فیلم The Suicide Squad جیمز گان به‌زودی پخش می‌شود. اما این اثر دی سی، پر شده از شخصیت‌های جالبی است که شاید خیلی‌ از شما آن‌ها را به خوبی نشناسید. در این مقاله به جزییات کامل شخصیت‌ها و داستان فیلم می‌پردازیم.

اقتباس‌ها معمولا نسبت به آثار اورجینال شانس بیشتری برای جلب توجه مخاطب دارند. زیرا حتی اگر تماشاگر به‌صورت مستقیم خود را یکی از طرفدارهای منبع اقتباس نداند، انقدر با واکنش‌های پراحساس افراد علاقه‌مند به آن مواجه می‌شود تا خواه یا ناخواه شاید مقداری تحت تاثیر بگیرد. در همین حین با اینکه بسیاری از اقتباس‌های سینمایی/تلویزیونی هالیوود از روی کامیک‌بوک‌ها به شخصیت‌های معروف می‌پردازند، بعضی از آن‌ها هم کمی دورتر می‌روند و دست روی کاراکترهایی می‌گذارند که لزوما نام‌های بسیار آشنایی برای همگان نیستند.

این اتفاق بعضا در قالب فیلم‌های کم‌وبیش شخصیت‌محور رخ می‌دهد؛ آثاری که اصلا هدف اصلی آن‌ها معرفی کلی و درست یک کاراکتر است. اما وقتی با محصولی شلوغ و پرشده از شخصیت‌های متفاوت همچون فیلم The Suicide Squad جیمز گان سر و کار داریم، اوضاع طبیعتا متفاوت می‌شود. زیرا از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که یک فیلم کمدی اکشن ابرقهرمانی ۲ ساعت و ۱۲ دقیقه‌ای قرار نیست وقت بسیار زیادی برای معرفی جامع چندین و چند شخصیت بیرون‌آمده از دل جنون صفحات کتاب‌های کمیک داشته باشد. در نتیجه قطعا عده‌ای از تماشاگرها دوست دارند که حداقل اطلاعات پایه‌ای و بسیار اولیه راجع به کاراکترهای عجیب‌وغریب و پرشمار فیلم جوخه انتحار جدید را پیش از دیدن آن کسب کرده باشند.

راستی گان تایید کرده است که چند شخصیت قطعا در فیلم The Suicide Squad کشته می‌شوند. پس کنار یکدیگر کاراکترهای جالب و خاص فهرست‌شده در ادامه را می‌شناسیم. ولی سعی می‌کنیم که آن‌چنان دل‌بسته‌ی آن‌ها نشویم!

کینگ شارک در حال خواندن یک کتاب برعکس در فیلم The Suicide Squad

کینگ شارک (King Shark)

  • بازیگرها در فیلم The Suicide Squad: استیو اجی (موشن کپچر) و سیلوستر استالونه (صداگذاری)

سیلوستر استالونه در نقش کینگ شارک در پوستر شخصیت فیلم The Suicide Squad

او علاقه‌ی فراوانی به خوردن انسان‌ها دارد و از آن‌جایی که فرزند شارک گاد است، می‌تواند تا ابد زیر آب زنده بماند. این شخصیت قدرتمند و مقاوم که Nanaue هم نامیده می‌شود، طی چند سال اخیر حضورهای متفاوت و پرتعدادی در آثار تلویزیونی و سینمایی دی‌سی داشت؛ از سریال The Flash شبکه CW و سریال بزرگ‌سالانه‌ی هارلی کوئین شبکه HBO Max تا انیمیشن Justice League Dark: Apokolips War و فیلم The Suicide Squad جیمز گان. هرکدام از این آثار نیز جلوه‌ای متفاوت از کینگ شارک را به تصویر می‌کشند. اما به خاطر مقبولیت شخصیت‌های اغراق‌آمیز برای مخاطب امروز، وی با هر جلوه‌ای در جلب توجه موفق بوده است؛ چه وقتی فقط می‌تواند چند کلمه را تکرار کند، چه وقتی خشن و عصبی است و چه وقتی تبدیل به یک کاراکتر متمرکز روی کمدی می‌شود.

حتی ظاهر او نیز در آثار مختلف فرق می‌کند. بسیاری از کمیک‌ها کینگ شارک را به‌عنوان یک کوسه سرچکشی نشان داده‌اند و در اقتباس‌ها وی معمولا ظاهر یک کوسه‌ی سفید را دارد. کینگ شارک که او را در بازی Suicide Squad: Kill the Justice League هم خواهیم دید، علاوه‌بر پنجه‌ی قدرتمند و دندان‌های تیز از سرعت بسیار بالا در آب و مقاومت فوق‌العاده دربرابر سرما برخوردار است. تازه در برخی از داستان‌ها او می‌تواند بافت‌های نابودشده‌ی بدن خود را نیز مجددا تولید کند.

ما می‌دانیم که تک‌تک شخصیت‌های حاضر در فیلم جوخه انتحار جدید توسط خود جیمز گان انتخاب شده‌اند. در نتیجه می‌توان پیش‌بینی کرد که او برای نمایش قابلیت‌های هرکدام از شخصیت‌ها و به چالش کشیدن متفاوت آن‌ها برنامه‌های زیادی دارد. مثلا با اینکه او گفته است هر شخصیتی می‌تواند در فیلم The Suicide Squad بمیرد، کشتن کامل کینگ شارک بدون شک کار آسانی نخواهد بود.

بلاداسپورت با بازی ادریس البا مشغول شلیک تفنگ بزرگ به سمت دشمن

بلاداسپورت (Bloodsport)

  • بازیگر در فیلم The Suicide Squad: ادریس البا

ادریس البا در نقش بلاداسپرت در پوستر شخصیت فیلم The Suicide Squad

وقتی جیمز گان به‌صورت رسمی اعلام کرد که شخصیت بلاداسپورت به بازی فورتنایت هم می‌آید، دیگر می‌توانید مطمئن باشید که او نقش قابل توجهی در جوخه انتحار جدید دارد. رابرت دوبوا ملقب به بلاداسپورت شخصیت منفی کوچکی نیست. او سوپرمن را با شلیک دقیق گلوله‌ای از جنس کریپتونایت به ICU فرستاد. این شخصیت که در سال ۱۹۸۷ میلادی خلق شد، سال‌ها قبل جنون و خلافکاری را پذیرفت؛ وقتی که برادر وی به‌جای او قدم به ویتنام گذاشت و هر دو دست و هر دو پای خود را از دست داد. لکس لوتر باعث شد که بلاداسپورت فکر کند سوپرمن مقصر رخ دادن این اتفاق بوده است و ماجرا به شلیک گلوله‌ای از جنس کریپتونایت رسید.

البته این شخصیت در کتاب‌های کمیک جلوه‌های دیگری هم داشته است و مثلا یک دور مرد سفیدپوست بسیار نژادپرستی به اسم الکس ترنت بود. ولی ما این‌جا دوبوا را می‌بینیم. گفته می‌شود که وی توانایی به‌دست گرفتن سلاح‌های قرارگرفته در نقاط مختلف به کمک تلپورت را دارد و در فیلم The Suicide Squad انواع‌واقسام سلاح‌های گرم را با نهایت دقت شلیک کند.

باید دید که جوخه انتحار جدید چه‌قدر گذشته‌ی او را تاریک جلوه می‌دهد. بالاخره در کمیک‌ها او حتی به غیرنظامی‌ها شلیک کرده است. از طرفی به نظر می‌رسد او قرار است در فیلم The Suicide Squad جیمز گان به‌نوعی نقش ددشات با بازی ویل اسمیت در فیلم Suicide Squad سال ۲۰۱۶ را داشته باشد. انگیزه‌ی اصلی بلاداسپورت در اثر جدید آن است که به دختر خود کمک کند؛ دختری که آماندا والر از پرونده‌ی دادگاهی او برای فشار آوردن به بلاداسپورت و راضی کردن وی بهره برد.

آماندا والر با بازی وایولا دیویس در فیلم The Suicide Squad وارنر و جیمز گان

آماندا والر (Amanda Waller)

  • بازیگر در فیلم The Suicide Squad: وایولا دیویس

گروه Task Force X یا همان جوخه انتحار فقط می‌تواند توسط آماندا والر به وجود بیاید؛ شخصیتی که نزد زندانی‌ها و خلافکارها می‌رود تا آن‌ها را راضی به همکاری کند. او از هر روشی برای فشار آوردن به این شخصیت‌ها بهره می‌برد. کاهش دادن مدت‌زمان حکم زندان، بهتر کردن شرایط آن‌ها در حبس یا کمک به یکی از اعضای خانواده یا دوست‌های این خلافکارها. هر شخصی به یک بهانه راضی می‌شود که به او کمک کند تا کمی اوضاع خود را بهتر سازد. چرا هیچ‌یک از این خلافکارها طی آزادی موقت نمی‌گریزد؟ چون به محض خارج شدن از مسیر خواسته‌های آماندا برای تکمیل مأموریت، فراری به کمک یک قطعه‌ی قرارگرفته داخل بدن منفجر می‌شود.

قدرت ویژه‌ی او برخورداری از مقام بسیار بالا در دولت آمریکا است؛ علاوه‌بر بی‌رحمی شدید نسبت به خلافکارها. والر که سابقه‌ی حضور در چندین و چند تشکیلات جاسوسی را داشته است، برای مأموریت‌هایی سراغ جوخه انتحار می‌رود که امکان ندارد کشته نداشته باشند. این وسط چون هیچ‌کس به مرگ و زندگی چند خلافکار لعنتی اهمیت نخواهد داد، او آن‌ها را برای رسیدن به اهداف خود در مشت می‌گیرد و به سوی هر جهنم‌دره‌ای می‌فرستد.

در نگاه والر که انگار می‌تواند هر شخصی را مسئول انجام کارهای مد نظر خود کند، ابرشرورها می‌توانند گاهی ادای ابرقهرمان‌ها را دربیاورند. این‌گونه اشخاص و موجوداتی که جامعه همیشه از آن‌ها ترسیده است، هم به نفع خود و هم به نفع جامعه کاری انجام می‌دهند. اگر هم موفق نشوند و بمیرند، شخص محترمی از دست نمی‌رود.

مایکل روکر با موهای تقریبا سفید و لباس قرمز در فیلم جوخه انتحار سال ۲۰۲۱ جیمز گان

سونت (Savant)

  • بازیگر در فیلم The Suicide Squad: مایکل روکر

مایکل روکر در نقش ساوانت در پوستر شخصیت فیلم The Suicide Squad

خیلی‌ها مایکل روکر را به خاطر حضور در نگهبانان کهشکان و سریال The Walking Dead می‌شناسند. او در فیلم The Suicide Squad جیمز گان نقش یک نابغه‌ی علوم کامپیوتر و شخصی توانمند در مبارزه‌ی تن به تن را بازی می‌کند که توانایی نفوذ به هر سیستمی را دارد. اما او حافظه‌ای عجیب دارد و به‌نوعی می‌توان گفت که مدام بسیاری از رخدادها را فراموش می‌کند؛ انقدر که بارها موفق به دزدی آنلاین از افراد شده است و سپس اصلا این ماجرا را به یاد نمی‌آورد که بخواهد از آن پول بهره‌ای ببرد. در نتیجه قطعا از همین حالا می‌توانید تصور کنید که سونت طی چند سکانس طنز فیلم جوخه انتحار می‌تواند مخاطب را با این فراموشی قرارگرفته در تضاد با هوش خود بخنداند.

سونت در ابتدا می‌خواست تبدیل به شخصیتی همچون بتمن شود. اما شوالیه‌ی تاریکی به او گفت که چون وی واقعا اهمیتی به مراقبت از انسان‌های دیگر نمی‌دهد، هرگز نمی‌تواند یک ابرقهرمان باشد. در نتیجه او یک ابرشرور شد. احتمالا اکنون یاد شخصیت Syndrome در انیمیشن The Incredibles پیکسار به کارگردانی برد برد افتاده‌اید.

نام واقعی وی برایان درلین است و باید بدانید که این شخصیت مدت‌ها قبل ثروت زیادی را به ارث برد. وی معمولا دو باتوم با خود به همراه دارد و از آن‌جایی که در داستان‌های مختلف با پرندگان شکاری ارتباط داشت، بعید نیست که در فیلم The Suicide Squad نیز بیشتر از شخصیت‌های دیگر به هارلی کوئین نزدیک باشد.

شخصیت جولین با لباس زرد و آبی با نیزه در فیلم جوخه انتحار سال ۲۰۲۱ جیمز گان و وارنر

جولین (Javelin)

  • بازیگر در فیلم The Suicide Squad: فلولا بورگ
جولین در استفاده از انواع‌واقسام نیزه‌ها و اجسام شبیه آن‌ها به‌عنوان سلاح استاد است

کتک‌خور گرین لنترن در کمیک‌ها! او یک ورزشکار آلمانی‌تبار در کلاس جهانی است که پس از حضور در المپیک به‌دنبال خلافکاری رفت. چرا؟ کسی نمی‌داند. شاید از روزمرگی بیش از حد یک ورزشکار شرکت‌کننده در رقابت‌های المپیک خسته شد. او در المپیک چه می‌کرد؟ طبیعتا همان‌گونه که از اسم وی می‌فهمیم، شخصیت شرور مورد بحث در پرتاب نیزه مهارت دارد.

این یکی از کاراکترهای فیلم The Suicide Squad است که احتمالا به‌دست‌وپاچلفتی و عجیب به نظر آمدن وی طی برخی از سکانس‌ها لبخند خواهیم زد. راستی او بین مطالعه‌کنندگان کمیک‌ها به این معروف است که بارها و بارها کشته شد. پس اگر در فیلم The Suicide Squad هم بمیرد، اکثر ما تعجب نخواهیم کرد. هرچند نباید از یاد برد که او انصافا چند مرتبه توانست برای مدتی حداقل روی اعصاب دشمن‌های خود برود. 

شخصیت پولکا-دات من با لباس و قابلیت عجیب خود در فیلم The Suicide Squad جیمز گان

پولکا-دات من (Polka-Dot Man)

  • بازیگر در فیلم The Suicide Squad: دیوید دستمالچیان

دیوید دستمالچیان در نقش پولکا دات من در پوستر شخصیت فیلم The Suicide Squad

نام‌گذاری او ربطی به ارز دیجیتالی Polkadot ندارد و به طرحی بزرگ از دایره‌های هم‌اندازه‌ی پرتعداد اشاره می‌کند. او می‌تواند این دایره‌های رنگارنگ قرارگرفته روی لباس خود را به سمت دشمن بیاندازد و به حریف خود آسیب بزند. هرکدام از آن‌ها وقتی از لباس او جدا می‌شوند و به سمت هدف می‌روند، می‌توانند کار خاص خود را انجام بدهند. یکی تبدیل به سلاح سرد بزرگ می‌شود و دیگری شکل شعله‌ی آتش را به خود می‌گیرد. آن‌ها حتی می‌توانند تبدیل به وسیله‌ی نقلیه و منجنیق هم بشوند!

راستی پولکا-دات من تا به امروز در هیچ فیلم یا سریال لایواکشن دیگری حضور نداشته است و قطعا خیلی‌ها او را برای نخستین بار با اثر جدید جیمز گان می‌شناسند. فرقی نمی‌کند که به یک اره‌ی بزرگ، یک بشقاب‌پرنده یا حتی دستگاه تلپورت احتیاج داشته باشید. پولکا-دات من افسرده و پرشده از غم می‌تواند با پرتاب یکی از دایره‌های رنگی قرارگرفته روی لباس خود آن را تحویل شما بدهد.

نام حقیقی این شخصیت ابنر کریل است و در دهه‌ی ۶۰ میلادی به‌عنوان یک دشمن خرده‌پا برای بتمن شناخته شد. این وسط اشتیاق او برای ابرشرور بودن همواره در تضاد با بی‌میلی او نسبت به زنده ماندن قرار می‌گیرد. در نتیجه او می‌تواند همان‌گونه که در تریلرها دیدیم، دستمایه‌ی شوخی‌های فراوانی در فیلم The Suicide Squad باشد. راستی باتوجه‌به قدرت بسیار عجیب او طبیعی است که تا پیش از پیشرفت بسیار جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری کسی نمی‌خواست او را در سینما یا تلویزیون بیاورد.

رتکچر ۲ در فیلم The Suicide Squad جیمز گان میان دنیایی از موش ها

رت‌کچر ۲ (Ratcatcher 2)

  • بازیگر در فیلم The Suicide Squad: دنیلا ملکیور

از زندگی در فاضلاب تا صحبت با موش‌ها و فرستادن آن‌ها به سمت مردم بی‌گناه. این‌ها شخصیت رت‌کچر اصلی را توصیف می‌کنند؛ اوتیس فلنگان. اما رت‌کچر ۲ کیست؟ شاید آموزش‌دیده، طرفدار یل نسخه‌ی مونث آن مرد بدرفتار و خشن و شاید هم دختر او. اما تریلرها به خوبی نشان دادند که رت‌کچر ۲ گویا شخصیتی آن‌چنان منفی نیست و از قضا قرار است تبدیل به یکی از ستون‌های احساسی فیلم The Suicide Squad شود.

رت‌کچر اصلی در کمیک نبردهای زیادی با بروس وین و دیک گریسون داشته است. او می‌تواند تنها به کمک یک فلوت، لشگری از موش‌ها را از فاصله‌ی دور برای کمک به خود فرا بخواند. دنیلا ملکیور، بازیگر ۲۴ساله‌ی پرتغالی برای ایفای این نقش واقعا با دو موش سر صحنه کار کرد؛ تا سپس به‌لطف کامپیوتر براساس رفتارهای واقعی آن دو موش، لشگری از موش‌ها در سکانس‌های مختلف کنار او ایجاد شود.

جان سینا در نقش Peacemaker (پیس میکر) فیلم جوخه انتحار جیمز گان وسط یک دایره قرمز

پیس‌میکر (Peacemaker)

  • بازیگر در فیلم The Suicide Squad: جان سینا

نسخه‌ی عوضی کاپیتان آمریکا، شخصیتی شبیه به کمدین در واچمن یا فردی که چون به‌شدت عاشق صلح است، از هیچ جنگی برای برقراری صلح ابا ندارد! پیس‌میکر را می‌توان به مدل‌های مختلف توصیف کرد. از آن‌جایی که او چند ماه بعد سریال مخصوص به خود در شبکه HBO Max را تحویل مخاطب می‌دهد، واضح است که نقش قابل توجهی در فیلم The Suicide Squad دارد. زیرا اگر این‌طور نباشد خیلی‌ها اصلا تصمیم به تماشای آن سریال اسپین-آف در شبکه آنلاین HBO Max نمی‌گیرند.

کریستوفر اسمیت ملقب برقرارکننده‌ی صلح، همزمان خود را یک دیپلمات صلح‌جو و یک پارتیزان می‌داند. او به‌دنبال ارباب‌های جنگ و دیکتاتورها می‌رود. پدر پیس‌میکر یک نازی بود و او به خاطر رنج بردن از شرم اینکه فرزند یک متعصب جنایتکار است، شرایط ذهنی فعلی را پیدا کرد. جسم عجیب جاگرفته روی سر وی را دیده‌اید؟ اسمیت فکر می‌کند که روح پدر به‌دنبال شکار وی است و تمام دیکتاتورها و افراد جنگ‌طلبی که کشته، در آن کلاه‌خود گرفتار می‌شوند.

تینکر، شخصیت جوان در بدن پیر فیلم The Suicide Squad با بازی پیتر کاپالدی

تینکر (Thinker)

  • بازیگر در فیلم The Suicide Squad: پیتر کاپالدی

پیتر کاپالدی در نقش تینکر در پوستر شخصیت فیلم The Suicide Squad

متفکر/تینکر یک شخصیت جوان با ظاهر افراد پیر است. هوش بسیار زیاد او کاری می‌کند که مدام بتواند تک‌تک متغیرهای دخیل در رخ دادن هر اتفاق را در نظر داشته باشد و انگیزه‌های افراد را حدس بزند؛ تا هر لحظه نتایج احتمالی را محاسبه کند و بفهمد چه اتفاقی رخ خواهد داد. این‌گونه او گاهی عملا از توانایی پیش‌بینی دقیق و درست آینده برخوردار است.

مغز تینکر به قدری انرژی مصرف می‌کند که پوست بدن او جلوه‌ی پیری به خود گرفت؛ درحالی‌که احتمالا وی در فیلم The Suicide Squad فقط کمی بیشتر از ۲۰ سال سن دارد. شخصیت Thinker یکی از قدیمی‌ترین ابرشرورهای کمیک‌های دی‌سی است. در حقیقت تا به امروز چند کاراکتر منفی متفاوت دی‌سی این لقب را داشته‌اند. وقتی یک شخصیت منفی عجیب از توانایی کنترل ذهن افراد دیگر و قابلیت حرکت دادن اجسام با قدرت ذهن برخوردار باشد، نمی‌توان از او نترسید.

کلیفورد دی‌وو یا تینکر یکی از دشمن‌های بزرگ شخصیت فلش در کتاب‌های کامیک است و حتی در سریال The Flash حضور پیدا کرد. او در ابتدا یک وکیل شکست‌خورده بود و سپس تصمیم گرفت متفکر نقشه‌های ابرقهرمان‌های بی‌فکری باشد که در گاتهام آشوب به پا می‌کردند. القای ترس به شخص مقابل، تلپاتی و حتی پیوستن ذهنی به یک سیستم پیچیده‌ی کامپیوتری برای کنترل آن! او شخصیت منفی پرقدرتی به شمار می‌آید که شاید برخلاف کاراکترهای دیگر فیلم The Suicide Squad هرگز به‌صورت مستقیم نقشی در خنده‌آوری لحظات کمدی ساخته‌ی جدید جیمز گان نداشته باشد.

شخصیت بلک گارد با با بازی پیت دیویدسون مشغول کش و قوس آمدن و ادا درآوردن در فیلم The Suicide Squad وارنر به کارگردانی جیمز گان مقابل پرچم آمریکا

بلک‌گارد (Blackguard)

  • بازیگر در فیلم The Suicide Squad: پیت دیویدسون

ریچارد هرتز یا بلک‌گارد بیشتر به خاطر مبارزه با یک ابرقهرمان به اسم Booster Gold، شکست خوردن از او و بیرون افتادن از سندیکا خلافکارها به یاد آورده می‌شود. در کمیک‌ها این اوباش خرده‌پا از گروه The 1000 یک لباس زرهی خاص گرفت که به او فرصت استفاده‌ی ناگهانی از یک سپر و گرز ساخته‌شده با انرژی خالص را می‌داد. اما فعلا به نظر می‌رسد که بلک‌گارد در فیلم جدید جیمز گان نه اقتباس وفادارانه‌ای نسبت به کمیک‌ها باشد و نه اصلا نقش بزرگی در قصه ایفا کند. باتوجه‌به کمدین بودن دیویدسون و تریلرها نیز می‌توان پیش‌بینی کرد که بلک‌گارد صرفا از تفنگ‌های مختلف استفاده می‌کند و گاهی مخاطب را می‌خنداند. در نتیجه احتمال مرگ او زیاد است.

در حقیقت نه‌تنها خود بلک‌گارد در منابع اقتباس یک شخصیت ساده و کمتر شناخته‌شده است، بلکه نسخه‌ی ساخته‌شده توسط جیمز گان و پیت دیویدسون از او هم ساده‌تر به نظر می‌رسد. در کمیک‌ها وی سابقه‌ی تلاش برای دزدی از آزمایشگاه پدر شخصیت سایبورگ، استفاده از گجت‌های مختلف و مورد خیانت واقع شدن را دارد. حالا باید دید آیا هیچ‌کدام از عناصر تعریف‌کننده‌ی این شخصیت نه‌چندان بزرگ جایی در اقتباس گان و وارنر داشته‌اند یا نه.

نیتن فیلیون، بازیگر سریال فایرفلای در نقش بچه جداشونده فیلم The Suicide Squad جیمز گان و وارنر

تی. دی. کی. (.T.D.K)

  • بازیگر در فیلم The Suicide Squad: نیتن فیلین

نام کامل او The Detachable Kid (بچه‌ی جداشدنی) است. زیرا اعضای مختلف بدن او به‌سادگی جدا می‌شوند. وقتی مشغول مبارزه با وی هستید و فکر می‌کنید هیچ سلاحی ندارد، می‌تواند در یک حرکت با دست راست خود دست چپ خود را از جا بکند و آن را در صورت شما بکوبد. سپس به‌سادگی دست را به محل اصلی بازگرداند و دوباره به بدن متصل کند. در کمیک‌ها نام او  بود.

قدرت او ابدا ابدا اکثر افراد در دنیای دی‌سی را تحت تاثیر قرار نداد و به همین خاطر نمی‌توانست وارد گروه‌های مختلف شود. اکثر افراد ایده‌ی خاصی راجع به چگونگی کسب این قدرت عجیب توسط شخصیت Arm-Fall-Off-Boy ندارند. ولی از آن‌جایی که او می‌خواست به Legion of Super-Heroes بپیوندد و در جلب توجه اعضای آن ناموفق بود، می‌توان پیشینه‌ای عجیب را برای او متصور شد. ابرقهرمان‌های نوجوان عضو این گروه متعلق به فضا و آینده هستند و می‌خواهند با یک ائتلاف بین کهکشانی، ارزش‌های ابرقهرمان‌هایی قرن ۲۰ میلادی را زنده کنند!

شخصیت Arm-Fall-Off-Boy که بعدا با نام Splitter هم شناخته شد، انقدر طی گذر زمان محبوبیت به‌دست آورد که در آخر باتوجه‌به خواسته‌ی مردم توانست وارد نسخه‌های دیگری از لیجن شود. با همه‌ی این‌ها به نظر می‌رسد که کاراکتر تی. دی. کی. با الهام از روی Arm-Fall-Off-Boy ساخته شد. اما دقیقا خود او نیست. پس به‌نوعی موقع صحبت راجع به این شخصیت فیلم The Suicide Squad وارنر، با یک اقتباس آزاد از سوی جیمز گان مواجه هستیم. نیتن فیلیون که بیشتر به خاطر سریال Castle و سریال Firefly شناخته می‌شود، در فیلم The Suicide Squad نقش این شخصیت را بازی می‌کند. باتوجه‌به سال‌ها دوستی و همکاری او با جیمز گان، برای بینندگان عجیب نبود که وی وارد جوخه انتحار جدید شود.

الیس براگا با سلاح گرم بزرگ در فیلم The Suicide Squad جیمز گان و وارنر، محصول سال ۲۰۲۱ میلادی

سول سُریا (Sol Soria)

  • بازیگر در فیلم The Suicide Squad: آلیس براگا

در کتاب‌های کمیک دی‌سی خبری از شخصیت Sol Soria نیست و فقط Juan Soria را می‌بینیم. در نتیجه کم‌وبیش مثل کاراکتر قبلی به نظر می‌رسد که این‌جا هم با یک اقتباس آزاد از سوی گان مواجه هستیم؛ البته این بار با چاشنی تغییر جنسیت شخصیت. او می‌تواند هر قفلی را باز کند.

سُریا در کتاب‌های کمیک می‌خواست به لیگ عدالت بپیوندد و از سوی اعضای آن پس زده شد. سپس سراغ سرقت یک بانک رفت و توسط لیگ عدالت متوقف شد. مشخص نیست که آیا بدن او در فیلم هم ارتقا یافته است یا نه. از آن‌جایی که با یک اقتباس غیروفادار روبه‌رو هستیم، حتی نمی‌توانیم به چندزبانه بودن وی مطمئن باشیم. ولی در هر حالت وی قفل‌ها را باز خواهد کرد. همچنین از همین حالا در گروه شخصیت‌هایی قرار می‌گیرد که احتمال مردن اعضای آن پیش از پایان یافتن فیلم، قابل‌توجه به نظر می‌رسد.

ظاهر احمقانه شخصیت ویزل مقابل پرچم بزرگ ایالات متحده آمریکا در فیلم جوخه انتحار به کارگردانی جیمز گان

ویزل (Weasel)

  • بازیگر در فیلم The Suicide Squad: شان گان (موشن کپچرینگ)

سال‌ها قبل در جهان کمیک‌ها ویزل یک شخصیت مذکر بود که در محل تحصیل مشکل داشت. پس لباس یک ویزل (موجودی راسومانند) را پوشید و رقبای تحصیلی خود را به قتل رساند. در فیلم The Suicide Squad او رسما یک ویزل انسان‌نما است. به همین خاطر در آن تریلر فیلم The Suicide Squad دیدیم که شخصیت‌ها به گذشته‌ی تاریک ویزل و کشته شدن بچه‌ها توسط وی اشاره داشتند تا بلک‌گارد را بترسانند. ویزل از قدرت‌های مختلف همچون سرعت بسیار زیاد برخوردار است.

برادر جیمز گان که قبلا در فیلم نگهبانان کهکشان وظیفه‌ی موشن کپچر شخصیت‌های کرگلین و راکت راکون را برعهده داشت، این‌جا به ویزل زندگی بخشید. عده‌ای می‌گویند که شاید ویزل در فیلم جیمز گان نیز همان جان مونرو باشد که سال‌ها قبل قلدرهای مدرسه و دانش‌آموزهای بالاتر از خود را کشت. اما به‌جای اینکه لباس یک ویزل را بر تن کند، واقعا به خاطر جهش یافتن به شکل دائمی تبدیل به این موجود دیوانه، خون‌خوار و خشمگین شده است.

مونگال با دو تیغه تیز در فیلم جوخه انتحار جیمز گان به عنوان یکی از اعضای تیم فورس ایکس

مونگال (Mongal)

  • بازیگر در فیلم The Suicide Squad: میلینگ ان‌جی

خواهر Mongul و فرزند Mongul the Elder. مونگال فرزند یک جنگ‌آور و فتح‌کننده‌ی فضایی است که بر سیاره‌ی Warworld حکم‌رانی می‌کند؛ یک سیاره مخصوص مبارزات گلادیاتورها. این پدر قدرتمند می‌تواند نبرد تن به تن با سوپرمن داشته باشد! قدرت دختر وی نیز آن‌چنان کم از خود او ندارد. در نتیجه شاید مونگال واقعا به‌نوعی قدرتمندترین عضو این جوخه انتحار/سوایساید اسکواد/تیم فورس ایکس/جوخه خودکشی باشد.

قدرت فراوان، سرعت زیاد و استقامت مثال‌زدنی. از آن‌جایی که یک هنرمند فنون رزمی نقش مونگال را بازی می‌کند، می‌توانیم انتظار سکانس‌های اکشن فراوانی با حضور این شخصیت شرور را داشته باشیم. باید ببینیم که آیا سرنوشت او در فیلم جدید جیمز گان به تلخی سرنوشت وی در کمیک‌ها است یا مسیر دیگری را می‌رود. راستی او فارع از اینکه چه‌قدر قدرتمند است و حتی توسط دومزدی هم کشته نشد، یک ارباب جنگ به حساب می‌آید. آیا پیس‌میکر و او ناگهان مبارزه‌ای جدی خواهند داشت؟

فیلم The Suicide Squad وارنر و شخصیت ریک فلگ با تی شرت زرد کمی جلوتر از پولکا دات من

کلنل ریک فلگ (Colonel Rick Flag)

  • بازیگر در فیلم The Suicide Squad: جول کینامان

جوئل کینامن در نقش ریک فلگ در پوستر شخصیت فیلم The Suicide Squad

ریک فلگ همچون هارلی کوئین با هنرنمایی مارگو رابی، در فیلم Suicide Squad سال ۲۰۱۶ میلادی نیز حضور داشت. او یک مامور ویژه‌ی بسیار حرفه‌ای در تیم‌های عملیاتی ایالات متحده‌ی آمریکا است که توسط آماندا والر استخدام شد تا وظیفه‌ی کنترل جوخه‌ی انتحار سر صحنه‌ی عملیات را داشته باشد. زیرا والر فقط آن‌ها را به کمک او از دور کنترل می‌کند.

وی یک فرمانده‌ی واقعی، کاربلد در استفاده از چاقو، شخصی مسلط روی ارتباط برقرار کردن به موقع و درست با همه در میان شلوغی‌های نبرد، مبارزی حرفه‌ای و یک فرد مسلط به زبان ژاپنی (!) است. در تریلرها دیدیم که او جنس ارتباط مشخصی با هر ابرشرور حاضر در جوخه انتحار دارد. آیا او تا پایان فیلم The Suicide Squad به نویسندگی و کارگردانی جیمز گان زنده می‌ماند؟

به‌عنوان یک افسر معتبر آموزش‌دیده در وست پوینت، او در فیلم Suicide Squad سال ۲۰۱۶ برخلاف تصور آماندا والر آن‌چنان مستحکم نبود. چون عاشق جون مون/اینچانترس با بازی کارا دلوین شد و او را آزاد کرد؛ درحالی‌که این الهه‌ی باستانی می‌خواست فاجعه‌ای عظیم را برای انسان‌ها به وجود بیاورد. راستی او شخصیت Katana را هم تبدیل به بادیگارد خود کرد. این وسط نه اینچانترس در فیلم The Suicide Squad حضور دارد و نه کاتانا. تازه احتمالا از آن‌جایی که وارنر طی ۹ سال اخیر عملا کوچک‌ترین اهمیتی به وجود یک منطق و ثبات داستانی کلی در DCEU (دنیای گسترش‌یافته‌ی دی‌سی) نداده است، هیچ‌کدام از این داده‌ها نقش خاصی در داستان‌گویی فیلم The Suicide Squad ندارند.

چهره کاپیتان بومرنگ در فیلم The Suicide Squad سال ۲۰۲۱ با کلاه

کاپیتان بومرنگ (Captain Boomerang)

  • بازیگر در فیلم The Suicide Squad: جی کورتنی

جای کورتنی در نقش کاپیتان بومرنگ در پوستر شخصیت فیلم The Suicide Squad

کاراکتر دیگری که با بازیگر یکسان از فیلم Suicide Squad سال ۲۰۱۶ میلادی به فیلم The Suicide Squad سال ۲۰۲۱ میلادی می‌آید. جرج هارکنس ملقب به دیگر (Digger) یک تبهکار استرالیایی بدنام است که حین تلاش برای سرقت جواهرات توسط فلش به زندان افتاد. حالا هم برای اینکه سه مرتبه حبس ابد را تحمل نکند، به تیم فورس ایکس یا همان جوخه خودکشی می‌پیوندد. البته پیشینه‌ی داستانی کاپیتان بومرنگ در فیلم The Suicide Squad مقداری متفاوت با پیشینه‌ی داستانی او در فیلم Suicide Squad خواهد بود. بالاخره این اثر تازه‌ی جیمز گان نه فقط یک دنباله که کم‌وبیش نوعی سافت ریبوت به شمار می‌آید.

ابرشرور نام‌برده از بومرنگ‌های مختلفی بهره می‌برد که تیغه‌دار، انفجاری، آتش‌زا و دارای الکتریسیته هستند. او دیگران را به نفع خود فریب می‌دهد، ظاهرا به هیچ عنوان پیرو اصول اخلاقی نیست و به حیوانات و مخصوصا اسب تک‌شاخ صورتی علاقه دارد. از آن‌جایی که این شخصیت در فیلم Harley Quinn: Birds of Prey حضور داشت و مطابق شایعات در فیلم The Flash اندی موشیتی هم خواهد بود، بعید به نظر می‌رسد که وی در فیلم The Suicide Squad گان کشته شود. در همین حین اصلا بعید نیست که او با خودخواهی به برخی از ابرشرورهای دوست‌داشتنی آسیب بزند.

گرفتار شدن کینگ شارک در بند استارو، شخصیت منفی عظیم الجثه و فضایی فیلم جوخه انتحار سال ۲۰۲۱ به نویسندگی و کارگردانی جیمز گان

استارو (Starro)

یک موجود فضایی عظیم‌الجثه که برای تصاحب سیاره آمده است. آنتاگونیست اصلی ساخته‌ی جدید وارنر چنان قدرت کنترل ذهنی عجیب‌وغریبی دارد که احتمالا اگر شخصیت تینکر عضوی از جوخه انتحار نبود، این ابرشرورها کوچک‌ترین شانسی برای نبرد با او در پرده‌ی سوم فیلم The Suicide Squad نداشتند. بسیاری از منتقدها می‌گویند که غیر از جیمز گان، هیچ کارگردان دیگری سراغ تبدیل کردن استارو به دشمن اصلی اعضای جوخه انتحار در یک فیلم سینمایی لایواکشن نمی‌رفت. حتی یک دور نگاه انداختن کوتاه به ابعاد این موجود کاری می‌کند که بفهمیم شکست دادن او توسط موجوداتی که می‌توانند زیر بخشی کوچک از بدن استارو له شوند، ناممکن به نظر می‌آید.

Starro نخستین بار در سال ۱۹۶۰ میلادی به مطالعه‌کنندگان کتاب‌های کمیک معرفی شد. او که شبیه یک ستاره‌ی دریایی (استارفیش) جهش‌یافته و بسیار بزرگ به نظر می‌آید، بیگانه‌ای بسیار قدرتمند و باهوش است که به نژادی باستانی تعلق دارد. انواع‌واقسام نیروهای کیهانی در چنگ او هستند. استارو به‌سادگی آب خوردن سراغ ارتباط با افکار افراد مختلف، جابه‌جایی اجسام بدون لمس آن‌ها و پرتاب گلوه‌های انرژی قدرتمند می‌رود. او می‌تواند هزاران استارفیش (Starfish/ستاره دریایی) شبیه به خود را از بدن خارج کند تا آن‌ها به‌صورت انسان‌ها بچسبند. زمانی‌که این اتفاق رخ بدهد، افراد توصیف‌شده دیگر سرباز ارتش او هستند.

جیمز گان و مارگو رابی، بازیگر نقش هارلی کویین در پشت صحنه فیلم The Suicide Squad

هارلی کوئین (Harley Quinn)

  • بازیگر در فیلم The Suicide Squad: مارگو رابی

دوشیزه‌ی حقه‌بازی که مدتی قبل از جوکر جدا شده است و در فیلم Birds of Prey قدرت‌های مبارزه‌ای و آسیب‌زننده‌ی خود را افزایش داد، مجددا با نقش‌آفرینی مارگو رابی بازمی‌گردد. رابی گفته است که نمی‌داند مجددا چه زمانی او را در نقش هارلی کوئین خواهیم دید و جیمز گان از او به‌عنوان بهترین بازیگری یاد می‌کند که تا به امروز با وی کار کرد. ما شنیده‌ایم که دکتر هارلین کوئینزل در فیلم The Suicide Squad سکانس‌های اکشن بزرگ و لحظات مهمی را پشت سر می‌گذارد. در نتیجه پربیراه نیست که خیلی‌ها بیشتر به خاطر هارلی کوئین منتظر فیلم The Suicide Squad باشند و او را به‌نوعی شخصیت اصلی محصول مورد بحث در نظر بگیرند.

روان‌شناس سابق تیمارستان Arkham حالا در دنیای گسترش‌یافته‌ی دی‌سی (DCEU) غیر قابل پیش‌بینی‌تر، خطرناک‌تر و شوخ‌طبع‌تر از همیشه شده است. پس وقتی فیلم The Suicide Squad وارنر با درجه‌ی سنی R (بزرگسال) در تاریخ ۶ آگست/اوت (۱۵ مرداد) به سینماهای امریکا و شبکه آنلاین HBO Max رسید، بسیاری از بینندگان مشتاق هستند که بفهمند کوئین دقیقا چه نقشی در نقاط کلیدی داستان آن دارد.

هارلی کوئین نه یک شخصیت معرفی‌شده برای نخستین بار در کمیک‌ها است و نه قدرت ابرقهرمانانه یا ابرشرورانه‌ی ویژه‌ای دارد. این کاراکتر حتی قدیمی‌ترین شخصیت حاضر در فیلم The Suicide Squad هم نیست و کمتر از سه دهه‌ی قبل به دنیا معرفی شد. با همه‌ی این‌ها او قطعا شناخته‌شده‌ترین شخصیت فیلم The Suicide Squad برای مخاطب عامه است. زیرا طی چند سال اخیر محبوبیتی مثال‌زدنی را به‌دست آورد.

فیلم The Suicide Squad سال ۲۰۲۱ شخصیت‌های دیگری هم دارد. این فیلم کمیک‌بوکی جمعه، ۱۵ مرداد (۶ اوت) از شبکه HBO Max پخش می‌شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده