نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۹

معرفی سریال The Falcon and The Winter Soldier؛ پیش‌نیاز‌ها، نظریه‌ها و پیش بینی‌ها

چه انتظاری از سریال The Falcon and The Winter Soldier باید داشته باشیم؟ این سریال قرار است به چه سمت و داستانی در دنیای سینمایی مارول برود؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه با زومجی همراه باشید.

مدتی می‌شود که پخش سریال The Falcon and The Winter Soldier از دیزنی پلاس آغاز شده است، سریالی که در ۶ قسمت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه‌ای تولید شده و قرار است تمرکز آن روی ماجراجویی بعدی سم ویلسون ملقب به فالکون و باکی بارنز ملقب به وینتر سولجر باشد. اتفاقات سریال فالکون و وینتر سولجر پس از حوادث فیلم Avengers: Endgame جریان دارد و شاید مهم‌ترین سؤال این باشد که از سریال جدید دنیای سینمایی مارول باید چه انتظاراتی داشته باشیم و این سریال قرار است به چه سمت و سویی برود. همچنین ببینیم که چه نظریه‌های در مورد سریال The Falcon and The Winter Soldier وجود دارد و همچنین ببینیم که در قسمت اول این سریال چه اتفاقاتی رخ داده است. پس در ادامه با زومجی و این مقاله همراه باشید.

سریال The Falcon and the Winter Soldier

چه چیزهایی باید پیش از تماشای قسمت اول سریال The Falcon and The Winter Soldier بدانیم؟

اتفاقات سریال The Falcon and The Winter Soldier حدود ۶ ماه پس از حوادث فیلم Avengers: Endgame جریان دارد که سم ویلسون با بازی آنتونی مکی و باکی بارنز با بازی سباستین استن هر یک مسیر متفاوتی را پیش گرفته‌اند. در این سریال قرار است شاهد بازگشت شخصیت‌هایی مثل شارون کارتر و شخصیت شرور و منفی بارون زیمو هم باشیم که قرار است حضور مهمی در اتفاقات سریال داشته باشند. درکنار آن، سریال قرار است شخصیت US Agent را نیز معرفی کند که درواقع این شخصیت قرار است به‌عنوان کاپیتان آمریکا و نماد جدید این کشور توسط دولت به مردم ارائه شود و او حالا قرار است حامل سپر کاپیتان آمریکا باشد.

سریال The Falcon and The Winter Soldier قرار است یک سریال اکشن باشد که حاوی محتوای سیاسی و اجتماعی نیز خواهد بود. سباستین استن، آنتونی مکی، دنیل برول، امیلی ونکمپ، وایت راسل، جورج سنت پیر، میکی ایشیکاوا، دزموند چیام، کارل لامبلی، ارین کلیمن، دنی رامیرز، ادپرو اودیه و نوا میلز، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال The Falcon and The Winter Soldier حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مالکوم اسپلمن و دریک کولستاد، نویسنده فیلمنامه فیلم John Wick، وظیفه نوشتن فیلمنامه و کاری اسکاگلند با سابقه کارگردانی برخی از قسمت‌های سریال The Handmaid's Tale، وظیفه کارگردانی سریال The Falcon and the Winter Soldier را بر عهده داشته‌اند. قسمت‌های جدید سریال فالکون و وینتر سولجر هر هفته در روز جمعه از دیزنی پلاس پخش می‌شود. همچنین این سریال قرار است با ۲ تا ۳ پروژه آینده دنیای سینماییم ارول ارتباط داشته باشد که فعلا اطلاعاتی از این آثار در دسترس نیست.

سباستین استن و آنتونی مکی در راهرو یک ساختمان در سریال The Falcon and the Winter Soldier

چه اتفاقاتی در قسمت اول سریال The Falcon and The Winter Soldier رخ داد؟

سریال The Falcon and The Winter Soldier متفاوت‌تر از انتظار ما کارش را آغاز کرد

قسمت اول سریال The Falcon and The Winter Soldier با پخش دو صحنه اکشن آغاز شد؛ صحنه اکشن اول تمام و کمال به فالکون اختصاص داشت که در آن شاهد نبردی جذاب با گروهی شرور بودیم که در تلاش برای دزدیدن یک سرباز ارتش بودند که در این مبارزه شاهد بازگشت شخصیت باتروک بودیم که به نحوی از زندان فرار کرده است. سریال از همان ابتدا ما را با گروهی آشنا می‌کند که به‌دنبال هرج‌و‌مرج در دنیا و ازبین‌بردن مفهوم مرزها است و در حال حاضر هویت این گروه ناشناس است. صحنه اکشن دوم درواقع یک فلش بک به گذشته بود و در آن شاهد بازگشت وینتر سولجر بودیم که در حال انجام ماموریتی شرورانه بود و او اهداف و تمامی افرادی را که در هتل حضور داشتند، نابود کرد و به قتل رساند؛ صحنه‌ای خشن اما بسیار جذاب که شاهد بازگشت آهنگ تم وینتر سولجر هم بودیم تا جذابیت این بخش دوچندان شود.

اگرچه سریال با دو صحنه اکشن جذاب آغاز می‌شود و نوید یک سریال اکشن را به مخاطبان خود می‌دهد، اما سازندگان از فرصت فرمت سریال استفاده کرده و تصمیم گرفته تا وضعیت سم ویلسون و باکی را به شکلی کامل نمایش دهند. سم حالا پس از بازگشت در حال همکاری با ارتش است و همچنین تصمیم دارد تا به خواهرش برای رونق گرفتن دوباره تجارت خانوادگی آن‌ها کمک کند و حتی از هویت فالکون برای گرفتن یک وام استفاده کند، اما همه این تلاش‌ها ناموفق است. درواقع در این بخش متوجه می‌شویم ابرقهرمان‌ها در زندگی عادی چه وضعیتی دارند و قرار نیست نجات دنیا صرفا برای آن‌ها ثروت به‌همراه بیاورد و این موضوع حتی برای کسانی که پیمان سوکوویا را امضا نکرده بودند، کمی بدتر هم است. در هر حال بخشی از تلاش سریال نمایش زندگی عادی یک ابرقهرمان مثل فالکون است که مشکلات شخصی و متفاوتی با میدان نبرد دارد و همین موضوع به یکی از نکات قابل لمس و جذاب سریال تبدیل می‌شود و این موضوع باعث شده تا شخصیتی انسانی‌تر از فالکون داشته باشیم.

US Agent در تریلر جدید سریال The Falcon And The Winter Soldier

در نقطه مقابل باکی بارنز را داریم که همچنان در حال سر و کله زدن با خاطرات وینتر سولجر است. یکی از نکات قابل‌توجه سریال The Falcon and The Winter Soldier این است که متوجه می‌شویم باکی قرار نیست پس از نجات دنیا حالا یک زندگی عادی را در پیش بگیرد و تمامی این خاطرات را فراموش کند، درواقع برعکس سریال نشان می‌دهد که حالا باکی در تلاش است تا با کمک روانپزشک یا به روش خودش یعنی مواجه شدن با افراد بی‌گناهی که کشته یا افراد مجرمی که اکنون به قدرت رسیده‌اند، بخشی از بار گناهانش را کاهش دهد، اما ظاهرا خیلی هم موفق نیست. در مجموع قسمت اول سریال The Falcon and The Winter Soldier تلاش کرده تا دو بخش متفاوت از هر شخصیت را نشان دهد و به خوبی توانسته از فرصت فرمت سریال استفاده کند و باید دید که در ادامه آیا شاهد پر رنگ‌تر شدن بخش اکشن سریال خواهیم بود یا اینکه این زمان باز هم به شکلی تقسیم خواهد شد.

قسمت اول سریال The Falcon and The Winter Soldier با معرفی جنجالی شخصیت US Agent به پایان رسید

این فرمت یعنی بررسی زندگی عادی یک ابرقهرمان و مواجه شدن آن با گناهان یا چیزهایی که در مورد آن پشیمان است، پیش از این به شکلی تقریبا مشابه ولی ساده‌تر در فیلم Captain America: The Winter Soldier نیز استفاده شده بود، اما در این سریال شاهد استفاده گسترده‌تر از آن بودیم و سازندگان سریال به‌نظر می‌رسد که تصمیم گرفتند تا از تمامی پتانسیل‌های موجود استفاده کنند و امیدوارم در مورد شارون کارتر و بارون زیمو نیز شاهد چنین موضوعی نیز باشیم و بهتر با هر یک از شخصیت‌ها آشنا شویم. البته این موضوع در مورد شخصیت‌های جدیدی مثل US Agent نیز می‌تواند صادق باشد. قسمت اول سریال The Falcon and The Winter Soldier با یک پایان جنجالی به پایان می‌رسد.

در ابتدا ما رسما با گروهی آشنا می‌شویم که عملا قدرتی مشابه وینتر سولجر دارند و مشخص نیست که به چه نحوی به این قدرت‌ها دست پیدا‌ کرده‌اند، اما چیزی که مشخص است آن‌ها خیلی سریع در حال محبوب شدن در بین عموم هستند و ظاهرا قرار است یکی از نتایج منفی فیلم Avengers: Endgame را شاهد باشیم و به‌نظر می‌رسد تفرات فکری افراطی جدیدی در طول پنج سال گذشته شکل گرفته است. همچنین در پایان شاهد معرفی US Agent بودیم که قرار است کاپیتان آمریکا جدید حداقل از نگاه دولت باشد. درواقع سم ویلسون در همان ابتدا سپر کاپیتان آمریکا را به موزه استیو راجرز اهدا کرد، اما او خیلی زود متوجه برنامه دولت شد و حالا باید دید که چه برنامه‌هایی در پشت معرفی US Agent وجود دارد و چه اتفاقاتی در انتظار سم و باکی خواهد بود.

سم ویلسون، باکی بارنز و شارون کارتر در محاصره دشمنان در صحنه اکشن سریال The Falcon and the Winter Soldier

پیش بینی و نظریه های سریال The Falcon and The Winter Soldier

سریال The Falcon and The Winter Soldier با شروعی که داشته و باتوجه‌به نمایش‌های آن، به‌نظر می‌رسد که قرار است یک سریال اکشن با حال و هوایی سیاسی را شاهد باشیم. اگرچه در نگاه اول خط داستانی سم و باکی از یکدیگر جدا هستند، اما به‌نظر می‌رسد که پیدا شدن گروهی با قدرت مشابه وینتر سولجر و همچنین مشکلاتی که احتمالا با آمدن کاپیتان آمریکا جدید به‌وجود خواهد آمد، باعث یکی شدن راه این دو شخصیت خواهد شد که باید از قدرت‌های خود برای مبارزه در این راه بهره بگیرند و کمک‌هایی را نیز دریافت کنند که یکی از این کمک‌ها بدون شک شارون کارتر خواهد بود، اما کمک دیگر احتمالا بارون زیمو است. باتوجه‌به تصاویر پشت صحنه و صحنه‌هایی از تریلرهای سریال، بارون زیمو ظاهرا در حال کمک به سم و باکی و حتی شارون کارتر است، اما در تریلرهای منتشر شده دیدیم که او هدفی شیطانی هم دارد و آن هم نابودی ابرقهرمانان است.

سریال The Falcon and The Winter Soldier قرار است با حداقل ۳ پروژه آینده دنیای سینمایی مارول ارتباط داشته باشد

پس این احتمال وجود دارد که بارون زیمو به کمک سم و باکی شاید از زندان فرار کند و حتی کاری کند که آن‌ها باور کنند که او قرار است به آن‌ها کمک کند و در ادامه با پیوستن به جبهه دشمن سعی در نابود کردن آن‌ها باشد. البته این احتمال هم وجود دارد که همه این اتفاقات نقشه بارون زیمو باشد و او درواقع پشت همه این اتفاقات است و البته باتوجه‌به حضورش در Civil War خیلی هم نمی‌تواند عجیب و غیر منتظره باشد و شاید فرمول وینتر سولجر را کامل نابود نکرده باشد. البته او ممکن است به‌دنبال استفاده از این گروه باشد و شاید این گروه توسط دولت برای محبوبیت US Agent در بین عموم مردم تشکیل شده باشد. در هر حال برای پاسخ به این سؤال تنها در قسمت‌های آینده به آن جواب داده خواهد شد و ممکن است تمامی صحبت‌های ما اشتباه باشند.

نکته بعدی ارتباط داشتن سریال The Falcon and The Winter Soldier با دیگر آثار دنیای سینمایی مارول است که در حال حاضر نمی‌دانیم این آثار قرار است سریال باشند یا فیلم. در مورد ارتباط با فیلم‌ها نمی‌توان خیلی مطمئن بود، اما در مورد سریال چند حدس می‌توان زد. احتمالات ضعیفی مثل سریال Ms. Marvel یا سریال Hawkeye وجود دارد که ممکن است ارتباطی بین گروه‌های شروری که در این سریال وجود دارد با این سریال‌ها نیز داشته باشد، اما چند فرضیه دیگر نیز وجود دارد که شاید کمی محتمل‌تر باشد. سریال Armor Wars یکی از این آثار است که احتمال دارد فالکون به کمک وار ماشین بیاید و حتی ارتباط داستانی را بین دو سریال نیز شاهد باشیم؛ مخصوصا که جیمز رودس حضور کوتاهی را در سریال The Falcon and The Winter Soldier نیز داشته است.

تصاویر مفهومی سریال The Falcon and the Winter Soldier

سریال دیگر درواقع سریال بدون نام واکاندا است که ممکن است پس از حوادث سریال The Falcon and The Winter Soldier، شاهد بازگشت باکی بارنز به این مکان باشیم تا شاید هویت آن رسما به گرگ سفید تغییر پیدا کند. البته این فرضیه هم فعلا خیلی قوی نیست و بیشتر براساس صحبت‌های باکی با روانپزشکش مطرح شده است. فرضیه دیگر که شاید فرضیه محبوبی هم باشد، احتمال ادامه یافتن خط داستانی باکی بارنز در سریال یا فیلمی براساس کمیک Thunderbolts باشد. در هر حال پتانسیل چنین موضوعی در دنیای سینمایی مارول اکنون وجود دارد و اعضای این گروه هم مأموریت‌هایی را انجام می‌دهند که شاید اونجرز یا گروهی مشابه با کدهای اخلاقی که دارند، قادر به انجام آن نباشند. حتی وجود بارون زیمو خود یک دلیل مناسب برای احتمال ساخت چنین اقتباسی است که به‌نظر می‌رسد اتفاق دور از انتظاری نباشد، اما فعلا این موضوع رو هم صرفا باید یک پیش‌بینی دانست و الان بهتر است آن را جدی نگیریم تا دوباره مشکلات گذشته را شاهد باشیم.

صد البته که احتمال ساخت فصل دوم سریال The Falcon and The Winter Soldier یا حتی فیلم یا سریال دیگری براساس کاپیتان آمریکا هم وجود دارد، اما یکی از نظریه‌های محبوب سریال فالکون و وینتر سولجر که حتی با وجود مکان‌هایی که به میتونت‌ها شاید ارجاع داشته باشد، قطعا منظورم گروه ایکس من نیست، بازگشت گروه هایدرا باشد. مگر هایدرا نابود نشده است؟ درواقع هایدرا گروهی است که نابودی آن حداقل در دنیای کمیک مارول غیر ممکن بوده و هایدرا صرفا یک گروه خاص نیستند. درواقع هایدرا یک فلسفه و تفکر فکری است که نسل به نسل و فرد به فرد منتقل می‌شود و اصلا همین شعار که اگر سر یک نفر را زدی دو سر دیگر به‌جای آن رشد می‌کند نشان از این موضوع دارد که نابودی گروه شیطانی هایدرا شاید ماموریتی غیر ممکن باشد و حالا هم شخصیتی مثل بارون زیمو هم حضور دارد تا این گروه را دوباره سرپا کند. صد البته که این نظریه محبوب فعلا در حد همین نظریه است، اما شاید دنیای سینمایی مارول باز هم نیاز به بازگشت چنین گروهی داشته باشد و باید دید بالاخره هایدرا باز خواهد گشت یا تنها یک نظریه باقی خواهد ماند.

نظر شما در مورد قسمت اول سریال The Falcon and The Winter Soldier چیست؟ چه نظریه و پیش‌بینی در مورد این سریال دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذرید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده