نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

واکنش منتقدان به فیلم Malcolm & Marie - مالکوم و ماری

فیلم رمانتیک و درام مالکوم و ماری (Malcolm & Marie) که ساخته جدید شبکه نتفلیکس محسوب می‌شود، اخیرا برای مخاطبان نمایش داده شد اما نمرات متوسطی را از منتقدان گرفت.

فیلم Malcolm & Marie یا در زبان فارسی «مالکوم و ماری» یکی از جدیدترین آثار درام و رمانتیک سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) است که به‌دست تهیه کننده، نویسنده و کارگردان بااستعدادی به نام سم لوینسون ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Assassination Nation (ملت ترور)، فیلم The Wizard of Lies (جادوگر دروغ‌ها)، فیلم Another Happy Day (یک روز خوش دیگر)، فیلم Operation: Endgame (ماموریت: پایان بازی) و غیره اشاره کرد. در فیلم مالکوم و ماری، تنها دو بازیگران هنرمند و بااستعداد یعنی زندایا در نقش ماری جونز و جان دیوید واشنگتون در نقش مالکوم الیوت حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم مالکوم و ماری در تاریخ ۵ فوریه (۱۷ بهمن) به‌صورت دیجیتالی در سرویس استریم نتفلیکس، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. البته پیش از این هم در تاریخ ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) به‌صورت محدود در یک سری سینماهای خاص به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۵۳ را از بین ۴۲ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود سم لوینسون بوده است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم کوین تورن، اشلی لوینسون و خود سم لوینسون و زندایا و جان دیوید واشنگتون فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش متوسط و روبه بالا قرار دارند. اکثر منتقدانی که این فیلم را تماشا کردند، از عملکرد بازیگران آن خیلی تعریف و تمجید کردند و همچنین سبک کارگردانی لوینسون را هم خیلی دوست داشتند. اما مشکل اصلی آنها فیلمنامه نوشته‌شده برای این اثر بود که اکثر انتقادها هم حول محور آن می‌چرخید. از طرف دیگر هم ۱۶۲ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر درام را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۵۹ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Malcolm & Marie در سرویس استریم نتفلیکس نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر واکنش منتقدین به Malcolm & Marie خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

یک فیلمساز (با بازی جان دیوید واشنگتون) بعد از جشن نمایش اولیه‌ی یک فیلم، به همراه نامزد خود (با بازی زندایا) به خانه بازمی‌گردد؛ او منتظر است که به واسطه این فیلم، هم از نظر منتقدان و هم از نظر فروش، به یک موفقیت خیلی بزرگ دست پیدا کند. اما مدت خیلی زیادی طول نمی‌کشد که آن روز دچار یک چرخش بزرگ می‌شود؛ زیرا کم کم مسائلی در رابطه با ارتباطی که آنها با یکدیگر دارند، فاش می‌شود؛ مسائلی که قدرت عشق آنها را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

جان دیوید واشنگتون در نقش مالکوم الیوت در فیلم Malcolm & Marie

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۱۰۰ از ۱۰۰

علاوه‌بر کیفیت بالایی که دیالوگ‌ها دارد، فیلمنامه لوینسون به وضوح نشان می‌دهد که چقدر صحبت کردن و گوش دادن اهمیت زیادی دارد؛ فراتر از ناراحتی‌هایی که به وجود می‌آورد یا ممکن است به افراد آسیب بزند.

کریس آگار | اسکرین رنت

۸۰ از ۱۰۰

فیلم مالکوم و ماری فرصت خیلی خوبی را برای دو ستاره خود به وجود آورده تا قدرتمندانه خود را به نمایش بگذارند؛ تا حدی که واشنگتون و زندایا با تلاش خود کاری کردند که فیلمنامه به نتایج قابل قبول و موجهی برسد.

آلونسو دورالده | The Wrap

۷۶ از ۱۰۰

این فیلم، فیلمنامه‌ای دارد که فرصت‌های خیلی خوبی را برای بازیگران خود مهیا کرده است؛ فرصت‌هایی که زندایا و واشنگتون اصلا آنها را تلف نکردند و تا بالاترین حد ممکن از آنها استفاده کردند.

پیتر تراورس | ای بی سی

۷۰ از ۱۰۰

خیلی خوب می‌شد اگر سازنده این اثر یعنی سم لوینسون، یک فیلمنامه واقعی را برای ساخت چنین فیلمی تنظیم می‌کرد؛ به جای اینکه فقط یک حاشیه نازک و سطحی را برای آن تهیه کند. اما سرانجام جان دیوید واشنگتون و زندایای درخشان، به‌خوبی توانستند نقش دو عاشقی را ایفا کنند که در جنگ به سر می‌برند؛ بازی‌ای که باعث شد این فیلم هیجان‌انگیز و تماشایی شود.

برایان تالریکو | راجر ایبرت

۶۳ از ۱۰۰

۲۵ دقیقه اول فیلم مالکوم و ماری می‌توانست یک اثر کوتاه مستقل و قدرتمند باشد. فیلمنامه آن خیلی تند و تیز نوشته شده است و زندایا و واشنگتون هم کاری کردند که یک نوع تاریخچه و گذشته به این خطوط اضافه شود. من کاملا آن بخش را دوست داشتم و به سمت آن جذب شده بودم. اما من معتقد هستم که ما در ۸۰ دقیقه بعدی، هیچ چیزی یاد نگرفتیم؛ حداقل بیشتر از چیزی نبود که در آن ۲۵ دقیقه اول به ما انتقال داده شد.

زندیا در نقش ماری جونز در حال گریه کردن در فیلم Malcolm & Marie

سیدهانت ادلاکها | آی جی ان

۵۰ از ۱۰۰

بازیگران عملکرد خیلی خوبی را در این اثر نشان دادند. اما فیلم مالکوم و ماری به‌طرز خسته‌کننده‌ای در حال کشف و بررسی هنر است و رمانتیک خیلی بدی هم دارد.

آلیسا ویلکینسون | وکس

۴۰ از ۱۰۰

این فیلم در ظاهر خیلی زیبا به نظر می‌رسد و بازیگران آن فوق‌العاده هستند اما یک نکته درباره آن وجود دارد: واقعا خسته‌کننده است.

پت براون | مجله اسلنت

۳۸ از ۱۰۰

این فیلم انرژی خیلی زیادی را صرف این کرده که راه‌های مختلف ما را برای تفسیر، پیشبینی کند اما در نهایت هیچ چیزی برای مخاطب باقی نمی‌گذارد که تفسیر شود.

بری هرتز | گلوب اند میل

۱۵ از ۱۰۰

فیلم Malcolm & Marie بدترین نوع از مزخرفات افراطی است. سراسر پر شده از چیزهایی که هیچگونه هوشمندی و خلاقیتی ندارند و سرانجام به چیزی می‌رسد که هیچ منطق و معنی‌ای پشت آن نیست.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Malcolm & Marie نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده