال I Am Not Okay With This داستان سیدنی را دنبال می‌کند که شخصیتی بی‌دست و پا، باهوش و شوخ طبع و بذله‌گو، توصیف شده است. اگرچه برای دیگران شاید سیدنی شخصیتی کاملا معمولی باشد، اما او متوجه می‌شود که دارای قدرتی دورجنبی یا دورجابه‌جایی (قابلیت کنترل اشیا از راه دور بدون استفاده از نیروی فیزیکی و تنها با استفاده از قدرت ذهن) است که می‌تواند باعث مشکلات زیادی برای او شود. سریال I Am Not Okay With This شاید در ظاهر یک اثر ابرقهرمانی باشد، اما در باطن یک سریال درام اجتماعی با تم علمی تخیلی است که به مشکلات یک نوجوان به‌نام سیدنی در دوران بلوغ می‌پردازد که باید با قدرتش مواجه شود و آن را کنترل کند و همچنین با مرگ پدرش نیز کنار بیاید.

ساخت فصل دوم سریال I Am Not Okay With This پیش از شروع تولید و درحالی‌که فیلمنامه‌ها بیشتر قسمت‌های آن آماده شده بود، لغو شد

سریال از آثار زیادی از جمله رمان‌های استفن کینگ الهام گرفته و توانست مورد تحسین منتقدان و بینندگان نتفلیکس نیز قرار بگیرد. بااین‌حال، شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا نتفلیکس تصمیم به لغو ساخت سریال I Am Not Okay With This بگیرد تا این سریال پیش از شروع تولید فصل دوم و با وجود پتانسیل بالایی که داشت، به کار خودش پایان دهد. از طرفی نتفلیکس فیلمنامه‌های فصل دوم را که تقریبا بیشتر قسمت‌های آن نوشته شده بود، به‌نام خود بایگانی کرده تا شاید در آینده دوباره به سراغش برود، اما شاون لوی، تهیه‌کننده سریال اخیرا گفته که به ساخت فصل دوم سریال I Am Not Okay With This فعلا خیلی خوشبین نیست و فعلا طرفداران قرار نیست پس از کلیف‌هنگر فصل اول، ادامه داستان را مشاهده کنند.


بازیگران سریال Freaks and Geeks

۱۹- سریال Freaks and Geeks

سریال فریک‌ها و گیک‌ها

سازنده: پال فیگ

بازیگران: لیندا کاردلیانی، جان فرانسیس دالی، جیمز فرانکو، سم لیواین، سث روگن، جیسون سیگل، بکی آن بیکر، جو فلاهرتی و باسی فیلیپ

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ | میانگین امتیازات سریال Freaks and Geeks در IMDB: ۸.۷

فصل اول سریال Freaks and Geeks می‌تواند به‌راحتی لقب یکی از بهترین سریال‌های کمدی اولین دهه ۲۰۰۰ را به خود اختصاص داد. پل فیگ، کارگردان فیلم Bridesmaids، وظیفه ساخت این سریال کمدی را بر عهده داشته که اتفاقات آن در دهه ۸۰ میلادی و در یک دبیرستان جریان داشت. همان‌طور که از نام و دوره اتفاقات سریال مشخص است، داستان سریال فریک‌ها و گیک‌ها درباره چند دانش آموز یک دبیرستان بود که به مشکلات و موارد دیگر می‌پرداخت. در سریال Freaks and Geeks شاهد نقش آفرینی بازیگرانی چون جیمز فرانکو، سث روگن، لیندا کاردلیانی، جیسون سیگل، جان فرانسیس دالی، سم لیواین، مارتین استار، بکی آن بیکر و باسی فیلیپ، بودیم که شاید در آن روزها شناخته شده نبودند، اما امروز هر یک بازیگران محبوب و شناخته شده‌ای هستند. بسیاری اعتقاد دارند که زمان نامناسب پخش سریال باعث عدم استقبال از سریال Freaks and Geeks شد و درنهایت شبکه NBC این سریال کمدی تحسین شده را تنها پس از یک فصل لغو کرد. در هر حال این سریال تاثیر زیادی روی سریال‌های کمدی بعد از خود گذاشت و البته جیسون سیگل هم به ستاره سریال How I Met Your Mother تبدیل شد.


شخصیت‌های سریال Futurama در فضا

۱۸- سریال Futurama

سریال فیوچراما

سازنده: مت گرینیگ و دیوید ایکس کوهن

بازیگران: بیلی وست، کیتی سیگال، جان دیماجیو، ترس مک‌نیل، ماوریس لامارش، لورن تام، فیل لامار، دیوید هرمان و فرانک ولکر

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ | میانگین امتیازات سریال Futurama در IMDB: ۸.۴

اگرچه مت گرینیگ بیشتر برای ساخت سریال The Simpsons شناخته می‌شود، اما او درکنار ادامه دادن به ساخت سریال سیمپسون‌ها، یک سریال انیمیشنی دیگر به‌نام Futurama نیز خلق کرد. بسیاری معتقد هستند انیمیشن سریالی Futurama، بهترین و ماندگارترین اثر او است که تا به امروز خلق کرده است. سریال فیوچراما مانند سریال The Simpsons یک اثر کمدی موقعیت است، اما برخلاف آن دارای موارد علمی تخیلی بوده و شخصیت‌های مثل ربات تا هشت‌پایی انسان نما را دارد. همچنین مخاطب انیمیشن Futurama نیز بیشتر بزرگسالان بوده است. ایده ساخت انیمیشن فیوچراما در اواسط دهه ۹۰ به ذهن گرینیگ می‌رسد و این سریال انیمیشنی داستانی فیلیپ جی فرای را دنبال می‌کند که یک پیک پیتزارسان است و در شهر نیویورک زندگی می‌کند و از شغلش راضی نیست.

مت گرینیگ برای ساخت سریال The Simpsons و سریال Futurama شناخته می‌شود

او در ادامه به شکلی اتفاقی درون یک محفظه سرمازا زندانی شده و هزار سال بعد بیدار می‌شود که اکنون در شهر نیو-نیویورک خودش را می‌بیند و او این موضوع را یک فرصت طلایی می‌بیند. اتفاقات این سریال کمدی درواقع روند تلاش فرای در دنیای جدید و اتفاقات و داستان‌هایی را که در طول آن شکل می‌گیرد دنبال می‌کند. همچنین سریال Futurama توانسته ۶ جایزه امی را دریافت کند. در ابتدا شبکه فاکس وظیفه انتشار انیمیشن Futurama را بر عهده داشت، اما پس از چهار توسط این شبکه لغو شد. در ادامه پس از چند سال کمدی سنترال این سریال کمدی را احیا کرد و سه فصل دیگر از سریال Futurama تولید و از این شبکه روی آنتن رفت و دوباره ادامه پخش این سریال لغو شد.


پوستر سریال Dead Like Me

۱۷- سریال Dead Like Me

سریال مثل من مرده

سازنده: برایان فولر

نویسنده: ریتا کالنجیس

بازیگران: الن میوث، لورا هریس، کلوم بلو، جاسمین گای، سینتیا استیونسون و مندی پتینکین

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۴ | میانگین امتیازات سریال Dead Like Me در IMDB: ۸.۱

سریال Dead Like Me یک سریال کمدی-فانتزی بسیار متفاوت از برایان فولر بود که داستان یک دختر ۱۸ ساله به‌نام جورجیا را روایت می‌کرد؛ دختری که در همان قسمت پایلوت یا آزمایشی کشته و به روحی تبدیل شد که وظیفه کشتن یا به بیان بهتر گرفتن جان افراد دیگر را داشت. بااین‌حال، سریال Dead Like Me پس از ساخت و انتشار دو فصل از آن، توسط شبکه شوتایم لغو و در سال ۲۰۰۹، فیلم Dead like Me: Life After Death نیز تولید و منتشر شد که به‌نوعی ادامه اتفاقات سریال اصلی را پوشش می‌داد. این سریال کیفیت خوبی در زمان خود داشت و توانست تجربه‌ای متفاوت در مورد زندگی پس از مرگ را ارائه دهد، اما نتوانست در زمان پخش بینندگان زیادی را جلب کند و به همین منظور عمر کوتاهی در تلویزیون داشت. همچنین ظاهرا برایان فولر یکی از سازندگانی است که شاید سبک خاص او باعث شد تا بسیاری از سریال‌هایی که تولید کرده، سرنوشت شومی داشته باشند.


سریال Santa Clarita Diet

۱۶- سریال Santa Clarita Diet

سریال رژیم غذایی سانتا کلاریتا

سازنده: ویکتور فرسکو

بازیگران: تیموتی اولفینت، درو بریمور، لیو هیوسن، اسکایلر گیزوندو، ناتان فیلیون و ناتالی مورالس

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۹ | میانگین امتیازات سریال Santa Clarita Diet در IMDB: ۷.۸

سریال Santa Clarita Diet داستان زوجی به‌نام جوئل و شیلا را در شهر سانتا کلاریتای کالیفرنیا روایت می‌کند که خود را در یک مخمصه عجیب می‌بینند. شیلا تبدیل به یک زامبی می‌شود و شروع به خوردن گوشت انسان می‌کند. در همین حین، جوئل و دیگر اعضای خانواده به او کمک می‌کنند تا به این تغییر شکل عادت کند. این سریال کمدی ترسناک از همان ابتدا توانست نظر مثبت منتقدان و بینندگان را جلب کند و به یکی از سریال‌های تحسین شده شبکه نتفلیکس تبدیل شود. بخشی از این تحسین برای بازی درخشان تیموتی اولفینت و درو بریمور بود و بخشی دیگر برای نویسندگی سریال. بااین‌حال، نتفلیکس پس از ساخت و انتشار سه فصل تصمیم به لغو سریال Santa Clarita Diet گرفت تا حسابی طرفداران این سریال کمدی ترسناک از این تصمیم نتفلیکس ناامید شوند.

البته برخی معتقد هستند هزینه ساخت سریال Santa Clarita Diet احتمالا کمی بالا از انتظار بوده و همچنین در مقابل میزان بینندگان آن چندان در مقایسه با هزینه ساخت سریال قابل توجه نبوده و همین موضوع احتمالا باعث لغو ادامه پخش سریال شده است. در هر حال، کیفیت سریال رژیم غذایی سانتا کلاریتا فصل به فصل بهتر شد و درنهایت متاسفانه مانند بسیاری از سریال‌های نتفلیکس نتوانست برای فصل جدید ادامه پیدا کند و خیلی غیر منتظره به سرنوشت شوم لغو شدن دچار شده است.


جان برنتال در نقش پانیشر در فصل اول سریال The Punisher

۱۵- سریال The Punisher

سریال پانیشر

سازنده: استیو لایت‌فوت

بازیگران: جان برنتال، ابن ماس-بچراک، بن بارنز، امبر رز روا، دنیل وبر، پال کلاوس، جیسون آر. مور، مایکل ناتانسون، جیمی ری نیومن، دبورا آن ول، جاش استوارت و جورجیا ویگام

امتیاز راتن تومیتوز: ۶۴ | میانگین امتیازات سریال The Punisher در IMDB: ۸.۵

پس از حضور موفقیت‌آمیز پانیشر با بازی جان برنتال در فصل دوم سریال Daredevil، شبکه نتفلیکس در ادامه همکاری خود با مارول دستور ساخت سریال The Punisher را صادر کرد. بااین‌حال، پس از اینکه دیزنی سرویس استریم اختصاصی خود را ایجاد کرد، نتفلیکس هم تصمیم به قطع همکاری با مارول و دیزنی گرفت و بدین ترتیب سریال The Punisher مانند سایر سریال‌های مارول لغو شد. در هر حال سریال پانیشر مانند بسیاری از سریال‌های مارولی نتفلیکس، یکی از سریال‌های محبوب این شبکه بود و مشخصا لغو آن ارتباطی به میزان بینندگان یا نظر منتقدان نداشته است. البته نتفلیکس می‌توانست تا هر زمانی‌که بخواهد، این سریال را مانند دیگر سریال‌های مارول خود ادامه دهد، اما درنهایت شبکه تصمیم گرفت تا راه دیگری را دنبال کند.

پس از اینکه دیزنی از ایجاد سرویس استریم خود خبر داد، نتفلیکس تصمیم به قطع همکاری با مارول گرفت

در طول سریال The Punisher شاهد تلاش فرانک کسل برای یافتن عاملان مرگ همسر و فرزندش هستیم و او با دشمنان معروفش مثل جیگساو در این سریال مواجه می‌شود. اگرچه سریال The Punisher با نقدهای متوسط منتقدان مواجه شد، اما توانست مورد توجه نقدهای مثبت بینندگان نتفلیکس قرار بگیرد. بااین‌حال، طرفداران پانیشر در این سریال دو دسته بودند: یک دسته کسانی بودن که از اجرا سیستم سریال‌های مارولی نتفلیکس در این سریال رضایت داشتند و دسته دوم کسانی بودند که اعتقاد داشتند پانیشر در سریال خودش به شخصیتی سخنگو و پر حرفی تبدیل شده و کمتر شاهد مجازات‌های مرگبارش هستیم. البته کمبود صحنه‌های اکشن و همچین نحوه اجرای آن بخشی دیگر از انتقادات این گروه بود. در هر حال سریال The Punisher همچنان یکی از سریال‌های محبوب نتفلیکس است.


سریال American Vandal

۱۴- سریال American Vandal

سریال تخریبگر آمریکایی

سازنده: دن پرو و تونی یاسندا

بازیگران: تایلر آلوارز، گریفین گلاک، جیمی تاترو، جو فارل، ادواردو فرانکو، سارا برنز و مت بنت

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۸ | میانگین امتیازات سریال American Vandal در IMDB: ۸.۲

سریال American Vandal یکی از تحسین شده‌ترین سریال‌های نتفلیکس است که داستان عجیب پشت لغو آن وجود دارد. نتفلیکس به‌صورت خیلی غافلگیر کننده اعلام کرد که سریال تخریبگر آمریکایی پس از دو فصل لغو شده است. این سریال کمدی حالتی مستند گونه و سبک روایتی متفاوت با دیگر سریال‌ها دارد که توانسته نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند، اما به‌نظر می‌رسد که استقبال چندانی از این سریال نشده بود و شاید یکی از دلایل لغو سریال نیز همین باشد. بااین‌حال،‌ گزارش‌های دیگری می‌گوید که ظاهرا اختلاف زیادی بین نتفلیکس و CBS، سازنده آن وجود داشته که ظاهرا سازندگان سریال از هم‌اکنون برای فصل سوم دارای ایده هستند و حتی پیش نویس اولیه فیلمنامه نیز آماده است. همچنین گفته می‌شود که سریال American Vandal ممکن است توسط شبکه CBS برای بخش استریم این شبکه با نام CBS All Access که اکنون به پارامونت پلاس تغییر نام داده، احیا شود که در حال حاضر باتوجه‌به قرار داد این شبکه با نتفلیکس، امکان این موضوع وجود ندارد. بااین‌حال، طولانی شدن روند احیا سریال American Vandal توسط پارامونت پلاس و CBS کمی باعث مایوس شدن طرفداران این سریال کمدی شده است.


لی پیس در سریال Pushing Daisies

۱۳- سریال Pushing Daisies

سریال دیزی‌های جسور

سازنده: برایان فولر

بازیگران: لی پیس، آنا فریل، شای مک‌براید، کریستن چنووس، الن گرین، سوزی کرتز، جیم دیل و فیلد کیت

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۶ | میانگین امتیازات سریال Pushing Daisies در IMDB: ۸.۳

سریال Pushing Daisies دیگر سریال ساخته شده توسط برایان فولر است که پس از ساخت و انتشار دو فصل از آن، توسط شبکه ABC لغو شد. این سریال در طول سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ از شبکه ABC به‌روی آنتن رفت و داستان پسری به نام ند را روایت می‌کند که توانایی خارق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند تنها با یک بار لمس، موجودات مرده را زنده کند، اما قدرت او محدودیت‌هایی نیز دارد. طبق آن، او با یک بار لمس ‌می‌تواند شخص مرده را زنده کند، اما با لمس دوباره آن شخص مجددا خواهد مرد. همین موضوع باعث منزوی شدن ند می‌شود و این تنها شروع یک داستان جالب و متفاوت است. سریال Pushing Daisies با تحسین بسیاری از منتقدان مواجه شد و حتی توانست ۷ جایزه امی نیز دریافت کند. اما همه این تحسین‌ها و جوایز هم نتوانست مانع از لغو ادامه پخش این سریال متفاوت و جذاب شود و باز هم کمبود بیننده باعث ادامه داده نشدن یکی از خوش ساخت‌ترین سریال‌های تلویزیون شد.


بروس کمپبل در پوستر فصل دوم سریال Ash vs Evil Dead

۱۲- سریال Ash vs Evil Dead

سریال اش علیه اویل دد

سازنده: سم ریمی، ایوان ریمی و تام اسپزیالی

بازیگران: بروس کمپبل، ری سانتیاگو، دانا دلورنزو، لوسی لاولس، جیل مری جونز، میشل هارد، لیندزی فاریس، تد ریمی و آریل کارور-اونیل

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۹ | میانگین امتیازات سریال Ash vs Evil Dead در IMDB: ۸.۴

سریال Ash vs Evil Dead یکی از آخرین قربانیان کمبود بیننده است. سریالی بسیار با کیفیت با دنیای آخر الزمانی که شیاطین و اهالی جهنم بار دیگر پس از اتفاقات سه‌گانه کمدی ترسناک فیلم The Evil Dead از جهنم بازگشته‌اند و حال اش ویلیامز با بازی بروس کمپبل، باید با آن‌ها مقابله و کتاب نکرونومیکن را نابود کند. بااین‌حال، این سریال پس از ساخت و انتشار سه فصل از آن و با وجود تحسین منتقدان، لغو شد تا یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی با موضوع آخر الزمانی و تهاجم جهنمی‌ها، لغو شود. سریالی که لحن متفاوتی نسبت به آثار مشابه داشت و همین موضوع وجه تمایز آن با بسیاری از سریال‌های دیگر بود.

سریال Ash vs Evil Dead در فصل چهارم قرار بود دنیایی تقریبا آخر الزمانی را به تصویر بکشد

بسیاری اعتقاد داشتند که شاید سریال Ash vs Evil Dead از همان ابتدا خانه اشتباهی را انتخاب کرده و برخی هم اعتقاد داشتند فاصله بین ساخت سریال با فیلم تا حدودی باعث گیج شدن بیننده شده و درواقع ایده ساخت سریال برای چنین دوره‌ای شاید از ابتدا هم خیلی درست نبوده است. در هر حال این سریال کمدی ترسناک پتانسیل بسیار بالایی برای ادامه دادن داشت و حتی در پایان فصل سوم، به خوبی ایده سازندگان برای ادامه دادن سریال Ash vs Evil Dead در فصل چهارم کاملا قابل مشاهده بود و متاسفانه این سریال توسط شبکه دیگری هم احیا نشد.


سریال Anne With An E

۱۱- سریال Anne With An E

سریال آن با یه اِ

سازنده: مویرا ولی-بیکت

بازیگران: ایمیبث مک‌نالتی، جرالدین جیمز، دالیلا بلا، لوکاس جید زومان، رابرت هولمز تامسون، کورین کوسلو، جوآنا داگلاس و کوری گروتر اندرو

امتیاز راتن تومیتوز: ۶۰ | میانگین امتیازات سریال Anne With An E در IMDB: ۸.۷

سریال Anne With An E جدیدترین اقتباس از داستان آن شرلی و رمان «آن در گرین گیبلز» اثر لوسی ماد مونتگومری است. این سریال با همکاری نتفلیکس و شبکه CBC تولید شد و خیلی زود توانست به یکی از آثار محبوب این دو شبکه تبدیل شود. بخش زیادی از این تحسین مورد توجه بازی درخشان ایمیبث مک‌نالتی بود و البته سازندگان سریال تلاش کردند تا مسائل روز را نیز در داخل سریال استفاده کنند. این سریال تلاش کرد تا موضوعاتی مثل کودکانی را که رها شده و حالا در پرورشگاه هستند و سرپرستی آن‌ها توسط خانواده دیگر گرفته می‌شود تا ضربه روانی که آن‌ها با این اتفاقات مواجه می‌شوند بررسی کند و موضوعات دیگری مثل مسائل اجتماعی، هنجارطلبی، برابری جنسیتی، تبعیض نژادی، دین و آزادی بیان را نیز پوشش دهد. هنوز دلیل واقعی لغو سریال Anne with an E اعلام نشده و گمانه‌زنی‌هایی مبنی‌بر درجه سنی سریال تا میزان بینندگان سریال وجود دارد، اما ظاهرا دلیل آن چیز دیگری است.

گفته می‌شود سریال Anne With An E به‌خاطر اختلافات شدید نتفلیکس با شبکه CBC لغو شده است

نتفلیکس در سال ۲۰۱۹ به‌صورت رسمی با شبکه CBC کانادا قطع همکاری کرد و مدت کوتاهی بعد مدیرعامل این شبکه در یک مصاحبه گفت که سرویس‌های استریم در حال ضربه زدن به صنعت فیلمسازی کانادا هستند و نتفلیکس را با امپریالیسم و ​​امپراتوری بریتانیا مقایسه کرد. همچنین گفته می‌شود که نتفلیکس چندان از پخش زودهنگام سریال Anne with an E از شبکه CBC رضایت نداشت و درواقع از آنجایی که بیشتر هزینه سریال توسط این شبکه پرداخت می‌شد، نتفلیکس تصمیم داشت تا قسمت‌های این سریال در ابتدا از این سرویس استریم پخش شود. درنهایت اختلافات این دو شبکه به‌حدی بالا گرفت که درنهایت تصمیم به قطع همکاری گرفتند. مانند قرارداد مارول با نتفلیکس، شبکه CBC تا مدت مشخصی نمی‌تواند فصل جدیدی از سریال Anne with an E تولید کند و فعلا هم آینده سریال مشخص نیست. 


جوئل کینامن در سریال Altered Carbon

۱۰- سریال Altered Carbon

سریال کربن تغییر یافته

سازنده: لاتا کالوگریدز (فصل اول) و آلیسون شاپکر (فصل دوم)

بازیگران: جوئل کینامن، آنتونی مکی، مارتا ایگاردا، آتو اساندو، دیچن لاچمن، سیمون میسیک، للا لورن، کریس کانر، رنی الیس گولدزبری، دینا شهابی، توربن لیبرخت، جیمز سایتو و ویل یان لی

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۶ | میانگین امتیازات سریال Altered Carbon در IMDB: ۸

از همان ابتدا سریال Altered Carbon به‌عنوان سریال Blade Runner شناخته شد، اما در واقعیت شباهت این دو سریال درواقع تنها دنیای سایبرپانکی آن‌ها بود و در عمل شاهد دو اثر کاملا متفاوت بودیم. اگرچه سریال Altered Carbon درنهایت هرگز به کیفیتی که از آن انتظارش را داشتیم، نزدیک نشد، اما این سریال خیلی زود توانست به یکی از آثار محبوب و جذاب نتفلیکس تبدیل شود و حتی با اینکه فصل اول سریال مشکلات زیادی داشت، ولی توانست مورد توجه بینندگان نتفلیکس قرار بگیرد و چندین رکوردشکنی را ثبت کند. اتفاقات سریال Altered Carbon در حدود ۳۰۰ سال آینده رخ می‌دهد که در آن برهه از زمان فهم و آگاهی می‌تواند به‌صورت دیجیتالی ذخیره شود. حال دراین‌میان یک سرباز به نام تاکشی کوواچ در بدن جدیدی بیدار می‌شود و به همین واسطه می‌تواند از زندان لورنس بنکرافت آزاد شود. تاکشی کوواچ قصد دارد به‌دنبال فردی بگردد که مسئول کشته شدن بدن سابق او است. 

سریال Altered Carbon هرگز نتوانست به مقام بلید رانر دنیای تلویزیون دست پیدا کند و راه متفاوتی را در پیش گرفت

پس از موفقیت فصل اول، نتفلیکس سریال Altered Carbon را برای فصل دوم تمدید کرد، اما در ادامه متوجه شدیم جوئل کینامن قرار نیست دوباره نقش تاکشی کواچ را بازی کند و حالا آنتونی مکی جایگزین وی شده است که باتوجه‌به پایان فصل اول این تغییر منطقی و براساس داستان آن بود. سریال کربن تغییر یافته توسط لاتا کالوگریدز براساس رمانی به همین نام اثر ریچارد کی مورگان تولید و منتشر شده بود که وی به‌عنوان شورانر در فصل اول حضور داشت، اما آلیسون شاپکر در فصل دوم سریال Altered Carbon نقش شورانر را بر عهده گرفته بود. اتفاقات فصل دوم این سریال ۳۰ سال پس از حوادث فصل اول جریان داشت که ادامه تلاش‌های تاکشی کواچ، تنها سرباز برتر باقی‌مانده گروه جنگجویان بین‌ستاره‌ای، برای یافتن عشق گمشده‌اش یعنی کوئلکریست فالکونر، را دنبال می‌کند. درنهایت شبکه نتفلیکس تصمیم به لغو ادامه پخش سریال Altered Carbon تنها پس از دو فصل از آن گرفت.


کرنان شیپکا در نقش سابرینا اسپلمن در فصل چهارم و پایانی سریال Chilling Adventures of Sabrina

۹- سریال Chilling Adventures of Sabrina

سریال ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا

سازنده: روبرتو آگیری- ساکازا

بازیگران: کرنان شیپکا، جاز سینکلر، میشل گومز، چنس پردومو، میراندا اتو، ریچارد کویل، لوسی دیویس، روس لینچ، برانسون پینچوت، ادلاین رادولف، ابیگیل کاون و تاتی گابریل

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۱ | میانگین امتیازات سریال Chilling Adventures of Sabrina در IMDB: ۷.۵

سریال Chilling Adventures of Sabrina یک اثر ترسناک فراطبیعی و فانتزی بود که داستان سابرینا اسپلمن که یک دختر نیمه‌انسان و نیمه‌جادوگر را روایت می‌کند. سریال ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا در دو فصل اولش توانست مورد توجه منتقدان و بینندگان نتفلیکس قرار بگیرد که در طول دو فصل اول سابرینا به‌دنبال یافتن تعادلی بین زندگی جادوگری خود و همچنین زندگی فانی‌اش است که درنهایت با رازهای تاریکی قرار است مواجه شود. با اینکه بازی بازیگران و منطق داستانی و موارد دیگر در دو فصل اول سریال با ستایش منتقدان و بینندگان همراه بود، اما انتقادات از سریال در دو فصل پایانی به‌حدی بالا گرفت که نتفلیکس طبق عادت چند وقت اخیرش تصمیم به لغو ادامه پخش سریال Chilling Adventures of Sabrina گرفت. اتفاقی که قطعا طرفداران سابرینا از آن عصبانی شدند.

داستان سریال Chilling Adventures of Sabrina قرار است در کمیک ادامه پیدا کند

اما پایان بندی سریال به‌حدی ضعیف و بد بود که حتی طرفداران قدیمی و دو آتیشه سریال نیز شروع به انتقاد از آن گرفتند. در هر حال دیگر خبری از اون سریال ترسناک فراطبیعی و دوست داشتنی دو فصل اول نبود و حالا سریال Chilling Adventures of Sabrina بیش از گذشته به سریال Riverdale شباهت پیدا کرده بود. صد البته که سازندگان این سریال یک نفر هستند، اما در دو فصل اول شاهد چنین شباهتی نبودیم و درواقع تنها این دو سریال در یک دنیا جریان داشتند. البته طرفداران سریال ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا می‌توانند ادامه داستان‌های سابرینا را ازطریق کمیک آن دنبال کنند که روبرتو آگیری- ساکازا مدتی پیش اعلام کرد که داستان سریال در قالب کمیک ادامه پیدا خواهد کرد.


سریال The OA

۸- سریال The OA

سریال او ای

سازنده: بریت مارلینگ و زال باتمانقلیچ

بازیگران: بریت مارلینگ، اموری کوئن، کینگزلی بن-ادیر، شارون ون ایتن، ویل بریل، برندان میر، اسکات ویلسون، فیلیس اسمیت، آلیس کریج، پاتریک گیبسون، برندان میر و ریز احمد

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۴ | میانگین امتیازات سریال The OA در IMDB: ۷.۸

سریال The OA یکی از سریال‌هایی بود که لغو آن جنجال زیادی به پا کرد و طرفداران هفته‌ها به انتقاد از نتفلیکس در شبکه‌های اجتماعی پرداختند. این سریال درام و علمی تخیلی داستان دختر نابینایی به‌نام پرری جانسون را دنبال می‌کند که بعد از هفت سال پیدا شده است. درحالی‌که او در گذشته نابینا بوده اکنون سالم است و مشکلی ندارد. اما او درباره اتفاقاتی که در طی این سال‌ها برایش رخ داده هیچ حرفی به پدر و مادرش و همچنین پلیس، نمی‌زند. بااین‌حال، جانسون شروع به درخواست کمک از پنج نفر از افراد محلی می‌کند تا بتواند افراد گمشده دیگری را پیدا کند. او ادعا می‌کند که این افراد در بعدهای دیگری قرار دارند. سریال The OA با تحسین و استقبال خیلی خوبی مواجه شد و نتفلیکس در ادامه اعلام کرد این سریال برای فصل دوم تمدید شده است.

فاصله بسیار زیاد بین پخش دو فصل سریال The OA تا تبلیغات ضعیف فصل دوم باعث انتقادات زیادی از نتفلیکس شده بود

بااین‌حال، ساخت و انتشار فصل دوم سریال The OA از شبکه نتفلیکس چیزی در حدود ۲ سال و سه ماه طول کشید تا جایی که بسیاری فراموش کرده بودند این سریال اصلا برای فصل دوم تمدید شده است. همچنین بسیاری از نتفلیکس برای تبلیغات ضعیف فصل دوم سریال The OA انتقاد کردند و با اینکه سریال توانست دوباره مورد توجه منتقدان و بینندگان قرار بگیرد، اما تنها پس از دو فصل لغو شد. این در حالی است که سازندگان سریال فاش کردند آن‌ها برای ۵ فصل برنامه‌ریزی کرده بودند. با اینکه نتفلیکس از علاقه خود برای ادامه همکاری با سازندگان سریال The OA خبر داده بود، اما آن‌ها اخیرا با شبکه FX برای ساخت پروژه بعدی خود قرارداد امضا کرده‌اند.


سریال FlashForward

۷- سریال FlashForward

سریال فلش فوروارد

سازنده: برانون براگا و دیوید. اس گویر

بازیگران: جوزف فاینز، جان چو، جک داونپورت، زکری نایگتون، پیتون لییست، دومینیک مانهن، برایان اف. اوبرن، کورتنی بی.ونس، سونیا والگر، کریستین وودز، آنتونی عزیزی و ریضوان مانجی

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۰ | میانگین امتیازات سریال FlashForward در IMDB: ۷.۶

سریال FlashForward شاید برای بسیاری از بینندگان امروزی خیلی سریال شناخته شد‌ه‌ای نباشد، اما این سریال علمی تخیلی کیفیت ساخت بسیار خوبی داشت و همچنین بسیاری اعتقاد داشتند داستان این سریال از پتانسیل بسیار بالایی برخودار بود. داستان سریال از جایی شروع می‌شود که تمام مردم دنیا برای مدت کوتاهی بیهوش می‌شوند و وقتی بهوش می‌آیند، متوجه خاطراتی می‌شوند که اصلا آن‌ها را تجربه نکرده بودند و فکر می‌کنند که این خاطرات به آن‌ها تعلق ندارد؛ چون اصلا اتفاق نیفتاده است. سریال FlashForward با اینکه توانسته بود نظر منتقدان و بینندگان را جلب کند، اما ظاهرا آمار بینندگان سریال در حدی نبود که شبکه ABC متقاعد به تمدید آن برای فصل دوم شود و درنهایت تصمیم به لغو آن پس از یک فصل گرفت. البته بسیاری اعتقاد دارند سریال FlashForward اگر امروز تولید می‌شد، احتمالا مورد توجه بیشتری قرار می‌گرفت و شاید به گزینه جذابی برای سرویس‌های استریم مثل نتفلیکس و آمازون تبدیل می‌شد.


مرد نقابدار در پشت بام در سریال دردویل

۶- سریال Daredevil

سریال دردویل

سازنده: استیون اس. دنایت (فصل اول)، داگ پتری و مارکو رامیرز (فصل دوم) و اریک اولسن (فصل سوم)

بازیگران: چارلی کاکس، دبورا آن ول، الدن هنسون، توبی لنرد مور، واندی کرتیس-هال، باب گانتون، آیلیت زورر، رزاریو داوسون، وینسنت دن آفریو، جان برنتال، الودی یونگ و ویلسون بتل

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲ | میانگین امتیازات سریال Daredevil در IMDB: ۸.۶

بدون شک سریال Daredevil نقش مهم و بزرگی در محبوبیت و شهرت نتفلیکس داشته و این شبکه مدیون دردویل و سریال تحسین شده آن است. سریال دردویل یکی از محبوب‌ترین سریال‌های نتفلیکس بود که داستانی تاریک و جذاب با صحنه‌های اکشن نفس گیری را به مخاطبانش ارائه می‌کرد. سریال Daredevil درواقع یک دنیای تلویزیونی برای سریال‌های مارول را شروع کرد که این مجموعه باعث ایجاد یک موفقیت بزرگ برای نتفلیکس نیز شده بود. همان‌طور که در بخش پانیشر هم گفته شد، نتفلیکس با اینکه می‌توانست به ساخت و پخش سریال دردویل ادامه دهد، اما پس از اینکه متوجه شد دیزنی در حال ایجاد یک سرویس استریم است، تصمیم به لغو تمامی سریال‌های مارولی خود گرفت و در نتیجه با دیزنی و مارول قطع همکاری کرد. نتیجه این تصمیم باعث لغو ادامه پخش سریال Daredevil پس از تنها سه فصل شد تا داستانی مت مورداک نیمه‌کاره باقی‌بماند.

سازندگان سریال Daredevil تا فصل پنجم برای ادامه داستان دردویل برنامه داشتند

سریال Daredevil در طول حیات خود سازندگان متفاوتی را داشته و حتی در طول فصل اول، استیون اس دنایت جایگزین درو گادرد در مقام شورانر شده بود. همچنین سازندگان فصل دوم سریال دردویل برای ساخت سریال The Defenders تصمیم به‌ کناره‌گیری از فصل سوم گرفتند و درنهایت اریک اولسن شورانر فصل سوم شد. اولسن پیش از این اعلام کرده بود که آن‌ها تا ساخت فصل پنجم سریال Daredevil ایده داشتند و درواقع در این فصل احتمالا داستان مت مورداک بسته می‌شد. در هر حال طرفداران دردویل همچنان باید برای رویارویی این ابرقهرمان مارول با بولز آی صبر کنند که در صحنه پایانی فصل سوم شاهد خلق این شخصیت بودیم. اگرچه هنوز طرفداران امیدوار به احیا سریال Daredevil توسط دیزنی هستند، اما اخیرا شایعاتی مبنی‌بر حضور مت مورداک در فیلم Spider-Man: No Way Home تا سریال She-Hulk شنیده می‌شود و در طرف مقابل هم شایعه حضور ویلسون فیسک در سریال Hawkeye شنیده شده است. درنهایت تنها زمان درستی یا نادرستی این شایعات را مشخص می‌کند.


سریال Wayne

۵- سریال Wayne

سریال وین

سازنده: شاون سیمونز

بازیگران: مارک مک‌کنا، سی‌یرا براوو، دین وینترز، مایک اومالی، میکلا واتکینس، پاتریک گلگر، استفان کرین، فرانچسکو آنتونیو و کرک وارد

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ | میانگین امتیازات سریال Wayne در IMDB: ۸.۴

گوگل برنامه بزرگی برای سرویس استریم یوتیوب داشت، اما درنهایت این سرویس استریم نتوانست خیلی مورد توجه قرار بگیرد و تبدیل به یک پروژه شکست خورده شد. بااین‌حال، این موضوع بدان معنا نیست که یوتیوب سریال خوبی نداشت و اتفاقا یوتیوب دارای سریال‌های خوبی مثل سریال Cobra Kai که توسط نتفلیکس احیا شد تا سریال Impulse که ظاهرا نتوانسته خانه جدیدی پیدا کند، بود. یکی از بهترین سریال‌های شبکه یوتیوب بدون هیچ شکی سریال Wayne بود که توسط نویسندگان فیلم Deadpool ساخته و از یوتیوب پخش شد. سریال Wayne داستان وین را دنبال می‌کند که پس از مرگ پدرش تصمیم می‌گیرد یک سفر جاده‌ای را برای پیدا کردن و ملاقات با مادرش شروع کند و این وسط هم دختری را که عاشقش است، هم با خود همراه می‌کند.

گوگل برنامه بزرگی برای سرویس استریم یوتیوب داشت، اما درنهایت به شکست بزرگی تبدیل شد

در طول فصل اول شاهد سفر وین به شهرهای مختلف هستیم که در طول آن با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند تا درنهایت او بالاخره با مادرش که سال‌ها قبل او و پدرش را ترک کرده بود، مواجه می‌شود. سریال Wayne یک اثر کمدی اکشن جذاب بود که شاید اگر برای شبکه دیگری ساخته شده بود، احتمالا الان باید در مورد فصل دوم و حتی سوم آن صحبت می‌کردیم و در مورد سرنوشت وین شاهد نظریه پردازی بودیم. متاسفانه سریال Wayne در سال ۲۰۱۹ پس از یک فصل لغو شد، اما مدتی پیش به برنامه‌های شبکه آمازون اضافه شد و حالا طرفداران این سریال کمدی امیدوار هستند تا آمازون فرصت دیگری را به سریال Wayne دهد و شاهد ادامه یافتن آن باشیم.


سریال Person of Interest

۴- سریال Person of Interest

سریال مظنون

سازنده: جاناتان نولان

بازیگران: جیم کاویزل، مایکل امرسون، تراجی پی. هنسون، کوین چاپمن، سارا شاهی و ایمی اکر

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲ | میانگین امتیازات سریال Person of Interest در IMDB: ۸.۴

این روزها جاناتان نولان، برادر کریستوفر نولان برای ساخت سریال Westworld شناخته می‌شود، اما پیش از این سریال علمی تخیلی و نقش داشتن در نوشتن فیلمنامه بسیاری از فیلم‌های برادرش، جاناتان نولان برای سریال Person of Interest توانست به شهرت خوبی دست یابد. این سریال درواقع یک سریال جنایی، اکشن و علمی تخیلی است که داستان هارولد فینچ را که یک دانشمند است، روایت می‌کند که مامور شده تا دستگاهی را تولید کند تا با تروریسم و جرم و جنایت مبارزه کند. فینچ ۵ سال از عمر خود را صرف این پروژه می‌کند، اما با مرگ مشکوک نیتن اینگرام، مدیر این پروژه، فینچ از پروژه کنار گذاشته می‌شود. او از این حادثه متوجه شد که ماشین با تجزیه تحلیل رفتار شهروندان آمریکا می‌تواند پی ببرد که جرمی صورت خواهد گرفت، اما دولت علاقه‌ای به این موضوع ندارد.

حالا او با استخدام یک مامور سابق CIA در تلاش است تا از وقوع جرم و جنایت جلوگیری کند؛ درست زمانی‌که هنوز اتفاق نیفتاده است. سریال مظنون با اینکه مورد توجه بسیاری از منتقدان و بینندگان قرار گرفته بود و همچنین به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های شبکه CBS تبدیل شد، اما در طول دو فصل آخر آن با افت شدید و غیر منتظره بیننده مواجه شد. از سریال Person of Interest به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های جنایی و علمی تخیلی تلویزیون یاد می‌‌شود، اما سریال مظنون خیلی غیر منتظره لغو شد و حتی تعداد قسمتای فصل پنجم این سریال به ۱۳ قسمت کاهش پیدا کرد. البته سال‌ها بعد مشخص شد که دلیل لغو سریال بودجه بسیار بالا و سود پایین آن برای شبکه CBS بوده است.


سریال Firefly

۳- سریال Firefly

سریال فایرفلای

سازنده: جاس ویدون

بازیگران: ناتان فیلیون، جینا تورس، آلن تودیک، مورینا بکرین، آدام بالدوین، جیول استیتی، شان ماهر، سامر گلایو و رن گلس

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۷ | میانگین امتیازات سریال Firefly در IMDB: ۹

سریال Firefly یک سریال وسترن فضایی از جاس ویدون، کارگردان فیلم Avengers بود که شاید در دوره و سال اشتباهی تولید و پخش شده است. سریال با اینکه با تحسین زیادی مواجه شد، اما در آن زمان نتوانست خیلی مورد استقبال بینندگان قرار بگیرد و درنهایت شبکه فاکس تصمیم گرفت تا این سریال را برای فصل بعدی تمدید نکند. متاسفانه سریال فایرفلای چند سال پس از اینکه لغو شد، تازه توسط بینندگان تماشا و به یک سریال محبوب و کالت در میان طرفداران سریال تبدیل شد. اتفاقات سریال Firefly در سال ۲۵۱۷ جریان دارد که داستان آن پس از ورود انسان‌ها به یک منظومه جدید آغاز می‌شود که پس از جنگی داخلی میان مهاجران، حکومتی واحد در تمامی سرزمین‌های این منظومه تحت رهبری دولتی به‌نام اتحاد شکل می‌گیرد.

ما در طول آن شاهد پرداختن به داستان خدمه‌های سفینه فضایی سرینیتی هستیم که مالکوم رینولدز به‌همراه زوئی واشبورن که از سربازان مخالف بازمنده از جنگ هستند، این سفینه را خریداری کرده‌اند. در سال ۲۰۱۳، مجله TV Guide رتبه پنجم فهرست ۶۰ سریالی را که بسیار زود لغو شدند به این سریال اختصاص داد. هرچند یونیورسال در ادامه فیلم Serenity را تولید کرد که درواقع ادامه اتفاقات سریال Firefly را دنبال می‌کرد و جاس ویدون و بازیگران سریال هم در این فیلم برگشته بودند. بااین‌حال، فیلم Serenity هم در گیشه با شکست تجاری مواجه شد و عملا باعث بسته شدن پرونده مجموعه فایرفلای شد. همچنین مدتی پیش مشخص شد که داستان سریال Firefly قرار است در قالب کمیک ادامه پیدا کند.


مدس میکلسن در سریال Hannibal

۲- سریال Hannibal

سریال هانیبال

سازنده: برایان فولر

بازیگران: هیو دنسی، مدس میکلسن، کارولین داویرناس، جیلین اندرسون ،لارنس فیشبرن، اسکات تامپسون، آرون آبرامس، هتین پارک، کیسی رول، ریچارد آرمیتاژ، کاترین ایزابل و تائو اوکاموتو

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲ | میانگین امتیازات Hannibal در IMDB: ۸.۵

سریال Hannibal اثر برایان فولر از آن دسته سریال‌هایی است که در شبکه اشتباهی پخش شد. سریالی ترسناک که درکنار تعقیب و گریز برای دستگیری قاتل‌های زنجیره‌ای، شاهد کلاس درس آشپزی و زیبا و هنری جلوه دادن قتل‌ها در آن نیز هستیم. این سریال اقتباسی از رمان‌های توماس هریس است، اما فولر روایتی متفاوت و روانشناختی را به بینندگان ارائه کرده است. تمرکز سریال روی شخصیت ویل گراهام است که با کمک هانیبال لکتر به‌دنبال دستگیری قاتل‌های زنجیره‌ای است، اما خبر ندارد که هانیبال یک آدمخوار و درواقع کسی است که سال‌ها پلیس به‌دنبال دستگیری او بوده است. اما پس از ساخت و پخش تنها سه فصل، شبکه NBC سریال هانیبال را لغو کرد. فولر قبلا گفته که حداقل برای دو فصل دیگه ایده دارد و فصل چهارم این سریال قرار بود اقتباسی از رمان سکوت بره‌ها باشد. 

فصل چهارم سریال Hannibal قرار بود براساس رمان سکوت بره‌ها ساخته شود

بدون شک بازی درخشان هیو دنسی و مدس میکلسن بخش مهمی از موفقیت سریال Hannibal است. شخصیت هانیبال در این سریال یک شخصیت تک بعدی نیست که تنها به‌دنبال کشتار و خوردن قربانیان خود باشد و شاهد به تصویر کشیده شدن یک شخصیت پیچیده در این سریال از هانیبال بودیم و در طول سه فصل سریال تکامل این شخصیت را دنبال کردیم. بدون شک فولر بخش مهمی از موفقیت سریال است. حتی با وجود پایان بندی خوبی که در فصل سوم شاهد آن بودیم، او برنامه داشت تا از منابع کتاب Silence of the Lambs برای ساخت فصل چهارم سریال Hannibal استفاده کند و گفته می‌شود فیلمنامه و ایده او در آن زمان با هیجان میکلسن و دنسی مواجه شده بود.

اما تا به امروز هیچ شبکه‌ای راضی به احیای یکی از بهترین و کمتر دیده شده‌ترین سریال‌های چند سال اخیر تلویزیون نشده است و هر از گاهی تنها فولر قول می‌دهد که برای احیای سریال Hannibal و ساخت فصل چهارم تسلیم نشده‌اند و شاید روزی این انتظار هم خاتمه پیدا کند. البته پخش سه فصل اول این سریال از نتفلیکس دوباره امیدها را زنده کرده، اما یکی از مشکلات بزرگ سریال هانیبال این است که حق ساخت هر کتاب در اختیار شرکت متفاوتی است تا حدی که شبکه CBS سریال Clarice را براساس رمان سکوت بره‌ها ساخته و از سرویس استریم پارامونت پلاس پخش کرده است که با نقدهای متوسطی مواجه شده، اما ظاهرا این سریال هم تنها پس از یک فصل لغو شده و قرار نیست فصل دوم آن ساخته شود. در هر حال شاید روزی فصل چهارم سریال Hannibal ساخته شود تا بالاخره شاهد رستگاری هانیبال و برایان فولر باشیم.


لوئیز سی کی در سریال Louie

۱- سریال Louie

سریال لوئی

سازنده: لوئیز سی.کی

بازیگران: لوئیز سی.کی، هدلی دیلینی، اورسالا پارکر، پاملا ادلون، سوزان کلچی واتسون، تاد بری، هانیبال بورس و کریس راک

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ | میانگین امتیازات Louie در IMDB: ۷.۲

سریال Louie یک سریال کمدی سیاه است که توسط لوئیز سی کی ساخته و از شبکه FX پخش شده است. این سریال برداشتی آزاد از زندگی شخصیت لوئیز سی.کی. است که در طول آن شاهد زندگی عادی او تا اجرای برنامه‌های استندآپ کمدی‌اش هستیم. سریال Louie توانست خیلی سریع به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های شبکه FX تبدیل شود که همزمان توانسته بود نظر مثبت منتقدان و بینندگان را جلب کند. این تحسین‌ها تا جایی پیش رفت که سریال Louie تا به امروز ۳ جایزه امی هم دریافت کرده و نامزد چندین جایزه از جمله بهترین سریال کمدی سال نیز شده است. در طول این سریال شاهد بازیگران و شخصیت‌های معروفی مثل کریس راک نیز هستیم و در طول اتفاقات شاهد داستان‌ها تا برداشت‌های جالبی هستیم.

رسوایی اخلاقی لوئیز سی کی باعث لغو بی سروصدای سریال Louie شد

سریال Louie در سال ۲۰۱۷ تنها پس از ۵ فصل لغو شد و رسما به کار خودش پایان داد. درواقع این اتفاق پس از رسوایی اخلاقی لوئیز سی.کی. رخ داد که همزمان با جنبش Me Too بود. درنهایت شبکه فاکس که صاحب FX بود، تمامی قراردادهای خود با این کمدین برجسته را لغو کرد و این اتفاق باعث لغو بی‌سروصدای سریال Louie شد. درواقع فصل پنجم سریال لوئی در سال ۲۰۱۵ پخش شد و یک وقفه طولانی مدت بین فصل پنجم و ششم این سریال کمدی و طنز سورئال به‌وجود آمد که یکی از دلایل آن قرارداد چند جانبه لوئیز سی.کی با شبکه FX بود که باعث شده بود تا او روی چندین پروژه تمرکز کند. درنهایت هم رسوایی اخلاقی او باعث شد تا شبکه FX بدون اعلام رسمی سریال Louie را لغو کند که البته مدتی بعد مدیران شبکه این موضوع را تایید کردند.

نظر شما چیست؟ شما بیشتر از لغو کدام سریال ناراحت شدید و به‌نظر شما پتانسیل ادامه دادن داشت؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده