نویسنده: رضا اسکندری
// یکشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۱

بازیگران سریال Friends چه سرنوشتی پیدا کردند؟

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به سرگذشت بازیگران سریال Friends پس از پایان این سریال تا به امروز. با زومجی همراه باشید.

امکان ندارد زمانی از سریال‌های کمدی و سیتکام صحبت کنیم و یاد سریال Friends نیفتیم. سریالی که در سال ۱۹۹۴ پخش آن آغاز شد و پس از یک دهه یعنی در سال ۲۰۰۴ به کار خود پایان داد. نه‌تنها در این ۱۰ سال که پس از پایان آن تا همین امروز میلیون‌ها نفر در سراسر جهان دیوانه‌وار عاشق این سریال و شخصیت‌های آن هستند و افراد بسیاری مانند خود من هنوز با این سریال زندگی می‌کنند. سریال فرندز پس از گذشت تقریبا ۲ دهه از پایان خود همچنان یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های کمدی به‌شمار می‌رود و به عقیده بسیاری از منتقدین یکی از سریال‌های است که تاریخ انقضا ندارد و هیچوقت تکراری نخواهد شد.

همه طرفداران پروپاقرص این سریال به احتمال زیاد از کوچک‌ترین جزییات آن هم اطلاع دارند ولی شاید از سرگذشت بازیگران آن اطلاع زیادی نداشته باشند. احتمالا با کوچک‌ترین اتفاقات زندگی راس، ریچل، مانیکا، جویی، فیبی و چندلر آشنایی داشته باشند ولی ندانند در زندگی دیوید شویمر، جنیفر انیستون، کورتنی کاکس، مت له‌بلانک، لیسا کودرو و متیو پری چه اتفاقاتی رخ داده است. به مناسبت پخش قسمت جدید سریال Friends از شبکه HBO Max تصمیم گرفتیم تا در یک مقاله نگاهی کنیم به مسیر زندگی این ۶ بازیگر محبوب پس از پایان این سریال تا به امروز و با هم ببینیم زندگی هرکدام از آن‌ها چه پستی و بلندی‌هایی داشته است. به‌همین‌دلیل با اطلاع از جزییات زندگی این ۶ نفر از زمان پایان سریال تا امروز بهتر می‌توانیم با قسمت ویژه این سریال ارتباط برقرار کنیم. این شما و این هم سرگذشت بازیگران سریال Friends پس از اتمام آن.

شخصیت ریچل گرین با بازی جنیفر انیستون در سریال Friends

جنیفر انیستون (ریچل گرین)

جنیفر انیستون در میان بازیگران سریال Friends بیشترین فعالیت هنری را در سال‌های پس از اتمام این سریال داشته و همان‌طور که احتمالا می‌دانید بیشترین حواشی در میان این بازیگران را نیز به خودش اختصاص داده است. انیستون در سال‌های ابتدایی پخش سریال به‌دلیل مدل موهای خود تقریبا در تمام مجلات مربوط‌به مُد حضور داشت و در تمام دنیا مدل موهای او به محبوب‌ترین مدل در میان خانم‌ها تبدیل شده بود. بااین‌حال او در مصاحبه‌ای با اشاره به این موضوع گفته بود که از مدل موی ابتدایی خود در سریال متنفر بوده و بسیار خوشحال است که دیگر مجبور نیست آن مدل مو را تحمل کند.

دلیل کوتاه بودن فصل آخر سریال فرندز نیر جنیفر انیستون به‌شمار می‌رود. او به‌دلیل مشکلات شخصی خود قصد نداشت تا یک سال دیگر نیز در این سریال به ایفای نقش بپردازد ولی درنهایت با صحبت‌های مارتا کافمن او حاضر شد در فصل آخر این سریال حضور پیدا کند ولی به شرطی که فصل آخر کوتاه‌تر باشد تا بتواند به سایر پروژه‌های خود نیز برسد. انیستون پس از پایان سریال دوستان ثابت کرد که تنها به‌خاطر زیبایی ظاهری و مدل موهای خود محبوب نشده و با نقش‌آفرینی در چندین و چند فیلم و سریال بسیار محبوب و موفق و کسب جوایز متعدد نشان داد که استعداد بسیاری در او وجود دارد. البته باید یادآوری کنیم که او برای نقش ریچل گرین نیز موفق شد جایزه گلدن گلوب را کسب کند.

اما به سال‌های پس از اتمام سریال برسیم. او در سال ۲۰۰۵ و پس از اینکه ازدواجش با برد پیت به انتهای خود رسید، با ایفای نقش در فیلم Derailed به‌همراه کلایو اووِن نخستین تجربه سینمایی خود پس از فرندز را تجربه کرد. پس از تجربه موفق در این فیلم او در سال ۲۰۰۸ درکنار اوون ویلسون در فیلم بسیار موفق Marley & Me حضور پیدا کرد؛ فیلمی که یکی از دلایل فروش بسیار خوبش نقش‌آفرینی انیستون در آن به‌شمار می‌رود. انیستون در فیلم‌های مختلفی در ژانر‌های گوناگون به ایفای نقش پرداخت که می‌توانیم به فیلم‌هایی مانند We’re the Millers و Horrible Bosses اشاره کنیم. در این زمان شایعات بسیار زیادی پیرامون زندگی شخصی او وجود داشت که همگی آن‌ها از سوی او تکذیب شدند.

ریچل گرین: «تو طول زندگیم همه بهم گفتن که تو یه کفشی، تو یه کفشی، تو یه کفشی! خب اگه نخوام یه کفش باشم چی؟ شاید دلم بخواد یه کیف باشم، یا حتی یه کلاه»

جنیفر انیستون تنها به حرفه بازیگری بسنده نکرد و تصمیم گرفت به فعالیت‌های پشت دوربین روی آورد. او به‌عنوان یکی از کارگردان‌های خانم فیلم Five رسما وارد حرفه کارگردانی شد. فیلمی که درباره خطرات و راه‌های پیشگیری از سرطان سینه ساخته شد و مورد توجه بسیاری از منتقدین قرار گرفت. پس از کسب تجربه کارگردانی او در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان تهیه‌کننده و بازیگر در فیلم درام Cake حضور پیدا کرد. او به‌خاطر نقش‌آفرینی خود در این فیلم توانست سومین نامزدی خود را برای کسب جایزه گلدن گلوب تجربه کند. او در سال ۲۰۱۵ با جاستین ثرو، بازیگر اصلی سریال Leftovers ازدواج کرد. انیستون در سال ۲۰۱۶ در بیانیه‌ای عصبانیت شدید خود را خطاب به طرفداران و رسانه‌ها نشان داد. او از شایعات زیادی که پیرامون زندگی شخصی او به‌وجود آمده بود عصبانی شد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که زندگی شخصی‌اش به هیچکس ربطی ندارد.

در سال‌های اخیر جنیفر انیستون با همکاری با شبکه استریم‌محور Netflix در دو فیلم این شبکه ایفای‌نقش کرده است؛ فیلم Dumplin و کمدی Murder Mystery با حضور آدام سندلر. او همچنین  درحال‌حاضر به‌عنوان تهیه‌کننده و بازیگر در برنامه تلویزیونی The Morning Show فعالیت می‌کند که از شبکه اینترنتی Apple TV Plus در اختیار مخاطبانش قرار می‌گیرد. جنیفر انیستون به احتمال بسیار زیاد تنها بازیگر اصلی سریال Friends به‌شمار می‌رود که توانست از زیر سایه شخصیت خود در آن سریال یعنی ریچل گرین خارج شود و فعالیت حرفه‌ای خود را با موفقیت طی کند. بااین‌حال شایعات بسیار زیادی درباره جنیفر انیستون وجود دارد که به‌دلیل تایید نشدن آن‌ها اشاره‌ای به این شایعات نکردیم.

شخصیت مانیکا گلر با لباس آشپزی با بازی کورتنی کاکس در سریال Friends

کورتنی کاکس (مانیکا گلر)

اگر مثل من و خیلی‌های دیگر در سراسر جهان عاشق چندلر بینگ هستید، بدون شک عاشق مانیکا گلر هم خواهید بود. کورتنی کاکس باایفای نقش هنرمندانه خود در سریال دوستان باعث شد تا عده بسیاری خیلی راحت عاشق مانیکا گلر شوند؛ شخصیتی منظم، کاردرست، مورد اعتماد و مهم‌تر از همه یک آشپز درجه یک. بااین‌حال کورتنی کاکس نیز مانند بیشتر بازیگران سریال پس از اتمام آن با مشکلی روبه‌رو شد که همه آن‌ها این مشکل را داشتند. پس از یک دهه بازی در نقش شخصیتی که در تمام جهان محبوب است، بازی در یک نقش دیگر عملا به کاری غیرممکن تبدیل می‌شود. همه با تماشای شخصیت جدید، آن‌ها را با نقش محبوب قبلی خود مقایسه می‌کنند و این موضوع به یک مشکل بسیار بزرگ برای بازیگران چنین سریال‌هایی بدل می‌گردد.

در میانه‌های ساخت سریال بود که کورتنی کاکس با دیوید آرکت ازدواج کرد. این دو پس از پایان سریال Friends در ساخت سریال Dirt نیز حضور داشتند. این سریال نخستین فعالیت حرفه‌ای کورتنی کاکس پس از سریال فرندز به‌شمار می‌رود. در این سریال کاکس علاوه‌بر ایفای نقش در نقش شخصیت اصلی، وظیفه تهیه‌کننده اجرایی این اثر را درکنار همسر خود برعهده داشت. به‌غیر از سریال فرندز اگر بخواهیم موفق‌ترین اثری که کورتنی کاکس در آن حضور داشته را نام ببریم کار آسانی جلوی خودمان می‌بینیم. مجموعه سینمایی Scream که قسمت‌‌های ابتدایی آن همزمان با پخش سریال فرندز در سال‌های ۱۹۹۶، ۱۹۹۷ و سال ۲۰۰۰ اکران شدند اما برای نام بردن از بهترین فیلم و سریال کورتنی کاکس پس از سریال فرندز کار بسیار سختی داریم. 

مانیکا گلر: «به دنیای واقعی خوش اومدی، خیلی دنیای مزخرفیه ولی عاشقش میشی»

بهترین ایفای نقش کورتنی کاکس و موفقیت‌آمیزترین اثری که او پس از فرندز در آن حضور داشته سریال Cougar Town قلمداد می‌شود. سریال سیت‌کامی که درباره داستان یک مادر بسیار سخت‌گیر و همسایه بامزه آن‌ها جریان دارد. این سریال در سال ۲۰۰۹ در شبکه ABC کار خود را آغاز کرد ولی در سال ۲۰۱۲ ساخت آن لغو شد. پس از آن بار دیگر این سریال به‌مدت سه سال توسط شبکه TBS روی آنتن رفت تا طرفداران کورتنی کاکس بار دیگر شاهد هنرنمایی او باشند. او در سال ۲۰۱۴ نخستین تجربه کارگردانی خود را به‌عنوان کارگردان یک فیلم بلند تجربه کرد ولی همان‌طور که می‌توان حدس زد این فیلم به جایی نرسید. کورتنی کاکس از سال ۲۰۱۹ به‌عنوان مجری در برنامه Nine Months فعالیت می‌کند. برنامه‌ای که در آن خانم‌ها از تجربیات و سختی‌های دوران بارداری خود صحبت می‌کنند. 

پرونده کاری کورتنی کاکس به همین‌جا ختم می‌شود. درست است که او پرونده کاری بزرگ و موفقی مانند جنیفر انیستون ندارد ولی شخصیت مانیکا با اختلاف بسیار بیشتر نسبت‌‌به ریچل گرین در میان طرفداران سریال Friends محبوب است. درست است که او را در فیلم و سریال‌های زیادی تماشا نکردیم ولی هیچوقت خاطراتی که در نقش مانیکا برای ما خلق کرده را فراموش نخواهیم کرد. 

شخصیت فیبی بوفی درحال گیتار زدن با بازی لیسا کودرو در سریال Friends

۳- لیسا کودرو (فیبی بوفی)

رجینا فلانجیِ دوست‌داشتنی ما در سریال فرندز به‌قدری محبوب است که نقش فیبی را به یکی از ماندگارترین و بهترین شخصیت‌های تاریخ کمدی تلویزیون تبدیل کرده است. شخصیت فیبی بوفی در سریال Friends با آهنگی به نام Smelly Cat که هنوز در ذهن ما تکرار می‌شود، برای همیشه در یاد دوست‌داران کمدی سیتکام و مخصوصا طرفداران این سریال باقی می‌ماند. لیسا کودرو پس از پایان سریال فرندز به‌هیچ‌وجه قصد نداشت تا خودش را در آن سریال تکرار کند و به‌دنبال پروژه‌های متفاوتی رفت. در راستای همین تصمیم او پس از اتمام سریال فرندز در سریال کمدی شبکه HBO به نام The Comeback ایفای نقش کرد. این سریال که پس از پخش تنها یک فصل تولید آن لغو شد درباره شخصیتی معروف جریان داشت که در تلاش بود بار دیگر معروفیت و احترام خود را در میان مردم به‌دست آورد.

به احتمال بسیار زیاد موفق‌ترین ایفای نقش او در سریال کمدی محبوب Web Therapy محصول سال ۲۰۰۸ رخ داد. او در این سریال علاوه‌بر نقش‌آفرینی در نقش شخصیت فیونا والاس وظیفه تهیه‌کنندگی آن را نیر برعهده داشت. شخصیت والاس در این سریال یک روان‌پزشک از خودراضی به‌شمار می‌رود که به‌جای ملاقات شخصی با تماس‌های ویدیویی بیماران خود را ویزیت می‌کند. حق پخش سریال Web Traphy در سال ۲۰۱۱ به شبکه Showtime رسید و پس از پخش چهار فصل دیگر از آن به کار خود پایان داد.

فیبی بوفی: «اگر دوست دارین درباره زمان برنامه‌های بعدی من ایمیل دریافت کنین، به من کمک کنین تا بتونم یک کامپیوتر بخرم»

لیسا کودرو درکنار موفقیت‌های خود در سریال‌های تلویزیونی که شامل حضور در انیمیشن سریالی Bojack Horseman نیز می‌شود، در نقش‌های کوچک و بزرگی در فیلم‌های کمدی نیز حضور داشته است. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که او علاوه‌بر نقش‌های کمدی در چند نقش کاملا جدی هم در سال‌های اخیر به ایفای نقش پرداخته. او در مجموعه سینمایی Neighbors که قسمت‌های مختلف آن در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ اکران شدند در نقش شخصیت دین کارول نقش‌ آفرینی کرده. وی همچنین حضوری کوتاه در فیلم تریلر The Girl on the Train را نیز در کارنامه سینمایی خود می‌بیند و آخرین حضور سینمایی او به فیلم کمدی Booksmart مربوط می‌شود.

سریال Space Force با حضور استیو کرل جدیدترین نقش‌آفرینی لیسا کودرو در سریال‌های تلویزیونی به‌شمار می‌رود. لیسا کودرو، بازیگر نقش فیبی بوفیِ محبوب ما که بدون شک از ماندگارترین شخصیت‌های جهان کمدی قلمداد می‌شود، در سال‌های اخیر ثابت کرده است که پتانسیل بسیار بیشتری در خود دارد. او بدون هیچ حرف و حدیثی یکی از اسطوره‌های کمدی جهان است.

شخصیت جویی تریبیانی با بازی مت له بلانک در سریال Friends

مت له‌بلانک (جویی تریبیانی)

به شخصیت خنگ و بسیار دوست‌داشتنی جویی رسیدیم. چگونه امکان دارد یک بازیگر همیشه بی پول و اینقدر احمق باشد؟ البته از حرف من بد برداشت نکنید، همین خنگ بودن جویی تریبیانی و ترکیب او به‌همراه چندلر بینگ یکی از مهم‌ترین و بهترین المان‌های سریال فرندز را تشکیل داده است. ایفای نقش یک بازیگر بد و کمی خنگ واقعا کار سختی به‌شمار می‌رود که مت له‌بلانک به بهترین شکل ممکن از عهده آن برآمد و برای همیشه در قلب و ذهن ما باقی خواهد ماند. درحالی‌که تقریبا تمام بازیگران سریال فرندز در تلاش بودند تا پس از پایان آن سریال از زیر سایه شخصیت خود در فرندز خارج شوند، له‌بلانک به یک مسیر بسیار بدیهی و روتین روی آورد.

نخستین ایفای نقش او پس از پایان سریال Friends ایفای نقش در اسپین‌آف این سریال یعنی سریال Joey بود. سریالی که درباره شخصیت جویی تریبیانی جریان داشت ولی هیچوقت نتوانست حتی به نزدیکی محبوبیت سریال اصلی برسد و به‌همین‌دلیل پخش آن پس از ۲ فصل لغو شد. همان‌طور که با شخصیت جویی آشنا هستید او در این اسپین‌آف به هالیوود می‌آید تا هدف‌های خود را دنبال کند. حضور موفق او در سریالی مربوط‌به شبکه شوتایم یعنی سریال Episodes باعث شد تا او بتواند جایزه گولدن گلوب را برای نقش‌آفرینی در این سریال کسب کند. این سریال هم چیز جدیدی برای مت له‌بلانک به‌شمار نمی‌رفت و او در این سریال نقش خودش یعنی نقش شخصیت مت له‌بلانک را برای پنج فصل ایفا کرد.

جویی تریبیانی: «خب یخچال خراب شده بود، منم مجبور شدم همه‌چی رو بخورم»

در همان سال ۲۰۱۲ مت له‌بلانک به موفق‌ترین برنامه خود پس از فرندز قدم گذاشت. او به‌عنوان مجری در برنامه مستندگونه و بسیار محبوب و پرمخاطب Top Gear حضور پیدا کرد تا نگاه‌های بیشتری به این برنامه جلب شود. برنامه Top Gear محبوب‌ترین برنامه در جهان در زمینه اتومبیل و وسایل نقلیه قلمداد می‌شود. له‌بلانک درکنار اجرای برنامه Top Gear در نقش اصلی سریال Man With a Plan به نقش‌آفرینی پرداخت. این سریال احتمالا موفق‌ترین سریالی به‌شمار می‌رود که له‌بلانک پس از پایان فرندز در آن حضور داشته است. داستان سریال سیتکام Man With a Plan درباره پدری جریان دارد که موظف است پس از رفتن همسرش به سرکار از کودکان خودشان مراقبت کند. 

در سال‌های پس از فرندز که اعضای تیم بازیگری آن هرکدام به یک سمت رفته‌اند، به‌نظر می‌رسد مت له‌بلانک از زندگی خود بسیار راضی است و این موضوع را به‌راحتی می‌توان در مصاحبه‌ها و پروژه‌های اخیر او مشاهده کرد. بااینکه مثل تمام بازیگران فرندز برای مخاطبان بسیار سخت است که آن‌ها را در نقش‌هایی جدید مشاهده کنند ولی مثل اینکه مت له‌بلانک هیچ مشکلی با این موضوع ندارد.

راس گلر در حال فیلم گرفتن از خودش با بازی دیوید شویمر در سریال Friends

دیوید شویمر (راس گلر)

اصلا امکان ندارد شما به دیوید شویمر نگاه کنید و شخصیت راس گلر را نبینید. سازندگان سریال فرندز به این موضوع اشاره کرده بودند که تنها بازیگری که قبل از شروع مراحل ساخت آن برای شخصیت راس درنظر داشتند همین دیوید شویمر بوده و مانند سایر شخصیت‌های سریال چند بازیگر را برای آن در ذهن نداشتند. دیرینه‌شناس دوست‌داشتنی سریال Friends و رابطه عاشقانه او با ریچل گرین از مهم‌ترین عناصر این سریال محبوب به‌شمار می‌روند ولی بااین‌حال این موضوع شاید کمی باعث تعجب شود که دیوید شویمر در سال‌های ساخت فرندز و پس از آن تنها در ژانر کمدی به ایفای نقش نپرداخته و در سریال‌های موفق و محبوب زیادی در ژانر درام نیز حضور داشته است.

دیوید شویمر با حضور در سریال بسیار موفق Band of Brothers در سال ۲۰۰۱ به‌خوبی نشان داد که تنها در ژانر کمدی استعداد بالایی ندارد و می‌تواند نقش‌های بسیار جدی را به بهترین شکل ممکن ایفا کند؛ شخصیتی جدی‌تر از یک فرمانده در جنگ جهانی دوم سراغ دارید؟ به دوران پس از سریال Friends سر بزنیم، جایی که به احتمال زیاد موفق‌ترین حضور او در یک اثر هنری مربوط می‌شود به انیمیشن ماداگاسکار. انیمیشنی که توسط استودیو دریم‌وورک در سال ۲۰۰۵ اکران شد و در آن دیوید شویمر وظیفه صداپیشگی شخصیت ملمن، همان زرافه دوست‌داشتنی داستان را برعهده داشت. دو قسمت دیگر و یک برنامه تلویزیونی مخصوص کریسمس نیز از این انیمیشن محبوب پخش شده که دیوید شویمر در همگی آن‌ها در نقش ملمن حضور دارد.

راس گلر: «چرا اتفاقات بد همیشه برای آدمای خوب میفته؟»

شویمر که تجربه کارگردانی ۱۰ قسمت از سریال Friends را برعهده داشته تصمیم می‌گیرد تا این حرفه را به‌طور جدی‌تری دنبال کند و به‌همین‌دلیل کارگردانی چندین سریال تلویزیونی و ۲ فیلم بلند سینمایی را نیز برعهده می‌گیرد. در سال ۲۰۰۸ فیلم کمدی Run, Fat Boy, Run به کارگردانی دیوید شویمر و نویسندگی و ایفای نقش سیمون پگ روی پرده سینما رفت. پگ در این فیلم نقش یک مرد تپل و تنبل را ایفا می‌کند که برای به‌دست آوردن دوباره دل نامزدش تصمیم می‌گیرد در یک مسابقه دو ماراتن شرکت کند. 

مهم‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین پروژه دیوید شویمر به‌عنوان کارگردان مربوط‌به فیلم تاریک و درام Trust می‌شود. فیلمی که موفق شد جایزه‌های زیادی را به‌دست آورد و شویمر را به‌عنوان یک کارگردان موفق و بااستعداد نشان دهد. فیلم Trust باحضور کلایو اوون و کارترینا کینر داستان زن و شوهری را به تصویر می‌کشد که دختر ۱۴ ساله آن‌ها طعمه یک شکارچی اینترنتی شده است. پس از تجربه‌های کارگردانی نسبتا موفق، دیوید شویمر در نقش رابرت کاردشیان در سریال American Crime Story: The People vs. O. J. Simpson به ایفای نقش پرداخت. سریالی بسیار محبوب و موفق که به داستان پرونده قضایی او جی سیمپسون می‌پردازد، او همچنین پس از این سریال در نقش اصلی سریال Feed the Beast محصول شبکه AMC حضور پیدا کرد.

دیوید شویمر در یکی از جدید‌ترین هنرنمایی‌های خود به‌همراه گری اولدمن در فیلم The Laundromat ایفای نقش کرده است. فیلمی به کارگردانی استیون سودربرگ که درباره سیاست‌های مالی جریان دارد. دیوید شویمر احتمالا عجین‌ترین بازیگر میان بازیگران سریال فرندز با شخصیت خودش محسوب می‌شود. به‌هرحال تماشای بازیگران این سریال در نقش‌های جدید بسیار سخت است ولی تماشای دیوید شویمر در نقشی به‌جز راس گلر از همه آن‌ها سخت‌تر خواهد بود.

شخصیت چندلر بینگ با بازی متیو پری در سریال Friends

متیو پری (چندلر بینگ)

در میان بازیگران سریال فرندز بدون شک ناراحت‌کننده‌ترین سرنوشت پس از پایان این سریال دراختیار متیو پری قرار دارد. چندلر بینگ فوق‌العاده دوست‌داشتنی و بامزه سریال Friends که شخصیت دلخواه بسیاری از دوست‌داران این سریال از جمله خود من محسوب می‌شود، با جوک‌های زیبا و خنده‌دار خود باعث شد تا سهم زیادی از بار کمدی سریال روی دوش او قرار داشته باشد و این کار را در تمام ۱۰ فصل سریال Friends به بهترین شکل ممکن انجام داده است. متیو پری که این روزها خیلی کم در محافل عمومی و فضای مجازی حضور پیدا می‌کند پس از پایان سریال به سرنوشتی ناخوشایند دچار شد. درکنار پروژه‌های بسیار معمولی در سینما او در چند سریال نه‌چندان موفق نیز حضور پیدا کرد و درکنار آن‌ها تهیه‌کنندگی و نویسندگی را نیز ادامه داد. 

در زمان ساخت سریال Friends متیو پری ۲ بار برای ترک اعتیاد خود به مواد مخدر به مراکز درمانی مراجعه کرد. نخستین بار در سال ۱۹۹۷ و به‌مدت ۲۸ روز و دومین مرتبه آن در سال ۲۰۰۱ به مدت یک ماه. البته سازندگان سریال و سایر بازیگران به این نکته اشاره کرده‌اند که متیو پری هیچوقت اجازه نداد مواد مخدر صدمه‌ای به ایفای نقش خود در سریال وارد کند و همه از این موضوع ناراحت بودند که او با دستان خودش درحال نابود کردن زندگی‌اش بوده است. بااین‌حال انتشار چندین عکس از او در سال‌های گذشته که سر و وضع نامرتب او را نشان می‌دهند باعث شد تا طرفداران بی‌شمار سریال فرندز و مخصوصا طرفداران متیو پری مثل خود من با دیدن آن‌ها عکس‌ها به‌شدت ناراحت شوند.

چندلر بینگ: «دروغ گفتن همیشه از یک جروبحث پیچیده بهتره»

متیو پری پس از سریال فرندز در چندین فیلم و سریال حضور پیدا کرد که بیشتر آن‌ها به‌هیچ‌وجه پروژه‌های موفقی به‌شمار نمی‌روند. فیلم The Ron Clark Story محصول سال ۲۰۰۶ نخستین اثری بود که پس از پایان فرندز متیو پری را در آن مشاهده کردیم. در همان سال شاهد نقش‌آفرینی او در سریال Studio 60 بودیم، سریالی که محصول شبکه NBC بود ولی پس از تنها یک فصل به پایان خود رسید. دیگر سریال‌هایی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد سریال‌های Mr. Sunshine و Go On هستند. سریال‌هایی که با حضور متیو پری محبوب بازهم نتوانستند به فصل دوم خود برسند. موفق‌ترین حضور او در سریال‌های تلویزیونی به سریال The Odd Couple مربوط می‌شود که این سریال هم پس از تنها سه فصل به پایان خود رسید.

متیو پری از سال ۲۰۱۷ و پس از لغو پخش سریال The Odd Couple در هیچ فیلم و سریال دیگری به ایفای نقش نپرداخته و به‌نظر می‌رسد وقت خود را بیشتر صرف ملاقات با روانشناس‌ها می‌کند و به‌دنبال درمان مشکلات خود می‌گردد. او سعی دارد تا مشکلات خود مربوط‌به اعتیاد به مواد مخدر و استفاده بیش از اندازه از نوشیدنی‌های الکلی را حل‌وفصل کند و در این راه به افراد بسیار زیادی که آن‌ها هم همین مشکلات را دارند، کمک کرده است. متیو پری در سال ۲۰۱۳ که به‌شدت با این مشکلات درگیر بود تصمیم گرفت تا با بازطراحی خانه خود محلی را برای افراد نیازمند به کمک فراهم و به این افراد کمک کند.

دیدن متیو پری در این شرایط نه‌تنها ناراحت‌کننده که عذاب‌آور است. بازیگری که بارها باعث خندیدن ما از ته دل شده ولی در زندگی خود حال و روز خوشی نداشته. بااین‌حال متیو پری همیشه برای ما از عزیزترین بازیگران کمدی به‌شمار خواهد رفت و همگی امیدواریم تا بار دیگر او را بدون مشکلات مربوط‌به اعتیاد و با لبی خندان ببینیم. نظر شما همراهان همیشگی سایت زومجی درباره قسمت ویژه سریال Friends و سرنوشت بازیگران آن تابه‌امروز چیست؟ نظر خودتان را حتما با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده