نویسنده: رضا اسکندری
// شنبه, ۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۳

گودزیلا یا کینگ کونگ | کدام یک برنده خواهد شد؟

فیلم Godzilla vs. Kong به‌زودی اکران خواهد شد، به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتیم تا در این ویدیو نگاهی داشته باشیم به ویژگی‌های این دو شخصیت و شانس پیروزی هرکدام از آن‌ها را با دیگری مقایسه کنیم. با زومجی همراه باشید.

بعد از ماه‌ها انتظار سرانجام به پخش فیلم Godzilla vs. Kong نزدیک شدیم؛ فیلمی که بدون شک یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ به‌شمار می‌رود. صنعت سینما دهه‌ها شاهد قدرت‌نمایی گودزیلا و کونگ در فیلم‌های مختلف بوده، داستانی که از سال ۱۹۳۳ با پخش اولین فیلم با محوریت شخصیت کینگ کونگ آغاز شد. پس از آن بود که شخصیت‌های تخیلی یکی‌یکی از راه رسیدند و سینما را از وجود خودشان لبریز کردند. یکی از این شخصیت‌ها گودزیلا بود، شخصیتی که برای اولین‌بار در قالب یک فیلم سینمایی در سال ۱۹۵۴ روی پرده نقره‌ای رفت و به‌سرعت محبوبیت زیادی در جهان پیدا کرد.

به‌خاطر نزدیک شدن به زمان اکران فیلم Godzilla vs. Kong تصمیم گرفتیم تا در یک مقاله و ویدیو به‌بررسی این تقابل بپردازیم تا ببینیم کدام یک از آن‌ها شانس بیشتری برای پیروز شدن دارد؟ پس ابتدا ویدیو مربوط به نبرد این دو را تماشا کنید تا بعد هم به‌سراغ توضیحات بیش‌تر برویم:

تماشا در یوتیوب

در دهه‌های گذشته ما شاهد ۳۶ فیلم با حضور گودزیلا و ۱۲ فیلم با حضور شخصیت کینگ‌کونگ بودیم که در همه آن فیلم‌ها این دو موجود عظیم‌الجثه و بسیار قوی تمام دشمنان خود را از سر راه برداشتند و تقریبا کسی نبود که بتواند مقابل این دو قرار بگیرد. بااین‌حال ما هیچوقت مستقیما شاهد تقابل این دو شخصیت نبودیم تا سرانجام امسال در فیلم گودزیلا علیه کونگ بتوانیم تقابل این دو را تماشا کنیم. البته در سال ۱۹۶۲ در یک فیلم ژاپنی این دو درمقابل هم قرار گرفتند ولی فیلم خیلی خوبی از آب درنیامد و خیلی از آن استقبال نشد. تریلر این فیلم عبارت «یکی از آن‌ها سقوط خواهد کرد» را به ما نمایش داد و همین موضوع باعث ایجاد یک هایپ شدید برای این فیلم شد.

۱- خصوصیات فیزیکی

شکی در این قضیه نیست که اندازه فیزیکی این دو شخیصت در این نبرد خیلی مهم خواهد بود ولی خب اندازه همه چیز نیست. گودزیلا از لحاظ اندازه بزرگ‌تر و خب روی کاغذ قوی‌تر از حریف خود یعنی کینگ کونگ تلقی می‌شود. همان‌طور که در تریلر فیلم Godzilla vs. Kong دیدیم جثه کونگ نسبت‌به فیلم Kong: Skull Island تغییر زیادی کرده و بزرگ‌تر شده است. البته نباید فراموش کنیم که داستان آن فیلم دهه‌ها قبل از روند داستانی فیلم گودزیلا علیه کونگ جریان داشته و طبیعی خواهد بود که کونگ بزرگ‌تر شده باشد. همچنین اگر کونگ دست‌خوش این تغییرات نمی‌شد احتمالا خیلی راحت این نبرد را به گودزیلا واگذار می‌کرد.

گودزیلا را می‌توانیم مثل یک تانک درحال حرکت تصور کنیم. او به‌خاطر ساختار سخت بدنش از یک فاجعه هسته‌ای زنده بیرون آمد که همین موضوع به‌خوبی نشان می‌دهد که بدن او حتی دربرابر تشعشعات و نیروهای هسته‌ای هم مقاومت خوبی دارد. سطح بیرونی بدن گودزیلا به‌قدری سخت است که به‌هیچ‌وجه ضربه زدن به آن کار ساده و راحتی نیست. از طرفی کونگ به‌خاطر قدرت بدنی بیشتر خود توانایی این را دارد که ضربات بیشتری را تحمل کند ولی ساختار خارجی بدنش نسبت‌به گودزیلا آسیب‌پذیرتر و شکننده‌تر قلمداد می‌شود. این موضوع به‌خاطر نازک‌تر و نرم‌تر بودن سطح خارجی بدن او به‌شمار می‌رود. البته اینگونه نیست که بدن کونگ از شیشه ساخته شده باشد ولی خب نسبت‌به سطح خارجی بدن گودزیلا به مراتب ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر است. 

مبارزه گودزیلا با کینگ کونگ روی ناو هواپیمابر در فیلم Godzilla vs Kong

۲- نقاط ضعف و قدرت

شخصیت‌های حاضر در این نبرد نیز مانند تمام شخصیت‌های تاریخ سینما هرکدام نقاط ضعف و قدرت خاص خودشان را دارند. المان‌هایی که قطعا در روند داستان تأثیرگذار خواهند بود و نقش پررنگی در این فیلم خواهند داشت. اجازه دهید این قسمت را با گودزیلا شروع کنیم. شخصیت گودزیلا نسبت‌به کونگ سریع‌تر و راحت‌تر حرکت می‌کند، خیلی راحت می‌تواند دشمن خودش را کنترل کند، او را به زمین بزند و فک و دهن حریف خود را از بین ببرد. شاید مهم‌ترین نقطه قوت او این باشد که توانایی شنا کردن دارد و می‌تواند با دم خود ضربات سختی را به دشمن خود وارد کند. نقطه ضعف گودزیلا به‌احتمال بسیار زیاد در نبردهای مستقیم است. او نمی‌تواند با شخصیت مقابلش گلاویز شود و از نزدیک ضرباتی را به او وارد کند.

آن طرف رینگ کونگ قرار دارد؛ شخصیتی با جثه کوچک‌تر نسبت‌به گودزیلا ولی دارای یک نقطه قوت خیلی مهم. کونگ شاید از لحاظ فیزیکی کوچک‌تر از گودزیلا باشد ولی دست‌ها و پاهای بزرگ‌تری دارد که به او یک برتری محسوس می‌دهند. او به‌خاطر بزرگ‌تر بودن اندامش می‌تواند از قدرت خود خیلی کاربردی‌تر استفاده کند. کونگ همچنین توانایی بالایی در نبردهای مستقیم و نزدیک دارد، می‌تواند مشت بزند، با دشمن گلاویز شود و با پاهای خود ضربات سنگینی را به حریفش وارد کند. مهم‌ترین نقطه ضعف کنگ نسبت‌به گودزیلا سرعت او به‌شمار می‌رود که در سریع بودن و چابکی از گودزیلا ضعیت‌تر است.

۳- مهم‌ترین قدرت‌های این دو شخصیت

به مهم‌ترین قدرت‌ها و خصوصیات این دو شخصیت رسیدیم؛ قدرت‌هایی که به‌احتمال زیاد مهم‌ترین نقش را در نبرد آن‌ها خواهند داشت و احتمالا نتیجه نهایی را مشخص خواهند کرد. همان‌طور که در تریلر فیلم Godzilla vs. Kong دیدیم گودزیلا دارای یک نفس اتمی است که با این قدرت می‌تواند هر دشمنی را از بین ببرد. خب اگر این نفس‌های اتمی به‌این‌اندازه قوی باشند که احتمالا کار کونگ خیلی زود تمام خواهد شد ولی اینگونه نیست، سازندگان فیلم فکر این جا را هم کرده‌اند.

فیلم Godzilla vs. Kong در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ فروردین ۱۴۰۰) توسط برادران وارنر پخش خواهد شد

کونگ در این فیلم یک تبر بسیار بزرگ خواهد داشت، تبری که علاوه‌بر وارد کردن ضربات کشنده یک المان بسیار مهم را در خود جای داده است. تبر کونگ نه‌تنها می‌تواند نفس اتمی گودزیلا را جذب کند که می‌تواند آن را به خود گودزیلا برگرداند. به‌این‌صورت کینگ‌کونگ می‌تواند از مهم‌ترین قدرت گودزیلا برعلیه خودش بهره ببرد. نکته مهم دیگر شخصیت کینگ‌کونگ این است که او نسبت‌به گودزیلا قدرت تفکر بیشتری دارد و می‌تواند از اشیا و وسایل اطراف خود سلاح‌های متنوعی تهیه کند؛ موضوعی که خیلی واضح در فیلم‌های گذشته این شخصیت آن را مشاهده کرده‌ایم.

اگر تمام این توضیحات را بخواهیم جمع‌بندی کنیم، نقاط ضعف و قدرت و خصوصیات فیزیکی این دو شخصیت تقریبا برابر است اما بااین‌حال احتمالا شانس پیروزی کونگ بیشتر خواهد بود، ولی دلیل این موضوع چیست؟ کونگ دربرابر نفس‌های اتمی گودزیلا در امان نیست و اگر با آن‌ها یکی دو بار برخورد کند قافیه را خواهد باخت ولی از طرفی وجود تبر عظیم او می‌تواند این خطر مهم را به‌نفع او برگرداند. او همچنین علاوه‌بر این موضوع توانایی فکر کردن، ساخت سلاح‌های مختلف و از همه مهم‌تر توانایی انجام نبردهای نزدیک را در خود دارد و می‌تواند با دست و پاهای خود حریفش را به زانو در آورد. این المان‌ها می‌توانند کفه ترازو رو مقداری به سمت شخصیت کونگ کج کنند.

لوگو رسمی فیلم Godzilla vs. Kong با رنگ های آبی و قرمز در بک گراند

۴- نگاهی به یک فرضیه احتمالی

ما تا اینجای مقاله این موضوع را بررسی کردیم که نبرد شخصیت گودزیلا دربرابر کونگ چگونه خواهد بود ولی شاید نبرد میان آن‌ها قسمت کوچکی از فیلم را تشکیل دهد و این دو در یک تیم و درکنار یکدیگر قرار بگیرند. فرضیه‌ای که در میان طرفداران این فیلم بسیار دست‌به‌دست شده و اگر به آن فکر کنیم منطقی هم به‌نظر می‌رسد. با‌توجه‌به محبوبیت بسیار زیاد این دو شخصیت شاید هیچ‌کدام از آن‌ها در پایان فیلم از بین نروند و عبارت «یکی از آن‌ها سقوط خواهد کرد» برای دشمنشان صدق کند. فرضیه‌ای که در آن در فیلم گودزیلا درمقابل کونگ این دو شخصیت دربرابر یک دشمن خطرناک قرار خواهند گرفت و با کمک همدیگر او را شکست خواهند داد، فرضیه‌ای که باتوجه‌به تریلر فیلم نیز منطقی به‌نظر می‌رسد.

به‌هرحال تنها باید صبر کنیم تا با اکران فیلم ببینیم سرنوشت آن و روند داستانی این فیلم چگونه خواهد بود. نظر شما همراهان همیشگی سایت زومجی درباره فیلم Godzilla vs. Kong چیست؟ شما فکر می‌کنید کدام‌یک شکست خواهد خورد یا اصلا فکر می‌کنید هیچ‌کدام از آن‌ها از بین نخواهد رفت؟ نظر خودتان را راجع‌به موضوعات این مقاله با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید. فیلم گودزیلا علیه کونگ به کارگردانی آدام وینگارد در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ فروردین ۱۴۰۰) توسط برادران وارنر پخش خواهد شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده