نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۲

تئوری های سریال Loki

در این مقاله قرار است در مورد پایان سریال Loki صحبت کنیم و به نظریه‌های آن بپردازیم و ببینیم که مولتی‌ورس قرار است چه تاثیری روی آینده دنیای سینمایی مارول بگذارد. همراه زومجی باشید.

ادامه این مقاله ممکن است پایان سریال Loki و برخی از فیلم‌ها و سریال‌های دنیای سینمایی مارول را فاش کند

مدتی پیش بود که پخش فصل اول سریال Loki به پایان رسیدن و در آن شاهد پایانی جنجالی بودیم. پیش از اینکه به مقاله اصلی برسیم، در طول پایان سریال با شخصیت کانگ فاتح مواجه شدیم که پشت سازمان TVA قرار داشت که البته او در سریال He Who Remains نام داشت. در ادامه سیلوی با فرستادن لوکی به سازمان TVA، تصمیم به قتل He Who Remains گرفت و حالا با مرگ نسخه ظاهرا مثبت کانگ، شاهد تداخل گسترده در خط زمانی مقدس بودیم که خبر از شکل گرفتن مولتی‌ورس و هرج‌و‌مرج بین دنیاهای مختلف داشت.

همچنین در ادامه مشخص شد که لوکی به نسخه دیگری از سازمان TVA فرستاده شده که اصلا موبیوس و دیگران نمی‌دانند که لوکی چه کسی است و همچنین به‌جای مجسمه تایم کیپرها، شاهد مجسمه کانگ در این سازمان بودیم. حال نظریه‌های زیادی در مورد سریال Loki و اینکه پایان آن چه تاثیری قرار است روی آینده دنیای سینمایی مارول بگذارد، به‌وجود آمده است. در ادامه ابتدا در یک ویدیو و سپس به طور مفصل‌تر در مقاله به بررسی این نظریه‌ها خواهیم پرداخت.

تماشا ویدیو در یوتیوب

رئیس جمهور لوکی و نیروهایش در بالا سر پناهگاه لوکی ها در قسمت پنجم سریال Loki

در پایان سریال Loki چه اتفاقی رخ داد و آینده لوکی و سیلوی چگونه خواهد بود؟

اول از همه بهتر است در مورد پایان سریال صحبت کنیم و ببینیم واقعا چه اتفاقی در پایان فصل اول سریال Loki رخ داد. برای درک بهتر این موضوع باید به توضیحات He Who Remains بازگردیم که به لوکی و سیلوی توضیح داد که او درواقع شخصی است که مانع برهم خوردن خط زمانی می‌شود و بدین ترتیب او آخرین مانع دربرابر تداخل دو خط زمانی متفاوت نیز است. He Who Remains تصمیم داشت تا لوکی و سیلوی را راضی کند تا جای او را بگیرد و به نحوی از این کار بازنشست شود. بااین‌حال، سیلوی تصمیم دیگری گرفت و He Who Remains را به قتل رساند. اما چه اتفاقی برای لوکی افتاد؟ ما حالا متوجه شدیم که احتمالا در خط‌های زمانی دیگر هم سازمان TVA وجود دارد. یک نظریه این است که ما سه خط زمانی اصلی داریم و سه تایم کیپر نیز به این معنا است. بااین‌حال، فعلا بزرگ‌ترین تفاوت دو خط زمانی یکی قرار گرفتن مجسمه کانگ به‌جای تایم کیپرها بود و دوم اینکه در خط زمانی دیگر موبیوس و دیگران اصلا با لوکی آشنایی نداشتند.

لوکی در پایان سریال ظاهرا به اشتباه به دنیای دیگری فرستاده شده است

اما لوکی چگونه به خط زمانی دیگر سفر کرده است؟ مهم‌ترین نظریه وسیله He Who Remains بود که سیلوی با استفاده از آن لوکی را به دنیای دیگر فرستاد. این نظریه می‌گوید که سیلوی با ناآگاهی از دستگاه He Who Remains به اشتباه لوکی را به مکان دیگری فرستاده که او با این دستگاه می‌توانست به دنیاهای دیگر سفر کند.

البته هنوز مشخص نیست دقیقا چند دنیای مختلف وجود دارد، اما براساس توضیحات He Who Remains می‌توان انتظار چندین خط زمانی متفاوت را داشت و البته باید ببینیم در دنیاهای دیگر TVA چقدر نقش دارد. البته یک نظریه می‌گوید احتمالا نسخه شرور کانگ بسیاری از دنیاها را فتح کرده و تنها سه دنیا باقی‌مانده است. حالا سؤال اصلی این است که لوکی می‌تواند به دنیای اصلی بازگردد؟ فعلا جواب این سؤال مشخص نیست، اما راونا رنسلایر می‌تواند نقش کلیدی‌تری را در آینده سریال Loki داشته باشد. 

تام هیدلستون در نقش لوکی و سوفیا دی مارتینو در نقش سیلوی پس از رسیدن به قلعه کانگ در قسمت ششم سریال Loki

درواقع ما نمی‌دانیم که راونا رنسلایر به کجا سفر کرده است، اما برخی می‌گویند او احتمالا کلید سفر بین دنیاهای مختلف است و He Who Remains با پیش‌بینی مرگ احتمالی خود احتمالا راهی را برای بازگشت لوکی به دنیای اصلی به راونا داده است. سیلوی همچنان در قلعه و خط اصلی حضور دارد و البته وسیله He Who Remains را نیز در اختیارش است. در هر حال سیلوی احتمالا با کمک راونا و موبیوس باید راهی را برای حل اشتباهات خود و نجات TVA دنیای اصلی پیدا کند وگرنه چیزی برای نجات دادن باقی نخواهد ماند. البته یک راه دیگرش این است که او از دستور العمل He Who Remains پیروی کند یا شاید باید به‌دنبال یک کمک قوی‌تر و بزرگ‌تر باشد؛ شاید دکتر استرنج یا اسکارلت ویچ، اما خب مارول فعلا خیلی علاقه‌ای به حضور شخصیت بزرگ دیگری در سریال Loki ندارد.

همچنین برخی اعتقاد دارند که تنها دنیای اصلی یعنی MCU دچار این تداخل شده و خط زمانی مابقی دنیاها ممکن است درست باشد و شاهد تداخلی مشابه نباشیم، اما درنهایت ورود لوکی و در ادامه سیلوی شاید باعث ادامه مشکلات هرج‌و‌مرج مولتی‌ورس باشیم و شاید آن‌ها فقط بخش کوچکی از یک فاجعه بزرگ را شروع کرده باشند. پس در فصل دوم شاید ابعاد بزرگ‌تری از این فاجعه را مشاهده کنیم که باعث شود تا متوجه شویم هنوز ابعاد واقعی آن و بحران اصلی را مشاهده نکرده بودیم. در هر حال چیزی که مشخص است لوکی و سیلوی باید نیرویی را برای مقابله با متغییرهای کانگ جمع کنند و شاید درنهایت این نظریه بامزه که می‌گوید متغییرهای لوکی و موبیوس قرار است دربرابر کانگ قرار بگیرند، درست در بیاید.

جاناتان میجرز در نقش کانگ در قسمت ششم سریال Loki

نحوه کارکرد مولتی‌ورس در دنیای سینمایی مارول چگونه است؟

حالا شاید مهم‌ترین سؤال طرفداران این باشد که اصلا مولتی‌ورس در دنیای سینمایی مارول چگونه عمل می‌کند؟ کانگ در توضیحات خود به سیلوی و لوکی نشان داد که آن‌ها راهی برای سفر بین دنیاهای مختلف را پیدا کرده بودند که حالا به‌لطف سیلوی (البته فعلا) دیگر هر نسخه متفاوتی از یک شخصیت می‌تواند خارج از خط زمانی خود مثلا به دنیای دیگری سفر کند. درواقع براساس توضیحات کانگ متوجه شدیم دنیاهای زیادی ممکن است وجود داشته باشند که در هر دنیا نسخه دیگری از او وجود دارند.

البته نباید متغییرها را فراموش کنیم که در عمل با نسخه متفاوت یک شخصیت از دنیای دیگر تفاوت دارند و درواقع آن‌ها نسخه‌ای از یک شخصیت هستند که برخلاف اصول خط زمانی مقدس به انجام یک کار پرداخته است. بااین‌حال، در مورد نسخه دیگر یک شخصیت در دنیای دوم، اگر به‌طور مثال کانگ دنیای MCU شخصیتی کاملا شروری نباشد و درواقع تلاش برای نجات دنیاهای مختلف کرده باشد، اما کانگ دنیای دوم ممکن است شخصیتی کاملا شروری باشد. یا مثالی بهتر شاید در دنیای دیگر تونی استارک اصلا آیرون من نشود و صرفا مسیر پدرش را ادامه دهد و حتی شاید به یک شخصیت شرور تبدیل شد.

در دنیاهای مختلف نسخه‌های متفاوتی از کانگ وجود دارند که برخی از آن‌ها نسخه شرور هستند

پس یک نکته از صحبت‌های کانگ می‌توان برداشت کرد که دنیای A و B یا حتی C ممکن است در عمل شبیه هم باشند، اما در هر خط زمانی هر شخصیت ممکن است تصمیم و مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد عملا شاهد یک شخصیت با الگوهای متفاوت باشیم. پس ما یک تعریف ساده از وجود مولتی‌ورس در دنیای سینمایی مارول داریم که بی‌شباهت به داستان انیمیشن What If نیست.

بااین‌حال، یک نظریه دیگر هم وجود دارد که می‌گوید ممکن است مثلا در دو تا سه دنیا شاهد مرد عنکبوتی باشیم که اتفاقا هر سه نسخه هم پیتر پارکر نام آن‌ها است، اما هر نسخه دارای تفاوت‌های زیادی هستند. مثلا مرد عنکبوتی در دنیای MCU عضو اونجرز می‌شود و در دوران دبیرستان به قدرت‌هایش دست پیدا کرده است، اما نسخه اندرو گارفیلد یا توبی مگوایر گذشته و ریشه متفاوتی با نسخه تام هالند دارند و عملا شاهد سه نسخه متفاوت اسپایدرمن هستیم.

اندرو گارفیلد، اما استون، تام هالند، کریستن دانست و توبی مگوایر در فیلم های مختلف مرد عنکبوتی

پس ما در فیلم Spider-Man: No Way Home می‌توانیم به‌راحتی شاهد حضور سه دنیای مرد عنکبوتی یعنی اسپایدرمن نسخه توبی مگوایر، اسپایدی نسخه اندرو گارفیلد و مرد عنکبوتی MCU باشیم که هر سه شخصیت درواقع تبدیل به مرد عنکبوتی شده‌اند، اما تفاوت‌های بنیادین با یکدیگر دارند. نسخه دیگری از مولتی‌ورس ممکن است در دنیای سینمایی مارول داشته باشیم که عملکرد آن متفاوت‌تر از سایرین است. این روش همچنین می‌تواند باعث ارتباط دنیای مرد عنکبوتی مارول با دنیای اسپایدرمن بدون اسپایدی سونی پیکچرز شود و از این راه می‌توانیم انتظار مواجه شدن مرد عنکبوتی با ونوم با بازی تام هاردی را داشته باشیم. البته قبلا در پایان تریلر موربیوس شاهد حضور والچر با بازی مایکل کیتون بودیم که این موضوع می‌تواند بی‌ارتباط به پایان سریال لوکی نباشد. در هر حال تا تایید رسمی نمی‌توان با قاطعیت به این موضوع پاسخ داد.

نسخه دیگری از مولتی‌ورس نیز وجود دارد که می‌تواند کلید حضور میوتنت‌ها در دنیای سینمایی مارول باشد. براساس این نظریه، در دنیای A شاید ما شاهد حضور اونجرز باشیم، اما در دنیای B ممکن است به‌جای اینکه اصلا خبری از اونجرز باشد، میوتنت‌ها و گروه ایکس-من در حال نبرد برای بقا باشند.

این نظریه از این نگاه مورد توجه قرار گرفته که باعث می‌شود تا مارول بتواند از اعضای فیلم‌های X-Men فاکس بدون آنکه ریبوت شوند، استفاده کند. همچنین این نظریه می‌تواند حضور ددپول را در دنیای سینمایی مارول منطقی‌تر کند، اما آیا مارول برای ورود شخصیت‌هایی مثل پروفسور اگزاویر، مگنیتو و ولورین هم از این روش استفاده خواهد کرد؟ برخی اعتقاد دارند که مارول درنهایت بعید است که دردسرهای فیلم‌های فاکس را بخواهد وارد MCU کند و به همین منظور شاید به شکل کنترل شده تنها شاهد حضور برخی از میوتنت‌ها باشیم و مابقی در همان دنیای اصلی معرفی شوند. هرچند شاید تنها ددپول با این روش وارد دنیای سینمایی مارول شود.

رایان رینولدز در نقش ددپول با کاور گروه ایکس من در فیلم Deadpool 2

درکل مارول اگر بخواهد فیلم‌های X-Men را کاملا ریبوت کند، این سؤال پیش می‌آید که اصلا میوتنت‌ها تا الان کجا بودند و همچنین مشکل بزرگ دیگر مارول ریشه شخصیت اگزاویر و مگنیتو است که گذشته و منشا آن‌ها به جنگ جهانی دوم و فاجعه هولوکاست گره خورده است. البته مشخص نیست که اصلا چنین نسخه‌ای از مولتی‌ورس در MCU وجود داشته باشد، اما مارول برای ورود ددپول و برخی از میوتنت‌ها شاید بدش نیاید که از این راه نیز استفاده کند و البته می‌تواند به شکل خیلی عجیبی هم بگوید که مولتی‌ورس باعث به‌وجود آمدن میتونت‌ها در MCU شده است! به زبان ساده‌تر، این روشی ساده و کوتاهی برای ورود میوتنت‌ها می‌تواند باشد که البته شاید خیلی هم برای بسیاری منطقی نباشد، اما راه‌حل سریع و نسبتا ساده‌ای به‌نظر می‌رسد که باید دید اصلا مارول به سراغ بازیگران ایکس من خواهد رفت یا خیر. البته مارول در یک دوره زمانی تصمیم داشت تا با پاتریک استوارت و ایان مک‌کلین برای حضور در MCU صحبت کند که ظاهرا پایان فیلم لوگان باعث شد تا مارول از چنین تصمیمی صرف‌نظر کند.

مولتی‌ورس احتمالا راه را برای ورود ددپول به دنیای سینمایی مارول هموار خواهد کرد

البته برای درک بهتر مولتی‌ورس شاید مدل DC را هم بتوان مثال زد که درواقع تقریبا مشابه روش دوم احتمالی مارول است که براساس آن، در هر زمین شاهد بتمن یا فلش و غیره خواهیم بود، اما از نظر ظاهری یا کلا دوره تبدیل شدن آن‌ها متفاوت است. البته در دنیای A شاید سوپرمن داشته باشیم، اما در دنیای B ممکن است خبری از سوپرمن نباشد و درواقع براساس فیلم فلش، سوپرگرل جای ابرقهرمان محبوب کریپتون را گرفته باشد که البته باز هم نسخه متفاوتی از سوپرگرل است.

این کار باعث می‌شود تا دی سی بتواند همزمان چندین اقتباس از سوپرمن یا بتمن بسازد. اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگیم، روش اول درواقع چیزی است که احتمالا مارول بیشتر به سمت آن خواهد رفت و همین الان در انیمیشن What If نیز شاهد اجرای این ایده هستیم. اما روش دوم احتمالا تنها برای مجموعه مرد عنکبوتی صدق خواهد کرد و فعلا کمی بعید است که به شکل گسترده‌‌تری از آن استفاده شود. همچنین روش سوم نیز ممکن است فعلا با اقبال کمتری مواجه شود، اما به هرحال کسی از آینده خبر ندارد. 

پگی کارتر در لباس کاپیتان بریتانیا در انیمیشن ?What If

پایان سریال Loki چه تاثیری روی آثار آینده دنیای سینمایی مارول خواهد گذاشت؟

خب حالا که شاهد یک تعریف کلی و واضح از مولتی‌ورس در دنیای سینمایی مارول بودیم، این سؤال پیش می‌آید که اصلا پایان سریال Loki قرار است روی دیگر آثار MCU چه تاثیری بگذارد. یکی از تاثیراتی که قرار است خیلی زود ببینیم، انیمیشن What If است. البته فعلا مشخص نیست که داستان این سریال انیمیشنی قرار است چقدر Canon باشد، اما ما در همین قسمت پنجم سریال لوکی شاهد یک مدل مشابه از داستان سریال What If بودیم که در آن لوکی توانست از دست تانوس فرار کند و در یک سیاره پنهان و پیر شود و البته نسخه‌های دیگری هم وجود داشت. قبل از اینکه به سراغ فیلم‌ها و سریال‌هایی که احتمالا با پایان سریال Loki ارتباط دارند، بهتر است این شفاف سازی را کنیم که فاز چهارم دنیای سینمایی مارول با دیگر فازها تفاوت اساسی پیدا کرده است. اگر در سه فاز اول تمامی فیلم‌ها درنهایت به داستان جنگ بی‌نهایت ارتباط داشت، اما در فاز چهارم شاهد مسیر متفاوتی از مارول هستیم. درواقع خط اصلی داستانی فاز چهارم احتمالا مولتی‌ورس است.

اما اتفاق دیگری که افتاده مثلا داستان فیلم بلک ویدو یا سریال فالکون و وینتر سولجر بخشی از مولتی‌ورس نیست و سریال Hawkeye یا فیلم Black Panther: Wakanda Forever احتمالا از این داستان پیروی خواهند کرد. ازطرفی بسیاری معتقد هستند فیلم The Marvels با سریال Ms. Marvel و سریال Secret Invasion ارتباط داستانی دارد. البته سریال تهاجم مخفی هم درنهایت ممکن است بخشی از داستان مولتی‌ورس باشد. در هر حال اولین اثر رسمی که قرار است تحت تاثیر سریال Loki قرار بگیرد، احتمالا فیلم Spider-Man: No Way Home است. اگرچه هنوز تا به این لحظه مارول یا سونی حتی تریلری از این فیلم پخش نکرده‌اند، اما حالا می‌توانیم شایعات دور و بر این فیلم را منطقی‌تر بدانیم. جف اسنایدر از وب‌سایت کولایدر مدتی پیش در جریان یک پادکست از حضور شخصیت‌های منفی متعدد در فیلم Spider-Man: No Way Home خبر داد.

گرین گابلین با بازی ویلم دفو در حال مبارزه با مرد عنکبوتی با بازی توبی مگوایر در فیلم Spider-Man

اسنایدر گفت که از منابع نزدیک خود شنیده که ویلم دفو قرار است برای بازی دوباره در نقش نورمن آزبورن ملقب به گرین گابلین در فیلم Spider-Man 3 بازگردد. گفته می‌شود که گرین گابلین یکی از اعضای اصلی و احتمالا رهبر گروه Sinister Six (شش خبیث) در فیلم و همچنین شخصیت منفی اصلی فیلم خواهد بود. اسنایدر همچنین اشاره کرد اعضای Sinister Six احتمالا شامل الکترو با بازی جیمی فاکس، دکتر اختاپوس با بازی آلفرد مولینا و احتمالا شخصیت‌های سندمن با بازی توماس هیدن چرچ، رینو با بازی پل جیاماتی و لیزارد با بازی ریس ایفانز می‌شوند. اسنایدر همچنین در بخشی از پادکست خودش گفت که نام No Way Home درواقع اشاره‌ای به مرد عنکبوتی ندارد و این نام درواقع به شخصیت‌های شرور فیلم اشاره می‌کند. او ادامه داد که این شخصیت‌ها از دنیاهای مختلف به دنیای اسپایدرمن با بازی تام هالند آمده‌اند و حالا راهی برای بازگشت به خانه ندارند.

گفته می‌شود که نام No Way Home درواقع اشاره‌ای به مرد عنکبوتی ندارد و این نام درواقع به شخصیت‌های شرور فیلم اشاره می‌کند

پس براساس صحبت‌های اسنایدر و همچنین حضور دکتر استرنج در این فیلم، نباید خیلی از حضور احتمالی مرد عنکبوتی نسخه توبی مگوایر و اندرو گارفید تعجب کرد. حتی شاید این دلیلی بر بازگشت گوئن استیسی با بازی اما استون نیز باشد. البته کمی بعید است که شایعه حضور چارلی کاکس در نقش مت مورداک ارتباطی به مولتی‌ورس داشته باشد، اما در تریلر فیلم موربیوس شاهد حضور مایکل کیتون در نقش والچر بودیم. پس نباید در آینده از مقابله ونوم، موربیوس و حتی کریون شکارچی با مرد عنکبوتی نسخه تام هالند تعجب کرد. اما فیلم بعدی بدون شک فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness است که البته دیگر اکنون نیازی به تایید ندارد و حتی نام فیلم به خوبی ارتباط این فیلم با پایان سریال لوکی را نشان می‌دهد؛ البته کوین فایگی قبلا ارتباط داستانی این دو اثر را تایید کرده بود. پس احتمالا وظیفه دکتر استرنج مقابله با تهدید جدیدی است که سیلوی و لوکی باعث آن شده‌اند و البته در حال حاضر نمی‌دانیم که دنیای اصلی مارول با چه تهدیدهایی قرار است مواجه شود.

بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج و الیزابت اولسن در نقش اسکارلت ویچ در فن آرت Doctor Strange in the Multiverse of Madness

البته کمی بعید است که شاهد حضور کانگ در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness باشیم، اما مدتی پیش تصاویری از محصولات تجاری مرتبط با این فیلم منتشر شد که در آن شاهد نسخه‌های متفاوتی از دکتر استرنج بودیم که البته فعلا مشخص نیست این موضوع ارتباطی با محتوای داستانی فیلم دارد یا صرفا محصولات تجاری ساخته شده توسط فانکو هستند. در هر حال اگر این موضوع درست باشد، دکتر استرنج ممکن است اینبار با نسخه شیطانی خودش نیز مواجه شود و این می‌تواند دلیلی برای کمک خواستن از اسکارلت ویچ باشد. البته هنوز مشخص نیست که چقدر آماندا چاوز ورودش به دنیای سینمایی مارول با پایان سریال ارتباط دارد، اما باتوجه‌به اینکه فیلم Doctor Strange 2 با سریال وانداویژن نیز ارتباط داستانی دارد، پس کمی بعید است که صرفا قرار باشد با نسخه‌های شیطانی و متفاوت دکتر استرنج مواجه باشیم. 

البته نظریه اصلی این است که پایان سریال Loki ممکن است باعث ورود تعدیدهای جدیدی به دنیای سینمایی مارول شود که بخشی از آن را قرار است در فیلم Doctor Strange 2 مشاهده کنیم. البته شاید جالب است بدانید که ظاهرا پایان سریال WandaVision با پایان سریال Loki همزمان بوده است که این موضوع باعث شده تا نظریه‌ای شکل بگیرد که بگوید شاید واندا درنهایت یکی از عوامل شروع مولتی‌ورس باشد و سیلوی صرفا دکمه شروعش را زده باشد. همچنین برخی می‌گویند شاید لوکی در فیلم دکتر استرنج 2 نیز حضور داشته باشد که فعلا این موضوع تایید نشده است. فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania اثر بعدی است که حالا شاهد ارتباطش با سریال Loki هستیم. درواقع ما در ابتدا از ورود جاناتان میجرز به این فیلم متوجه شدیم که او قرار است نقش کانگ فاتح را بازی کند و حالا می‌دانیم که کانگ در فیلم Ant-Man 3 درواقع در پایان سریال لوکی توانسته وارد MCU شود. البته دقیقا مشخص نیست که کدام نسخه کانگ قرار است در این فیلم حضور داشته باشد، اما قابل انتظار است که نسخه شرور این شخصیت را در این فیلم مشاهده کنیم. 

لوگو رسمی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

همچنین برخی اعتقاد دارند که پایان سریال Loki و اتفاقات فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania احتمالا باعث بازگشت کوری استول در نقش یلوجکت به دنیای سینمایی مارول خواهد شد. اتفاقی که تا زمان تایید رسمی نمی‌توان آن را تایید یا تکذیب کرد، اما در قسمت پنجم سریال لوکی شاهد کلاه یلوجکت بودیم. فیلم Deadpool 3 یکی دیگر از گزینه‌های احتمالی است که انتظار می‌رود پایان سریال لوکی راه را برای پیوستن ددپول به MCU هموار کرده باشد. البته از نظر داستانی فعلا یکم بعید است که انتظار داشته باشیم ددپول قاطی جنگ بر سر مولتی‌ورس شود، اما واقعیت این است که کسی از آینده خبر ندارد و شاید این بهترین فرصت مارول برای حضور ددپول در دنیای خودش و کراس‌اور با دیگر شخصیت‌ها باشد و شاید ددپول را درکنار اونجرز ببینیم. اما کلید اصلی فاز چهارم فیلم Fantastic Four است.

گفته می‌شود فیلم Fantastic Four نقش مهم و کلیدی در اتفاقات فاز چهارم دنیای سینمایی مارول دارد

هنوز اطلاعاتی از فیلم چهار شگفت‌انگیز نداریم، اما در هر حال کانگ و اولین خانواده مارول همیشه ارتباط زیادی با یکدیگر داشته و درواقع ناتانیل ریچاردز نام واقعی کانگ است و او در اصل از نوادگان رید ریچاردز در قرن ۳۱ میلادی است. البته فعلا ارتباط این دو شخصیت در MCU تایید نشده، اما او دارای ارتباط داستانی با دکتر دووم نیز بوده است. در هر حال کانگ یکی از دشمنان اصلی چهار شگفت‌انگیز است و این احتمال وجود دارد که او شخصیت منفی این فیلم نیز باشد. همچنین می‌تواند پیش زمینه قسمت بعدی فیلم Avengers را نیز ایجاد کند که در ادامه در موردش صحبت خواهیم کرد. اگرچه بیشتر سریال‌ها ظاهرا ارتباطی فعلا با مولتی‌ورس ندارند، اما شاید مشکوک‌ترین پروژه سریال Secret Invasion باشد که فعلا بسیاری اعتقاد دارند تمرکز آن روی داستان دیگری است. بااین‌حال، شاید درنهایت شاهد یک ارتباط داستانی باشیم.

جاناتان میجرز در نقش کانگ نشسته در پشت میزش در قسمت پایانی سریال Loki

آیا کانگ فاتح شخصیت شرور و منفی اصلی فاز چهارم دنیای سینمایی مارول است؟

اگرچه سریال Loki یک نسخه متفاوت از شخصیت کانگ را معرفی کرد، اما می‌دانیم که نسخه‌های شروری از این شخصیت قرار است امنیت جهان را تهدید کند. شاید این موضوع برای شما هم آشنا باشد؛ بله کانگ احتمالا شخصیت شرور اصلی فاز چهارم دنیای سینمایی مارول است. البته جلوتر هم گفتیم که مارول ظاهرا تصمیم گرفته تا مقیاس یک خط داستانی را محدودتر کند تا اینکه همه آثارش را درگیر یک داستان کند. این موضوع باعث می‌شود تا مارول تمرکز بهتر و بیشتری روی داستانی که قرار است به بیننده ارائه کند، داشته باشد و همچنین باعث لطمه به دیگر پروژه‌ها نشود. خود کوین فایگی هم حتی گفته بود که دیگر مثل گذشته قرار نیست یک رویداد طولانی و گسترده را از مارول شاهد باشیم و رویداد بعدی قرار است محدود به چند اثر باشد. پس سریال لوکی و وانداویژن شروع کننده یک رویداد جدید هستند که بدون شک انتظار داریم این رویداد پس از چند اثر بالاخره قسمت جدید فیلم Avengers برسد.

برای درک بهتر این موضوع بسیاری اعتقاد دارند اتفاقات فیلم بلک ویدو، سریال فالکون و وینتر سولجر و سریال Hawkeye درنهایت به فیلم یا سریال Thunderbolts ختم خواهد شد یا معرفی شخصیت‌هایی مثل یلنا بلووا، کیت بیشاپ، میس مارول و غیره می‌تواند باعث ساخت یانگ اونجرز شود. پس برخلاف رویه سه فاز قبلی مارول تصمیم گرفته تا با کمک دیزنی پلاس دنیای خود را بیشتر از قبل گسترش دهد و چندین خط داستانی را که درنهایت ممکن است به یک رویداد بزرگ ختم شود، به طرفدارانش ارائه کند. رویداد مولتی‌ورس نیز قابل انتظار است که برنامه اصلی مارول باشد؛ حتی اگر تمامی آثار مارول درگیر آن نباشد، اما اگر به قبل بازگردیم، بسیاری از آثار همین الان تحت تاثیر پایان سریال لوکی هستند و قابل انتظار است این تاثیرات رفته رفته بیشتر هم شود. پس قابل انتظار است که این اتفاقات درنهایت به یک رویداد نهایی ختم شود.

لوگو رسمی فیلم Fantastic Four

نظریه‌ای که هم‌اکنون بسیار داغ است، این است که کانگ فاتح یکی از شخصیت‌های شرور و منفی اصلی فاز چهارم دنیای سینمایی مارول درکنار مادام هایدرا محسوب می‌شود و احتمالا درنهایت اتفاقات مولتی‌ورس به قسمت بعدی فیلم Avengers ختم می‌شود. طبق این نظریه، سریال Loki شاید مولتی‌ورس را شروع کرده باشد، اما ما از خیلی وقت پیش شاهد شروع رویداد Secret Wars هستیم که شاید همین الان گروه چهار شگفت‌انگیز هم حضور داشته باشند. درواقع گفته می‌شود که فیلم Fantastic Four احتمالا پیش زمینه فیلم بعدی انتقام‌جویان را فراهم خواهد کرد و حتی گفته می‌شود که مارول همین الان نام Avengers: Secret Wars را برای این فیلم در نظر گرفته است. همچنین دکتر استرنج رهبری اونجرز را بر عهده خواهد داشت و البته نباید منتظر حضور همه شخصیت‌های MCU باشید و برخلاف رویداد جنگ بی‌نهایت و اندگیم، احتمالا باید شاهد حضور شخصیت‌های کمتری در فیلم Avengers 5 باشیم و به اصطلاح شخصیت‌ها به شکل انتخابی قرار است در فیلم حضور داشته باشند.

طبق نظریه منتشر شده، فیلم بعدی اونجرز احتمالا با نام Avengers: Secret Wars اکران خواهد شد

بیشتر شخصیت‌های حاضر در فیلم بعدی انتقام‌جویان شخصیت‌هایی خواهند بود که اکثرا درگیر مولتی‌ورس و به اصطلاح رویداد جنگ‌های پنهان بوده‌اند و چهار شگفت‌انگیز و دکتر استرنج در مرکز این داستان قرار دارند؛ البته مشخصا ساخت اقتباسی از داستان Secret Wars بدون حضور چهار شگفت‌انگیز چندان منطقی و درست نیست.

البته شاید لوکی هم درنهایت وارد این گروه شود، اما سرنوشت فعلی این شخصیت روشن نیست. البته نظریه فیلم Avengers: Secret Wars درنهایت به دو گروه تقسیم شده‌اند. گروه اول می‌گوید که ما درنهایت قرار است کانگ فاتح اصلی و شیطانی را در این فیلم مشاهده کنیم که اونجرز دربرابرش ایستادگی خواهد کرد، اما گروه دوم می‌گوید کانگ قبل از اینکه واقعا به تهدید بزرگ‌تری تبدیل شود، توسط دکتر دووم نابود شده و او کنون قدرت کانگ را در اختیار گرفته است و حالا انتقام‌جویان باید با یکی از محبوب‌ترین و قوی‌ترین ابرشرورهای دنیای کمیک مارول مواجه شوند.

دکتر استرنج با بازی بندیکت کامبربچ در حال دادن سنگ زمان به تانوس در فیلم Avengers: Infinity War

همچنین شایعه دیگری می‌گوید که فیلم بعدی اونجرز قرار است تمرکزش روی جنگ بین دنیاهای مختلف یا اتحاد دنیاهای مختلف برای یک دشمن واحد (کانگ) باشد. البته برخی از این دنیاها همین الان فاسد شده‌اند و احتمالا مرکز حملات کانگ هستند. در هر حال انتخاب کانگ پس از تانوس می‌تواند انتخاب جالب و خوبی باشد که درنهایت باید نتیجه کار را مشاهده کرد. البته همیشه این نظریه‌ها یا اطلاعات فاش شده درست نیستند و درنهایت ممکن است کاملا اشتباه و غلط باشند. 

به‌طور مثال شخصی که به درستی اتفاقات دو قسمت اخیر فیلم Avengers را فاش کرده بود، پس از آن اطلاعاتی از فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness فاش کرد که حالا مشخص شده این اطلاعات کاملا غلط و غیر واقعی هستند. درنهایت سریال Loki دنیای مارول را بیشتر از قبل گسترش داده و باید دید این گستردگی تا کجا پیش خواهد رفت و درنهایت چقدر می‌توان شاهد چیزهایی عجیب و غریب‌تر از سریال لوکی مشاهده کرد و باید دید جنگ بین دنیاها را شاهد خواهیم بود یا خیر.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده