نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰

واکنش منتقدان به فیلم Cherry - چری

فیلم درام و جنایی چری (Cherry) ساخته برادران روسو، اخیرا در سینماهای مختلف نمایش داده شد و متاسفانه نتوانست نمرات خیلی خوبی را از منتقدان مطرح جهانی بگیرد.

فیلم Cherry یا در زبان فارسی «چری» یکی از جدیدترین آثار درام و جنایی سرویس استریم اپل تی وی پلاس (Apple TV+) است که به‌دست دو برادر تهیه کننده، نویسنده، بازیگر و کارگردان بسیار محبوب و بااستعداد به نام آنتونی و جوزف روسو ساخته شده است. این دو هنرمند که با نام برادران روسو شناخته می‌شوند، آثار شناخته شده زیادی را ساخته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم Extraction (استخراج)، فیلم Avengers: Endgame (انتقام‌جویان: پایان بازی)، فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بینهایت)، فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)، فیلم Captain America: The Winter Soldier (کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان)، فیلم You, Me and Dupree (شما، من و دوپری) و غیره اشاره کرد. در فیلم چری، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند تام هالند در نقش چری، کیارا براوو در نقش امیلی، جک رینور در نقش پیلز و کوک، مایکل ریسپولی در نقش تامی، جف والبرگ در نقش جیمنز و فارست گوود لاک در نقش جیمز لایت فووت و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مقاله مرتبط

فیلم چری در تاریخ ۲۶ فوریه (۷ اسفند) روی پرده نقره‌ای سینماهای مختلف، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. البته سرویس استریم اپل تی وی پلاس در نظر دارد که در تاریخ ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) به‌صورت این فیلم را به‌صورت ویدیویی و دیجیتالی در دسترس مخاطبان و مشترکان خود قرار دهد. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۴۵ را از بین ۳۰ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود آنجلا روسو-اتستوت و جسیکا گولدبرگ بوده است. این دو هنرمند، فیلمنامه را براساس رمانی که با همین نام و توسط نیکو واکر منتشر شده بود، نوشتند. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم خود آنتونی روسو، جو روسو، مایک لاروکا، جاناتان گری، متیو رودز، جیک آست و کریس کستالدی فعالیت کرده بودند.

این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم نمرات متوسط و روبه‌پایینی را به آن داده بودند. اکثر منتقدانی که این اثر را تماشا کردند، بازی و عملکرد بازیگران را مورد تحسین قرار دادند اما این در حالی بود که تا حد زیادی نسبت به داستان و همچنین سبک کارگردانی آن انتقاد داشتند. از طرف دیگر هم ۹۱ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر درام را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۳۶ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که مدتی است فیلم Cherry در سینماهای مختلف نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Cherry از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

یک مرد جوان (با بازی تام هالند) تلاش می‌کند تا جایگاه مناسب خود را در دنیا پیدا کند؛ آن هم در یک ادیسه حماسی عاشقانه، جنگی، جنایی و با چاشنی اعتیاد به مواد مخدر.

تام هالند به همراه اسلحه و دسته گل در فیلم Cherry

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Cherry بیندازیم:

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۸۸ از ۱۰۰

اوقات سخت و دلشکستگی در اثر حماسی برادران روسو به نام Cherry که حول محور اعتیاد می‌چرخد، به وفور دیده می‌شود. اما در عین حال یک شعر خاصی هم در زبان فیلمنامه احساس می‌شود و در یک سری لحظات، امید و شگفتی، کمدی تاریک، عشق و رستگاری هم به چشم می‌آید.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۷۵ از ۱۰۰

اینطور احساس می‌شود که انگار فیلم Cherry از سه اثر مختلف تشکیل شده است: سال‌های نوجوانی، تجربه جنگ و همچنین زندگی به‌عنوان یک معتاد به مواد مخدر. این سه قسمت با یک نگارش هوشمندانه، تن فراگیر تراژدیک پوچ و همچنین خود هالند (کسی که در مسیر سقوط چری، با هر مانعی برخورد می‌کند) کنار یکدیگر نگه داشته شده است.

کریس آگار | اسکرین رنت

۶۰ از ۱۰۰

اگر بخواهیم منصفانه بگوییم، Cherry یک فیلم درام محسوب می‌شود که ضرب‌های مورد انتظار را اجرا می‌کند. اما باز هم با بازی قدرتمند هالند در نقش اصلی، بالا کشیده می‌شود.

برایان لوری | سی ان ان

۵۰ از ۱۰۰

بازی و عملکرد جنبشی تام هالند واقعا چشمگیر است. اما این عملکرد در یک فیلم ناهموار مورد استفاده قرار گرفته است؛ اثری که به‌شدت در تلاش است تا تک تک قسمت‌های رمان خود را منعکس کند و انگار هیچ چیز منحصربه‌فردی از خود ندارد.

تام هالند به همراه عینک دودی در فیلم Cherry یک اسکناس دلار در دست دارد

جیکوب اولر | مجله پیست

۳۹ از ۱۰۰

با اینکه روسو و هالند به‌شدت تلاش می‌کنند که از منطقه امن حرفه‌ای خود بیرون بیایند، اما این فیلم را با تاب‌های بزرگ خود پودر می‌کنند و رسما می‌توان گفت که این اثر یک بمب است.

کلینت ورثینگتون | کانسیکوئنس آو ساوند

۳۳ از ۱۰۰

یک گسستگی بنیادی در این فیلم میان بدبینی چری و همچنین سادگی ذاتی هالند وجود دارد که باعث می‌شود تا حدی همه چیز در داستان حس اشتباه بودن پیدا کند؛ البته دیگر لازم نیست به مدت زمان بسیار طولانی این فیلم اشاره کنیم که چیزی حدود ۲ ساعت و نیم است.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۲۰ از ۱۰۰

به سختی یک لحظه در فیلم چری پیدا می‌شود که بتوان آن را باور کرد. اما جرم واقعی این فیلم این است که به سختی حتی لحظه‌ای در آن پیدا می‌شود که بتوان از آن لذت برد. تنها احساسی که این فیلم به مخاطب منتقل می‌کند، این است که چقدر از خود راضی است.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Cherry نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده