// شنبه, ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹

داستان و معرفی شخصیت های فیلم Mortal Kombat | از ساب زیرو تا اسکورپیون

فیلم مورتال کامبت قرار است خونین، خشن، بزرگ‌سالانه و از جهاتی وفادار به سری بازی Mortal Kombat باشد. ساب-زیرو، سونیا بلید، اسکورپیون و رایدن از جمله شخصیت‌های این فیلم اقتباسی هستند.

تریلر فیلم Mortal Kombat توجهات زیادی را به خود جلب کرد و به نظر می‌رسد که افراد زیادی مایل به یک بار شانس دادن به این اثر سینمایی اقتباسی باشند. اما در همین حین افزایش میزان اهمیت دادن بینندگان به فیلم بزرگ‌سالانه‌ی مورتال کامبت سبب شد که بسیاری از آن‌ها بخواهند اطلاعات بیشتری راجع به آن کسب کنند؛ تا مثلا سازندگان را بهتر از قبل بشناسند و دقیقا بفهمند که کدام شخصیت‌های سری بازی مورتال کمبت وارد فیلم مورتال کمبت شده‌اند. اصلا طرح کلی داستان فیلم چیست و در آن کدام کاراکترها به ترتیب نقش‌های منفی و مثبت را دارند؟

فیلم Mortal Kombat در تاریخ ۱۶ آوریل (جمعه، ۳ اردیبهشت) همزمان در سینماها و شبکه آنلاین HBO Max قرار می‌گیرد؛ اثری به کارگردانی سایمون مک‌کوئید که به جهان ویدیوگیم عشق می‌ورزد، ظاهرا شناخت زیادی از سری بازی Mortal Kombat دارد و فیلم Mortal Kombat قرار است نخستین اثر سینمایی بلند او باشد. لطفا ابتدا ویدیو زیر را با محوریت مرور اطلاعات فیلم مورتال کامبت تماشا کنید تا بعد سراغ معرفی کاراکتر‌ها برویم:

تماشا در یوتیوب

اگر ویدیو تبلیغاتی بسیار معروف و محبوب Michael را دیده باشید، احتمالا کمی بیشتر به فیلم Mortal Kombat امیدوار می‌شوید. آن ویدیو که برای پلی استیشن 3 سونی ساخته شده بود، به سایمون مک‌کوئید تعلق دارد و قطعا از ذهن فردی بیرون آمد که عشق ورزیدن به شخصیت‌های ویدیوگیمی ارزشمند را می‌فهمد. همچنین مصاحبه‌های سایمون مک‌کوئید با رسانه‌های گوناگون نشان می‌دهند که او توجه زیادی به طراحی جزئیات فیلم Mortal Kombat داشت و می‌خواست تا جای ممکن به بازی‌های منبع اقتباس وفادار بماند. برای نمونه بخش قابل توجهی از بودجه و زمان صرف‌شده برای ساخت فیلم روی این گذاشته شد که کلاه کونگ لائو همزمان باورپذیر، مناسب برای مبارزه و به‌شدت شبیه کلاه او در مجموعه بازی مورتال کامبت به نظر برسد.

بودجه‌ی کنترل‌شده‌ی فیلم Mortal Kombat درنهایت کاری کرد که سازندگان آزادی عمل بسیار بیشتری برای ساخت این اثر اقتباسی داشته باشند

تیم نویسندگی فیلم مورتال کمبت نیز تشکیل‌شده از یک فیلم‌ساز تازه‌کار و یک فیلم‌ساز نه‌چندان معروف است. گرگ روسو که نویسنده‌ی شماره‌ی یک فیلم Mortal Kombat است، عملا این‌جا اولین فیلم‌نامه‌ی بلند خود را نوشت. فیلم‌نامه‌نویس دوم نیز دیو کالاهام بود که بیشتر به خاطر فیلم گودزیلا و فیلم Zombieland: Double Tap شناخته می‌شود و از قضا در ساخت آثار جدید مارول همچون فیلم شانگ-چی نقش داشته است. همچنین نباید از یاد برد که درکنار گرگ روسو که ایده‌ی اصلی داستان فیلم Mortal Kombat را شکل داد، اورن یوزیل هم در طراحی داستان فیلم خشن مورتال کامبت نقش داشت؛ کسی که سابقه‌ی حضور در تیم نویسندگی Mortal Kombat: Rebirth و فیلم Mortal Kombat: Legacy داشته است.

در نتیجه وقتی به فهرست افراد اصلی تیم ساخت فیلم Mortal Kombat (مورتال کمبت) می‌نگریم، با آدم‌هایی نه‌چندان باتجربه مواجه می‌شویم که به کار خود علاقه دارند و کم‌وبیش گره‌خورده به مدیوم بازی‌های ویدیویی هستند. این وسط بدون شک معروف‌ترین فیلم‌ساز حاضر در پروژه‌ی فیلم مورتال کامبت شخصی نیست جز جیمز وان که به تهیه‌کنندگی اثر مورد بحث پرداخت.

شخصیت های محبوب سری بازی مورتال کمبت در فیلم Mortal Kombat استودیوهای برادران وارنر

هنگامی که مشغول مرور فهرست بازیگرهای فیلم Mortal Kombat می‌شویم، مجددا افرادی غالبا نه‌چندان شناخته‌شده را می‌بینیم که بیشتر به خاطر توانایی‌های فیزیکی و رزمی خود انتخاب شدند. در نتیجه باید پذیرفت فیلم مورتال کمبت تیم ساخت بسیار هیجان‌انگیزی ندارد. هرچند بسیاری از طرفداران می‌گویند که هیرویوکی سانادا یکی از بهترین افراد ممکن برای نقش‌آفرینی به‌عنوان هانزو هاناشی/اسکورپیون است.

ولی فارغ از آن که چه نظری راجع به این تیم ساخت دارید، یک حقیقت را نمی‌شود انکار کرد. آن‌ها خرج فیلم Mortal Kombat را به‌شدت پایین نگه داشتند. اثر جدید اقتباس‌شده از روی سری بازی Mortal Kombat به بودجه‌ای حدودا ۵۰ میلیون دلاری نیاز داشت؛ پولی که سازندگان بخش قابل توجهی از آن را صرف جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری، گریم و طراحی مو، طراحی صحنه و طراحی لباس کردند.

نتیجه آن است که نه‌تنها فیلم از لحاظ ظاهری فعلا کمبود ویژه‌ای ندارد، بلکه استودیو هم به خاطر زیاد نبودن بودجه به سازندگان آزادی عمل قابل توجهی داد؛ تا به‌سادگی سکانس‌های بسیار خشن، کلمات رکیک مورد نیاز، Fatalityهای مورتال کمبت و خون را داخل فیلم قرار بدهند. البته که همچنان باتوجه‌به تریلر، برخی از طرفداران از برخی جنبه‌های ظاهری فیلم رضایت ندارند. ولی حداقل به نظر می‌رسد که بین اقتباس‌های لایواکشن انجام‌شده از روی بازی‌های ویدیویی، فیلم Mortal Kombat سال ۲۰۲۱ میلادی یکی از وفادارترین‌ها به منبع باشد.

جو تسلیم در نقش ساب زیرو در حال استفاده از قدرتش در فیلم Mortal Kombat

ساب-زیرو (بی-هان)

با اینکه در انواع‌واقسام بازی‌های مورتال کامبت توجه زیادی به نبرد اسکورپیون با ساب-زیرو شده است، کمتر می‌بینیم که یکی از آن‌ها شخصیت مثبت و دیگری به‌صورت کامل شخصیت منفی باشد. ولی در فیلم Mortal Kombat ساب-زیرو تبدیل به یک ضدقهرمان تمام‌وکمال شده است که باید از بین برود. در بخشی از تریلر شاهد جنازه‌های یخ‌زده‌ی اعضای خانواده‌ی هانزو هاناشی پیش از تبدیل شدن او به اسکورپیون هستیم و در بخشی دیگر، تکه‌تکه شدن دست‌های جکس توسط ساب-زیرو را می‌بینیم. البته که ساب-زیرو تنها شخصیت منفی داستان نیست. ولی به نظر می‌رسد که دلیل اصلی بسیاری از پروتاگونیست‌ها برای رفتن به سوی رقابت عظیم مورتال کمبت، میل آن‌ها به انتقام‌جویی است؛ انتقام‌جویی به خاطر جنایاتی که ساب-زیرو مرتکب آن‌ها می‌شود.

در همین حین نباید فراموش کرد که ساب-زیرو حاضر در فیلم Mortal Kombat نه کوای لیانگ که بی-هان است. بی-هان در داستان سری بازی مورتال کامبت از جایی به بعد دیگر ساب-زیرو نیست و تبدیل به شخصیت نوب سایبات می‌شود. در نتیجه کاملا ممکن است که ساب-زیرو در فیلم Mortal Kombat کشته شود و اگر اثر مورد بحث دنباله‌ای داشت، آن‌جا سازندگان به سراغ معرفی ساب-زیرو، نسخه‌ی کوای لیانگ بروند.

حمله خونین دو نفر به یکدیگر در فیلم مورتال کمبت استودیوهای برادران وارنر

اسکورپیون (هانزو هاناشی)

به نظر می‌رسد که فیلم مورتال کامبت پیش از پرداختن به مبارزه‌ی شخصیت‌های معروف مجموعه بازی مورتال کمبت قصد معرفی بهتر گذشته‌ی آن‌ها به مخاطب را دارد. به همین خاطر ما حمله‌ی خونین و جدی افراد ساب-زیرو به هانزو هاناشی را می‌بینیم و سپس در جایی از تریلر، احتمالا با جنازه‌ی او مواجه شده‌ایم. دقیقا در زمانی‌که رایدن با رعد و برق ظاهر می‌شود، می‌توان مردی درازکش با لباس شبیه به لباس هانزو هاناشی را مشاهده کرد. شاید او یک فرد عادی باشد که به خواب رفته است. ولی شاید هم ما در فیلم شاهد کشته شدن هانزو هستیم و سپس رفتن او به ندررلم به کمک رایدن را می‌بینیم؛ تا آن‌جا هانزو هاناشی به‌عنوان اسکورپیون به زندگی بازگردد و مهیای به آتش کشیدن ساب-زیرو باشد.

شاید بعضی از گیمرها نحوه‌ی بیان شدن عبارت GET OVER HERE توسط اسکورپیون در تریلر فیلم Mortal Kombat را دوست نداشته باشند، ولی به نظر می‌رسد که حرکات رزمی و حمله‌های او همه را راضی خواهند کرد. گفته می‌شود که هیرویوکی سانادا تمام تلاش خود برای خلق یک اسکورپیون سینمایی معرکه را به خرج داده است.

مرد عصبانی، قدرتمند، مبارز و سیاه پوست در فیلم مورتال کمبت جدید

جکس

جکسون بریگز یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم Mortal Kombat است. او همراه‌با سونیا بلید، لیو کانگ، کونگ لائو، کینو و کول یانگ عملا تیم اصلی پروتاگونیست‌های فیلم را تشکیل می‌دهد؛ تیمی که ظاهرا از جایی به بعد، اسکورپیون و رایدن هم کم‌وبیش به آن می‌پیوندند تا علیه ساب-زیرو و افراد همراه‌شده با او بایستند.

عده‌ای از طرفداران اعتراض دارند که چرا داستان قطع شدن دو دست جکس بدون حضور شخصیت ارمک و با محوریت ساب-زیرو روایت می‌شود. ولی کارگردان فیلم می‌گوید که بازی‌های مورتال کمبت تا به امروز قصه‌های متفاوتی راجع به چرایی قطع شدن دست‌های جکس را روایت کرده‌اند که صرفا ماجرای مرتبط با ارمک، صرفا معروف‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. در نتیجه به نظر سازندگان وقتی داستان فیلم به یخ زدن و پودر شدن دست‌های جکس نیاز داشت و آن‌ها نمی‌خواستند فیلم مورتال کمبت را بیش از حد شلوغ کنند، منطقی بود که نسخه‌ای دیگر از این ماجرا را شکل بدهند. فراموش نکنید که جکس مافوق سونیا بلید است و در تریلر می‌بینیم که به‌نوعی تیم مبارز با رهبری سونیا تشکیل می‌شود. در نتیجه قطع شدن دست‌های جکس به‌نوعی یکی از ستون‌های شکل‌گیری داستان فیلم Mortal Kombat محسوب می‌شود.

باید بدانید که به احتمال زیاد شخصیت کیتانا، سایرکس، نایت‌ولف، ارمک، جانی کیج، سکتور و باراکا در فیلم Mortal Kombat، محصول سال ۲۰۲۱ میلادی حضور ندارند. ولی این دلیل نمی‌شود که در جهان سینمایی اثر مورد بحث حاضر نباشند. در نتیجه اگر فیلم Mortal Kombat موفق شود و سازندگان بتوانند سراغ ساخت دنباله برای آن بروند، قطعا می‌توان انتظار داشت که چنین شخصیت‌هایی به‌صورت مستقیم در داستان آن دنباله‌ها نقش خود را ایفا کنند. علاوه‌بر صحبت‌های سازندگان، در خود تریلر فیلم مورتال کمبت نیز نشانه‌هایی مانند یک پوستر تیره‌وتار پیدا شدند که به بعضی از این کاراکترها اشاره دارند.

مبارز خسته و زخمی در فیلم مورتال کمبت

کول یانگ

شخصیت جدید فیلم Mortal Kombat که نقش قابل توجهی در داستان دارد، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. در بخشی از تریلر وقتی یک نفر ادعا می‌کند که نشان مورتال کمبت صرفا علامتی روی بدن کول یانگ بود که او با آن به دنیا آمد، جکس می‌گوید که آن نشان معنی به‌خصوصی دارد؛ کول برای شرکت در رقابت‌ها انتخاب شده است.

ما در تریلر کول را کنار شخصیت‌های زیادی دیدیم. ولی حضور او درکنار اسکورپیون موقع مواجهه‌ی وی با ساب-زیرو بیش از مابقی باعث جلب توجه شد. مخصوصا به این خاطر که در یک لحظه‌ی مهم تریلر، ناگهان وقتی کول یانگ دارد در آینه به چهره‌ی خود نگاه می‌کند، به‌صورت آتشین اسکورپیون کات می‌زنیم. آیا ممکن است کول یانگ در حقیقت فرزند زنده‌مانده‌ی اسکورپیون باشد؟ مثلا تنها شخصی که از حمله‌ی ساب-زیرو به خانواده‌ی هانزو هاناشی جان سالم به در برده است.

از آن سو عده‌ای فرض می‌کنند که قرار است کول یانگ در آینده تبدیل به جانی کیج یا حتی کوای لیانگ (ساب-زیرو بعدی که شخصیت منفی نیست) شود. در هر حالت باید یک حقیقت را پذیرفت؛ هرچه‌قدر هم که سازندگان بگویند، مردم فعلا باور نمی‌کنند که کول یانگ یک شخصیت کاملا تازه و بی‌ارتباط با یکی از شخصیت‌های بسیار معروف مجموعه بازی مورتال کمبت است.

سونیا بلید

قطعا حضور یکی از شخصیت‌های معرفی‌شده در اولین بازی مورتال کامبت در فیلم مورتال کامبت می‌تواند برای بسیاری از طرفداران هیجان‌انگیز باشد. سونیا جسور، حرفه‌ای در مبارزه‌ی نزدیک و دارای قدرت‌های ویژه است. او می‌تواند علاوه‌بر جنگیدن مسلحانه و غیرمسلحانه، از حلقه‌ی انرژی خود برای نابود کردن دشمن بهره ببرد.

در یکی از سریع‌ترین لحظات تریلر که واقعا ممکن است آن را ندیده باشید، سونیا با حلقه‌ی انرژی عملا شکم ملینا را سوراخ می‌کند. به‌گونه‌ای که بعضی از طرفداران باور دارند این بخش از تریلر شاید فیلم را اسپویل کرده باشد. در حقیقت آن‌ها می‌گویند ملینا انقدر از برخورد حلقه‌ی انرژی با بدن خود آسیب دید که احتمالا در همان سکانس به‌صورت کامل شکست می‌خورد و بهتر بود که سازندگان شکست وی را داخل تریلر نمی‌گذاشتند.

تصویر یکی از بازیگرهای فیلم Mortal Kombat با گریم سنگین و چهره برافروخته

کینو

یکی از عجیب‌ترین نکات تریلر فیلم Mortal Kombat آن است که کینو، مزدور استرالیایی، عضو کلیدی یک سندیکا خلافکار و دشمن قسم‌خورده‌ی سونیا بلید را به‌عنوان شخصیت مثبت به تصویر می‌کشد. او همیشه در سری بازی مورتال کمبت به‌عنوان شخصیت منفی دیده شد. ولی باتوجه‌به یک لحظه‌ی خاص در تریلر که حمله‌ی سونیا به کینو را نشان داد، عده‌ای می‌گویند که کینو احتمالا به گروه خیانت خواهد کرد.

در حقیقت عده‌ای طرفداران باور دارند که وی به‌عنوان نفوذی وارد تیم قهرمان‌های فیلم Mortal Kombat شده است و در اصل به شخصیت‌های منفی خدمت می‌کند. فارغ از این صحبت‌ها باید به یاد داشت که خوش‌بختانه تریلر نشان داد که جملات معروف و رفتارهای خاص شخصیت‌های مختلف سری بازی مورتال کامبت در فیلم حضور دارند؛ از عباراتی همچون Kano Wins تا Fatalityهایی از جنس درآوردن قلب دشمن.

رعد و برق شخصیت رایدن وسط جنگل فیلم مورتال کمبت سال ۲۰۲۱

رایدن

باتوجه‌به توضیحاتی که بالاتر راجع به شخصیت هانزو هاناشی در فیلم مورتال کامبت داده شد، می‌دانید که طرفداران پیش‌بینی می‌کنند رایدن او را به ندررلم ببرد تا وی به‌عنوان اسکورپیون و برای انتقام‌جویی به زندگی بازگردد. در هر حالت انتظار می‌رود که رایدن نقش قابل توجهی در داستان داشته باشد. او در سری بازی Mortal Kombat پروردگار رعد و برق، محافظ ارث‌رلم و یکی از شخصیت‌های خلق‌شده در همان اولین قسمت است. پس به طرز واضحی فیلم Mortal Kombat نمی‌توانست بدون حضور رایدن ساخته شود.

کلاه برنده و دارای تیغ تیز کونگ لائو در فیلم مورتال کمبت جدید استودیوهای برادران وارنر

کونگ لائو

مطابق آن‌چه در تریلر دیده‌ایم، کونگ لائو همچون اسکورپیون و رایدن یکی از افرادی است که اندکی دیرتر به تیم سونیا بلید می‌پیوندد. او فنون زیادی را به لیو کانگ آموزش خواهد داد و همان‌گونه که در سری بازی Mortal Kombat دیده‌ایم، بارها کانگ را همراهی خواهد کرد. بدون شک طرفداران انتظار استفاده‌ی پیاپی کونگ لائو از کلاه منحصر‌به‌فرد خود را دارند و لحظات بسیار سریع و کوتاه تریلر نیز نشان دادند که او هم برای دفاع و هم برای حمله بارها به سراغ تیغه‌ی برنده‌ی آن خواهد رفت.

در میان اعتراضات بعضی از طرفداران به ظاهر چندین و چند شخصیت فیلم Mortal Kombat، تقریبا همه از ظاهر کونگ لائو بسیار راضی هستند. باید پذیرفت که با در نظر داشتن طراحی لباس و گریم به نظر می‌رسد که این شخصیت فیلم Mortal Kombat یکی از وفادارانه‌ترین اقتباس‌ها از بازی‌های منع اقتباس را تجربه کرده است.

لیو کانگ با قدرت آتشین در فیلم مورتال کمبت جدید سال ۲۰۲۱ با اقتباس از سری بازی Mortal Kombat

لیو کانگ

در یک سکانس پس از خروج ساب-زیرو از یک پورتال، لیو کانگ شجاعانه با اژدهای آتشین خود مقابل دشمن یخی می‌ایستد

مهم‌ترین لحظه‌ی متعلق به شخصیت لیو کانگ در تریلر فیلم مورتال کامبت مربوط‌به شکل گرفتن اژدهای آتشین او دربرابر کابال است. زیرا ثابت می‌کند که سازندگان حتی در چنین ثانیه‌هایی به قدرت‌های جذاب و متفاوت شخصیت‌ها در سری بازی Mortal Kombat توجه داشته‌اند. پس می‌توان امیدوار بود که علاوه‌بر این راهب جوان متعلق به شائولین، دیگر شخصیت‌ها نیز فرصت نمایش انواع‌واقسام تکنیک‌های مبارزاتی ویژه‌ی خود را داشته باشند؛ تا تک‌تک مبارزات فیلم مورتال کامبت برای طرفدارهای پروپاقرص قدیمی جذاب و جذاب‌تر شوند. مخصوصا وقتی ما به‌صورت رسمی می‌دانیم که فیلم مورتال کمبت به خاطر «خشونت شدیدا خونین» درجه‌ی سنی بزرگ‌سال را دریافت کرد.

حالا دیگر تمام شخصیت‌های مثبت را شناخته‌ایم. تریلر فیلم Mortal Kombat قصه را این‌طور جلوه می‌دهد که در آغاز آن چهار شخصیت سونیا بلید، کول یانگ، لیو کانگ و کینو با یکدیگر همراه شده‌اند و در ادامه به ترتیب جکس، کونگ لائو و اسکورپیون به آن‌ها می‌پیوندند. حالا اگر فرض کنید که کینو از جایی به بعد به گروه خیانت می‌کند، می‌فهمید که کدام ۶ کاراکتر قرار است پروتاگونیست‌های فیلم Mortal Kombat سال ۲۰۲۱ باشند.

نگاه جدی شنگ سونگ رو به پایین در فیلم Mortal Kombat و چند قدم جلوتر از ساب زیرو و ملینا

شنگ سونگ

از آن‌جایی که مخاطب در تریلر فیلم Mortal Kombat شنگ سونگ را مقابل رایدن می‌بیند، به نظر می‌رسد که او قرار است رئیس تمام شخصیت‌های منفی باشد. حتی در یک قاب فیلم Mortal Kombat می‌بینیم که ساب-زیرو و ملینا همچون سربازهای شنگ سونگ، پشت سر او ایستاده‌اند.

شنگ سونگ در بخشی از تریلر می‌گوید که هر تعداد از افراد او هم که شکست بخورند، فرقی ندارد و وی پیروز می‌شود. عده‌ای باور دارند که باتوجه‌به وجود مجسمه‌ی شائو کان در تریلر فیلم Mortal Kombat که به طرز عجیبی مو به مو از روی مدل این شخصیت در بازی Mortal Kombat 11 ساخته شده است، شاید او تبدیل به آنتاگونیست اصلی و ترسناک‌ترین دشمن شود. ولی برخی از طرفداران هم با اشاره به نقاشی حاضر در تریلر که ظاهرا شائو کان را داخل نخستین رقابت‌های مورتال کمبت نشان می‌دهد، ادعا می‌کنند که از او نهایتا در این فیلم به‌عنوان فردی قدرتمند و متعلق به گذشته یاد می‌شود.

بازیگر نقش شنگ سونگ در فیلم Mortal Kombat شخصی نیست جز چین هان. بسیاری از بینندگان فراموش کرده‌اند که او در فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی) کریستوفر نولان نقش لائو، رئیس یکی از گروه‌های اوباش بزرگ شهر گاتهام را داشت.

شنگ سونگ قدرت تغییر کامل ظاهر خود به شکل دل‌خواه را دارد و بزرگ‌ترین دشمن لیو کانگ است. وی یکی از قدیمی‌ترین شخصیت‌های منفی مجموعه مورتال کمبت به حساب می‌آید؛ باس اصلی نخستین بازی Mortal Kombat

شخصیت ملینا با دندان های کریه مشغول لیسیدن خون از روی تیزی در فیلم Mortal Kombat با اقتباس از سری بازی مورتال کمبت

ملینا

نه! این چهره‌ی ملینا نیست؛ نباید باشد. او چنان دندان‌های ترسناک و دهان خون‌آلود زشتی دارد که به خاطر ابعاد عجیب فک دهشتناک وی، نگاه انداختن به‌صورت این شخصیت هم آزاردهنده به نظر می‌رسد. در نتیجه اگر واقعا سازندگان فیلم Mortal Kombat می‌خواهند دهان او فقط به همین اندازه که در تریلر دیدیم باز شود و دندان‌های ملینا فقط همین‌قدر عجیب و اندکی بدفرم باشند، قطعا طرفداران اعتراض می‌کنند. پس باید امیدوار بود که سازندگان بی‌دلیل چهره‌ی او را ساده نکرده باشند و دو طرف خونی لب‌های ملینا نیز در بخش‌هایی از فیلم مورتال کامبت باز بشوند و چهره‌ی منزجرکننده‌ی این شخصیت منفی را به نمایش بگذارند.

آیا ممکن است باتوجه‌به حضور ملینا در فیلم Mortal Kombat، تارکاتا و کیتانا نیز در قصه نقشی هرچند کوتاه را ایفا کنند؟ بالاخره در جهان سری بازی مورتال کمبت، خلقت این شخصیت به‌صورت کامل به آن دو کاراکتر گره خورده است.

گورو با چهار دست در حال پریدن به سمت کول یانگ در فیلم Mortal Kombat با اقتباس از سری بازی مورتال کمبت

گورو

در نخستین بازی Mortal Kombat شنگ سونگ باس آخر و گورو باس یکی مانده به آخر است. در نتیجه وقتی شخصیت منفی اصلی فیلم مورتال کمبت شنگ سونگ است، غیرممکن بود که گورو در آن حاضر نشود. خوش‌بختانه ظاهر این شخصیت منفی قدرتمند و دارای چهاردست در فیلم مورتال کمبت، رضایت‌بخش و پرجزئیات به نظر می‌آید.

کول یانگ یک‌تنه مقابل گورو می‌ایستد؟ در این لحظات انگار پوست بدن او حالتی سنگ‌مانند به خود گرفته است

آن بخش از تریلر فیلم Mortal Kombat که گورو را نمایش داد، روی حمله‌ی وی به کول یانگ تاکید دارد. اما به بدن کول یانگ بادقت نگاه کنید. این‌جا بهتر از هر بخش دیگر تریلر فیلم می‌بینیم که جسم او مقداری دچار تغییر می‌شود و حالتی مقاوم‌تر به خود می‌گیرد. انگار بخش‌هایی از پوست او تبدیل به سنگ شده‌اند. قطعا کول یانگ باید قدرتمند باشد که می‌تواند یک‌تنه مقابل گورو می‌ایستد. او یک مبارز ساده‌ی تفریحی نیست که ناگهان می‌فهمد به خاطر علامت قرارگرفته روی بدن خود باید به مبارزات مورتال کمبت برسد. برای من پرواضح است که او یا به یکی از شخصیت‌های معروف سری بازی مورتال کمبت ربط دارد یا در آخر فیلم مورتال کامبت تبدیل به یکی از شخصیت‌های معروف مجموعه می‌شود.

حمله کینو به قلب رپتایل عجیب فیلم Mortal Kombat (مورتال کمبت) استودیوهای برادران وارنر با اقتباس از مجموعه بازی مورتال کامبت

رپتایل

اگر موجودی که کینو قلب او را بیرون کشید و کشت واقعا قرار است رپتایل فیلم مورتال کامبت باشد، می‌توانیم همین حالا جایزه‌ی بدترین طراحی این فیلم اقتباس‌شده از روی سری بازی Mortal Kombat را به وی بدهیم! ولی واقعا به نظر می‌رسد که او همین شخصیت معروف (Reptile) است که این‌جا کاملا به شکل یک حیوان عظیم‌الجثه به تصویر کشیده می‌شود.

در بخش دیگری از تریلر و وقتی که سونیا بلید روی مبل نشسته، می‌شود برای کسری از ثانیه ظاهر شدن پایین‌تنه‌ی رپتایل را دید. پس در یکی از سکانس‌های فیلم Mortal Kombat که در آن پروتاگونیست‌ها مشغول وقت‌گذرانی با خیال نسبتا راحت هستند، منتظر باشید تا ناگهان رپتایل از راه برسد و اوضاع را به هم بریزد. هرچند با این طراحی باید امیدوار بود که سکانس کشته شدن او توسط کینو متعلق به همان پرده‌ی اول داستان باشد!

پوستر فیلم مورتال کامبت با حضور شخصیت کابال

کابال

تریلر فیلم Mortal Kombat به‌صورت کامل شخصیت کابال را نشان نداد؛ تا حدی که اصلا خیلی از طرفداران تا پیش از انتشار پوستر رسمی جدید، متوجه حضور او در این فیلم اقتباسی نشده بودند. ما او را فقط یک لحظه از پشت و یک لحظه از دور مشغول مبارزه با لیو کانگ و اژدهای آتشین‌ آفریده‌شده توسط او می‌بینیم. ولی حتی همین تصاویر اندک هم به خوبی نشان می‌دهند که چه‌قدر اسلحه و چهره‌ی او باتوجه‌به مجموعه بازی مورتال کمبت وارد فیلم شده است.

حضور کابال در نقش یکی از شخصیت‌های منفی اصلی فیلم Mortal Kombat برای عده‌ای حقیقتا حکم یک سورپرایز دل‌چسب را پیدا کرد؛ تا آن‌ها بیش‌ازپیش برای فیلم مورتال کامبت هیجان‌زده باشند.

بادبزن تیز و عجیب کیتانا در کنار رایدن، کول یانگ، کونگ لائو، لیو کانگ و کینو در فیلم مورتال کمبت سال ۲۰۲۱

علاوه‌بر تمامی این شخصیت‌ها می‌دانیم که نیتارا با نقش‌آفرینی الیسا کدول نیز در فیلم Mortal Kombat حضور خواهد داشت. راستی دیده شدن دود فراوان در یکی از لحظات تریلر فیلم که روی ساب-زیرو متمرکز بود، باعث شد عده‌ای بگویند که شاید اسموک در فیلم مورتال کامبت حضور دارد. در آخر نیز باید به بادبزن پرشده به‌خصوص و پرشده از تیزی کیتانا اشاره داشت که در کسری از ثانیه در تریلر فیلم مورتال کمبت به چشم می‌خورد. اصلا مگر می‌شود ملینا یعنی کلون ترسناک کیتانا در فیلم مورتال کامبت حضور داشته باشد و خود او را به هیچ عنوان نبینیم؟ شاید ساخته‌ی سینمایی سایمون مک‌کوئید چند سورپرایز برای طرفداران داشته باشد.

شما نظر خود را بگویید. فکر می‌کنید که حضور کدام شخصیت در فیلم Mortal Kombat بینندگان را سورپرایز خواهد کرد؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده