نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶

واکنش منتقدان به فیلم The Water Man - واتر من

فیلم واتر من (The Water Man) با بازیگری و کارگردانی دیوید اویلوو مدتی پیش در سینماها نمایش داده شد و توانست میانگین نمره خوبی را از منتقدان مطرح جهانی بگیرد.

فیلم The Water Man یا در زبان فارسی «واتر من» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، درام، اسرارآمیز، دلهره‌آور، فانتزی و خانوادگی شرکت آرال‌جی‌ای فیلمز (RLJE Films) است که به‌دست بازیگر و تهیه‌کننده بااستعداد و محبوبی به نام دیوید اویلوو ساخته شده است. لازم به ذکر است که این هنرمند، پیش از این در حرفه بازیگری فعالیت داشت و با فیلم واتر من پا به عرصه کارگردانی گذاشت؛ یعنی این اثر، اولین فیلم سینمایی محسوب می‌شود که دیوید اویلوو کارگردانی می‌کند. در فیلم واتر من، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند دیوید اویلوو در نقش ایموس بون، رزاریو داوسون در نقش مری بون، لانی چاویس در نقش گانر بون، امیا میلر در نقش جو، آلفرد مولینا در نقش جیم باسی و ماریا بلو در نقش کلانتر گوودوین و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم واتر من در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۳ شهریور ۱۳۹۹) در جشنواره بین‌المللی فیلم که یک جشنواره فیلم غیررقابتی عمومی محسوب می‌شود، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. بعد هم به‌صورت عمومی در تاریخ ۷ می (۱۷ اردیبهشت) در سینماهای ایالات متحده نمایش داده شد. تا به این لحظه این اثر ماجراجویی امتیاز ۶۸ را از بین ۲۱ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده اما نیدل بوده است. از طرف دیگر هم خود دیوید اویلوو، کارلا گاردینی، شیوانی راوات و مونیکا لوینسون نقش تهیه‌کنندگان این اثر را داشتند. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش روبه‌بالا و متوسط قرار دارند.

از طرف دیگر هم ۶۴ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر دلهره‌آور را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۷۸ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که اخیرا فیلم The Water Man در سینماهای ایالات متحده نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم The Water Man از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

گانر (با بازی لانی چاویس) برای نجات مادر بیمار خود (با بازی رزاریو داوسون) به یک ماجراجویی می‌رود. او به‌دنبال یک شخصیت افسانه‌ای است که راز جاودانگی را در اختیار دارد؛ این شخصیت هم کسی نیست جز واتر من. گانر از یک دختر مرموز محلی به نام جو (با بازی امیا میلر) درخواست کمک می‌کند. به همین ترتیب ماجراجویی آن‌ها آغاز می‌شود و آن‌ها را به جنگل دورافتاده‌ی Wild Horse می‌برد. اما هرچه آن‌ها در ماجراجویی خود عمیق می‌شوند، می‌بینند که جنگل خطرناک‌تر و عجیب‌تر شده است. تنها امید آن‌ها برای نجات، پدر گانر (با بازی دیوید اویلوو) است؛ کسی که برای پیدا کردن این دو جوان، با هیچ مانعی متوقف نخواهد شد.

رزاریو داوسون در فیلم The Water Man لانی چاویس را بغل کرده است

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم The Water Man بیندازیم:

شیلا اومالی | راجر ایبرت

۸۸ از ۱۰۰

کودکان همه چیز والدین اطراف خود را جذب می‌کنند؛ خوبی و بدی‌ها، همه استرس‌ها، دل‌شکستگی‌ها، اضطراب و استرس‌ها. کودکان می‌توانند از پس مشکلات سخت بربیایند. اویلوو این را می‌داند و به آن احترام می‌گذارد.

وندی ایده | اسکرین دیلی

۸۰ از ۱۰۰

اولین اثر سینمایی و کارگردانی از دیوید اویلو یک ماجراجویی لذت‌بخش و خانوادگی است. این اثر یک سری لحظه‌های خطرناک و دلهره‌آور دارد که خیلی دقیق و خوب اجرا شده است و شما را به اضطراب می‌اندازد. در این فیلم ما با داستان تکان‌دهنده‌ای هستیم که حول محور غم و اندوه، از دست دادن و یک ارتباط دوستانه‌ی جدید می‌چرخد.

ریچارد ویتاکر | آستین کرونیکل

۷۸ از ۱۰۰

در دورانی که پایان‌های شاد خیلی کم دیده می‌شود، احساس شگفت‌انگیز و قهرمانانه‌ای که در فیلم The Water Man وجود دارد، همان حس حماسی و کوچکی است که همه ما به آن نیاز داریم.

جوانا اشنلر | گلوب اند میل

۷۵ از ۱۰۰

افسانه فیلم The Water Man ناقص به نظر می‌رسد. البته چیزی که در این فیلم جادویی حساب می‌شود، فرصتی است که می‌توان در آن داستان یک قهرمان جوان سیاه‌پوست را دنبال کرد؛ قهرمانی که یک بحران خانوادگی را پشت سر می‌گذارد. این بحران یک اتفاق خاص و جهانی است و اصلا ربطی به نژاد او ندارد.

لانی چاویس به همراه امیا میلر در فیلم The Water Man

پیتر دبروژ | ورایتی

۷۰ از ۱۰۰

یک داستان بسیار جذاب برای بچه‌ها که عناصر فانتزی آن حول محور نگرانی‌ها و مشکلات دنیای واقعی ساخته شده است.

جانی اولکسیسنکی | نیویورک پست

۶۳ از ۱۰۰

پشت صحنه، دیوید اویلوو آنقدر قشنگ و زیبا دوربین را حرکت می‌کند که می‌تواند لحظات بسیار جذابی را در جنگل به وجود بیاورد.

جسیکا کیانگ | رولینگ استون

۶۰ از ۱۰۰

در صداقت و استحکام این فیلم هیچ شک و تردیدی نیست. قطعا می‌توان گفت که این بازیگر حرفه کارگردانی خود را با یک شروع شایسته و خیلی خوب آغاز کرده است. اما از طرف دیگر هم نمی‌توان این حس را نادیده گرفت که انگار این فیلم به‌نوعی همان چیزی است که والدین دوست دارند فرزندان عاشقش شوند؛ در مقابل چیزی که فرزندان واقعا دوست دارند.

سیدهانت ادلاخا | آی جی ان

۵۰ از ۱۰۰

با وجود بازی قدرتمند کودک اصلی و مرکزی، فیلم واتر من از دیوید اویلوو با تمرکز روی بیشتر از یک ایده روایی و بصری در آنِ واحد درگیر بود و نتوانست در تحقق این امر موفق باشد.

کارلوس آگیلار | لس آنجلس تایمز

۴۰ از ۱۰۰

بازیگری خام از بازیگران جوان و همچنین نویسندگی خیلی معمولی از نیدل باعث شد که بیش‌ازپیش ضعف فیلم در نداشتن زیبایی بصری و انسجام روایی برجسته شود و بیشتر به چشم بیاید.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم The Water Man نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خوب و سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، ما هم آن را به شما دوستان خوبی زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده