نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۰

واکنش منتقدان به فیلم I’m Your Woman - من زن تو هستم

فیلم درام من زن تو هستم (I’m Your Woman) ساخته جدید جولیا هارت اخیرا در سینماهای محدودی به نمایش درآمد اما توانست امتیازات نسبتا خوبی را از منتقدان بگیرد.

فیلم I’m Your Woman یا در زبان فارسی «من زن تو هستم» یکی از جدیدترین آثار درام و جنایی شرکت آمازون استودیوز (Amazon Studios) است که به‌دست نویسنده و کارگردان بااستعدادی به نام جولیا هارت ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Stargirl (دختر ستاره‌ای)، فیلم Fast Color، فیلم Miss Stevens (خانم استیونز)، فیلم The Keeping Room (اتاق نگه‌داری) و فیلم Tuck Everlasting (تاک ابدی) اشاره کرد. در فیلم من زن تو هستم، بازیگران هنرمند و محبوبی مانند ریچل بروزناهان در نقش جین، ارینزه کنه در نقش کال، مارشا استفانی بلیک در نقش تری، بیل هک در نقش ادی، فرانکی فیزن در نقش آرت، مارسلین هوگوت در نقش اولین و جیمز مک‌منامین در نقش وایت مایک و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم من زن تو هستم در تاریخ ۴ دسامبر (۱۴ آذر) در برخی سینماهای خاص و انتخاب شده، به‌صورت محدود برای اولین‌بار به نمایش درآمد. علاوه‌بر این هم این اثر قرار است در تاریخ ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر) در سرویس استریم پرایم ویدیو از شرکت آمازون استودیوز برای مشترکان نمایش داده شود. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۶۲ را از بین ۱۴ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود جولیا هارت و جوردن هوروویتز بوده است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم ریچل بروزناهان و جوردن هوروویتز فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش روبه‌بالا و متوسط قرار دارند. منتقدان زیادی آن را هوشمندانه، پیچیده و توطئه‌گر دانستند و معتقد بودند که این فیلم توانسته بازی قدرتمندی را از ریچل بروزناهان به ما نشان دهد. از طرف دیگر هم باعث شده تا کارگردان یعنی جولیا هارت، به‌صورت تقریبا کاملی سکان عرشه خود را در دست بگیرد. از طرف دیگر هم ۴۷ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر جنایی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۷۹ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم I’m Your Woman در سینماهای مختلف نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم I’m Your Woman از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

در این اثر جنایی و درام که داستان در دهه ۱۹۷۰ رخ می‌دهد، یک زن مجبور می‌شود که پا به فرار بگذارد؛ آن هم بعد از اینکه همسر او، به همکاران و شرکای خود خیانت می‌کند. این مرد بعد از خیانت، همسر و فرزند کوچک خود را به یک ماجراجویی بسیار خطرناک می‌فرستد.

ریچل بروزناهان به همراه کودک خود در فیلم im your woman

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم I’m Your Woman بیندازیم:

آلونسو دورالده | The Wrap

۹۵ از ۱۰۰

این فیلم یک تجربه فوق‌العاده را به مخاطب منتقل می‌کند و احساساتی را درون ما به وجود می‌آورد که باعث می‌شود خیلی راحت تبدیل به یکی از بهترین فیلم‌های امسال شود.

جاستین چنگ | لس آنجلس تایمز

۹۰ از ۱۰۰

یک فیلم جنایی و دلهره‌آور جدید که بسیار زیبا، جذاب، توطئه‌گر و همچنین قدرتمند است.

اریک کوهن | ایندی وایر

۸۳ از ۱۰۰

فیلم من زن تو هستم بخش زیادی از موفقیت خود را مدیون اجرای در حال تکامل بروزناهن است که در طی جریان فیلم از یک زن خانه‌دارِ وحشت‌زده به یک فرد بسیار محکم تبدیل می‌شود که برای بقای خود تلاش می‌کند. سایر قسمت‌های فیلم هم روی نقاط قوت آثار قبلی هارت تکیه کرده است.

کیتی والش | شیکاگو تریبون

۷۵ از ۱۰۰

هارت و هوروویتز نقشه ماجراجویی این قهرمان را به‌گونه‌ای تنظیم کردند تا به‌عنوان یک مادر رشد پیدا کند. به مرور زمان ثابت می‌شود که منبع نیرومندی او نه‌تنها قدرت است، بلکه عشق هم به او نیرو می‌دهد؛ یک جنبه نادر در یک اثر جنایی.

ریچل بروزناهان با سری شکسته در فیلم I’m Your Woman

کیتی رایف | ای وی کلاب

۶۷ از ۱۰۰

این اثر هارت، اولین فیلمی نیست که داستان جنایی یک مرد سرسخت را از منظر یک زن به نمایش می‌گذارد؛ در حقیقت در طی این چند سال اخیر، این کانسپت و مفهوم تقریبا به یک موضوع معمول تبدیل شده است؛ چیزی که از دل آن هم آثار فوق‌العاده‌ای به وجود آمده است و هم کارهایی ساخته شده که همچین فیلم‌های خوبی محسوب نمی‌شوند. فیلم من زن تو هستم تقریبا در میان این دو دسته قرار دارد.

بنجامین لی | گاردین

۶۰ از ۱۰۰

حتی زمانی هم که این فیلم قدرت خود را از دست می‌دهد، بازیگران سخت تلاش می‌کنند تا چیزی را که به آن‌ها محول شده، به مخاطب منتقل کنند و به اصطلاح بفروشند. این فیلم تا انتهای داستان خود همچنان از لحاظ بصری زیبا و جذاب باقی می‌ماند؛ آن تعقیب و گریز ماشینی انتهای داستان که جذاب و هیجانی است، یک صحنه برجسته محسوب می‌شود.

لیا گرین بلات | اینترتینمنت ویکلی

۵۰ از ۱۰۰

اگر تصاویر پس‌زمینه و پلی استر معیارهایی برای قضاوت درباره یک فیلم بودند، به جرئت می‌توانستیم بگوییم که فیلم I'm Your Woman یک شاهکار است.

پیتر دبروژ | ورایتی

۳۰ از ۱۰۰

این فیلم از آن دسته آثاری محسوب می‌شود که پویاترین چیز در هر صحنه، کارگردانی هنری و مسیر آن است که به‌دنبال آن هم لباس‌های تمیز و رترو می‌آیند (لباس‌هایی که جین مجبور بود برای خرید آن‌ها از پول نقد استفاده کند زیرا فرصتی برای جمع کردن وسایل خود نداشت). تنها در این زمان است که بحث مردم به میان می‌آید.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم I’m Your Woman نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خوب و سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده