نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

شخصیت الکترو با بازی جیمی فاکس چگونه در فیلم Spider-Man 3 حضور خواهد داشت؟

در این مقاله قرار است به روش‌هایی که ممکن است براساس آن شاهد حضور شخصیت الکترو با بازی جیمی فاکس در فیلم Spider-Man 3 باشیم بپردازیم. پس در ادامه با زومجی همراه باشید.

ماه مهر امسال مشخص شد که قرار است در فیلم Spider-Man 3 (اسپایدرمن 3) شاهد حضور شخصیت الکترو باشیم و در ادامه مشخص شد که جیمی فاکس که پیش از این در فیلم The Amazing Spider-Man 2 (مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲) با بازی اندرو گارفیلد نقش شخصیت شرور و منفی الکترو را بر عهده داشته بود، برای بازی دوباره در این نقش قرار است در دنباله فیلم Spider-Man (اسپایدرمن) بازگردد. پس از این اتفاق جیمی فاکس هم تایید کرد که شخصیت الکترو قرار نیست مانند فیلم The Amazing Spider-Man 2 ظاهری آبی رنگ داشته باشد و بیشتر شبیه به نسخه کمیک آن خواهد بود. پس از این اتفاقات سوالات زیادی در رابطه با امکان و شکل حضور این شخصیت در قسمت جدید فیلم مرد عنکبوتی مطرح شد و حالا در این مقاله قرار است احتمالات مختلف را بررسی کنیم و ببینیم که حضور الکترو در فیلم Spider-Man 3 می‌تواند باعث ایجاد مولتی ورس شود یا صرفا مارول شانس دوباره‌ای را به فاکس در این قسمت از فیلم مرد عنکبوتی داده است.

جیمی فاکس در نقش الکترو در خیابان های نیویورک در فیلم The Amazing Spider-Man 2

حضور الکترو در فیلم مرد عنکبوتی ۳ چگونه خواهد بود؟ 

جیمی فاکس قرار است نقش الکترو را در فیلم Spider-Man 3 بازی کند که باعث ایجاد شایعات زیادی شده است

یکی از اولین احتمالات مطرح شده این است که درواقع الکترو هر دو فیلم یکی است و او قرار است بین دنیاهای مختلف سفر و با نسخه‌های مختلف مرد عنکبوتی مبارزه کند. این نظریه درواقع می‌گوید که اگر فیلم Spider-Man 3 قرار باشد اسپایدرورس را ایجاد و معرفی کند، پس احتمالا الکترو به‌عنوان تهدیدی برای دنیاهای مختلف مطرح شده و در نظر دارد تا نسخه‌های مختلف اسپایدرمن را به قتل برساند. پس عجیب نیست که سه نسخه متفاوت اسپایدرمن برای مبارزه با الکترو متحد شوند تا الکترو را متوقف کنند. حالا شاید سؤال اصلی این باشد که چقدر ممکن است این اتفاق درست باشد؟ باتوجه‌به صحبت‌های فاکس، کمی بعید به‌نظر می‌رسد که این نسخه از الکترو همان نسخه فیلم The Amazing Spider-Man 2 باشد و یکی از دلایل آن ظاهر این شخصیت است که احتمالا منشا متفاوتی را در قسمت جدید فیلم Spider-Man هم خواهد داشت.

نکته بعدی سرنوشت الکترو در فیلم The Amazing Spider-Man است که باعث می‌شود کمی بیشتر به این نظریه با شک و تردید نگاه کنیم. در هر حال این نظریه هم ممکن است کمی درست باشد، اما در حال حاضر تنها می‌توانیم احتمال اتفاق افتادن آن را پایین بدانیم. همان‌طور که جیمی فاکس گفت، در فیلم مرد عنکبوتی ۳ قرار است شاهد نسخه‌ای تقریبا مشابه نسخه کمیک شخصیت الکترو باشیم، اما آیا ممکن است نقش دو الکترو متفاوت را بازی کند؟ برخی اعتقاد دارند که الکترو در حوادث فیلم The Amazing Spider-Man 2 درنهایت جان سالم به در برده و به نحوی قرار بود در قسمت‌های بعدی بازگردد. همچنین ممکن است او پس از بازگشت دیگری ظاهری آبی رنگ نداشته باشد و ظاهری متفاوتی به آن بخشیده شود. در مقابل الکترو دنیای سینمایی مارول شرایط متفاوت‌تری داشته و حتی منشا و نحوه تبدیل شدنش نسبت به الکترو دنیای مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز متفاوت خواهد بود.

تام هالند با ماسک در دست مرد عنکبوتی در فیلم Spider-Man: Far From Home

شخصیت الکترو در فیلم Spider-Man 3 به احتمال زیاد ارتباطی به نسخه The Amazing Spider-Man 2 ندارد

البته طرفداران این نظریه معتقد هستند که حتی شاید جیمی فاکس نقش الکترو در دنیای سم ریمی را هم بر عهده داشته باشد و الزاما قرار نیست حتما دوباره نقش نسخه The Amazing Spider-Man را در فیلم Spider-Man 3 بازی کند. از طرفی این موضوع باعث همکاری بین دو نسخه یا نسخه‌های متفاوت الکترو برای نابودی نسخه‌های متفاوت مرد عنکبوتی در دنیاهای مختلف می‌شود و می‌تواند ایده جالبی برای پیاده‌سازی در یک قسمت هم باشد. بااین‌حال، این ایده هم درنهایت احتمال رخ دادنش کمی پایین است. اما نظریه سوم که احتمال بالا هم همین موضوع را در فیلم خواهیم دید، شخصیت الکترو نه‌تنها ارتباطی به نسخه The Amazing Spider-Man 2 ندارد، بلکه درواقع مارول استودیو از همان ابتدا به‌دنبال استفاده از شخصیت الکترو در فیلم مرد عنکبوتی ۳ بوده و احتمالا تصمیم به دادن یک شانس دوباره به جیمی فاکس برای بازی در این نقش گرفته بودند.

در هر حال کوین فایگی بارها از علاقه‌اش به برخی از بازیگران در فیلم‌های قدیمی مارول گفته بود و عجیب نیست که برای برخی نقش‌ها که قرار است در فیلم‌های آینده مارول شاهد آن باشیم، به بازیگران آن‌ها پیشنهاد بازی دوباره دهد. بااین‌حال، تفاوت آن اینجا است که ارتباطی بین این دو نسخه وجود نداشته باشد و درواقع یک شروع دوباره برای شخصیت الکترو را شاهد باشیم. اگرچه مارول قبلا از همکاری دوباره‌اش با جی کی سیمونز برای نقش جیمز جونا جیمسون پرده برداشته بود، اما جیمی فاکس برخلاف سیمونز حضور خیلی موفقی نداشت و همین موضوع باعث غافلگیری طرفداران مارول شده بود و شاید همین موضوع باعث شود تا به این فکر کنیم که حضور فاکس در این فیلم قرار نیست اتفاقی یا بی‌دلیل باشد.

فن آرت اسپایدر ورس با حضور تام هالند، توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در فیلم Spider-Man 3

آیا فیلم Spider-Man 3 قرار است باعث شروع نسخه سینمایی اسپایدر-ورس/مولتی ورس شود؟

بسیاری معتقد هستند که در فیلم Spider-Man 3 قرار است شاهد نمایش اسپایدر-ورس یا مولتی ورس باشیم

بسیاری معتقد هستند که در فیلم Spider-Man 3 قرار است شاهد نمایش اسپایدر-ورس یا مولتی ورس باشیم که براساس آن شرایط برای حضور چندین شخصیت مرد عنکبوتی از دنیاهای مختلف را ایجاد می‌کند. همین موضوع باعث شده تا شایعات حضور توبی مگوایر و اندرو گارفیلد داغ شود، اما تا به امروز این شایعات نه کاملا تکذیب شده و نه تایید شده است. در ابتدا در فیلم Spider-Man: Far From Home شاهد اشاره به مولتی ورس بودیم و اگرچه این موضوع درنهایت مشخص شد که میستریو در تلاش بوده تا با آن به اعمال شرورانه‌اش دست بزند و هویت واقعی خود را مخفی کند، اما باز هم بسیاری معتقد هستند که حوادث فیلم Avengers: Endgame زمینه را برای ایجاد مولتی ورس ایجاد کرده است.

بااین‌حال، نقطه اوج داغ شدن این شایعات حضور مایکل کیتون، بازیگر نقش والچر در تریلر فیلم Morbius بود که حداقل احتمال کراس‌اور بین فیلم‌های مرد عنکبوتی با دنیای شخصیت‌های اسپایدرمن سونی را قوت بخشیده است. حضور الکترو در فیلم مرد عنکبوتی ۳ ممکن است درنهایت ارتباطی به نسخه The Amazing Spider-Man 2 نداشته باشد، اما این قسمت می‌تواند باعث شود تا پلی بین قسمت‌های مختلف ایجاد شده و شاهد حضور مرد عنکبوتی در فیلم‌های سونی یا حضور این شخصیت‌های شرور در قسمت‌های آینده مرد عنکبوتی باشیم. البته هنوز نمی‌توان با قاطعیت وجود اسپایدرورس یا مولتی ورس را در قسمت سوم فیلم مرد عنکبوتی تایید کرد، اما شرایط برای تحقق چنین موضوعی وجود دارد و این موضوع تنها بستگی به نظر نهایی افراد پشت ساخت فیلم بستگی خواهد داشت که چقدر می‌خواهند دنیای فیلم را گسترش دهند.

مرد عنکبوتی گرفتار در چنگال اسکورپیون در بازی Spider-Man

آیا الکترو شخصیت منفی اصلی یا تنها شرور فیلم Spider-Man 3 است؟ آیا الکترو پیش زمینه حضور گروه Sinister Six را ایجاد خواهد کرد؟

علاوه‌بر الکترو، در قسمت سوم فیلم Spider-Man ممکن است شاهد حضور شخصیت‌های منفی بیشتری مثل اسکورپیون نیز باشیم

قبل از اینکه به گروه ۶ خبیث و احتمال حضور یا حتی ساخت فیلم آن بپردازیم، بهتر است به این سؤال بپردازیم که آیا الکترو قرار است شخصیت منفی اصلی فیلم Spider-Man 3 باشد یا حتی در صورت اینکه دشمن اصلی مرد عنکبوتی در این قسمت معرفی شود، تنها شخصیت منفی این قسمت خواهد بود؟ در قسمت‌های قبلی مرد عنکبوتی با والچر و میستریو مواجه شد و در قسمت اول به جز میستریو، مرد عنکبوتی باید با شوکر نیز می‌جنگید. در هر حال در قسمت دوم موجودات خیالی درواقع دشمن اسپایدرمن بودند که توسط میستریو خلق می‌شدند. باتوجه‌به بازگشت جیمی فاکس برای نقش الکترو کمی بعید است که این شخصیت، شخصیت منفی اصلی نباشد و در حال حاضر مراحل فیلم‌برداری و تولید قسمت سوم فیلم Spider-Man نیز آغاز شده و شاهد اضافه شدن نام بزرگ دیگری نبودیم و بعید است که برای یک نقش کوچک مارول و سونی چنین هزینه‌ای کنند.

پس می‌توان تا حدی مطمئن بود که الکترو دشمن اصلی مرد عنکبوتی خواهد بود. بااین‌حال، برخی معتقد هستند حالا که هویت مرد عنکبوتی فاش شده بعید است که الکترو تنها کسی باشد که قرار است این ابرقهرمان محبوب مارول را به چالش بکشد و شاید بالاخره نوبت به ورود اسکورپیون به نبرد با مرد عنکبوتی برسد. همان‌طور که می‌دانیم، مایکل ماندو نقش مک گارگان را در فیلم Spider-Man: Homecoming بر عهده داشت، اما تا به امروز حتی با وجود چند اشاره کوچک، به شخصیت اسکورپیون تبدیل نشده و شاید باتوجه‌به اتفاقات قسمت قبل و متوجه شدن راز اسپایدرمن، بالاخره شاهد بازگشتش باشیم تا از مرد عنکبوتی انتقامش را بگیرد. البته این تنها یک نظریه هست و شاید هم هرگز رخ ندهد و اصلا اسکورپیون را هرگز در دنیای سینمایی مارول نبینیم.

spiderman - mysterio - sinister six

فیلم Spider-Man 3 ممکن است باتوجه‌به حضور الکترو، باعث ایجاد زمینه برای ساخت فیلم Sinister Six شود

همچنین امکان حضور شخصیت‌های جدید یا حتی بازگشت برخی از شخصیت‌ها هم وجود دارد که حداقل اکنون نمی‌توان با قاطعیت در مورد حضور شخصیت دیگری مثل ویلسون فیسک صحبت کرد. علاوه‌براین، حتی در صورت درست بودن نظریه اسپایدرورس ممکن است شاهد حضور شخصیت‌هایی مثل ونوم یا موربیوس هم باشیم که قطعا می‌تواند یک بمب بزرگ برای فیلم باشد که فعلا نمی‌توان آن را خیلی جدی گرفت. بااین‌حال، رویای ساخت فیلمی براساس گروه Sinister Six همواره وجود داشته است و حتی سونی یکبار تا مرز ساخت فیلمی براساس آن پیش رفت که درنهایت این پروژه متوقف و لغو شد. حالا با معرفی شخصیت‌هایی مثل والچر، شوکر، میستریو و الکترو و احتمال حضور اسکورپیون، می‌توان به ساخت فیلم Sinister Six امیدوار بود. البته که حضور اختاپوس یا گرین گابلین هرگز در دنیای سینمایی مارول تایید نشده و اصلا هم مشخص نیست که بالاخره آن‌ها را خواهیم دید یا خیر.

بااین‌حال، مارول قبلا هم ثابت کرده الزاما قرار نیست همه چیز کاملا براساس کمیک رخ دهد و مثلا در اتفاقات قسمت سوم و چهارم Avengers شاهد تغییر هدف تانوس و حذف شخصیت مرگ بودیم. پس الزما نباید انتظار حضور اختاپوس یا گرین گابلین برای شکل گرفت گروه ۶ خبیث را داشت و هر شخصیتی مثل والچر یا الکترو یا میستریو می‌توانند چنین نقشی را ایفا کنند. تام هالند در حال حاضر برای دو فیلم دیگر با مارول استودیو قرارداد امضا کرده که یکی از این دو پروژه را می‌دانیم که فیلم Spider-Man 3 هست و در حال حاضر اطلاعاتی از فیلم دوم در دسترس نیست. باتوجه‌به فاز چهارم و آینده دنیای سینمایی مارول، بعید است که فعلا خبری از ساخت فیلم Avengers 5 وجود داشته باشد و طبق گفته منابع معتبر، ما بیشتر قرار هست در برخی از فیلم‌های فاز چهارم مثل Thor: Love and Thunder شاهد این احساس که در حال تماشای قسمت پنجم اونجرز هستیم، باشیم.

پس اگر مارول در تلاش است تا یک ایونت بزرگ برای برخی از فیلم‌های خود ایجاد کند، پس نمی‌توانیم انتظار این را داشته باشیم که مثلا اسپایدرمن در فیلم دکتر استرنج یا کاپیتان مارول حضور داشته باشد و این موضوع می‌تواند نظریه ساخت فیلم Sinister Six را قوت ببخشد. پس الکترو شاید حتی رهبری این گروه را نداشته باشد، اما می‌تواند باعث ایجاد یک زمینه برای تشکیل گروهی شود که در تلاش هستند تا مرد عنکبوتی را برای همیشه از بین ببرند و فیلم مرد عنکبوتی ۳ و احتمال کراس‌اور با فیلم‌های مارولی سونی می‌تواند احتمال ساخت فیلمی براساس داستان ۶ خبیث را افزایش دهد و باعث فراهم کردن حضور ونوم در این فیلم شود. همچنین ممکن است درنهایت فیلم Sinister Six همان فیلمی شود که قرار باشد که باعث شروع اسپایدرورس شود، اما در حال حاضر تنها باید تا زمان انتشار اولین تریلر و اطلاعات رسمی صبر کنیم.

قسمت سوم فیلم Spider-Man برای اکران در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده