نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۳

واکنش منتقدان به فیلم Snake Eyes: G.I. Joe Origins

فیلم Snake Eyes: G.I. Joe Origins مدتی پیش در سینماها نمایش داده شد و موفق نشد امتیازات خیلی بالایی را از منتقدان بگیرد.

فیلم Snake Eyes: G.I. Joe Origins یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، دلهره‌آور و فانتزی شرکت پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) است که به‌دست کارگردان و نویسنده بااستعدادی به نام رابرت شونتکه ساخته شده است. از جمله آثار این فیلمساز محبوب می‌توان به فیلم The Captain (کاپیتان)، فیلم The Divergent Series: Allegiant (مجموعه سنت‌شکن: هم‌پیمان)، فیلم The Divergent Series: Insurgent (سنت‌شکن: شورشی)، فیلم R.I.P.D. (آر.آی.پی.دی.)، فیلم Red (رد)، فیلم The Time Traveler's Wife (همسر مسافر زمان)، فیلم Flightplan (نقشه پرواز) و غیره اشاره کرد. در فیلم اسنیک آیز: خاستگاه جی.آی. جو، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند هنری گولدینگ در نقش اسنیک آیز، اندرو کوجی در نقش استورم شدو، اورسولا کوربیرو در نقش بارونس، سامارا ویوینگ در نقش اسکارلت، ایکو اویس در نقش هارد مستر، هاروکا ایب در نقش آکیکو و پیتر منسا در نقش بلایند مستر و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم اسنیک آیز: خاستگاه جی.آی. جو در تاریخ ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۱ (۱ مرداد ۱۴۰۰) در سینماهای ایالات متحده به‌صورت عمومی، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. شرکت پارامونت پیکچرز در نظر دارد که بعد از ۴۵ روز نمایش در سینماها، این اثر را در سرویس استریم خود یا همان پارامونت پلاس، برای مشترکان نمایش دهد. تا به این لحظه این اثر اکشن امتیاز ۴۳ را از بین ۳۰ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده اوان اسپیلیوتوپولوس، جو شراپنل و آنا واترهاوس بوده است. این هنرمندان فیلمنامه‌ی خود را براساس داستانی که توسط خود اوان اسپیلیوتوپولوس طرح کرده بود و همچنین شخصیت‌هایی که شرکت هاسبرو خلق کرده، نوشتند. از طرف دیگر هم برایان گلدنر، اریک هوسام و لورنزو دی بوناونتورا نقش تهیه‌کنندگان این اثر را داشتند. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش روبه‌پایین و متوسط قرار دارند.

اکثر منتقدان نسبت به نویسندگی، تدوین و کارگردانی صحنه‌های اکشن انتقاد داشتند و ایراداتی از آن‌ها گرفتند اما در عین حال هم بازی بازیگران را دوست داشتند و ارزش‌های تولیدی را مورد تحسین قرار دادند. از طرف دیگر هم ۹۸ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر ماجراجویی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۴۲ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که اخیرا فیلم Snake Eyes: G.I. Joe Origins در سینماهای ایالات متحده نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Snake Eyes: G.I. Joe Origins از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

اسنیک آیز فردی سرسخت است که تنها کار کردن را ترجیح می‌دهد. او بعد از نجات جان وارث قبیله‌ای به نام اراشیکیج، توسط این قبیله باستانی مورد استقبال قرار می‌گیرد. اسنیک آیز بعد از رسیدن به ژاپن به واسطه‌ی اراشیکیج، راه‌های مبارزه‌ی نینجایی را یاد می‌گیرد. این در حالی است که او چیزی را هم که همیشه دنبالش می‌گشت، پیدا می‌کند: یک خانه. اما زمانی‌که اسرار گذشته اسنیک آیز فاش می‌شود، عزت و وفاداری او مورد آزمایش قرار می‌گیرد؛ حتی اگر به‌معنی این باشد که اعتماد نزدیک‌ترین افراد زندگی‌اش را از دست بدهد.

شخصیت اسنیک آیز به همراه دیگر شخصیت‌ها در فیلم Snake Eyes: G.I. Joe Origins

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Snake Eyes: G.I. Joe Origins بیندازیم:

اوون گلیبرمن | ورایتی

۸۰ از ۱۰۰

فیلم اسنیک آیز که توسط رابرت شونتکه کارگردانی شده، استایل و حرارت خاصی دارد؛ به همراه یک نقشه خانوادگی شیطانی که خودش به‌تنهایی می‌تواند یک درام واقعی را ایجاد کند. این فیلم همچنین یک آش شله قلمکارِ مصنوعی و فوق‌العاده ماهرانه از یک استودیوی بزرگ است که از ترکیب فیلم‌های نینجایی، ووشیایی، یاکوزایی و انتقامی ساخته شده است.

مالی فریمن | اسکرین رنت

۶۰ از ۱۰۰

فیلم اسنیک آیز با اکشن پرانرژی و دلهره‌آوری که دارد، یک اثر سرگرم‌کننده تابستانی و بلاک باستری به شمار می‌رود؛ با وجود اینکه خصوصیات و ویژگی‌های اتفاقی این مجموعه کاری کرده که ما دوست داشته باشیم چیزهای بیشتری از آن ببینیم.

لیندزی بار | اسوسیتد پرس

۵۰ از ۱۰۰

گلدینگ خیلی بازیگر خوب و درستی برای این نقش نیست. بازیگر بدی نیست اما در زمان و مکان درستی از او استفاده نشده است. با وجود پیرایش بدیع و درخشش اطراف او، شخصیتی که ساخته شده خیلی معمولی است.

دیوید فیر | رولینگ استون

۴۰ از ۱۰۰

حتی حضور بازیگر محبوب سریال Money Heist (خانه کاغذی) یعنی اورسولا کوربیرو در نقش یک شرور زیبا به نام بارونس هم نمی‌تواند ذره‌ای حس نومیدی را از این اثر کم کند.

سامارا ویوینگ در فیلم Snake Eyes: G.I. Joe Origins

بیلج ابیری | ولچر

۳۰ از ۱۰۰

اگر ما مجبور هستیم که حتما فیلم‌هایی با محوریت جی. آی. جو داشته باشیم، قاعدتا نباید این آثار تا این اندازه خسته‌کننده باشند.

مت سینگر | اسکرین کراش

۳۰ از ‍۱۰۰

این فیلم محبوب‌ترین شخصیت دنیای G.I. Joe گرفته است و او را آنقدر سطحی و ساده می‌کند که دیگر هیچ چیزی جز یک شخص تند و تیز همراه‌با شمشیر باقی نمی‌ماند.

بری هرتز | گلوب اند میل

۱۷ از ۱۰۰

تماشای فیلم Snake Eyes از لحاظ فیزیکی خیلی دردناک نیست. اما از لحاظ احساسی یک اثر دردناک است؛ تجربه‌ای که روح را به درد می‌آورد و بدون داشتن خودآگاهی به سمت هجو شدن پیش می‌رود.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Snake Eyes: G.I. Joe Origins نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، ما هم آن را به شما دوستان خوبی زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده