بهترین دنباله‌ های سینمایی درحال ساخت

بهترین دنباله‌ های سینمایی درحال ساخت

جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۱

تاریخ سینما مملو از آثاری است که به‌دلیل موفقیت در جلب اقبال عمومی، دنباله دار شدند. اما آیا می‌دانید این روزها ساخت و پخش دنباله کدام آثار سینمایی بیش از سایر، توجه دست اندرکاران این حوزه را به خود جلب کرده است؟

شاید اطلاعات ما در مورد صنعت فیلمسازی کم باشد اما دست کم از یک چیز مطمئن هستیم، هالیوود به ساخت دنباله‌ها علاقه‌ی بسیاری دارد. به سختی می‌توان به درستی این مسئله شک کرد، کافی است نگاهی به پخش گسترده انواع تریلر، پوستر، پرومو و دیگر اخبار مرتبط با فرانچایزهای جذابی داشته باشیم که قرار است روانه‌ی پرده‌ی سینماها شوند.

از سوی دیگر اگرچه ممکن است فکرمان درگیر اطلاعات مربوط‌به بازسازی مجدد یا ساخت دنباله‌های جدید باشد، اما نمی‌توان این واقعیت را هم نادیده گرفت که شمار کمی از دنباله‌ها موفق شدند همچنان توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و به‌نوعی موفقیت فیلم اصلی و اولیه را تکرار کنند.

تقریبا می‌توان مطمئن بود همیشه برای ماجراجویی‌های ابرقهرمانی و بلاک باسترهای اکشن و پرزرق برق  دنباله‌هایی وجود خواهند داشت که قرار است راه را ادامه داده و بر شهرت و محبوبیت هرچه بیشتر این فرانچایزها اضافه کنند. بااین‌حال برای هر نوع غافلگیری آماده باشید، چون ممکن است خیلی زود شاهد پخش دنباله شماری از آثار سینمایی قدیمی‌تر هم باشیم.

از کمدی‌های مستقل و محبوب تا حماسه‌هایی برگرفته از روایات انجیل، همه چیزی در انتظار مخاطبان پروپاقرص دنیای سینما است. به همین مناسب در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به تعدادی از دنباله‌هایی داشته باشیم که شاید اصلا نمی‌دانستید در دست ساخت هستند. 

فیلم Space Jam 2

Space Jam 2

مربای فضایی ۲

تقریبا دو دهه از اولین پخش لایو اکشن کمدی «مربای فضایی» (محصول سال ۱۹۹۶) می‌گذرد که محصول همکاری مشترک شخصیت‌های انیمیشنی لونی تونز و بسکتبالیست حرفه‌ای «مایکل جوردن» بود. اما به نظر می‌رسد شرکت برادران وارنر تمایل دارد یک‌بار دیگر شانس خود را امتحان کرده و ببیند آیا مخاطبان هنوز هم از طعم مربای فضایی لذت می‌برند یا خیر؟ این شرکت در اوایل سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که به‌دنبال ساخت دنباله این فیلم است.

مربای فضای اصلی با حضور ستاره مشهور NBA مایکل جوردن ساخته شد و درکنار او شاهد حضور تعداد دیگری از بازیکنان لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا درکنار بازیگران کارتونی بودیم. اما به نظر می‌رسد در این دنباله شاهد حضور «لی‌بورن جیمز» خواهیم بود که قرار است درکنار «دن چیدل» هنرنمایی کند، ستاره‌ای که قریب یک دهه است در نقش «ماشین جنگی» درکنار دیگر ابرقهرمانان  دنیای سینمایی مارول حضور داشته است.

در «مربای فضایی: میراث جدید»، چیدل قرار است از ابرقهرمانان مارول جدا شده و این بار در نقش انسانی بدطینت حضور پیدا کند. همچنین «سنیکا مارتین- گرین» ستاره فیلم «پیشتازان فضا: اکتشاف»نیز به تیم سازندگان فیلم پیوسته و قرار است ایفاگر نقش همسر جیمز باشد. تیم تولید این فیلم همچنین مملو از اسامی پرآوازه‌ای است که از آن جمله می‌توان به «رایان کوگلر» از پلنگ سیاه و «جاستین لین» از فیلم سریع و خشمگین اشاره کرد. کارگردانی این اثر را «مالکوم لی» برعده دارد، البته لی اولین کسی نیست که برای نشستن روی صندلی کارگردان انتخاب شده است، او درواقع جایگزین «ترنس نانس» شد که در ژوئیه سال گذشته از تیم سازنده جدا شد.

براساس برنامه‌ریزی‌های اعلام شده قرار است این فیلم در ۱۶ ژوئیه سال آینده میلادی، یعنی تقریبا نیم قرن بعد از اکران فیلم اصلی، روانه پرده‌ی سینماها شود.


سم ورثینگتن و زوئی سالدانا در فیلم آواتار

Avatar

مجموعه فیلم‌های آواتار

«جیمز کامرون» تقریبا از همان لحظه‌ی اول که فیلم آواتار (محصول سال ۲۰۰۹) روانه‌ی پرده‌ی سینماها شد، در مورد ساخت دنباله‌های بعدی آن صحبت می‌کرد. فیلمی که رکوردهای باکس آفیس را جابه‌جا کرده و سرانجام در همان زمان مبدل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان شد. اگرچه ده سال بعد فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» این عنوان را از آن خود کرد، اما این چیزی از ارزش‌های فیلم تماشایی آواتار کم نمی‌کند.

جیمز کامرون بارها قول خود در مورد ساخت قسمت‌های بعدی این فیلم را تکرار کرد - امری که سطح توقعات را از دو فیلم به ساخت چهار دنباله بالا برد- اما رفته رفته این احساس در بین مخاطبان شکل گرفت که این آرزو تنها در حد حرف باقی مانده و هرگز به واقعیت بدل نشده و چه بسی همچون ماه تخیلی پاندورا، همچنان دور از دسترس باقی خواهد ماند.

اما باور کنید یا نه، آن چهار فیلم دیگر قرار نیست در حد تخیل باقی بمانند و ظاهر شدن آن‌ها روی پرده سینما قریب الوقوع خواهد بود. درحقیقت، طبق صحبت‌های بازیگر «سیگورنی ویور»، کار فیلمبردای دو فیلم نخست تقریباً به پایان رسیده است. حتی از هم‌اکنون عناوین هر چهار فیلم مشخص شده است:

  • «آواتار: راه آبی» (Avatar: The Way of Water)
  • «آواتار: حامل دانه» (Avatar: The Seed Bearer)
  • «آواتار: سوار تالکون» (Avatar: The Tulkun Rider)
  • «آواتار: جستجویی برای ایوا» (Avatar: The Quest for Eywa)

اما تمام این‌ها به چه معنی است؟ شاید کلیت ماجرا و خط داستانی این چهار فیلم هنوز برای ما نامشخص باشد، اما جیز کامرون و جمع گلچین شده بازیگران یعنی ستارگان فیلم اصلی آواتار همچون سیگورنی ویور، «زوئه سالدانا» و «سم ورثینگتون» و بازیگران نوآمده‌ای همچون ادی فالکو، کیت وینسلت، میشل یوئه، جمین کلمنت و وین دیزل به خوبی از همه چیز آگاه هستند.

به همین خاطر ما جماعت تشنه دانستن هنوز باید کمی دیگر منتظر بمانیم تا با اکران اولین فیلم از این گروه یعنی آواتار: راه آبی که قرار است در هفدهم دسامبر سال ۲۰۲۲ به نمایش دربیاید، اطلاعات بیشتری به‌دست بیاوریم. ظاهرا فیلم‌های بعدی قرار است به ترتیب در ۲۲ دسامبر سال ۲۰۲۴، ۱۹ دسامبر سال ۲۰۲۰۶ و سرانجام آخرین فیلم در ۱۷ دسامبر سال ۲۰۲۸ روانه پرده‌ی سینماها شوند.


راسل کرو در فیلم گلادیاتور

Gladiator 2

گلادیاتور ۲

شاید شما هم با ما هم عقیده باشید که کمتر کسی تصور می‌کرد روزی چیزی در مورد اکران نسخه‌ی دیگری از فیلم گلادیاتور بشنود، اما به نظر می‌رسد «ریدلی اسکات» قرار است بار دیگر سری به سرزمین روم باستان بزند.

نزدیک بیست سال بعد از پخش نسخه اولیه فیلم گلادیاتور، اسکات سرانجام تصمیم به ساخت دنباله‌ی این فیلم گرفته است که روایت‌گر زندگی «ماکسیموس دسیموس مریدیوس» بود. البته همه کسانی که فیلم اول را تماشا کردند می‌دانند که ماکسیموس شجاع اکنون در حال قدم زدن در گندم زارهای بهشتی است، پس دنباله این فیلم قرار است چه داستانی را برای بیننده بازگو کند؟

دنباله گلادیاتور به زندگی پسر دوست قدیمی ماکسیموس یعنی لوسیلا تمرکز دارد

خب، براساس گفته‌های تهیه کننده والتر پارکز داستان دنباله فیلم گلادیاتور از حدود ۲۵ الی ۳۰ سال بعد از وقایع رخ داده در فیلم اصلی شروع خواهد شد. به گزارش هالیوود ریپورتر، تمرکز قسمت دوم این فیلم روی زندگی لوسیوس پسر دوست قدیمی ماکسیموس، لوسیلا خواهد بود. درحالی‌ که «اسپنسر تریت کلارک» در فیلم اصلی ایفاگر نقش این شخصیت بود، نمی‌دانیم که آیا قرار است دوباره او را در این نقش روی پرده سینما ببینیم یا شخص دیگری برای ایفای این نقش انتخاب شده است (تااین‌جا به نظر می‌رسد مورد دوم صحیح باشد).

اما درمجموع چه چیزهایی در مورد فیلم گلادیاتور ۲ مشخص است؟ تا اینجا می‌دانیم که پیتر کرگ نوشتن فیلمنامه این فیلم را برعهده دارد، نویسنده‌ای شاخش که مجموعه‌ای از اسامی بزرگ را درکارنامه حرفه‌ای خود دارد که از آن جمله می‌توان به آثاری همچون شهر، بازی‌های گرسنگی و دنباله آماده پخش تاپ گان اشاره کرد. و درنهایت حضور ریدلی اسکات را فراموش نکنید که با ساخت فیلم اصلی گلادیاتور قلب‌های بسیای را شیفته خود کرد و با این حساب اطمینان داریم که این دنباله هم قرار است اثری سرگرم کننده و جذاب باشد.


خدمه پرومتئوس

Alien: Awakening

بیگانه: بیداری

خدمه‌ی نوسترومو (سفینه فضایی فیلم بیگانه محصول سال ۱۹۷۹) تجربه‌ی سختی را از سر گذراندند و دراین بین متوجه شدند کشتن یک بیگانه‌ی فضایی، به هیچ عنوان کار ساده و آسانی نیست. حال به نظر می‌رسد در سالگرد چهلمین سال ساخت این فیلم ترسناک با درونمایه علمی-تخیلی، کارگردان ریدلی اسکات دوباره روایتی متفاوت از رودرویی نوع بشر و بیگانه‌ها را بازگو کند. این فیلم به‌نوعی سومین دنباله از این مجموعه است که پیش‌تر با فیلم‌های دیگری همچون «پرومتئوس» محصول سال ۲۰۱۲ و «بیگانه: کاوننت» (پیمان) محصول سال ۲۰۱۷ دنبال شده بود.

باوجود بازخورد و نقدهای مثبت، کاوننت حضور چندان درخشانی را در گیشه تجربه نکرد و بدین ترتیب آینده این مجموعه در آن زمان در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. اما به‌دنبال تصاحب فاکس توسط شرکت دیزنی، هم اسکات و هم استودیوی جدید بیگانه علاقه‌ی خود را برای بازگشت به سیارات ناشناخته و رو‌به‌رو شدن با موجودات و حوادث مخوف نشان دادند.

صرف‌نظر از اینکه قرار است این فیلم چه ماجراهایی برای تعریف کردن داشته باشد یک چیز مشخص است، این فیلم قرار است نیست شکل و خط داستانی فیلم اصلی بیگانه را دنبال کند. اسکات در مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر به این مسئله اذعان و اعلام کرد این مجموعه برای بازگشتی دوباره و توأم با موفقیت نیازمند تکامل و پوست اندازی است.

او در این مورد اشاره می‌کند:

« شما نمی‌توانید یک لطیفه را بارها و بارها تکرار کنید چون کم کم جذابیت خود را از دست داده و کسل کننده می‌شود»

تا به اینجا به نظر می‌رسد عنوان فیلم بعدی این مجموعه «بیگانه: بیداری» باشد که هنوز در مراحل اولیه تولید قرار دارد. همچنین به نظر نمی‌رسد شاهد حضور هیچ کدام از بازیگران اصلی فیلم کاوننت (بازماندگان معدودی که از حوادث فیلم دوم جان به در بردند)، در این فیلم جدید باشیم. درنهایت طبق صحبت‌های کارگردان، فیلم در دست تولید بوده و هم‌اکنون در مرحله نوشتن فیلمنامه است، همچنین ریدلی اسکات کارگردانی این اثر را برعهده خواهد داشت.


ادی مورفی در فیلم سفر به آمریکا

Coming 2 America

سفر به آمریکا 

سینما دوستان نسبتا جوانی که با مجموعه‌های جالبی مثل «ماجراهای پلوتو نش» آشنا هستند، ممکن است از دانستن این نکته که زمانی «ادی مورفی» پادشاه بی چون و چرای ژانر کمدی بوده است، شگفت زده شوند.

علاوه‌بر هنرنمایی در شوی تلویزیونی «پخش زنده شنبه شب»؛ مورفی در مجموعه فیلم‌های متعددی همچون «۴۸ ساعت»، «اماکن تجاری» و «پلیس‌های بورلی هیلز» هم حضور داشته است. اما درکنار این مجموعه‌های موفق، نمی‌توان از حضور او در کمدی جذاب سفر به آمریکا گذشت که به اتفاقات رخ داده در طول سفر یک شاهزاده آفریقایی به ایالات متحده می‌پردازد که به‌دنبال انتخاب همسری مناسب است.

در فیلم اصلی مورفی در نقش چندین کاراکتر متفاوت حضور پیدا کرد که باعث شد این فیلم باکس آفیس را به‌سادگی به تسخیر خود درآورده و در آن زمان از آن به‌عنوان موفق‌ترین فیلم این هنرپیشه یاد می‌شد. امری که باعث شد این امید در دل مخاطبان جوانه بزند که شاید مورفی در جستجوی کمی از درخشش باشکوه زاموندان، علاقمند به حضور دوباره در یکی از دوست داشتنی‌ترین فیلم‌های کارنامه حرفه‌ایش باشد.

بعد از پخش چند شایعه و شیطنت‌های متعدد رسانه‌های اجتماعی، بالاخره در ژانویه سال گذشته میلادی اعلام شد مورفی قرارداد بازی در دنباله این کمدی موفق را امضا کرده است. «کرگ بریور» کارگردان این فیلم است که پیش‌تر کارگردانی آثاری همچون «دولمایت اسم من است»، «ناله مار سیاه» و «شتاب و طغیان» را در کارنامه دارد. به نظر می‌رسد در این دنباله پرنس اکیم (مورفی) دوباره به آمریکا بازمی‌گردد تا این‌بار پسر گمشده‌اش را ملاقات کند.

تیم سازنده سعی کردند از حضور شماری از بازیگران نسخه اصلی فیلم بهره ببرند که از آن جمله می‌توان به آرسینو هال، شاری هدلی، جان آموس و جیمز ارل جونز بزرگ اشاره کرد. اما درکنار آن‌ها بازیگران جدیدی همچون وسلی اسنایپر، لزلی جونز، تریسی مورگان و ریک راس نیز حضور خواهند داشت. قرار است این فیلم در ۱۸ دسامبر سال جاری میلادی اکران شود.


ریس ویترسپون در فیلم قانونا بلوند

Legally Blonde 3

قانوناً بلوند ۳

تقریبا دو دهه از زمانی‌که مخاطبان با شخصیت «الی وودز» با بازی «ریس ویترسپون» آشنا شدند، می‌گذرد. دختر پرشر و شوری که برای رسیدن به عشق زندگیش در دانشگاه حقوق هاروارد ثبت نام کرد. در سال ۲۰۰۳ یک بار دیگر الی وودز با فیلم «قانونا بلوند ۲: قرمز، سفید و بلوند» به دنیای سینما بازگشت و اکنون به نظر می‌رسد قرار است یک بار دیگر شاهد ماجراجویی‌های الی باشیم.

هنوز اسم کارگردان این دنباله جدید مشخص نیست، اما اخبار از بازنویسی کامل فیلمنامه حکایت دارند. همچنین جزئیات چندانی در مورد فیلم به رسانه‌ها درز پیدا نکرده است، بااین‌وجود ادعا شده است خط داستانی این فیلم جدید به فضای حاکم بر فیلم اول شباهت بیشتری دارد. یعنی دوباره با شخصیت الی مواجه می‌شویم که با استایل خاص، خوش بینی و البته قدرت خود به‌دنبال قد علم کردن در مقابل فرهنگ مردسالاری و کمک به خانم‌های اطرافش است.

این نقل قول بیشتر به خط داستانی فیلمنامه اثر اصلی شباهت دارد که توسط اسمیت و مک‌کلا نوشته شده بود. اما اکنون که فیلمنامه به‌صورت کامل توسط دو نفر دیگر بازنویسی شده است، شاید شاهد نمایش داستانی برمبنای توانمند سازی زنان باشیم. درمجموع ظاهرا قرار است یک بار دیگر الی درگیر یک ماجراجویی حقوقی  شده و همزمان امیدوار باشد که بتواند رضایت طرفداران قدیمی این فیلم و مخاطبان جدید آن را به‌دست بیاورد.


مل گیبسون و جیمز کاویزل در مصائب مسیح

The Passion of the Christ: Resurrection

مصائب مسیح: رستاخیر

پس از موفقیت فیلم «ستیغ هکساو»، کارگردان «مل گیبسون» که دوباره شیرینی طعم موفقیت را چشیده بود به‌دنبال راهی برای بازگشت به دنیای سینما بود. این مسئله گیبسون را ترغیب کرد تا با ساخت دنباله‌ای بر یکی از موفق‌ترین آثار سینماییش یعنی فیلم تحسین شده مصائب مسیح، دوباره خود را در کانون توجه عموم قرار دهد.

تمرکز فیلم اصلی بر ساعات پایانی زندگی عیسی مسیح بود، تصاویری دردناک از شکنجه‌هایی که یکی بعد از دیگری برجسم و جانش می‌نشست و درنهایت فیلم با جان دادن او روی صلیب به پایان رسید. این فیلم را شاید نتوان اثری بسیار موفق دانست، اما بااین وجود این فیلم هنوز هم عنوان پرفروش‌ترین فیلم درجه دار (R-rated) تاریخ سینمای آمریکا را در اختیار دارد.

با درنظر گرفتن بحث مسائل مالی و موفقیت این فیلم، درک این مسئله بسیار آسان است چرا گیبسون تمایل به ساخت قسمت دوم این فیلم گرفته است. در ژوئن سال ۲۰۱۶ اخباری در این رابطه به گوش رسید اما همه چیز وقتی جدی‌تر شد که تنها چند ماه بعد وقتی گیبسون در رویدادی مسیحی در کالیفرنیا حضور پیدا کرد، شایعات ساخت فیلم بعدی را تأیید کرده و از کار روی دنباله فیلم صحبت به میان آورد. یک اثر عظیم دیگر که ظاهرا قرار است با عنوان رستاخیز، روانه پرده سینماها شود.

در نوامبر سال ۲۰۱۶، گیبسون در برنامه « The Late Show » با اجرای استیفن کولبرت به سوالاتی در این زمینه پاسخ داد. او در این گفت‌وگو اشاره کرد که به جهت بزرگی این پروژه مخاطبان نباید توقع داشته باشند فیلم خیلی زود ساخته و اکران شود! البته کولبرت هم ضمن اشاره به ساخت این فیلم از پتانسیل طرح اصلی آن صحبت به میان آورد. اینکه در مورد رستاخیز حضرت مسیح داستان‌های چندانی وجود ندارد و درنهایت شاید بتوان تمام آن را روی چند برگ کاغذ پیدا کرد، اینکه هیچ نقطه درماتیکی در این داستان دیده نمی‌شود و درنهایت اینکه جای شخصیت‌های منفی در طرح این داستان خالی است.

ظاهرا قرار است در این فیلم، شاهد حضور عیسی مسیح در جهنم و با مواجه شدن او با شیاطین باشیم

اما گیبسون هم پاسخی جالب به این سوالات داده و اشاره کرد داستان این فیلم درحقیقت به هبوط مسیح به جهنم خواهد پرداخت. همانگونه که در انجیل اشاره شده است، عیسی مسیح (ع) قبل از رستاخیز و بازگشت به زمین، سه روز را در جهنم سپری می‌کند.

همچنین گیبسون در مورد عدم حضور شخصیت‌های منفی در فیلم نیز صحبت کرده و قول داد بینندگان حتماً شاهد مواجه عیسی مسیح با افراد شریر و اهریمنی خواهند بود، البته در قلمرویی دیگر. بنابراین به نظر می‌رسد «جیمز کاویزل» –که صحبت‌هایی در مورد بازگشت او به میان آمده است- ممکن است برخوردی با شیاطین داشته باشد.

بله، این اخبار واقعا دیوانه کننده هستند و به نظر می‌رسد مل گیبسون قرار است تخیلات ما را به‌شدت درگیر داستان این فیلم کند.


اوما تورمن در بیل را بکش

Kill Bill Vol. 3

بیل را بکش ۳

ممکن است شخصیت بیل سرانجام در پایان فیلم «بیل را بکش ۲» محصول سال ۲۰۰۴ کشته شده باشد، اما به نظر نمی‌رسد مرگ او کارگردان «کوئنتین تارانتینو» رو مجاب کرده باشد از میل و اشتیاق شدید خود برای ساخت دنباله‌ی دیگری بر این فیلم صرف‌نظر کند. اما باتوجه‌به اخبار موجود، به نظر می‌رسد تارانتینو آرزوی ساخت این تریلوژی را همچنان مشتاقانه دنبال می‌کند.

طبق صحبت‌های این کارگردان قسمت سوم این فیلم قرار است روی زندگی دختر ورنیتا گرین با بازی ویویکا فاکس تمرکز کند که اکنون بزرگ شده است و به‌دنبال راهی برای گرفتن انتقام مرگ مادرش از قاتل او است. قاتلی که همه ما به خوبی او را می‌شناسیم، بئاتریکس یا همان عروس که «اوما تورمن» ایفاگر نقش او بود.

تارانتینو در جایی اشاره کرده است که در سال ۲۰۱۹ با تورمن در مورد ساخت فیلم بیل را بکش ۳ صحبت کرده است. او همچنین اذعان می‌کند که درمیان تمام آثارش، این فیلم بیل او را به‌شدت مجذوب کرده است. البته ساخت این فیلم همچنین چالشی برای این کارگردان به شمار می‌رود که پیش‌تر از تصمیم خود برای بازنشستگی پس از ساخت دهمین فیلمش صحبت کرده بود. فراموش نکنیم فیلم تحسین شده «روزی روزگاری در هالیوود» نهمین فیلم او بود که در تابستان سال گذشته میلادی اکران شود و دهمین فیلم او «پیشتازان فضا» است که در نوبت اکران قرار دارد.

درنهایت اما همه به خوبی از این حقیقت آگاه هسیتم که هیچ کس به جز خود تارانتینو نمی‌تواند او را از ادامه مسیر بازدارد، به‌خصوص زمانی‌که او مشتاقانه ساخت فیلمی جدید را به خود تحمیل کرده باشد. البته هنوز هیچ چیز در مورد سرنوشت نهایی این فیلم مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد تنها عنصر لازم برای این کار خود تارانتینو است و اینکه چه زمانی تصمیم بگیرد به‌سادگی ماشه را بچکاند.


دیوید بویی و جنیفر کانلی در فیلم هزار تو

Labyrinth 2

هزار تو ۲

فیلم هزار تو، فانتزی خیال‌انگیز و کلاسیک جیم هنسون به‌لطف خط داستانی ترسناک، تخیلی و جذابش در زمان اکران توجه بسیاری را به خود جلب کرد. علاوه‌بر خلق مخلوقات جادویی و به تصویر کشیدن دنیایی سحرانگیز، بازی تماشایی «دیوید بویی» در نقش شاه گابلین‌ها دیگر عامل موفقیت این فیلم بود.

اگرچه به نظر می‌رسد پایان بندی انتخابی این کارگردان برای اثرش کاملا شایسته و مناسب بوده است، بااین‌حال ظاهرا شرکت هنسون تمایل دارد از نو داستانی دیگر از هزار تو را روایت کند. در سال ۲۰۱۷ اخباری درباره احتمال ساخت دنباله فیلم هزارتو به گوش رسید و حتی اعلام شد «فیدی آلوارز» کارگردانی آن را برعهده خواهد داشت. هرچند آلوارز در ماه آوریل امسال از تصمیم خود برای کناره‌گیری از پروژه ساخت این فیلم خبر داد. او در این‌باره گفت:

«من فقط تصمیم گرفتم نمی‌خواهم به‌عنوان کارگردان کاری را انجام دهم که مردم همین الان هم در مورد آن اطلاعات کافی داشته یا دست کم در مورد حال و هوای آن روی پرده، پیش داوری‌هایی دارند. به عبارتی مردم از هم‌اکنون به سبک و سیاق خود درحال قضاوت کردن فیلم هستند، بنابراین تصمیم گرفتم از این پروژه کناره‌گیری کنم»

 در ماه می امسال، ددلاین در گزارشی اعلام کرد اسکات دریکسون، کارگردان فیلم دکتر استرنج قرار است سکان هدایت این دنباله را در دست بگیرد. از سوی دیگر مگی لوین نویسنده و کارگردان به سوی تاریکی، فیلمنامه آن را نوشته است. درحالی که هنوز هیچ جزئیاتی در مورد داستان این فیلم و اینکه چگونه قرار است مخاطبان دوباره به دنیای هزارتو بازگردند به میان نیامده است، اما طبق توضیحات قبلی که در زمان حضور آلوارز به‌عنوان کارگردان اعلام شده بود، داستان این دنباله در ارتباط با داستان فیلم اصلی است. دست کم یک نکته برای ما مشخص است، پس از درگذشت دیوید بویی در سال ۲۰۱۶، دیگر در این فیلم خبری از شاه گابلین‌ها نخواهد بود.


تام کروز در لبه فردا

Edge of Tomorrow 2 - Live Die Repeat and Repeat

لبه فردا ۲

فیلم لبه فردا که داستان تهاجم بیگانگان به زمین را به شکلی متفاوت روایت می‌کرد را باید یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی سال‌های اخیر دانست. «تام کروز« و «امیلی بلانت» ایفاگر نقش‌های اصلی این فیلم بودند که توسط داگ لیمان کارگردانی شد. داستان فیلم حول محور سرگردی می‌چرخید که در یک حلقه‌ی زمانی گرفتار شده و مجبور بود یک روز را بارها و بارها زندگی کند. روزی که با هجوم فرازمینی‌ها به قصد فتح زمین، با آتش و خون و درنهایت کشته شدن دوباره و دوباره‌ی او همراه بود.

درحالی که فیلم بازخوردهای بسیاری دریافت کرد، اما از نظر مسائل مالی فروشی ناامید کننده داشت. بدین ترتیب این فیلم نتوانست برخلاف موضوع سرگرم کننده‌ی خود، چرخه حضور در سالن‌های سینما را مدام تکرار کند تا درنهایت در گیشه به موفقیت خاصی برسد. اما اکنون به نظر می‌رسد تاریخ در حال تکرار خود است.

براساس گزارش هالیوود ریپورتر، کارها برای ساخت لبه‌ی فردا ۲ آغاز شده است و هم‌اکنون تام کروز، امیلی بلانت و کارگردان داگ لیمان آماده شروعی دوباره هستند. شرکت برادران وارنر اعلام کرد متیو رابینسون که آثاری همچون اختراع دروغ و ماشین‌های هیولا را در کارنامه دارد، نوشتن فیلمنامه این دنباله را برعهده دارد و اگر کروز، بلانت و لیمن از آن رضایت داشته باشند، ما دوباره برای تماشای سفری پر زدوخورد در زمان آماده خواهیم بود.

به نظر می‌رسد  لیمان برای کارگردانی این دنباله بسیار هیجان زده شده است، به طوری که او اعلام کرد این دنباله حتی از فیلم اصلی هم بهتر خواهد بود. او همچنین مصرانه می‌گوید این نسخه‌ی جدید برخلاف عرف است، یعنی درواقع به‌جای اینکه یک دنباله باشد در اصل یک پیش درآمد (پریکوئل) است. بنابراین آیا این فیلم هم مانند فیلم پدرخوانده دو قرار است بازگشتی به گذشته داشته باشد؟

به هرحال صرف‌نظر از منظور واقعی لیمان، ما به‌شدت در مورد این فیلم کنجکاو هستیم، به‌ویژه باتوجه‌به عنوانی که برای این دنباله پیشنهاد شده است!


رابرت داونی جونیور و جود لاو در شرلوک هولمز

Sherlock Holmes 3

شرلوک هولمز ۳

همواره شایعات مربوطه به ساخت سومین فیلم شرلوک هولمز با بازی درخشان «رابرت داونی جونیور» پای ثابت و همیشگی اخبار شرکت برادران وارنر بوده است. داونی جونیور بازیگری است که یک دهه‌ی اخیر را در دنیای پرزرق و برق و ابرقهرمانی کهکشان سینمایی مارول سپری کرده است. کمتر کسی است که تونی استارک یا همان مرد آهنی را نشناسد، میلیاردری باهوش و درعین حال جذاب که جزئی جدایی ناپذیر از گروه انتقام جویان بود.

اما داونی جونیور درکنار بازی در نقش آیرون من، هرچند سال یک بار سری هم به دنیای جرم و جنایت زده و نقش کارآگاه افسانه‌ای و محبوب شرلوک هولمز را نیز بازی کرده است. ماحصل حضور او دو فیلم جذاب و دوست داشتنی است که باعث شده است بسیاری از علاقمندان سینما چشم انتظار اکران سومین دنباله از این مجموعه باشند.

هرچند هم‌اکنون اخبار دیگری از دنیای سینمایی مارول به گوش می‌رسد که به نظر می‌رسد شاید دوباره شاهد یک حضور افتخاری و دلگرم کننده از او در فیلم «بیوه سیاه» باشیم، اما سرانجام وقت آن رسیده است که بار دیگر شرلوک هولمز و دستیار محبوبش دکتر واتسون با بازی «جود لاو» کفش و کلاه کرده و آماده بررسی یک پرونده پیچیده‌ی دیگر باشند.

کارگردانی این فیل جدید را دکستر فلچر برعهده دارد، یک انحراف کامل از دو اثر اولیه توسط «گای ریچی» کارگردانی شدند. فیلمنامه شرلوک هولمز ۳ را هم کریس برانکاتو (خالق سریال نارکوس) نوشته است و درنهایت سوزان داونی، جوئل سیلو، دنی لین و لایونل ویگرام تهیه کنندگی آن را برعهده دارند. درحالی که طبق برنامه‌ریزی اعلام شده قرار بود این فیلم در روز کریسمس سال جاری میلادی اکران شود، اما به‌دنبال اتفاقات پیش آمده، تأخیری در اکران آن پیش آمد. بدین ترتیب علاقمندان شرلوک هولمز باید یک سال دیگر صبر کنند تا شاهد اکران آن در ۲۱ دسامبر سال آینده باشند.


جرالد باتلر در فیلم کمینگاه دزدان

Den of Thieves 2

کمین‌گاه دزدان ۲

کمین‌گاه دزدان ممکن است از دید منتقدان اثر چندان دلچسبی نباشد، اما این تریلر هیجان انگیز به فروش ۷۲ میلیون دلاری در گیشه دست پیدا کرد و بدنیست بدانید در هالیوود صدای دلارها به مراتب بلندتر از نقدهای نوشته شده در راتن تومیتوز به گوش می‌رسد.

بنابراین اگر امیدوار بودید تا یک بار دیگر شانس تماشای ماجراجوئی‌های «جرالد باتلر» و «اشیا جکسون جونیور» را داشته باشید، خودتان را خوش شانس به حساب بیاورید. این دو در دنباله‌ی این فیلم دوباره درکنار هم روی پرده سینما حاضر خواهند بود، نویسندگی و کارگردانی این فیلم را هم کریستین گادگاست برعهده خواهد داشت.

طبق اطلاعات ارائه شده از سوی ددلاین، این فیلم روایت تعقیب و گریز بیگ نیک و دانی در خیابان‌ها اروپا است که توجه خود را معطوف دنیای خطرناک دزدان الماس و مافیای بدنام پلنگ کرده‌اند. با این حساب دوباره شاهد زد و خورد و تیراندازی‌های بسیاری خواهیم بود. همچنین این‌بار درکنار باتلر شاهد حضور چهره‌های آشنای دیگری همچون کورتیس جسکون یا فیفتی سنت هستیم. از سوی دیگر هنوز نمی‌دانیم آیا مبارزان UFC دیگری هم در این فیلم حضور خواهند داشت یا خیر؟


رایان رینولدز و ساموئل ال جکسون در محافظ مزدور

The Hitman's Bodyguard - The Hitman's Wife's Bodyguard

محافظ مزدور ۲

فیلم محافظ مزدور نقدهای چندان مثبتی دریافت نکرد و موفق نشد از راتن تومیتوز هم امتیازی بیشتر از ۳۹% را دریافت کند. اما بالعکس این فیلم در گیشه بسیار موفق عمل کرده و به فروش جهانی ۱۷۷ میلیون دلاری دست پیدا کرد که در مقابل بودجه‌ی ۳۰ میلیون دلاری آن عدد قابل توجهی بود. به‌علاوه چه کسی می‌تواند به ترکیب کاریزماتیک و جذاب رایان رینولدز و ساموئل ال جکسون نه بگوید؟

این دو نفر درکنار هم حضوری دلچسب و خاطره‌انگیز رو به نمایش گذاشتند که اسباب رضایت طرفداران را فراهم کرد، به طوری که ساخت دنباله این فیلم نیز در دستور کار قرار گرفت. عنوان گیج کننده‌ی این دنباله «بادیگارد همسر مزدور» است.

رینولدز و جکسون درکنار «سلما هایک» در این اثر خضور خواهند داشت. طبق اطلاعات ارائه شده از سوی هالیوود ریپورتر، شخصیت رینولدز در این فیلم به‌دنبال یک زندگی آرام و بدون دغدغه است که دوباره سرنوشتش با جکسون پیوند می‌خورد. درکنار آن پای هایک هم به ماجرا باز می‌شود و فیلم به صحنه‌ انتقام گیری و تعقیب و گریزهای ویران کننده در سواحل آمالفی  و تلاش برای نجات اروپا تبدیل می‌شود.

در این فیلم همچنین شاهد حضور چهره‌های آشنای دیگری همچون مورگان فریمن، آنتونیو باندراس، فرانک گریلو و ریچارد گرانت خواهیم بود. پس اگر از تماشای فیلم محافظ مزدور لذت بردید، تماشای دنباله آن را هم از دست ندهید.


پیتر ولر در پلیس آهنی

RoboCop Returns

بازگشت پلیس آهنی

آماده باشید چون پلیس آهنی بازگشته است! بله، طبق اطلاعات ددلاین، ستاره سایبورگ دوباره به پرده بزرگ سینما بازخواهد گشت.

نسخه اصلی این فیلم با عنوان پلیس آهنی و به کارگردانی پل ورهوفن در سال ۱۹۸۷ اکران شده و در همان زمان به‌شدت مورد توجه قرار گرفت. بعد از دو دنباله دیگر که همچنان «پیتر ولر» را به‌عنوان بازیگر اصلی دراختیار داشتند، شاهد بازسازی مجدد آن در سال ۲۰۱۴ بودیم که البته یک تفاوت اساسی با نسخه‌های قبلی داشت. در این فیلم جدید به‌جای ولر، جوئل کینیامن نقش پلیس آهنی را بازی کرده و صندلی کارگردانی این اثر هم در اختیار جوزف پادیلا قرار گرفته بود. این بازسازی از نظر میزان شهرت و موفقیت به گرد پای نسخه اصلی این فیلم هم نرسید و هرچند که از برخی زوایا فیلم قابل توجهی است، اما به نظر می‌رسد که از سوی سازندگان این دنباله تازه نادیده گرفته شده است.

فیلم جدید این مجموعه با عنوان «بازگشت پلیس آهنی» توسط اد نویمایر و مایکل ماینر نوشته شده است، همان کسانی که فیلمنامه فیلم اصلی را نوشته بودند. درحقیقت این فیلم درست بعد از موفقیت فیلم اصلی نوشته شده بود، اما متأسفانه هرگز فرصت ساخت پیدا نکرد. اما اکنون متروگلدن مایر پس از بازنویسی فیلمنامه توسط جاستین رودز، ساخت این فیلم را در دستور کار قرار داده است. از سوی دیگر پیتر ولر قرار نیست بازگشتی دوباره را تجربه کرده و نقش این پلیس روباتی را بازی کند. طبق اطالاعات ارائه شده از سوی ددلاین به نظر می‌رسد هرج‌و‌مرج در دیترویت و خرابکاری آنارشیست‌ها در نوعی هماهنگی با پلیس آهنی است که قرار است بازگشتی موفق برای مبارزه با جنایتکاران و برقراری نظم و آرامش را تجربه کند.

نیل بلومکمپ (منطقه ۹ و چپی) در ابتدا به‌عنوان کارگردان این فیلم معرفی شد، هرچند او در اوت سال گذشته از مشکلاتی صحبت کرد که او را وادار کردند از ادامه این پروژه کناره‌گیری کند. او همچنین در توئیتی از هیجان خود برای تماشای این فیلم در سینماها به همراه دیگر طرفداران آن صحبت کرد. در نوامبر سال گذشته، اوریون پیکچرز اعلام کرد کارگردان ایب فورسایت که پیش از این ساخت فیلم «هیولاهای کوچک» را در کارنامه دارد، این مسئولیت را پذیرفته و ممکن است فیلمنامه یک بازنویسی مهیج دیگر را تجربه کند.


کرت راسل در فیلم مشکل بزرگ در چین کوچک

Big Trouble in Little China 

مشکل بزرگ در چین کوچک

کارگردانی این فیلم را «جان کارپنتر» برعهده داشت، فیلمی که باید آن را یکی از گیج‌کننده‌ترین فیلم‌های اکشنی دانست که تابه‌حال ساخته شده است. در این فانتزی ماجراجویانه محصول سال ۱۹۸۶، شاهد هنرنمایی «کرت راسل» در نقش جک برتون هستیم که درگیری یک سری ماجراجویی‌هایی جادویی در شهر چینی‌ها می‌شود. او و دوستش در تلاش هستند تا زنی ربوده شده را از شر نیروهای تاریکی محافظت کنند و در این راه برتون با انوع هیولا، نینجا و البته یک ساحره باستانی مواجه می‌شود.

اما علاوه‌بر سکانس‌های اکشن خنده‌دار و گاهی مضحک و شخصیت‌های منفی عجیب و غریب، چیزی که این فیلم را خاص کرده خود شخصیت جک برتون است که بی اغراق یکی از نالایق‌ترین قهرمانانی است که تاریخ فیلم‌های اکشن به خود دیده است. او اغلب با ژستی شبیه به جان وین و با غرور این سو و آن سو می‌رود؛ اما در عمل او به واقع نمی‌داند در اطرافش چه می‌گذرد و به‌جای تکیه بر توانایی و قدرتی که از اغلب قهرمانان فیلم‌های پرزد و خورد سراغ داریم، این بخت و اقبال خوب است که نجات بخش همیشگی او است.

درمقابل او شخصیت وانگ چی با بازی «دنیس دان» را داریم که حداقل در فنون رزمی مهارت داشته و بیشتر در قامت یک قهرمان حقیقی ظاهر می‌شود تا جک برتون خودحرفه‌ای پندار. اما به هرصورت به‌لطف جنگجویان مورتال کامبت و جنگ با شمشیرهای جادویی، مشکل بزرگ در چین کوچک اثری کلاسیک و دوست داشتنی است.

وقتی سال ۲۰۱۵ اعلام شد که قرار است بازسازی این فیلم با شرکت «دواین جانسون» ساخته شود، نگرانی مختصری در بین مخاطبان ایجاد شد. هرچند پس از آن، دیگر خبر چندانی در مورد این بازسازی به گوش نرسید و این شائبه را ایجاد کرد که شاید این تصمیم در حد حرف باقی مانده است. البته حالا ما می‌دانیم که قرار است دنباله‌ای برای این فیلم ساخته شود. تهیه کننده هرمن گارسیا در گفتگویی با سایت کولایدر این مسئله را تصدیق کرده و اعلام کرد:

«شما نمی‌توانید یک اثر کلاسیک مثل این فیلم را مجددا بازسازی کنید، درنتیجه تصمیم بر این شد که دنباله‌ی آن را بسازیم که در ادامه‌ی اتفاقات داستان اصلی رخ می‌دهند»

بنابراین همانگونه که گارسیا توضیح داد، حوادث فیلم اول قرار است در فیلم جدید با حضور جانسون ادامه پیدا کنند. بدین ترتیب راک قرار نیست جک برتون دیگری باشد و درعوض ایفاگر نقش شخصیتی جدید خواهد بود. از سوی دیگر متأسفانه کرت راسل در گفت‌وگو با یو اس ای تودی اعلام کرد در دنباله این فیلم حضور نخواهد داشت، بنابراین ما عمیقا متأسف هستیم که شانس دیدن مجدد او در نقش جک برتون در این اکشن خاطره‌انگیز را نخواهیم داشت.


جامین کلمنت- تایکا وایتیتی- آنچه در سایه ها انجام میدهیم

What We Do in the Shadows – We're Wolves

آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم

کارگردان «تایکا وایتیتی» با وجود اینکه با ساخت آثار سینمایی همچون پسر و عقاب دربرابر کوسه توجهات بسیاری را به خود جذب کرد، اما درک سینمایی خود را با مستند ساختگی (ماکیومنتری) و ماورا الطبیعه‌ی «آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم» به رخ کشید. وایتیتی همچنین خود به‌عنوان یکی از بازیگران درکنار بازیگر نیوزیلندی تبار جامین کلمنت حضور داشت.

داستان این فیلم کمدی درباره سه هم اتاقی خون آشام است که سعی دارند در قرن بیست و یک به زندگی خود ادامه داده و البته غذای مخصوص خود را نیز تأمین کنند. این فیلم در فهرست بهترین‌های سال قرار داشت. پس از ساخت این فیلم وایتیتی به دنیای سینمایی مارول پیوسته و در ساخت فیلم «ثور: رگناراک» در مقام کارگردان و بازیگر همکاری کرد. همکاری بعدی او با مارول ساخت فیلم «ثور: عشق و صاعقه» است که قرار است سال ۲۰۲۱ اکران شود. او همچنین ساخت فیلم طنز ضد نفرت «جوجو رابیت» را نیز برعهده داشت، بااین‌حال به نظر می‌رسد چشم وایتیتی هنور هم به جهان نامیرایان دوخته شده است.

در ژانویه سال ۲۰۱۶، وایتیتی در گفتگویی اعلام کرد قصد ساخت دنباله فیلم آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم را دارد که این بار تمرکزش روی گرگ انسان‌ها خواهد بود. او اشاره کرد عنوان این فیلم «ما گرگ هستیم» (We're Wolves) خواهد بود که به‌نوعی به عبارت «گرگ انسان» شباهت دارد. در ماه ژوئن، این کارگردان کمی بیشتر در مورد این دنباله صحبت کرده و توضیح داد طرح داستان روی جنگ قدرت بین یک آلفای مذکر و استوارت رادرفورد است که اخیرا برنامه‌نویس کامپیوتر شده است.

وایتیتی همچنین توضیح داد کار روی ساخت این فیلم همچنان پیش می‌رود و او به همراه جامین کلمنت درحال کار روی داستان آن هستند، اما بهتر است بدانید روند همکاری آن‌ها معمولا بسیار کند و طولانی مدت است و به جز تاریخ‌های طولانی برای پایان یک پروژه، ممکن است حتی این همکاری به نتیجه نرسد! به عبارت دیگر این فیلم هنوز راهی طولانی برای به ثمر نشستن دارد. بنابراین شاید بهتر است فعلا به‌جای انتظار برای تماشای این دنباله به سراغ اسپین آف و سریال‌هایی همچون «Wellington Paranormal» و سریالی به همین نام بروید که حوادث‌شان در دنیایی مشابه رخ می‌دهند.


مگالودون- جیسون استاتهام- فیلم مگ

The Meg 2

مگ ۲

وقتی ایده ساخت فیلمی در مورد مگالودون در فضای عمومی پخش شد، عده‌ای این داستان را به ریشخند گرفته و اعتبار چندانی برای آن قائل نشدند. اما فیلم مگالودون برخلاف تصور این عده حضوری موفق و جدی در گیشه داشت به طوری که دربرابر بودجه ۱۳۰ میلیون دلاری ساختش، به فروش جهانی ۵۲۸ میلیون دلار دست پیدا کرد که رقمی قابل‌توجه است.

بعد از تمام این حرف‌ها، این فیلم ستاره‌ای محبوب همچون «جیسون استاتهام» را در ترکیب بازیگران خود داشت که در مقابله با این کوسه غول پیکر شجاعتی تماشایی از خود نشان داد و چه کسی است که دوست نداشته باشد شاهد این رویارویی باشد؟

به نظر می‌رسد در مگ ۲، شاهد زورآزمایی یک ابرکوسه و دایناسوری کروکودیل مانند خواهیم بود

بعد از جلب توجه مخاطبان به این فیلم، خیلی زود برنامه ساخت دنباله‌ای از آن مورد توجه سازندگان قرار گرفت. کاترین یینگ تهیه کننده اجرایی در گفت‌وگو با ورایتی از برنامه قطعی ساخت دنباله مگادولون خبر داد. او در عین حال اشاره کرد این فیلم هنوز در مراحل اولیه‌ی ساخت قرار دارد.

هنوز جزئیات چندانی در مورد این فیلم تازه منتشر نشده است، اما دست کم می‌دانیم این فیلم هم براساس مجموعه کتاب‌هایی نوشته استیو آلتن ساخته خواهد شد. ظاهرا کتاب دوم این نویسنده که مورد توجه تیم سازنده فیلم قرار گرفته، در مورد کوسه‌ای به مراتب بزرگ‌تر و رویارویی آن با دایناسوری کرکودیل مانند به نام کرونوزوروس است. به عبارت دیگر، مگ ۲ ممکن است صحنه‌ی زورآزمایی یک ابرکوسه و یک دایناسور باستانی باشد، موضوعی که می‌تواند به‌راحتی توجه هر سینمادوستی را در هر نقطه از جهان به خود جلب کند.


کریستف والتز و جیمی فاکس در جانگوی رها از بند

Django Unchained 2

جانگوی رها از بند ۲

اگر دوست دارید از سرگذشت جنگو و برومیلدا -بعد از گرد و خاکی که در کندی‌لند به راه انداختند- آگاه شوید، خب به نظر می‌رسد اخبار خوبی برای‌تان داریم. چون به نظر می‌رسد سریع‌ترین هفت تیرکش جنوب قرار است دوباره به سینماها بازگردد. هرچند که هنوز اما و اگرهایی در این مورد وجود دارد.

طبق اخبار کولایدر، ساخت دنباله‌ی این فیلم به کارگردانی کوئنتین تارانتینو در دست بررسی است و به نظر می‌رسد قرار است این شخصیت در ادامه ماجراجویی‌هایش این‌بار با یکی از قهرمان افسانه‌ای تاریخ همکاری کند. این فیلم براساس مجموعه کتاب مصوری نوشته تارانتینو و مت واگنر ساخته شد و قرار است در دنباله آن دوباره زندگی جانگو سوژه‌ی اصلی فیلم باشد. او که بعد از به آتش کشیدن مزرعه کلوین کندی به هدفی جذاب برای جایزه بگیران تبدیل شده است، برای فرار از زندان و سرنوشت شومش به سمت غرب فرار می‌کند.

اینجا است که او با نجیب زاده‌ای اسپانیایی تبار به نام دیه‌گو دلا وگا آشنا می‌شود که البته همه ما بیشتر او را با نام «زورو» می‌شناسیم. بله، درست شنیدید. جانگو قرار است با یکی از معروف‌ترین شمشیربازان نقاب دار همکاری کند و مطمئن باشید نتیجه کار گروهی این دو نفر و استفاده از گلوله و شمشیر، آزاد کردن مردم محلی از ظلم و ستم گروهی از انسان‌های خبیث خواهد بود.

درست است، شنیدن چنین داستانی آن هم برای یک دنباله کمی دور از ذهن و البته شگفت‌انگیز است. به‌علاوه ظاهرا این بار قرار نیست کارگردانی این اثر را خود تارانتینو برعهده داشته باشد و درعوض به‌عنوان تهیه کننده کار حضور خواهد داشت. از سوی دیگر «جرود کارمایکل» کمدین و خالق شوی کارمایکل، هم مسئول نوشتن فیلمنامه این اثر است و البته باز هم مشخص نیست که آیا خود تارانتینو روی روند نوشتن فیلمنامه نظارت کرده یا به‌عنوان نویسنده با کارمایکل همکاری خواهد کرد یا خیر؟

به‌هرحال صرف‌نظر از مسئله کارهای اجرایی، این کراس- اوور یک اثر حماسی واقعی است و ما بی‌صبرانه منتظر شروع فیلم‌برداری آن و رونمایی از همراهی زورو و جانگو و مقابله‌ی آن‌ها با گروهی نژادپرست، خواهیم ماند.


ایمی آدامز در فیلم افسون شده

Disenchanted - Enchanted 2

افسون شده ۲

در سال ۲۰۰۷، دیزنی مخاطبان خود را با فیلم «افسون شده» مجذوب کرد، یک داستان پرنسسی با یک پیچش جالب توجه. شاهزاده خانمی انیمیشنی به نام جیزل با بازی «ایمی آدامز» به‌صورت تصادفی وارد دنیای واقعی می‌شود. هرچند جیزل درنهایت خوشبختی را پیدا می‌کند، اما برخلاف داستان‌های پریان این خوشبختی را نه در بودن با شاهزاده‌ای خوش برورو که با بودن درکنار پدری مجرد به نام رابرت با بازی «پاتریک دمپسی» تجربه می‌کند. موفقیت این فیلم درحدی بود که خیلی زود صبحتی‌ها در مورد ساخت دنباله‌ای برای آن آغاز شد.

ظاهر برخلاف فیلم اول قرار است این بار افسون‌ها باطل شوند یا دست کم اسم فیلم که تداعی کننده چنین چیزی است. باوجود اشتیاق بازیگران و تیم سازنده، روند ساخت فیل بسیار کند پیش می‌رود، به طوری که به نظر می‌رسد این فیلم آرام آرام و ذره ذره شکل و قالب نهایی خود را پیدا می‌کند.

در سال ۲۰۱۶، کارگردان «آدام شنکمن» که فیلم اسپری مو را درکارنامه دارد، به‌عنوان کارگردان این دنباله انتخاب شد. او در سال ۲۰۱۹ تصدیق کرد که همچنان در مسیر تولید این فیلم قدم برمی‌دارد. فیمنامه این اثر توسط دیوید استیم و دیون ویز نوشته شده است که نوشتن فیلمنامه «شرک ۲» را نیز برعهده داشتند. گفته می‌شود اتفاقات این فیلم ده سال بعد از فیلم اول رخ می‌دهن،د وقتی جیزل به‌صورت اتفاقی باعث وقوع رخدادهایی می‌شود که هم  روی زندگی ساکنان جهانی واقعی و هم  مردم سرزمین تخیلی آندالاسیا اثر می‌گذارند. آهنگساز آلن منکن از دیگر اعضای احتمالی تیم سازنده است و به نظر می‌رسد همگی تنها در انتظار چراغ سبز شرکت دیزنی هستند تا کار روی فیلم را به‌صورت رسمی آغاز کنند. 

مشخص است که ایمی آدامز و پاتریک دمپسی برای حضور در این دنباله آمادگی کامل دارند. به طوری که آدامز در گفتگویی در سال ۲۰۱۸ به اشتیاق خود برای کار در این زمینه تأکید کرد و دمپسی هم معتقد است اگر این دنباله بتواند جادوی نسخه اصلی فیلم را همچنان زنده نگه دارد، پس باید برای انجام آن آمادگی کامل را داشت.


استالونه، گیبسون، جت لی، استاتهام، اسنایپس در بی مصرف ها

The Expendables 4

بی مصرف‌های ۴

به نظر می‌رسید سیلوستر استالونه و بی مصرف‌ها فرصتی برای هنرنمایی مجدد پیدا نخواهند کرد، اما اخباری که بعدا به گوش رسید نشان داد برعکس تصورات ما آن‌ها برای انجام این کار از هر زمان دیگری آماده‌تر هستند. استالونه در ژوئیه سال گذشته میلادی در پستی در اینستاگرام خود به این مسئله اشاره کرد و به‌صورت ضمنی اعلام کرد حال و هوای روز چهار ژوئیه و آتیش بازی‌ها به اندازه‌ای توجه او را به خود جلب کردند که برای شروع ماجراجویی دیگری کاملا آماده است.

استالونه در مقام کارگردان، نویسنده‌ی همکار و بازیگر در اولین فیلم بی‌مصرف‌ها حضور داشت که در سال ۲۰۱۰ اکران شد. او همچنین در نوشتن فیلمنامه دنباله‌های بعدی این فیلم هم همکاری داشت که در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ روانه سینماها شدند. هرچند در این دو مورد او کارگردانی را به افراد دیگری سپرد، برای دنباله دوم این مسئولیت را سایمن وست برعهده داشت و دنباله سوم را پاتریک هیوز کارگردانی کرد. استالونه در سال ۲۰۱۷ از عدم تمایل خود برای بازگشت بی‌مصرف‌ها صحبت کرد، هرچند به نظر می‌رسد این امتناع موقتی بوده و او و همکارانش اکنون دوباره آماده بازگشت به میدان مبارزه هستند.

به جز استالونه از دیگر بازیگران مطرح و سوپراستارهای به نام دنیای اکشن که در این مجموعه فیلم‌ها حضور داشتند می‌توان به جیسون استاتهام، آرنولد شوارتزنگر، بروس ویلیس، جت لی، ژان کلود ون دام، چاک نوریس، دالف لاندگرین، هریسون فورد، مل گیبسون، آنتونی باندراس، وسلی اسنایپر، تری کروس و استیو آستین اشاره کرد. تنها استاتهام و شوارتزنگر  پیوستن خود به استالونه در این فیلم را تصدیق کردند. بااین‌حال امیدواریم زمانی‌که استالونه سرانجام ساخت فیلم چهارم این مجموعه را آغاز می‌کند، فهرست بازیگران با حضور جمعی دیگر از ستارگان تأثیرگذاری که در سه فیلم قبلی نیز حضور داشتند، طولانی‌تر شود. 


چنینگ تیتوم و جونا هیل در جامپ استریت

24 Jump Street

خیابان جامپ شماره ۲۴

تهیه کننده فیل لرد پیش‌تر اعلام کرده بود که تیم دست‌اندکار ساخت مجموعه فیلم‌های جامپ استریت برای ساخت دنباله‌ای دیگر از آن با عنوان خیابان جامپ شماره ۲۳ آماده می‌شود. این فیلم در ادامه دو فیلم قبلی این مجموعه است که با هنرنمایی چنینگ تیتوم و جونا هیل ساخته شده بودند. همچنین این استودیو به‌دنبال ساخت یک اسپین آف کمدی از همین مجموعه است که این بار به‌جای مردان، همکاری خانم‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد.

دو فیلم اول جامپ استریت به ماجراجویی‌های دو پلیس مرد می‌پرداخت که برای ردیابی یک تهیه کننده مواد مخدر در پوشش دو پسر دبیرستانی وارد مدرسه می‌شوند (در فیلم اول مدرسه و در فیلم دوم کالج) احتمالا طرح داستانی خیابان جامپ شماره ۲۴ هم خط داستانی مشابهی داشته و در دنیایی شبیه به دو فیلم قبلی رخ داده و ادامه‌ی داستان دو افسر پلیس گرگ جنکو و مورتون اشمیت خواهد بود.

به نظر می‌رسد این مرتبه ستارگان اصلی فیلم جامپ استریت، تیفانی هدیش و زندایا باشند. ظاهرا این دو نقش دو افسر مواد مخدر را بازی می‌کنند که همچون زوج تیتوم و هیل در دو فیلم اول برای مأموریتی خاص تحت پوشش فعالیت خواهند کرد. بعد از کارگردانی دو فیلم اول جامپ استریت، کریس میلر و فیل لرد باز هم درکنار هم برای ساخت فیلم سوم این مجموعه حاضر خواهند بود، درکنار این دو مسئولیت ساخت اسپین آف جامپ استریت ظاهرا برعهده رادنی راتمن است. او پیش از این در نوشتن فیلمنامه «جامپ استریت شماره ۲۲» با این تیم همکاری کرده و فیلم انیمیشنی «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» را هم کارگردانی کرد.

هنوز اطلاعات چندانی در مورد طرح داستانی و دیگر جزئیات این فیلم مشخص نیست، از جمله اینکه آیا دوباره دو شخصیت اشمیت و جنکو را ملاقات خواهیم کرد یا خیر؟


انسل الگورت در بچه راننده

Baby Driver 2

بچه راننده ۲

موتور ماشین‌تان را روشن کنید، چراکه اخبار موجود از ساخت دنباله‌ای بر فیلم جالب توجه بچه راننده محصول سال ۲۰۱۷ حکایت دارند که سرانجام در مسیر تولید قرار گرفته است. براساس صحبت‌های «انسل الگورت» ستاره فیلم اول، نه فقط نویسنده و کارگردان این فیلم ادگار رایت مشتاق ساخت دنباله‌ی این فیلم است، بلکه او هم‌اکنون فیلمنامه آن را هم آماده کرده و الگورت هم آن را خوانده است. این بازیگر در گفتگویی اشاره کرده است:

«او فیلمنامه را به من نشان داد. بله، فکر میکنم این مسئله اتفاق خواهد افتاد و فیلم دیگری از بچه راننده خواهیم داشت. این فیلم عنوان متفاوتی دارد که البته شما باید در مورد آن با خود ادگار صحبت کنید»

ادگار رایت در سال ۲۰۱۷ و در گفتگویی با امپایر به این مسئله پرداخته و گفت:

«در اغلب دنباله‌ها شما باید ماجرایی جدی خلق کنید تا فرصت جمع شدن دوباره شخصیت‌های اصلی فراهم شود، مگراینکه چیز جذاب‌تری برای بودن آن‌ها وجود داشته باشد. به نظر من بچه راننده این قابلیت را دارد که از زاویه‌ای دیگر به آن پرداخته شود. اینکه یک بار دیگر او را دیگری ماجرایی جنایی ببینیم با این تفاوت که این‌بار او دیگر شاگرد نخواهد بود»

به‌هرحال براساس صحبت‌های رایت و الگورت به نظر می‌رسد بچه راننده ۲ درمسیر تولید قرار دارد. هرچند ممکن است رسیدن آن به مقصد کمی طول بکشد، اما دست کم بعید است این بچه هنوز یک راننده معمولی باشد.


صحنه مهمانی در فیلم آسیایی های خرپول

Crazy Rich Asians 2 and 3

آسیایی‌های خرپول ۲ و ۳

باتوجه‌به موفقیت فیلم آسیایی‌های خرپول محصول سال ۲۰۱۸، بسیار بعید به نظر می‌رسید که این اثر دنباله‌ای به خود نبیند. درحقیقت بدنیست بدانید که به‌جای یک دنباله، ظاهرا ساخت دو دنباله از آن توجه سازندگان را به خود جلب کرده است.

این فیلم براساس کتابی از کوین کووان و توسط شرکت برادران وارنر ساخته شده است و داستان زندگی و مشکلات گروهی از مردم ثروتمند چین است. براساس اخبار موجود به نظر می‌رسد طرفداران شخصیت‌های حاضر در این فیلم یک بار دیگر این فرصت را خواهند داشت که شاهد حضور آن‌ها در دنباله‌ها‌ی این فیلم باشند.

البته باتوجه‌به مشغله فراوان بازیگران اصلی و همچنین کارگردان آن «جان چو» که هم‌اکنون درحال کار روی اقتباسی از نمایش موزیکال «در ارتفاعات» اثر «مین-منوئل میراندا» برای سینما است، ممکن است این انتظار کمی طولانی شود. هرچند نینا جاکوبسن تهیه کننده کار می‌گوید روند فیلم‌برداری هر دو دنباله درکنار هم انجام خواهد شد. درنتیجه به‌جای انتظار طولانی، علاقمندان این فیلم می‌توانند در فاصله‌ی زمانی کوتاه‌تری این دو فیلم را به‌دنبال هم تماشا کنند. بدین ترتیب به‌گفته این تهیه کننده این کار جبران انتظار طولانی مخاطبان برای تماشای دنباله فیلم آسیایی‌های خرپول را جبران خواهد کرد.

از آنجایی که قرار است فیلم‌برداری این اثر در سال جاری میلادی آغاز شود، به نظر می‌رسید نزدیک‌ترین زمان برای اکران آن در سینماها اواخر سال آینده میلادی یا حتی کمی دیرتر باشد.


کریس پاین در پیشتازان فضا

Star Trek 4

پیشتازان فضا ۴

فیلم پیشتازان فضا برای دهه‌ها همچون نگینی درخشان برتارک شرکت پارامونت می‌درخشید، اما آینده‌ی این مجموعه محبوب و سودآور درحال حاضر نامشخص است. درحالی‌که قطعا پتانسیل کافی برای ادامه‌ی ماجراجویی‌های مهیج بین ستاره‌ای از سوی فدراسیون سیارات وجود دارد، اما این شرکت سینمایی هنوز در مورد انتخاب محل مأموریت بعدی آن‌ها تصمیم قطعی نگرفته است. شاید هم آن‌ها هنوز موفق نشدند شخص مناسبی را برای سپردن سکان کشتی پیدا کنند.

هنوز مشخص نیست از میان سه دنباله احتمالی پیشتازان فضا، کدام یک روانه پرده سینماها خواهد شد

پارامونت در ابتدا سه پروژه مرتبط با مجموعه فیلم‌های پیشتازان فضا را در نظر گرفته بود. یکی از آن‌ها قرار بود فرصتی برای بازگشت مجدد بازیگران فیلم پیشتازان فضا محصول سال ۲۰۰۹ را فراهم کند (البته متأسفانه بدون حضور آنتون یلچین ایفاگر نقش پاول چکوف که در جریان یک تصادف رانندگی در سال ۲۰۱۶ جان خود را از دست داد)

گزینه بعدی فیلمی به کارگردانی کوئنتین تارانتینو بود، همچنین نوشتن فیلمنامه آن برعهده مارک اسمیت بود که پیش از این فیلمنامه «بازگشته» با بازی لئوناردو دی کاپریو نوشته است. درنهایت سومین فیلم اثری از «نوآ هاولی» خالق دو سریال محبوب فارگو و لژیون که قرار بود با حضور شخصیت‌های جدید ساخته شود.

تارانتینو در اوایل سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که از پروژه ساخت فیلم پیشتازان فضا فاصله خواهد گرفت، هرچند به عقیده او هنوز این شانس وجود دارد که پارامونت فیلمنامه اسمیت را مدنظر قرار دهد. مدتی بعد در ماه اوت، این بار نوبت به پروژه نوآ هاولی رسید که توسط پارامونت به اما واتس، مدیر بخش سینمایی این شرکت ارجاع داده شد تا درنهایت او تصمیم بگیرد کدام یک از این سه مورد، گزینه‌ی بهتری برای سرمایه‌گذاری است که ممکن یکی از این سه گزینه یا حتی هیچ کدام از آن‌ها باشد.

بنابراین درحالی که اشتیاق فراوانی برای ساخت فیلم دیگری از پیشتازان فضا وجود دارد، اما هنوز باید منتظر بود و دید که آیا قرار است دنباله‌ی دیگری در کار باشد یا باید چشم انتظار اسپین آف، بازسازی مجدد یا چیز دیگری باشیم.


ادی مورفی در فیلم پلیس های بورلی هیلز

Beverly Hills Cop 4

پلیس‌های بورلی هیلز ۴

به نظر می‌رسد ما در میانه‌ی رنسانس ادی مورفی هستیم. مورفی در دهه‌ی هشتاد و اوایل دهه‌ی ۹۰ در اوج دوران شکوفایی خود بود اما به تدریج از کانون توجهات خارج شده و درحاشیه قرار گرفت.

اما به نظر می‌رسد این بازیگر برخلاف برخی دیگر از همکاران بازیگر خود، موفق شد راهی مناسب و  شایسته برای بازگشت به پرده سینماها پیدا کند. او با بازی در فیلم «دولمایت اسم من است» محصول سال ۲۰۱۹، حضوری موفق را در سینما تجربه و به خاطر اجرایش نقدهای مثبت فراوانی دریافت کرد. از طرف دیگر حضور او به‌عنوان میزبان در «پخش زنده شنبه شب» به همراه استند آپ کمدی و جدید نتفلیکس ثابت کرد که او هنوز هم می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای حضور مجدد در دنباله دو فیلم‌ محبوب دهه‌ی هشتاد یعنی بازگشت به آمریکا و پلیس‌های بورلی هیلز باشد.

شرکت پارامونت پیش از این در سال ۲۰۱۶ از برنامه‌ی خود برای ساخت پلیس‌های بورلی هیلز صحبت به میان آورده بود. بنابراین چهارمین دنباله این فیلم دوباره فرصتی برای همکاری موفق دیگری بین مورفی و نتفلیکس خواهد بود. قرار است مورفی مجددا در نقش اکسل فولی ظاهر شود، پلیسی از دیترویت که قرار است دوباره برای بررسی و تحقیق در مورد چندین جنایت، سری به بورلی هیلز بزند.

اولین فیلم این مجموعه که در سال ۱۹۸۴ اکران شد، در گیشه خوش درخشید و موفق شد به‌عنوان یکی از پردرآمدترین آثار ژانر کمدی در کل تاریخ اسم و رسمی بهم بزند. با‌این‌حال دنباله‌های بعدی آن که به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۴ اکران شدند، روندی نزولی داشته و نتوانستند موفقیت فیلم اول را تکرار کنند.

هنوز در مورد زمان تولید این فیلم در نتفلیکس صحبتی به میان نیامده است. اما باتوجه‌به اوج گیری مجدد ستاره‌ی بخت و اقبال مورفی، تعجب نمی‌کنیم اگر غول پخش استریمینگ به اصطلاح تا آهن داغ است، ضربه کاری خود را وارد و از فرصت پیش آمده نهایت بهره‌برداری را بکند.


داستان زندگی کیتی و کریستی فدرستون در مجموعه فیلم های فعالیت های ماورایی

Paranormal Activity 7

فعالیت‌های ماورایی ۷

بعد از پخش ۶ فیلم موفق در مجموعه آثار ترسناک، پارانرمال اکتیویتی دوباره به دنیای سینما بازخواهد گشت. این هفتمین دنباله از این مجموعه موفق خواهد بود که محصول همکاری مشترک استودیوی پارامونت با تهیه کننده بزرگ دنیای فیلم‌های ترسناک جیسون بلوم است.

هرچند فعالیت‌های ماورایی ۷ هنوز در مرحله انتخاب کارگردان، بازیگران یا عنوان فیلم است، استودیو تاریخ ۱۹ مارس سال آینده را به‌عنوان زمان اکران این فیلم تعیین کرده است. باوجود اینکه جزئیات داستان تا به‌حال کاملا مخفی نگاه داشته شده است، اما با نگاهی به ۶ فیلم دیگر این مجموعه، می‌توانیم حدس و گمان‌هایی را در این رابطه مطرح کنیم که نشان دهند این دنباله جدید احتمالاً چه مضمونی خواهد داشت.

پس از اولین فیلم پخش شده از این مجموعه، به نظر می‌رسد آثار بعدی همگی به نحوی به زندگی کیتی (کیتی فدرستون) و خواهرش کریستی مرتبط هستند. هر فیلم سعی کرده به هر طریق ممکن نگاهی به زندگی کیتی و خانواده‌اش داشته باشد. دراین بین کم کم اطلاعات بیشتری در مورد این دو خواهر بیان شده و جزئیاتی در مورد گذشته آن‌ها و آنچه که درنهایت به حوادث فیلم اول این مجموعه ختم می‌شود، روشن می‌شوند. 

هرچند دنباله‌های این فیلم اغلب روی شخصیت‌های جدید متمرکز شدند، ولی همگی به نحوی با کیتی و همدم شیطانی او یعنی «توبی» در ارتباط بودند و همین مسئله به این مجموعه کمک کرده است تا داستان خود را به شکلی وسیع روایت کرده و بر پیچیدگی‌های داستانی آن بیفزاید.

انتظار ما این است که دنباله هفتم این مجموعه نیز از این همین روش پیروی کرده و با معرفی یک گروه جدید از شخصیت‌ها و نابودی آن‌ها در مسیری که باز هم به زندگی کیتی و خانواده او ختم می‌شوند، داستان خود را پیش ببرد. همچنین باتوجه‌به حال و هوای شش فیلم اول، پیش‌بینی می‌شود دنباله هفتم نیز شامل ثبت لحظات ترسناک توسط دوربین‌های امنیتی، گوشی‌های تلفن همراه و دیگر تجهیزات ضبط و پخش خانگی باشد.


شبح چهره یا قاتل نقاب دار در فیلم جیغ

Scream 5

جیغ ۵

تقریبا یک ربع قرن پس از اکران اولین فیلم جیغ در سینماها، ظاهرا قرار است دنباله‌ی جدیدی از این مجموعه محبوب و ترسناک روانه‌ی سالن‌ها نمایش شود. به نظر می‌رسد شرکت «Spyglass Media Group» درحال کار و توسعه این دنباله جدید است، این شرکت در ماه مارس سال گذشته حق ساخت این فیلم را از سرمایه گذار اصلی «Lantern Entertainment» خریداری کرد.

اولین فیلم از این مجموعه در سال ۱۹۹۶ اکران شد. ایده‌ی اصلی داستان این فیلم زاییده‌ی افکار ترسناک و جالب توجه «وس کریون» بود، کارگردان نامی و صاحب سبک ژانر وحشت که در سال ۲۰۱۵ چشم از جهان فروبست. بعد از موفقیت فیلم اول، سه دنباله دیگر از آن ساخته شد که اکران آخرین فیلم یعنی جیغ ۴ به سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد.

دراین میان ظاهرا بازیگران اصلی از جمله کورتنی کاکس و دیوید آرکت که هر دو در هر چهار فیلم قبلی جیغ حضور داشتند، امسال به‌صورت رسمی برای بازی در فیلم پنجم این مجموعه هم قرارداد امضا کردند. این دو که بعد از آشنایی با یکدیگر در فیلم جیغ در زندگی واقعی ازدواج کردند، مدتی بعد از هم جدا شدند. بااین‌حال به نظر می‌رسد گیل ودرز و کلانتر دوی رایلی قرار است یک بار دیگر به‌عنوان زوج در این فیلم همبازی باشند. از طرف دیگر بازیگر ملیسا باررا یکی از اعضای تازه تیم است که در نقش شخصیتی جدید در فیلم حضور خواهد داشت.

اما در این بین هنوز سرنوشت محوری‌ترین شخصیت فیلم در هاله‌ای از ابهام است و مشخص نیست آیا قرار است در این دنباله با سیدنی پرسکات با بازی نیو کمبل همراه باشیم یا خیر. کمبل در مصاحبه‌ای خبری در ماه می امسال اشاره کرد صحبت‌هایی با او در مورد حضور در این دنباله جدید شده است، اما هنوز خبری از قرارداد رسمی نیست. دراین میان آرکت معتقد است ساخت فیلم جیغ بدون حضور کمبل از اساس غیرقابل باور است. او در این مورد گفته است:

«ما باید نیو را درکنار خود داشته باشیم. او قلب و روح مجموعه جیغ است و به همین خاطر فراهم کردن امکان حضورش در این پروژ به واقع چیز فوق‌العاده‌ای خواهد بود»

باید منتظر بود و دید آیا یک بار دیگر سیدنی پرسکات را در جیغ ۵ ملاقات خواهیم کرد یا خیر؟


شخصیت های انیمیشن هتل ترانسیلوانیا

Hotel Transylvania 4

هتل ترانسیلوانیا ۴

طرفداران شخصیت هیولاوار آدام سندلر در مجموعه محبوب هتل ترانسیلوانیا، بی‌صبرانه چشم انتظار فیلم دیگری از این مجموعه هستند. خواسته‌ای که به نظر می‌رسد دست یافتنی باشد، هرچند هنوز مشخص نیست چه کسی سکان هدایت تیم سازنده را برعهده خواهد داشت.

فیلم‌های هتل ترانسیلوانیا توجه خود را معطوف دنیای هیولاها و نیاز آن‌ها به جایی برای تفریح، استراحت و گذراندن تعطیلات دور از چشم انسان‌ها کرده بودند. این سه فیلم همگی توسط کارگردان گندی تارتاکوفسکی ساخته شدند، بنابراین انتظار می‌رفت این کارگردان یک بار دیگر در پروژه ساخت فیلم چهارم این مجموعه حضور داشته باشد. اما زمانی‌که از او دراین‌باره سؤال شد، پاسخ داد:

«فیلمنامه این فیلم در حال نوشته شدن است اما کارگردانی آن به عهده من نیست. ما به‌دنبال استخدام یک کارگردان هستیم و روند تولید فیلم به آرامی پیش می‌رود»

از طرف دیگر اگرچه هنوز مشخص نیست کارگردانی این دنباله جدید را چه کسی برعهده دارد، اما شرکت سونی پیکچرز پیشاپیش تاریخ ۲۲ دسامبر سال آینده میلادی را به‌عنوان تاریخ اکران فیلم در نظر گرفته است. 

طبق صحبت‌های تارتاکوفسکی ظاهرا روند ساخت فیلم سوم این مجموعه بسیار شلوغ و آزار دهنده بوده است به طوری که تیم تولید در طول ساخت فیلم تعدادی از افراد را اخراج یا جایزگین کردند و این مسئله‌ به اندازه‌ای برای تارتاکوفسکی آزار دهنده بوده است که ترجیح داد قید ساخت دنباله‌ی دیگری از آن را بزند.هرچند درنهایت او تصمیمش را تغییر داد و اکنون شانس تماشای یک دنباله دیگر برای علاقمندان این مجموعه فراهم شده است.

به جز آدام سندلر، هنوز هیچ صحبتی در مورد بازگشت دیگر ستارگانی که صداپیشگی شخصیت‌های اصلی فیلم را برعهده داشتند، به میان نیامده است. از جمله این بازیگران می‌توان به اندی سمبرگ، سلنا گومز و استیو بوشمی اشاره کرد. به هرحال مخاطبان خوش شانس باید منتظر یک دنباله جدید و سپری کردن اوقاتی خوش و البته ترسناک باشند.


باستر مون در انیمیشن آواز

Sing 2

آواز ۲

طرفداران انیمیشن موزیکال آواز محصول سال ۲۰۱۶ می‌توانند آماده شروع یک ماجراجویی دیگر در دنیای موسیقی باشند، چرا که به نظر می‌رسد قرار است یک بار دیگر شاهد گرد آمدن شخصیت‌های این انیمه در دنباله آن باشند که قرار است در تاریخ ۲ ژوئیه سال ۲۰۲۱ اکران شود.

فیلم اول با محوریت یک مسابقه آواز خوانی ساخته شد که توسط یک کوالا به نام باستر با صدای «متیو مک‌کانهی» برگزار شد تا راهی برای جمع کردن پول و نجات ساختمان تئاترش پیدا کند. درکنار او استعدادهای همچون ریس ویترسپون، اسکارلت جوهانسن و تارون اگرتون به‌جای شماری از شرکت کنندگان خوش آتیه صداپیشگی کردند. یکی از آوازهای اجرا شده توسط اگرتون در انیمیشن آواز ترانه‌ای از «التون جان» به نام «من هنوز ایستاده‌ام» بود، ترانه‌ای که او بعدا یک بار دیگر آن را زمان بازی در نقش التون جان در فیلم راکت‌من اجرا کرد.

آواز ۲ قرار بود به‌صورت رسمی در ۲۵ دسامبر سال ۲۰۲۰ اکران شود، اما به دلایلی اکران آن به دسامبر سال آینده میلادی تغییر کرد. هم‌اکنون اطلاعات کمی در مورد این دنباله وجود دارد، از جمله در مورد خط داستانی آن و اینکه آیا هیچ کدام از صداپیشگان اصلی حاضر در فیلم اول هم در این دنباله حضور خواهند داشت یا خیر. اما با نگاهی اجمالی به فیلم نخست، مخاطبان همچنان باید چشم انتظار سپری کردن اوقاتی خوب بار رقص و آوازهای جذاب باشند.

بازیگر فیلم توم ریدر

Tomb Raider 2

مهاجم مقبره ۲

بعد از پخش دو فیلم مهاجم مقبره با بازی «آنجلینا جولی» که در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ اکران شدند، بار دیگر شاهد شروع دوباره این مجموعه موفق در سال ۲۰۱۸ بودیم که این بار «آلیسیا ویکاندر» را در نقش لارا کرافت به بینندگان معرفی کرد. اما اخبار جدید از ساخت دنباله‌ای جدید حکایت دارند که ظاهرا قرار است در ۱۹ مارس سال ۲۰۲۱ اکران شود. در این دنباله جدید دوباره ویکاندر نقش لارا کرافت را بازی می‌کند، بن ویتلی کارگردانی آن را برعهده داشته و همسرش ایمی جامپ نویسنده فیلمنامه خواهد بود.

مجموعه فیلم‌های مهاجم مقبره با الهام از بازی ویدیوئی به همین نام ساخته شده است. در فیلم اول شاهد سفر ماجراجویانه باستان شناسی جوان به نام لارا کرافت بودیم که در جستجوی پدر گمشده خود درگیر اتفاقات متعددی شد. هنوز اطلاعات چندانی در مورد طرح داستانی این دنباله منتشر نشده است، هرچند در فیلم اول اشاره‌ای ضمنی به نقش همکار تجاری پدر لارا یعن آنا میلر با بازی کریستن اسکات توماس شد که قصد پخش عمدی ویروسی خطرناک را داشتند که به معنای پایان جهان بود. امری که توسط لارا و پدرش ناکام ماند. بنابراین به نظر می‌رسد اکنون درها برای این شخصیت باز شده تا باز هم در نقش موجودی پلید وارد داستان شده و مسئولیت خود در به خطر انداختن این جهان و ساکنانش را به نحو احسن به انجام برساند.


تیم و تئودور تمپلتون در انیمیشن بچه رئیس

The Boss Baby 2

بچه رئیس ۲

اگر یک فیلم (و یک مجموعه تلویزیونی) در مورد یک بچه باهوش و مرموز که کت و شلوار به تن می‌کند و با صدای الک بالدوین صحبت می‌کند برای جلب رضایت شما کافی نبود، روز، روز شانس شما است. بله، به نظر می‌رسد انیمیشن بچه رئیس ۲ در راه است!

داستان فیلم بچه رئیس در مورد کودک اسرارآمیزی به نام تئودور تمپلتون بود، نوزادی کوچک با ذهن یک فرد بالغ که برای انجام مأموریت خود وارد جمع خانوادگی می‌شود تا بفهمد چرا انسان‌ها به توله سگ‌ها بیش از بچه‌ها علاقه دارند! در پایان فیلم اصلی، تئودور دوباره به آغوش خانواده تمپلتون بازمی‌گردد تا درکنار برادر بزرگترش تیم، زندگی معمولی اما سراسر شادی را تجربه کند.

اگرچه هنوز جزئیات فیلمنامه بچه رئیس ۲ مشخص نیست، اما می‌دانیم هنوز داستان‌ تئودور تمپلتون به پایان نرسیده است

در فلش فورواردی که در انتهای فیلم اول دیدیم، به نظر می‌رسد داستان‌های زیادی از دوران کودکی این دو برادر ناگفته باقی مانده‌اند. به همین خاطر به نظر می‌رسید فیلم اول از پتانسیل کافی برای ساخت یک دنباله دیگر برخوردار است که به‌خصوص به زندگی دختر کوچک تیم بپردازد. اما شنیده‌های حاکی از آن است که قسمت دوم بچه رئیس همچنان علاقه خود را معطوف شخصیت اصلی یعنی تد کرده است.

 هنوز اطلاعات چندانی در مورد بچه رئیس دو در دست نیست، اما می‌توان روی حضور مجدد الک بالدوین به‌عنوان صداپیشه در این انیمیشن حساب باز کرد. از دیگر صداپیشگان احتمالی می‌تون به میلز باکشی (تیم کودک)، توبی مک‌گوایر (تیم بزرگسال)، جیمی کیمل و لیسا کودرو در نقش والدین آن‌ها اشاره کرد.


خانواده آدامز در انیمیشن خانواده آدامز

Addams Family 2

خانواده آدامز ۲

بعد از شروع موفقیت آمیز  افتتاحیه فیلم در سال ۲۰۱۹، ساخت دنباله انیمیشن خانواده آدامز خیلی زود در دستور کار استودیو متروگلدن مایر قرار گرفت. در این انیمیشن شاهد صداپیشگی جمعی از ستارگان همچون شارلیز ترون، اسکار آیزاک، کلوئه گریس مورتز، فین وولفهارد، نیک کرول، اسنوپ داگ، بتی میدر، آلیسون جنی، مارتین اسکات و کارتین اُهارا بودیم. این انیمیشن موفق شد نظر نسلی جدید از هواداران جوان را به خود جلب کند.

به‌صورت اصلی این کارتون در دهه‌ی ۱۹۳۰ توسط چارلز آدامز به مخاطب معرفی شد و خیلی زود مورد توجه قرار گرفته و در دنیای رسانه به اشکال مختلف مورد توجه قرار گرفت. به‌عنوان نمونه سریال تلویزیونی در دهه‌ی ۱۹۶۰ که موفقیت آن باعث ساخت فیلمی از آن در اوایل دهه‌ی ۹۰ شد. در هر نسخه از خانواده آدامز، گرایش‌های هیولاوار اعضای این خانواده نسبت به هم، عشق و علاقه آن‌ها به همدیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ظاهرا قرار است این دنباله انیمیشنی که بازهم توجه خود را معطوف زندگی این خانواده مرموز و ترسناک کرده است، در ۲۲ اکتبر، مصادف با هالووین سال آینده میلادی اکران شود.


ویل اسمیت و مینا مسعود در علاءالدین

Aladdin 2

علاءالدین ۲

لایو اکشن جذاب دیزنی که به‌نوعی بازسازی انیمیشن محبوب و کلاسیک این شرکت است، با یک فروش عالی و درخشش در گیشه به خوبی خود را اثبات کرد. به طوری که برخلاف انتظارات، موفق شد در سطح جهانی به فروش قابل‌توجه یک میلیارد دلاری برسد.

به همین خاطر چندان جای تعج نیست که دیزنی تصمیم به ساخت دنباله آن گرفته است، هرچند برخلاف فیلم اول، این دنباله قرار نیست روایت مستقیمی از نسخه انیمیشنی آن باشد. انیمیشن اصلی علاءالدین محصول سال ۱۹۹۴ و عنوان آن «بازگشت جعفر» بود که مستقیما به‌صورت ویدیوئی عرضه شد.

جزئیات کمی در مورد این فیلم وجود دارد، از جمله حضور مجدد ستارگان اصلی یعنی ویل اسمیت، مینا مسعود و نائومی اسکات که قرار است نقش‌های جینی، علاءالدین و جاسمین را بازی کنند. همچین به نظر می‌رسد گای ریچی کارگردانی این فیلم را برعهده داشته و جان گاتینز و آندره‌آ برلوف نویسندگان فیلمنامه آن هستند.

در مورد خط داستانی هنوز ابهام بسیاری وجود دارد، هرچند ممکن است از داستان‌های فولکلور «هزار و یک شب» در آن استفاده شده باشد. هنوز تاریخ مشخصی برای اکران علاءالدین ۲ اعلام نشده است، بااین‌حال بعید به نظر می‌رسد این فیلم قبل از اوایل سال ۲۰۲۱ اکران شود.


ماری استرینبورگن در باشگاه کتاب

Book Club 2

باشگاه کتاب ۲

احتمالا از دید عده‌ای ساخت دنباله برای فیلمی در مورد گروهی از دوستان که به مطالعه کتاب‌های جنجالی علاقه دارند، چندان باورپذیر نیست، اما واقعیت این است که دنباله فیلم باشگاه کتاب در راه است.

در فیلم اصلی بازیگرانی همچون دایان کیتن، جین فوندا، کندیس برگن و مری استینبورگن در نقش شخصیت‌های اصلی ظاهر شدند. این گروه دوستانه تصمیم می‌گیرند برای برنامه کتابخوانی ماهانه خود به سراغ کتاب «پنجاه سایه خاکستری» بروند، این‌درحالی است که مطالعه این کتاب به اشکال مختلف روی روابط شخصی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

فیلم باشگاه کتاب در گیشه بسیار موفق ظاهر شد، به طوری که چندین برابر بودجه ساختش سودآوری داشت. به‌گفته استینبورگن این مسئله دیگر شک و شبهه‌ای برای ساخت دنباله‌ی آن باقی نگذاشت. او در این مورد می‌گوید:

«به نظرم ما درحال کار روی باشگاه کتاب دو هستیم، چون اکران فیلم اول بسیار موفقیت آمیز بود و فروش خوبی داشت»

جزئیات چندانی در مورد این فیلم منتشر نشده است از جمله اینکه هنوز مشخص نیست آیا دوباره شاهد حضور کیتن، فوندا، برگن و استینبورگن خواهیم بود یا خیر (هرچند به نظر می‌رسد آن‌ها پیشنهاداتی دریافت کرده‌اند)، اینکه کارگردانی این اثر با چه کسی خواهد بود، طرح داستانی آن چیست و چه زمانی باید منتظر اکران آن باشیم؟

تنها چیزی که مشخص است این است که باشگاه کتاب که از نظر ژانر با حال و هوای پنجاه سایه خاکستری تفاوت دارد، این بار به سراغ مطالعه یک کتاب معروف و شناخته شده‌ی دیگر خواهد رفت که از راه‌های غیرمنتظره و سرگرم کننده روی زندگی خوانندگانش تأثیر می‌گذارد.


شخصیت فروشنده ها در فیلم فروشنده ها

Clerks 3

فروشنده‌ها ۳

در اوایل سال جاری میلادی و به‌دنبال شیوع سریع و گسترده ویروس کرونا، بسیاری از برنامه‌ها در سطح جهانی دستخوش تغییراتی بزرگ شدند. هالیوود هم از این قاعده مستثنی نبود، تولید تعدادی از آثار سینمایی متوقف شد، سالن‌های سینما تعطیل شدند و البته تعدادی از فیلم‌های آماده اکران نیز ناگزیر شاهد تغییر تاریخ اکران خود بین چند ماه یا بیشتر بودند.

اما در میان این فیلم‌های بدشانس، ظاهرا اوضاع دنباله فیلم فروشندگان چندان بد نیست و به‌لطف شرایط حاکم از جمله فاصله گذاری و تعطیلی‌های موجود، حتی حرکتش به سمت جلو سرعت گرفته است. کوین اسمیت، نویسنده و کارگردان این فیلم در پستی در فیسبوک به این مطلب اشاره کرد و گفت به‌دلیل تعطیلی چندین ماهه دیگر پروژه‌هایش، اکنون زمان کافی دارد تا روی فیلمنامه دو فیلم فروشنده‌ها و پاساژگردها کار کند و آن‌ها را به پایان برساند. او اضافه می‌کند که برنامه‌اش برای این دوران پاندمی، پیاده‌روی و نوشتن است.

فیلم اول فروشنده‌ها که در سال ۱۹۹۴ اکران شد، در مورد دو فروشنده شاغل در فروشگاه اجاره ویدیو و رویدادهایی بود که در این فروشگاه و اطرافش رخ می‌دادند. دنباله این فیلم در سال ۲۰۰۶ اکران شد و این بار دوباره به سراغ همان دو فروشنده می‌رفت که به‌دنبال وقوع آتش سوزی ناگزیر شغل خود را تغییر داده و این بار در یک رستوران فست فود کار می‌کردند.

بااین‌حال طبق گفته‌های کلارک ظاهرا دنباله جدید قرار است دوباره به حال و هوای فیلم اصلی بازگردد. به هر حال اسمیت فعلا درحال کار روی فیلمنامه این فیلم است و روند برنامه‌ریزی برای فیلم‌برداری این فیلم هنوز مشخص نیست. بااین حساب نباید خیلی زود منتظر اکران این فیلم باشیم، اما دست کم باتوجه‌به صحبت‌های اسمیت، مشخص است که در آینده شاهد بازگشت به کوئیک استاپ خواهیم بود.


بن افلک در فیلم پاساژگردها

Mallrats 2: Twilight of the Mallrats

پاساژگردها ۲

به نظر می‌رسد به جز دنباله فیلم فروشنده‌ها، دیگر فیلمی که از فاصله گذاری اجتماعی و اجباری سال ۲۰۲۰ سود برده، دیگر اثر کوین اسمیت یعنی فیلم پاساژگردها است. فیلم اصلی در سال ۱۹۹۵ اکران شد و داستان آن پیرامون یک بازی دوست یابی در یک مرکز خرید بود. از جمله بازیگران فیلم اول می‌توان به جرمی لندن، جیسون لی، کلر فورلانی، شانن دوهرتی، بن افلک و مایکل روکر اشاره کرد.

ظاهرا دنباله جدید به‌جای پرداختن به یک بازی دیگر، برگزاری یک همایش در مرکز خرید را دستمایه کار خود قرار داده است. به‌گفته اسمیت این همایش بزرگ فرصت‌ مناسبی برای خلق لحظات جالب و وقوع اتفاقات گوناگون را فراهم می‌کند. اسمیت همچنین اعلام کرد تا اینجا بازگشت شانن دوهرتی به فیلم قطعی است. این بازیگر پیش‌تر اعلام کرده بود فیلمنامه را خوانده و آن را دوست داشته است. همچنین اسمیت در ماه می سال جاری در توییتی اعلام کرد جیسون لی دیگر بازیگر فیلم هم در حال مطالعه فیلمنامه است، هرچند او هنوز به‌صورت رسمی قراردادی برای بازی امضا نکرده است.

دراین میان ظاهرا آپارنا برایل بازیگر تازه واردی است که به‌گفته اسمیت نقشی مهم و کلیدی را در این دنباله برعهده دارد. اسمیت می‌گوید عمیقا تحت تأثیر این بازیگر قرار گرفته و حرکت بعدی خود را براساس حضور او شکل داده است. این بازیگر قرار است نقش برودی، دختر بانر بروس را بازی کند.


پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا در فیلم احضار

The Conjuring: The Devil Made Me Do It

احضار: شیطان مجبورم کرد

درحالی که اغلب مجموعه‌های معروف و شناخته شده ژانر وحشت محصول تصورات پیچیده‌ی سازندگان‌شان هستند، مجموعه فیلم‌های احضار تمایزی منحصر بفرد دارند که یکی از عمده‌ترین عوامل موفقیت آن‌ها است. درواقع امتیاز اصلی این فیلم‌ها این است که براساس ماجراهای ترسناک واقعی ساخته شده‌اند!

در فیلم احضار شاهد هنرنمایی پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا هستیم که در نقش دو محقق واقعی عالم ماورالطبیعه یعنی «اد و لورن وارن» ظاهر شدند. این زوج در طول زندگی خود تحقیقات متعددی در مورد حوادث عجیب، ترسناک و غیرقابل توضیح انجام دادند که بعدها الهام بخش ساخت آثار ژانر ترسناک شد که از آن جمله می‌توان به مجموعه فیلم‌های خانه ترسناک آمیتی ویل اشاره کرد.

یکی دیگر از ماجراهای ترسناک و واقعی زوج وارن، دست مایه ساخت این دنباله جدید است

همچون دو فیلم قبلی احضار، این دنباله جدید هم با الهام از یکی از ماجراهای ترسناک و واقعی زوج وارن ساخته شده است. این بار داستان در مورد وقوع جنایتی است که عاملانش خود را در انجام آن بی تقصیر می‌دانند، آن‌ها اعتقاد دارند هنگام جنایت توسط شیطان تسخیر شده بودند. همین داستان نشان می‌دهد چرا عنوان فیلم سوم این است: شیطان مجبورم کرد.

از طرف دیگر برخلاف دو فیلم اول، این‌بار جای جیمز وان روی صندلی کارگردانی خالی است و به‌جای او مایکل چاوز عهده‌دار این مسئولیت است که پیش‌تر با ساخت فیلم «نفرین لیورونا» کارگردانی اثری ترسناک را تجربه کرده است. البته وان به همراه «دیوید لزلی جانسون مک گلدریک» روی فیلمنامه این فیلم کار کرده است و قرار است به‌عنوان تهیه کننده هم با این پروژه همکاری کند.

اگرهمه چیز طبق برنامه پیش برود، دنباله فیلم احضار در تاریخ ۴ ژوئن ۲۰۲۱ در سینماها اکران خواهد شد.


خانواده کرودز در انیمیشن غارنشین ها

The Croods 2

غارنشین‌های ۲

درحالی که چند سالی از اکران کمدی خانوادگی و جذاب غارنشین‌ها یا خانواده کرودها می‌گذرد، به نظر می‌رسد سرانجام ایده ساخت دنباله‌ای برای آن مورد توجه قرار گرفته است. این دنباله که باز هم نیکلاس کیج را به‌عنوان صداپیشه در اختیار دارد، در تاریخ ۲۳ دسامبر سال جاری میلادی یعنی تقریبا هشت سال پس از اکران فیلم اول، روانه‌ی پرده سینماها خواهد شد.

به جز کیج، بیشتر صداپیشه‌های اصلی فیلم اول دوباره در این دنباله هنرنمایی خواهند کرد که از آن جمله می‌توان به اما استون، رایان رینولز، کاترین کینر، کلوریس لیچمن و کلارک دوک اشاره کرد. به جز آن‌ها این بار لزلی مان و پیتر دینکلیج هم به جمع بازیگران این فیلم پیوستند. به نظر می‌رسد طرح داستان این دنباله یک بار دیگر به رویارویی خانواده غارنشین‌ها با یکی از بزرگ‌ترین تهدیداتی می‌پردازد که از زمان خروج غار تاکنون با آن مواجه شدند.

فیلم اول داستان خانواده‌ای تنها را بازگو می‌کرد که تحت نظارت پدر خانواده «گراگ کروود» اداره می‌شد. این خانواده در پناهگاه یا همان غار کوچک خود زندگی می‌کردند، پناهگاهی که هر روز برای‌شان کوچک و کوچکتر می‌شد. سرانجام آشنایی این خانواده با پسری جوان اوضاع را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود آن‌ها به فکر ترک خانه‌ی امن خود بیفتند. اعضای این خانواده و به‌ویژه شخصیت پدر در ابتدا در مقابل پذیرش هرگونه تغییر مقاومت می‌کنند، اما سرانجام یاد می‌گیرند که با نوآوری و بال و پر دادن به تخیلات‌شان راهی برای نجات خود پیدا کنند.

 اما در میان چالش‌های مختلفی که این خانواده با آن‌ها مواجه شد، خبری از آشنایی با یک خانواده غارنشین دیگر نبود. بنابراین جالب است که ببینید این بار آن‌ها قرار است با این تغییر غیرمنتظره در زندگی خود چگونه کنار بیایند. فیلم اول توسط تیم کرک دی‌میکو و کریس سندرز ساخته شد، درحالی که کارگردانی غارنشینان ۲ را جوئل کرافورد برعهده دارد.


جرالد باتلر در انجل سقوط کرده است

Has Fallen sequels

دنباله‌های سقوط کرده

به نظر می‌رسد جرالد باتلر به سقوط کردن علاقه خاصی دارد. پس از موفقیت فیلم «انجل سقوط کرده است» محصول سال ۲۰۱۹، شرکت «Millennium Media» تمایل خود را برای ساخت فیلم‌های چهارم، پنجم و ششم این مجموعه اعلام کرد. آلن سیگل، رئیس و مدیرعامل شرکت سرگرمی سازی آلن سیگل همچنین از احتمال ساخت مجموعه‌ی تلویزیونی و بین‌المللی از این سریال صحبت کرد که امکان معرفی شخصیت‌های جدیدتری را فراهم می‌کند. این شخصیت‌ها حتی می‌توانند بعدا به دیگر آثار سینمایی این مجموعه نیز اضافه شوند.

سیگل در جریان کنفرانس مالی بازار فیلم آمریکا در اواخر سال ۲۰۱۹ در این مورد توضیح داد:

«اگر ما این کار را در هند انجام دهیم، ستاره‌های آن می‌توانند بعدا به فیلم انجل سقوط می‌کند ۴ وارد شوند. درواقع این می‌تواند یک نوع رابطه همزیستی باشد»

اما صرف‌نظر از آنچه در اسپین آف و سریال‌های آینده این مجموعه اتفاق بیفتد، دست کم می‌توان با اطمینان خاطر اعلام کرد دست کم دو دنباله دیگر برای این فیلم درنظر گرفته شده است که همچنان مأمور سرویس مخفی مایک بنینگ با بازی جرالد باتلر را به‌عنوان شخصیت اصلی در اختیار خواهند داشت.

تا اینجا سه فیلم اکشن و پر زدوخورد ساخته شده است، یعنی به جز انجل سقوط می‌کند دو فیلم دیگر «المپیوس سقوط می‌کند» (محصول سال ۲۰۱۳) و «لندن سقوط می‌کند» (محصول سال ۲۰۱۶) که همگی روی شخصیت بنینگ متمرکز بودند که درتلاش بود انواع توطئه‌های خطرناک و فاجعه آمیز را خنثی کند. در فیلم انجل سقوط کرده است مایک بانینگ یک بار دیگر درگیر توطئه شده و متهم به حمله به رئیس جمهوری ایالات متحده با بازی مورگان فریمن می‌شود.

باوجود نقشه استودیو برای ساخت دنباله‌های بیشتر، هنوز تاریخی رسمی برای اکران فیلم بعدی مشخص نشده است. اما از آنجایی که بین چند فیلم اول فواصلی سه ساله در نظر گرفته شده بود، پس به نظر می‌رسد احتمالا باید منتظر اکران این فیلم در سال ۲۰۲۲ باشیم.


دنیل کریگ در چاقوکشی

Knives Out 2

چاقوکشی ۲

داستان پلیسی و بسیار سرگرم کننده چاقو کشی (چاقوهای بی غلاف) محصول سال ۲۰۱۹، به سیک و سیاق خود اثری جذاب به شمار می‌رود. این فیلم داستان خانواده‌ی مرفه ترومبی را روایت می‌کند. پس از مرگ مرموز پدر و رئیس خانواده هارلان ترومبی با بازی کریستوفر پلامر، کارآگاهی وارد عمل می‌شود تا به راز این جنایت پی ببرد و دراین میان ما شاهد نحوه برخورد دیگر اعضای خانواده با این اتفاق هستیم.

اما در این بین کارگردان ریان جانسن اصلا وقت را هدر نداد و از ساخت دنباله‌ی این فیلم صحبت کرد. او در گفتگویی با کولایدر در این‌باره گفت:

«اگر عملکرد این فیلم نه عالی که حتی در حدی قابل قبول باشد هم، من برای ساخت یک دنباله جدید و همکاری مجدد با دنیل لحظه شماری می‌کنم»

البته میزان موفقیت و فروش فیلم فراتر از خوب بود و با فروش جهانی ۳۰۰ میلیون دلاری خود دست جانسون و لاینزگیت را برای ساخت دنباله‌ای برای آن باز گذاشت. از آنجایی که در پایان فیلم اول داستان خانواده ترومبی به پایان رسید، بنابراین تنها یک شخصیت شانس حضور در فیلم بعدی را دارد و او کسی نیست جز کارآگاه خصوصی بنویت بلانک با بازی دنیل کریگ.

جانسن نیز این مسئله را تأیید و اعلام کرد کریگ تنها بازیگر از فیلم اول است که در این دنباله حضور خواهد داشت و به جز او فضا و بازیگران تغییر خواهند کرد. بنابراین ما بار دیگر شاهد ارائه مسئله رمزآلود دیگر هستیم که قرار است توسط بلانک حل شود. بدنیست بدانید کارآگاه افسانه‌ای هرکول پوآرو الهام بخش شخصیت بلانک در فیلم چاقوکشی است.

به هرحال هنوز تاریخ اکران رسمی دنباله این فیلم مشخص نشده است، اما جانسن از علاقه خود برای کار کردن روی این پروژه در اولین زمان ممکن صحبت کرده است.


شارلیز ترون در نقش فیوریوسا در فیلم مکس دیوانه

Mad Max 5

مکس دیوانه ۵

در سال ۲۰۱۵، فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» موفق شد ستاره بخت و اقبال مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه را که مدت‌ها به خواب رفته بود، بیدار کند. اولین فیلم این مجموعه با بازی مل گیبسون در نقش اصلی در سال ۱۹۷۹ اکران شد، اما فیلم جاده سریع چرخشی جدید به داستان پساآخرالزمانی این فیلم داشت. در این فیلم به‌جای گیبسون، تام هاردی نقش مکس را بازی کرد و تمرکز داستان هم بیشتر روی شخصیت فیوریوسا با بازی شارلیز ترون بود.

فیلم مکس دیوانه: جاده خشم موفق شد هم نظر مساعد مخاطبان را جلب کند و هم رضایت منتقدان را فراهم کند، به طوری که به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما انتخاب شد. امری که ساخت دنباله دیگری از آن را اجتناب ناپذیر کرد.

پنج سال بعد از اکران جاده خشم، ساخت دو فیلم دنباله دیگر آن در دستور کار قرار گرفته است که یکی از آن‌ها بیشتر یک پیش درآمد است تا یک دنباله و به ماجراهای دوران جوانی فیوریوسا می‌پردازد، فیلم دیگر اما دنباله مستقیم فیلم اول است. ساخت فیلم پنجم با عنوان احتمالی «مکس دیوانه: وست‌لند» چراغ سبز شرکت برادران وارنر را گرفته و احتمالا فیلم‌برداری آن از پاییز امسال آغاز خواهد شد.

در اوایل سال جاری میلادی اعلام شد اگرچه حضور تام هاردی در نقش «مکس روتاکانسکی» در این فیلم تأیید شده است، اما حضور شارلیز ترون در پیش درآمد فیوریوسا منتفی است. به‌گفته‌ی کارگردان جورج میلر اگرچه آن‌ها از بازی شارلیز در فیلم جاده خشم لذت زیادی بردند ولی از آنجایی که شخصیت فیوریوسا در فیلم جدید در دهه‌ی بیست زندگی خود است، امکان حضور ترون حتی با استفاده از تکنولوژی‌های جوان کننده چهره هم بعید به نظر می‌رسد. درنتیجه بازیگر دیگری نقش فیوریوسا را برعهده خواهد گرفت.

نکته جالب اینجا است که نوشتن فیلمنامه فیلم فیوریوسا حتی قبل از شروع فیلم‌برداری فیلم جاده خشم به پایان رسیده بود تا به ترون فرصت کافی برای شکل دادن به این شخصیت داده شود. رزی هانتینگتون وایتلی که نقش یکی از همسران فراری فیلم جاده خشم را بازی می‌کرد، درجایی اشاره کرده است در آن زمان حضور در فیلم جاده خشم فرصت مطالعه فیلمنامه این فیلم جدید را به‌دست آورده و به نظرش این فیلمنامه واقعا درخشان و نبوغ آمیز بوده است.

میلر امیدوار است هرچه زودتر روند ساخت فیلم فیوریوسا آغاز شود و او از هم‌اکنون به‌دنبال بازیگری است که بتواند نقش فیوریوسای جوان را بازی کند.

مایکل بی جوردن و سیلوستر استالونه در فیلم کرید

Creed 3

کرید ۳

بعد از ساخت شش فیلم راکی و ۲ فیلم کرید، شرکت متروگلدن مایر ممکن است سرانجام یک فیلم راکی را بدون حضور راکی بسازد! هرچند استودیو نویسنده «زک بیلی»ن را استخدام کرده است تا فیلمنامه فیلم کرید ۳ را بنویسد، اما سیلوستر استالونه بعد از ساخت فیلم کرید دو اعلام کرد که قصد دارد شخصیت راکی بالبوآ را بازنشسته کند.

بااین‌حال حتی بدون حضور شخصیت راکی، هنوز داستان‌های زیادی برای گفتن باقی مانده و ظاهرا شخصیت آدونیس کرید با بازی مایکل بی جردن بهترین گزینه برای بازگو کردن آن‌ها است. قهرمانی که هم در رینگ بوکس به پیروزی رسید و هم با به دنیا آمدن دخترش، پدر شده است.

جزئیات کمی در مورد این فیلم منتشر شده، از جمله اینکه در فیلم جدید آدونیس شخصیت محوری است و قرار است فیلم با همان فرمولی جلو برود که فیلم‌های راکی براساس آن شکل گرفتند. اما به نظر می‌رسد پیدا کردن زمان مناسب برای ساخت فیلم یک چالش جدی است. از آنجایی که فیلم در مراحل بسیار ابتدایی ساخت قرار دارد، هنوز هیچ زمان رسمی به‌عنوان تاریخ اکران آن اعلام نشده است.

درنهایت درست است  قرار نیست شخصیت راکی را در کرید ۳ درکنار خود داشته باشیم، ولی دو فیلم قبلی به اندازه‌ای خوب عمل کردند که مطمئن باشیم زمان اکران این فیلم هم لذت زیادی از تماشای آن خواهیم برد.


سیلوستر استالونه در نقش راکی بالبوا

Rocky 7

راکی ۷

باوجود اینکه سیلوستر استالونه به‌دنبال اکران فیلم کرید ۲ در سال ۲۰۱۸، از علاقمندی خود به بازنشست کردن شخصیت راکی بالبوا صحبت کرد، اما دست کم این موضوع را هم روشن کرد که ما همچنان شاهد حضور شخصیت راکی در دنباله‌های کرید خواهیم بود.

در گفت‌وگو با کالیدر در سال ۲۰۱۹، استالونه تصدیق کرد او به فعالت با کرید ادامه می‌دهد به خاطر اینکه کار دیگری برای انجام دادن ندارد. هرچند این قبل از آن بود که او از ایده ساخت یک فیلم جدید در مورد راکی صحبت کند! فیلمی که به عقیده او از هم‌اکنون به‌دلیل حال و هوای سیاسی خود طرفدارانی سرسخت هم پیدا کرده است.

درحالی که این مسئله به سختی از سوی شرکت فیلمسازی برادران وارنر تأیید شده است، بااین‌حال به نظر می‌رسد دنباله جدید راکی همزمان با پیشرفت فیلم کرید ۳ در دست بررسی است. از طرف دیگر اشاره ضمنی استالونه به میل شدید علاقمندان خبر از آن می‌دهد که خط داستانی این دنباله جدید باید بسیار جذاب باشد. اینکه چرا استالونه آستین‌هایش را برای ساخت اثری جدید بالا می‌زند و اینکه چرا از حیاتی بودن ساخت این فیلم برای شرایط سیاسی این روزها صحبت می‌شود، مسائلی است که باید برای فهمیدن‌شان کمی بیشتر صبر کنیم.

جان چو در فیلم جستجو

Searching 2

فیلم جست‌وجو ۲

در سال ۲۰۱۸، فیلم جست‌وجو مخاطبان را با اثری مهیج و پرتنش آشنا کرد. داستان فیلم در مورد پدری ناامید بود که دیوانه‌وار سعی در پیدا کردن دختر گمشده‌اش داشت و نکته جالب این بود که کل فیلم ازطریق صفحه نمایشگر تلفن‌های همراه و مانیتور کامپیوتر روایت می‌شد. درواقع شخصیت‌های اصلی فیلم با استفاده از این فناوری‌ها در نقش راوی محوری ظاهر شده و داستان را حتی ازطریق صدای خود پیش می‌بردند.

درنهایت این شیوه بازگویی موفق شد چیزی که می‌توانست تنها یک حیله کسل کننده باشد را درقالب یک روایت داستانی مهیج دراختیار مخاطب قرار دهد. از طرف دیگر از آنجایی که فیلم در پایان به هدف نهایی خود دست پیدا کرد، خبر ساخت دنباله‌ای برای آن کمی غیرمنتظره بود. ددلاین در اوت سال گذشته میلادی در گزارشی اعلام کرد ساخت فیلم جستجوی ۲ در حال انجام است. بااین‌حال قبل از آنکه بابت ساخت دنباله‌ی مشابه دیگری که مرزهای باورپذیری را متزلزل کند نگران باشید، بهتر است بدانید این دنباله قرار نیست دوباره جان چو را درگیر یک فیلمنامه‌ی غیرمحتمل کند.

کارگردان آنیش چاگانتی و نویسنده سو اوهانیان در این دنباله دوباره درکنار هم حضور خواهند داشت تا یک داستان پررمز و راز دیگر را البته با حضور شخصیت‌ها کاملا جدید، به تصویر بکشند.

چاگانتی در پاسخ به اخبار منتشر شده این دنباله جدید در فضای توئیتر چنین نوشت:

«این مسئله حقیقت دارد. اما توجه داشته باشید داستان جدید قرار نیست همان خط داستانی را با حضور بازیگران قبلی دنبال کند. نکته مهم این است که ما قصد داریم یک داستان نو و مهیج دیگر را با استفاده از فناوری بازگو کنیم»

هنوز خبری در مورد زمان احتمالی اکران این فیلم یا چهره و صداهای جدید حاضر در آن منتشر نشده است، اما اگر فیلم اول را ملاک قرار دهیم، باید منتظر پاسخ‌هایی باشیم که اصلا انتظارشان را نداریم.

راکی و جینجر در فرار مرغی

Chicken Run 2

فرار مرغی ۲

در آوریل سال ۲۰۱۸، هالیوود ریپورتر اعلام کرد شرکت انیمیشن سازی اردمن به همراه دو استودیوی دیگر درحال بررسی وضعیت فرار مرغ و خروس‌ها در قالب یک دنباله‌ی جدید هستند. درحالی که این فیلم تازه قرار بود روانه‌ی سینماها شود، نتفلیکس در سال جاری میلادی خبر از پخش خانگی این دنباله داد.

از طرف دیگر به نظر می‌رسد شاهد تغییر و تحولاتی در بخش بازیگران حاضر در این اثر هم خواهیم بود. براساس گزارش‌های موجود ظاهرا دو صدا پیشه اصلی که به‌جای دو شخصیت اول راکی و جینجر صحبت می‌کردند، در این نسخه تازه تغییر کرده‌اند. جولیا ساوالا درجایی اشاره کرده از او برای گویندگی مجدد نقش جینجر درخواست نشده است، چون ظاهرا صدای او دیگر برای این نقش بسیار پیر است! شاید همین مسئله باعث شده است که مل گیبسون هم دعوتنامه‌ای برای صداپیشگی شخصیت راکی نداشته باشد. به هرحال حدس و گمان درباره دلیل اصلی این مسئله بسیار سخت است.

به نظر می‌رسد قرار نیست شاهد حضور مجدد مل گیبسون و جولیا ساوالا در این فیلم باشیم

فیلمنامه فرار مرغی ۲ را کری کرک‌پاتریک و جان اُفارل برعهده داشتند که هردو درکنار ریچل تونارد روی فیلمنامه نسخه اصلی هم کار کرده بودند. کارگردانی این استاپ موشن را سم فل برعهده دارد که ساخت فیلم پارانورمن را هم درکارنامه دارد.

داستان این دنباله یک بار دیگر حول محور دو شخصیت اصلی راکی و جینجر می‌گذرد که اکنون در جزیره‌ای امن، بدون حضور انسان‌ها زندگی شادی را درکنار جوجه‌شان می‌گذرانند. اما وقتی یک بار دیگر مورد تهدید واقع می‌شوند، ناگزیر تصمیم به ترک خانه امن‌شان گرفته و برای بقای خود و دیگر همنوعان‌شان مبارزه‌ای دیگر را آغاز می‌کنند.

ویل اسمیت و جوئل اجرتون در برایت

Bright 2

درخشان ۲

دست کم روی کاغذ به نظر می‌رسید «درخشان» یک فیلم عالی و جذاب خواهد بود! یک اکشن- کمدی- پلیسی با حضور انواع موجودات افسانه‌ای همچون پریان، الف و اژدها که البته با حضور بازیگران کاریزماتیکی همچون ویل اسمیت ( به‌عنوان یک انسان) و استعداد شگفت‌انگیزی همچون جوئل اجرتون (در نقش یک ارک) می‌توانست گیشه‌ را به تسخیر خود درآورد. اما درنهایت تمام این‌ها تنها روی کاغذ جذاب بودند و در عالم واقعیت هیچ چیز شبیه به انتظارات نبود.

وقتی در سال ۲۰۱۷ فیلم در نتفلیکس منتشر شد، به سختی از طرف منتقدان مورد حمله قرار گرفت که از همه چیز آن ایراد می‌گرفتند، از استعاره‌هایی که به درستی مدیریت نشدند تا سستی بنیان جهانی که در فیلم به مخاطب عرضه شده بود. اما درحالی که فیلم نتوانست نظر مساعد منتقدان را به خود جلب کند، مخاطب خود را هم پیدا کرد. بعد از انتشار از سوی نتفلیکس، این فیلم دست کم یازده میلیون بار دیده شد. با این آمار جای تعجب نیست چرا نتفلیکس در سال ۲۰۱۸ از تمایل خود برای ساخت دنباله آن صحبت کرد.

اگرچه در ابتدا قرار بود دیوید آیر که ساخت فیلم اول را هم برعهده داشت، کارگردانی دنباله فیلم را برعهده بگیرد، اما او بعدا اعلام کرد قصد دارد فیلم «دوازده مرد خبیث» را برای شرکت برادران وارنر بازسازی کند. درعوض لوئی لتریر که پیش‌تر کارگردانی دو فیلم «بلور تاریک: عصر مقاومت» و «اکنون مرا می‌بینی» را درکارنامه داشت، جایگزین او شد. بدنیست بدانید آیر هنوز هم عنوان نویسنده فیلمنامه اصلی این دنباله را یدک می‌کشد. او به همراه اوان اسپیلیوتوپولوس (دیو و دلبر- شکارچی: جنگ زمستان) به‌صورت مشترک این فیلمنامه را نوشتند. البته بعدا فیلمنامه یک بار دیگر توسط تی. اس. نولین (نویسنده سه‌گانه دونده مارپیچ) بازنویسی شد.

در این دنباله یک بار دیگر شاهد حضور اسمیت و اجرتون خواهیم بود که از محدودیت‌های شهر لس انجلس خلاص شده و برای یک ماجراجویی تازه در عرصه بین‌المللی آماده می‌شوند.

دونالد ساترلند در نقش کوریولانوس اسنو در بازی های گرسنگی

The Hunger Games prequel: The Ballad of Songbirds and Snakes

پیش درآمد بازی‌های گرسنگی: تصنیف مرغان نغمه سرا و مارها

پس از موفقیت مجموعه فیلم‌های بازی‌های گرسنگی که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ گیشه را تحت سیطره خود داشته و باعث فروش بیش از ۶۵ میلیون جلد کتاب در ایالات متحده شدند، به نظر می‌رسید شاید بشود به طریقی دوباره مخاطبان مشتاق را به پادآرمان شهر پانم بازگرداند.

در ژوئن سال گذشته میلادی،«نشر اسکلاستیک» اعلام کرد رمان دیگری از سوزان کالینز در راه است که باز هم به دنیای بازی‌های گرسنگی می‌پردازد. درنهایت کتاب تصنیف‌ مرغان نغمه سرا و مارها در ماه می سال جاری میلادی در قفسه کتاب فروشی‌ها جا خوش کرد.

داستان این رمان جدید به ۶۴ سال پیش از وقایع بازی‌های گرسنگی می‌پردازد. داستان در مورد کوریولانوس اسنو هیجده ساله است که بعدها به حاکم ظالم پانم تبدیل می‌شود. تمرکز این رمان بیشتر روی دهمین بازی گرسنگی است، وقتی که اسنو به‌عنوان مربی دختری از منطقه دوازده انتخاب می‌شود. همان منطقه‌ای که بعدها کتنیس اوردین را به بازی‌های گرسنگی معرفی می‌کند.

ساخت نسخه سینمایی این کتاب قبل از انتشار آن توسط لاینزگیت تأیید شد و قرار است توسط فرانسیس لارنس کارگردانی شود. لارنس پیش از این سه فیلم دیگر از این مجموعه را کارگردانی کرده بود. فیلمنامه آن هم توسط ماریکل آرندت (بازی‌های گرسنگی: اشتعال) و با اقتباس از اثر کالینز نوشته خواهد شد.

مل گیبسون و دنی گلاور در اسلحه مرگبار

Lethal Weapon 5

اسلحه مرگبار ۵

از سال ۱۹۸۷ که اولین فیلم اسلحه مرگبار اکران و دو پلیس به نام‌های مارتین ریگز با بازی مل گیبسون و راجر مورتا با بازی دنی گلاور به مخاطبان معرفی شدند، سه دنباله و یک سریال تلویزیونی از آن اکران شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفتند. آخرین فیلم این مجموعه یعنی اسلحه مرگبار ۴ درسال ۱۹۹۸ اکران شد و دیگر خبری از فیلم جدیدی نبود تااینکه شرکت برادران ورانر در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد قصد دارد دنباله جدیدی از این مجموعه را روانه سینماها کند. ظاهرا این عضو تازه وارد قرار است باعث تقویت این مجموعه شود.

دن لین، تهیه کننده در این مورد می‌گوید:

«ما در تلاش برای ساخت آخرین فیلم اسلحه مرگبار هستیم. کارگردان ریچارد دانر باز خواهد گشت، بازیگران اصلی فیلم باز می‌گردند و این واقعا سرگرم کننده است. خط داستانی این فیلم جدید هم برای کارگردان و هم بازیگران خیلی شخصی و خاص است و من واقعا تمایل دارم این کار را به سرانجام برسانیم»

البته دن لین تهیه کنندگی سریال تلویزیونی اسلحه مرگبار را برعهده داشته و در ساخت چهار فیلم این مجموعه حضور نداشت. بااین‌حال طبق ادعای او این فیلم قرار است در ادامه چهار فیلم قبلی ساخته شود و گلاور و گیبسون هر دو قرار است دوباره در نقش‌های اصلی ظاهر شوند.

گفته می‌شود دنی گلاور فیلمنامه این دنباله جدید را خوانده و از آن لذت برده است. او معتقد است این فیلمنامه مناسب زمان حال است. او در گفتگویی با ورایتی دراین‌باره گفت:

«من متوجه شدم طرح فیلمنامه با برخی از اتفاقاتی که امروزه رخ می‌دهند، ارتباط عمیقی دارد. به نظر من جالب است  ببینیم چطور می‌توان این فیلمنامه را با چارچوب اقتصادی و همینطور سیاسی که امروز با آن سروکار داریم، مرتبط کرد.

از طرف دیگر  می‌توان تقابل آن با مشکلات جامعه امروز از جمله خشونت پلیس و اینکه نیروی پلیس در حالت استاندارد باید چگونه باشد را بررسی کرد. به نظرم این جالب است که ببینیم این مسئله در شرایط خاصی که امروز درگیر آن هستیم به چه شکل خواهد بود»

کیانو ریوز در 47 رانین

47 Ronin sequel

چهل و هفت رونین

وقتی کیانو ریوز در فیلم تخیلی ۴۷ رونین بازی کرد، شاید سطح انتظارات از این فیلم را بالا برد، امری که درنهایت پایان دلچسبی به همراه نداشت. به جز حجم قابل توجهی از بازخوردهای منفی، فیلم حتی در بازگرداندن بودجه ۱۷۵ میلیون دلاری خود نیز ناموفق بود، به طوری که به‌عنوان بزرگ‌ترین بمب باکس آفیس سال ۲۰۱۳ شناخته شد. بنابراین با وجود کمبود نقدهای مثبت و عدم موفقیت تجاری، بعید به نظر می‌رسید کسی به‌دنبال ساخت دنباله‌ای برای آن باشد.

اما همه چیز همیشه مطابق انتظارات پیش نمی‌رود و درنهایت در اوت سال جاری میلادی خبر رسید که ساخت دنباله فیلم ۴۷ رونین در دستور کار قرار گرفته است. ساخت این دنباله تازه را استودیوی یونیورسال برعهده دارد. از سوی دیگر کارگردانی دنباله‌ی ۴۷ رونین را ران یوان پذیرفته است  که در لایو اکشن «مولان» ساخته دیزنی در نقش گروهبان کیانگ حضور داشته است. یوان در این مورد می‌گوید:

«من حقیقتا برای کار با استودیوی یونیورسال و تیم تولید این اثر هیجان زده‌ام که در خلق آن از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌ و ژانرهای مختلف اکشن، ترسناک، هنرهای رزمی و سایبر پانک را درهم آمیخته‌اند. این اثری سرگرم کننده و جذاب است که بینندگان را در سطح جهانی مجذوب خود خواهد کرد»

به جز کیانو ریور، شمار دیگری از ستارگان سینما همچون هیرویوکی سانادا، تادانوبو آسانو، رینکو کیکوچی و کو شیباساکی در نسخه اصلی فیلم حضور داشتند. در آن زمان گفته می‌شد این فیلم در مورد زندگی واقعی ۴۷ رونین است، گروهی از سامورائی‌های قرن هجدهمی که سعی می‌کنند انتقام مرگ رهبر خود را بگیرند. در این فیلم عناصر فانتزی و خیال‌انگیز هم به خط داستانی اضافه شده‌ بودند، به طوری که شخصیت‌ها رفته رفته شروع به جست‌وجو در دنیایی مملو از جادو، حضور ساحران و البته غول‌ها می‌کنند.

 هنوز مشخص نیست آیا ریوز و دیگر بازیگران اصلی فیلم در ساخت این دنباله حضور خواهند داشت یا خیر، به‌ویژه از آن جهت که یوان در صحبت‌های خود به سایبر پانک اشاره می‌کند. بدین ترتیب بعید است خط داستانی این دنباله معطوف به رویدادهای گذشته باشد، بلکه بالعکس باید منتظر آینده‌ای دور باشیم.

دیوید باتیستا و کلوئه کلمن در فیلم جاسوس من

My Spy 2

جاسوس من ۲

یکی از اولین تلفات تأثیر پاندمی کرونا روی صنعت سینما، فیلم کمدی جاسوس من با حضور «دیوید باتیستا» بود. قرار بود این فیلم در هفدهم آوریل سال جاری میلادی روانه پرده سینماها شود، امابه دنبال بسته شدن سالن‌های سینما در پی شیوع بیماری کرونا همه چیز تغییر کرد و این فیلم فروش بسیار پایینی در گیشه داشت. درنهایت این فیلم در تاریخ ۲۶ ژوئن ازطریق سرویس پخش آنلاین آمازون در ایالات متحده و بعدا در چند کشور دیگر اکران شد که تاحدی ضرر و زیان اولیه را جبران کرد.

باوجود تغییرات اجباری در تصمیم‌گیری‌های اولیه، فیلم جاسوس من در پخش ویدیویی خود به اندازه‌ای خوب ظاهر شد که باعث شد امکان ساخت دنباله‌ای دیگری از آن مطرح شود. به نظر می‌رسد در این دنباله مجددا شاد حضور باتیستا درکنار کلوئه کلمن و کارگردان پیتر سگال خواهیم بود.

جاسوس من داستان زندگی یک مأمور سیا به نام جی جی با بازی باتیستا را روایت می‌کند که باید خانواده‌ای را تحت نظر بگیرد که ظاهرا نقشه ساخت یک بمب هسته‌ای کوچک را دراختیار دارند. در این گیرودار کوچک‌ترین فرزند این خانواده به طریقی از این راز آگاه شده و به شرط لو ندادن پوشش و مأموریت باتیستا، از او می‌خواهد رمز و راز جاسوس بودن را به او آموزش دهد.

هنوز خبر رسمی در مورد این دنباله منتشر نشده است و ما نمی‌دانیم طرح احتمالی داستان چیست، اما به نظر می‌رسد قرار است شاهد همکاری تیمی باتیستا و سوفی در یک پروژه جاسوسی جدید باشیم.


شخصیت های دنیای دیجیتالی گرید در فیلم ترون

Tron 3

ترون ۳

اگرچه فیلم اصلی ترون که در سال ۱۹۸۲ اکران شد، موفقیت چندانی به‌دست نیاورد، اما در طول دهه‌ی بعد به‌عنوان یک فیلم «کالت» به اندازه‌ای مورد توجه قرار گرفت که ساخت دنباله‌ی دیگری از آن را تضمین کند. بدین ترتیب فیلم ترون: میراث در سال ۲۰۱۰ و با شرکت بازیگرانی همچون گارت هدلوند، الیویا وایلد و ستاره اصلی فیلم ترون جف بریجز اکران شد که در نقش همان شخصیت فیلم اول حضور پیدا کرده بود.

این فیلم هم به اندازه‌ای خوب بود که بازهم امکان ساخت دنباله‌ی دیگری از آن فراهم شد. درنهایت در سال ۲۰۱۲، جسی ویگوتو عهده‌دار نویشتن فیلمنامه آن شد، هرچند که پیش‌تر یک نسخه دیگر از فیلمنامه توسط دیوید دیجیلیو نوشته شده بود. اما درنهایت شرکت دیزنی نتواست بهترین مسیر برای ساخت داستان جدیدی از ترون را در نظر بگیرد، درنتیجه پروژه ساخت فیلم به‌صورت کامل تعطیل شد.

حالا اخبار متفاوتی در این زمینه به گوش می‌رسد. ظاهرا قرار است دنباله جدیدی از ترون ساخته شود اما این بار گارث دیویس کارگردانی فیلم را برعهده گرفته و جرد لتو به‌عنوان بازیگر در آن حضور خواهد داشت. درحالی که دیوید چندان با ساخت فیلم‌هایی با بودجه‌های سنگین آشنایی ندارد و فیلمی مثل ترون هم نیازمند استفاده گسترده از فناوری CGI است، اما به هرحال او برای گرفتن این شغل به سختی تلاش کرد و سرانجام موفق شد شرکت دیزنی را متقاعد کند بهترین انتخاب برای کارگردانی این فیلم و بخشیدن جانی دوباره به دنیای دیجیتالی گرید است.

از طرف دیگر جرد لتو در توئیتی ناخواسته با حضور خود در این فیلم و همچنین عنوان احتمالی فیلم سوم اشاره کرد. او در این توییت -که بعدا آن را حذف کرد- از «ترون: آرس» (Tron: Ares) به‌عنوان اسم فیلم سوم یاد کرده بود. اگرچه این پروژه هنوز چراغ سبز نهایی را دریافت نکرده است، اما به نظر می‌رسد هم کارگردان و هم بازیگر به امید دیدن پرتویی از نور در انتهای تونل انتظار هستند.


جوی کینگ در غرفه بوسه

The Kissing Booth 3

غرفه بوسه ۳

فیلم غرفه بوسه براساس رمانی به همین نام اثر بث ریکلز ساخته و در سال ۲۰۱۸ از نتفلیکس پخش شد. اگرچه منتقدان شدیدا از این فیلم انتقاد کردند، اما در مقابل مخاطبان نوجوان به‌شدت از تماشای آن لذت بردند، به طوری که از هر سه بیننده یک نفر فیلم را دوباره تماشا کرد. این میزان به‌صورت متوسط ۳۰% بیشتر از میانگین تماشای دوباره دیگر فیلم‌های پخش شده روی سرویس‌های پخش اینترنتی فیلم بود.

بنابراین از شنیدن خبر ساخت دنباله دیگری از آن چندان متعجب نشدیم که سال جاری میلادی از سوی نتفلیکس اکران شد و کمابیش موفقیت فیلم اول را تکرار کرد. از طرف دیگر این فیلم همچنین افتخار پربیننده ترین فیلم پخش شده روی استریمینگ‌ها در آخر هفته‌ی اول اکران را هم به‌دست آورد.

تنها چند هفته بعد از شروع پخش غرفه بوسه ۲ در نتفلیکس، ددلاین خبر از ساخت سومین فیلم این مجموعه را داد که فیلم‌برداری آن همان زمان آغاز شده بود. این فیلم قرار است در سال ۲۰۲۱ ازطریق سرویس پخش آنلاین فیلم اکران شود. از نظر خط داستانی این فیلم هم در ادامه‌ی فیلم دوم ساخته می‌شود. غرفه بوسه ۳ درست از همان جایی آغاز می‌شود که فیلم دوم به پایان رسید، یعنی درست قبل از آنکه قهرمان داستان الی با بازی جوی کینگ به دانشگاه برود.

در فیلم سوم شاهد حضور همان بازیگران دو فیلم قبلی هستیم، به جز جوی کینگ، جیکوب الوردی یک بار دیگر در نقش دوست الی نوآ و جوئل کورتنی در نقش برادر و بهترین دوستش حضور خواهند داشت و وینس مارسلو همچون گذشته کارگردانی غرفه بوسه را برعهده خواهد داشت.

شارلیز ترون در بلوند اتمی

Atomic Blonde 2

بلوند اتمی ۲

طرفداران شارلیز ترون که عاشق حضور او در نقش‌های اکشن هستند، قطعا از تماشای فیلم مکس دیوانه: جاده خشم لذت بسیاری بردند. اما ستاره فیلم «نگهبانی از دیرباز» قرار است خیلی زود بازگشته و یک بار دیگر نقش لورن بروتون را در اکشن جاسوسی بلوند اتمی بازی کند.

ترون در گفتگویی با هالیوود ریپورتر در ژوئیه سال جاری میلادی اعلام کرد مراحل ساخت دنباله این فیلم در حال پیشرفت است و محدودیت‌های ایجاد شده به‌دلیل همه گیری ویروس کرونا به شکلی به پیشبرد فیلم کمک کرده و نویسندگان وقت بیشتری برای تمرکز روی فیلمنامه آن دراختیار دارند.

هنوز مشخص نیست آیا دیوید لینچ کارگردانی این فیلم را برعهده خواهد داشت یا خیر

ترون در مصاحبه‌ای با توتال فیلم کمی بیشتر در مورد دنباله این فیلم که به احتمال زیاد ازطریق نتفلیکس پخش خواهد شد، صحبت کرد. او اشاره کرد شخصیت لورن بروتون به‌گونه‌ای طراحی شده است که چیز زیادی در مورد خودش بروز نمی‌دهد و ما در فیلم اول شاهد نوعی سفر شخصیتی او بودیم. بنابراین از دید شارلیز ترون به نظر می‌رسد فیلم دوم پتانسیل زیادی برای پرداختن به شخصیت این کاراکتر دارد و همین امر هم باعث ایجاد هیجان در تیم سازنده شده است.

به جز ترون بازیگران دیگری همچون جان گودمن، جیمز مک‌آووی و سوفیا بوتلا در این دنباله حضور خواهند داشت. در فیلم بلوند اتمی ما با مأمور سازمان MI6 آشنا شدیم که در حال تحقیق در مورد یک پرونده قتل است و درعین حال درگیر مسائل جاسوسی دوران جنگ سرد می‌شود.

ساخت فیلم اول را دیوید لینچ برعهده داشت، اما هنوز مشخص نیست آیا درساخت این دنباله حضور خواهد داشت یا خیر. بااین‌حال به نظر می‌رسد اگر از او درخواست شود، شاهد حضور مجددش خواهیم بود. هنوز جزئیات چندانی در مورد این فیلم منتشر نشده است، اما براساس داستان فیلم اول احتمالا در این دنباله هم باید انتظار یک فیلم جاسوسی مهیج را با زد و خوردهای تماشایی داشته باشیم.

ویل اسمیت و مارتین لارنس در فیلم پسران بد

Bad Boys 4

پسران بد ۴

قبل از شروع اکران سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های پسران بد (پسران بد تا ابد) در اوایل سال ۲۰۲۰، سونی در حال آماده کردن قسمت چهارم آن بود. در چهارم ژانویه سال جاری میلادی خبر رسید  قرار است یکبار دیگر تیم سازنده گرد هم جمع شده و دنباله‌ای دیگر از این مجموعه را آماده کنند. اولین فیلم پسران بد در سال ۱۹۹۵ روانه پرده سینماها شد. دو بازیگر اصلی این فیلم ویل اسمیت و مارتین لارنس در نقش دو کارآگاه پلیس میامی ظاهر شدند که قرار بود ضمن تحقیقات در مورد سرقت هروئین، از یک شاهد قتل هم محافظت کنند.

موفقیت این فیلم به اندازه‌ای بود که ساخت دنباله‌ای برای آن را اجتناب‌ناپذی می‌کرد، بدین ترتیب پسران بد ۲ در سال ۲۰۰۳ اکران شد، اما ساخت دنباله سوم مدت زمان بیشتری طول کشید. هفده سال بعد از اکران دنباله دوم، فیلم «پسران بد تا ابد» روانه پرده سینماها شده و یک بار دیگر بینندگان به تماشای ماجراجویی‌ها لاوری (ویل اسمیت) و بارنت (لارنس) نشستند که این بار با چندین پرونده  قتل سروکار داشتند که به نحوی با گذشته لاری در ارتباط بود.

هنوز جزئیات زیادی در مورد فیلم چهارم منتشر نشده است، اما می‌دانیم کریس برمنر نویسندگی فیلمنامه آن را برعهده دارد که پیش‌تر روی فیلمنامه پسران بد تا ابد هم کار کرده بود. درحالی که هنوز هیچ چیز به‌صورت رسمی اعلام نشده است، اما می‌توان تصور کرد اسمیت و لارنس یک بار دیگر با فیلم پسران بد ۴ مهمان سینماها خواهند بود، فقط امیدواریم ساخت این دنباله هفده سال دیگر طول نکشد.


نیکلاس کیج و دایان کروگر در فیلم گنجینه ملی

National Treasure 3

گنجینه ملی ۳

درحالی که برخی از دنباله‌ها شانس خود را همچنان روی پرده سینما یا ازطریق سرویس‌های استریمینگ امتحان می‌کنند، گروهی دیگر از آن‌ها سر از جعبه جادویی درآورده و به‌صورت مجموعه‌های تلویزیونی به پخش خود ادامه می‌دهند. اما اگر از علاقمندان شخصیت نیکلاس کیج، شکارچی گنج در فیلم گنجینه ملی هستید، شانس تماشای این اثر را چه روی پرده نقره‌ای سینما و چه ازطریق صفحه کوچک تلویزیون دارید.

به نظر می‌رسد بالاخره بعد از مدت‌ها قرار است شاهد پخش دنباله‌ای دیگر از مجموعه فیلم‌های گنجینه ملی باشیم. فیلم اول با عنوان «گنجینه ملی» در سال ۲۰۰۴ و دنباله بعدی آن به نام «گنجینه ملی: کتاب رمز» در سال ۲۰۰۷ اکران شد و اکنون به همت «کریس برمنر» (پسران بد ۴) فیلمنامه دنباله دیگری از این مجموعه آماده شده است. اما این همه داستان نیست، چون گنجینه ملی قرار است در قالب یک سریال تلویزیونی در دیزنی پلاس هم عمری دوباره پیدا کند. به‌گفته تهیه کننده سرشناس جری بروکهایمر، هم‌اکنون روند ساخت این سریال در حال توسعه و بررسی است.

درحالی که درون مایه این مجموعه تلویزیونی همان خط داستانی فیلم اصلی است، بازیگران جوان‌تری را در ترکیب خود دارد. درعوض دنباله گنجینه ملی مجددا با حضور بازیگران قدیمی این مجموعه از جمله دایان کروگر و جاستین بارتا ساخته خواهد شد. همچنین کیج مجددا در نقش باستان شناس کنجکاو بنجامین فرانکلین گیتس در این فیلم ایفای نقش خواهد کرد.

از طرف دیگر کارگردان جان ترتلتاپ که ساخت دو فیلم قبلی را برعهده داشت، کار ساخت فیلم جدید را دنبال می‌کند. بروکهایمر می‌گوید دیزنی پلاس از همین الان مشغول توسعه دورنمای اصلی داستان این سریال بوده و او امیدوار است هر دو پروژه به نتیجه قطعی رسیده و مخاطبان از یک گنجینه واقعی از این مجموعه بهره‌مند شوند.


سیلوستر استالونه و ساندار بولاک در فیلم مرد خرابکار

Demolition Man 2

مرد خرابکار ۲

فیلم مرد خرابکار که در سال ۱۹۹۳ اکران شد، داستان پلیسی زبده بود که به‌دلیل یک بدشانسی به‌عنوان مجرم شناخته و منجمد شد، آن هم درست درکنار جنایتکاری خطرناک که او را به تله انداخته بود. اما بعد از گذشت سال‌ها سرانجام او را در سال ۲۰۳۲ از حالت انجماد بیرون می‌آورند تا به نیروی پلیس آینده و دستگیری خرابکار فراری کمک کند.

در این فیلم سیلوستر استالونه در نقش افسر پلیس جان اسپارتان، وسلی اسنایپس در نقش خرابکار خطرناک سیمون فونیکس و ساندرا بولاک در نقش لنینا هاکسلی افسر پلیسی از آینده ایفای نقش کردند. فیلم باوجود استقبال نه چندان گرم منتقدان، فروشی متوسط در گیشه داشت، اما همان زمان هم برای ساخت دنباله‌ی آن برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد که البته به نتیجه نرسیدند و به نظر می‌رسید این فیلم قرار است همچنان یک فیلم مستقل باقی بماند.

اما در ماه می سال جاری میلادی، استالونه در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ در اینستاگرام به‌صورت تلویحی فاش کرد ساخت دنباله فیلم مرد خرابکار از طرف شرکت برادران وارنر در دست بررسی است. او در پاسخ به پرسش یکی از طرفداران گفت:

«ما هم‌اکنون به همراه شرکت برادران وارنر در حال کار روی ایده ساخت این دنباله هستیم. این مسئله فوق‌العاده است و این اتفاق می‌افتد»

البته استالونه به جزئیات بیشتری در مورد این فیلم اشاره نکرد، از جمله در مورد حضور بولاک یا بازگشت هرکدام از بازیگران قدیمی دیگر، اینکه خط داستانی چه خواهد یود یا علاقمندان باید چه زمانی در انتظار اکران این فیلم باشند. به هرحال هرزمان که به‌گفته استالونه این اتفاق بیفتد، تماشای نسخه آینده مرد خرابکار جذاب خواهد بود، چون حالا در مقایسه با فیلم اول به سال ۲۰۳۲ نزدیک‌تر هستیم.


کریس همسورث در فیلم استخراج

Extraction 2

استخراج ۲

درحالی که پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰، صنعت فیلمسازی را به سمت یک سقوط بزرگ پیش می‌برد، سیستم استریمینگ نتفلیکس از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را کرد تا آثار سینمایی جدید را در اختیار مخاطبان خانگی قرار دهد. با استفاده از این امکان جدید، تعدادی از فیلم‌های ساخته شده با بودجه‌های سنگین و حضور ستارگان تراز اول، شانس نمایش را پیدا کردند.

یکی از این فیلم‌ها تریلر اکشن استخراج با بازی کریس همسورث (ابرقهرمان دنیای سینمایی مارول) و گلشیفته فراهانی بود که خیلی زود به‌عنوان اولین فیلم پرمخاطب تاریخ نتفلیکس شناخته شد. مثل همیشه استقبال بینندگان از یک اثر، شانس ساخت دنباله آن را تاحد زیادی افزایش می‌دهد و پروژه ساخت استخراج ۲ هم برهمین اساس کلید خورد.

کمتر از دو هفته بعد از شروع نمایش فیلم در استریمینگ، ددلاین در گزارشی اعلام کرد ساخت دنباله این فیلم درحال انجام است. جو روسو کارگردان دو فیلم انتقام جویان: نبرد بی‌نهایت و انتقام جویان: پایان بازی نوشتن فیلمنامه این فیلم را برعهده دارد. فیلم اول براساس یک رمان گرافیکی به نام «Ciudad» ساخته شد که توسط روسو، برادرش آنتونی، آند پارک، اریک اسکیلمن و فرناندو لئون گنزالس نوشته شده بود.

گفته می‌شود احتمال بازگشت کارگردان سام هارگریو و کریس همسورث وجود دارد، هرچند هنوز هیچ کدام به‌صورت رسمی قراردادی برای حضور در این دنباله امضا نکرده‌اند. درحال حاضر روسو تمایلی به فاش کردن جزئیات بیشتری در مورد این فیلم از جمله در مورد طرح داستان یا زمان احتمالی وقوع آن ندارد.

روسو در این‌باره چنین گفت:

«هنوز نمی‌توان چیزی در مورد این دنباله گفت، اینکه قرار است روند داستان به سمت جلو باشد یا به حوادث قبل از داستان فیلم اول پرداخته خواهد شد. پایان بندی فیلم اول به شکلی بود که سوالات بسیاری برای مخاطبان ایجاد کرد که در انتظار رسیدن به پاسخ آن‌ها هستند»

سه خواهر جادوگر سندرسون در فیلم شعبده بازی (هوکوس پوکوس)

Hocus Pocus 2

شعبده بازی ۲

درحالی که فیلم شعبده‌بازی در زمان اکرانش در سال ۱۹۹۳ نتوانست سروصدای چندانی به پا کند، اما به اندازه‌ای مورد توجه مخاطبان قرار گرفت که به‌عنوان یکی از آثار ماندگار ایام هالووین شناخته شود و هرسال هم طرفداران جدیدی با تماشای خواهران جادوگر سندرسون، مجذوب این فیلم می‌شوند.

داستان فیلم در مورد چند کودک است که به‌صورت تصادفی این سه خواهر جادوگر را پس از گذشت سیصد سال از زمان مرگ‌شان، زنده می‌کنند. ظاهرا آن‌ها در سال ۱۹۶۳ به‌دلیل اعمال جادوگری اعدام شده بودند. این سه جادوگر برای زنده ماندن ارواح بی‌گناه کودکان سیلم را اسیر می‌کنند، البته به جز چند کودکی که آن‌ها را زنده بازگردانده بودند و گربه‌ی افسون شده‌ای که می‌تواند جلوی نقشه‌های آن‌ها را بگیرد.

درحالی که جزئیات بسیار کمی در مورد ساخت دنباله این فیلم وجود دارد، نویسنده اصلی فیلمنامه میک گریس اعلام کرد در ساخت این دنباله حضور نخواهد داشت. او همچنین به‌صورت تلویحی حضور بازیگران فیلم اول یعنی بتی میدلر، کتی ناجیمی و سارا جسیکا پارکر را تأیید کرد، فیلمی که ظاهرا توسط دیزنی پلاس پخش خواهد شد.

طبق گفته‌های این نویسنده این سه بازیگر توافق کرده‌اند هرزمان ساخت دنباله این فیلم مورد توجه قرار گیرد، در آن بازی کنند. از طرف دیگر طبق گفته‌های گریس به نظر نمی‌رسد دیگر اعضای تیم سابق همچون دیوید کریشنر تهیه کننده در فیلم جدید حضور داشته باشند. ظاهرا کارگردان آدام شنکمن قرار است این داستان جدید را براساس نوشته جن دی‌انجلو (Jen D'Angelo) پیش ببرد.

وین دیزل در نقش کولدر در فیلم آخرین شکارچی جادوگر

The Last Witch Hunter 2

آخرین شکارچی جادوگر ۲

وقتی در سال ۲۰۱۵ فیلم اکشن تخیلی آخرین شکارچی جادوگر با بازی وین دیزل اکران شد، نه آنگونه که باید و شاید گیشه را به لرزه درآورد و نه نظر منتقدان را به خود جلب کرد. از نظر تجاری این فیلم پایین‌تر از سطح انتظارات ظاهر شد و بازخوردهای خوبی هم نصیبش نشد، به طوری که در راتن تومیتوز از آن به‌عنوان اثری تیره و تار متناسب با جذابیت‌های خاص وین دیزل یاد کرد.

تمام این عوامل دست به‌دست هم دادند تا اینگونه به نظر برسد که آخرین شکارچی جادوگر بی سروصدا به‌دست فراموش سپرده خواهد شد. هرچند وین دیزل عقیده متفاوتی دارد و معتقد است شخصیت او در این فیلم (کولدر) به اندازه‌ای جذاب بوده است که شانس حضور در یک ماجراجویی جادوگری دیگر را هم داشته باشد.

ظاهرا کولدر برای یک شکار جادوگری دیگر، بیش از اندازه مشتاق است

در همین رابطه لاینزگیت اعلام کرد نویسنده دیگری را برای نوشتن فیلمنامه دنباله بعدی انتخاب کرده است. از طرف دیگر دیزل در مصاحبه‌ای با کولایدر اشاره کرد جلسه‌ای با لاینزگیت داشته است و آن‌ها با جدیت به‌دنبال ساخت دنباله فیلم آخرین شکار جادوگر هستند.

در فیلم اصلی دیزل در نقش جنگجویی نامیرا ظاهر شد که ملکه جادوگری از قرن سیزدهم را به دام می‌اندازد و مایکل کین نقش کشیشی امروزی به نام دولان را بازی می‌کرد که سعی داشت صلح بین انسان‌ها و جادوگران را حفظ کند. به هر صورت درحالی که دیزل مصرانه از ساخت دنباله این فیلم صحبت می‌کند، هنوز خبری در مورد بازگشت کین یا دیگر بازیگران اصلی برای ساخت دنباله احتمالی این فیلم منتشر نشده است.

مورگان فریمن، مایکل کین، وودی هارلسون در فیلم اکنون مرا میبینی

Now You See Me 3

اکنون مرا می‌بینی ۳

اخبار منتشر شده حکایت از آن دارند که ساخت دنباله‌ی دیگری از فیلم اکنون مرا می‌بینی درحال انجام است. قرار است فیلمنامه‌ی جدیدترین عضو این مجموعه شعبده‌بازی توسط اریک وارن سینگر (تاپ گان) نوشته شود.

به نظر می‌رسد در این دنباله شاه حضور چندین شخصیت جدید خواهیم بود، ضمن آنکه بازیگران قدیمی هم دوباره دور هم جمع می‌شوند. فیلم اول در سال ۲۰۱۳ اکران شد و بازیگرانی همچون جسی ایزنبرگ، وودی هارلسون، ایسلا فیشر و دیو فرانکو در آن حضور داشتند. داستان در مورد گروهی شعبده باز بود که برای ورود به یک انجمن مخفی متشکل از افراد نخبه، دست به‌دست هم داده و یک سرقت پیچیده را انجام دادند.

در دنباله بعدی که در سال ۲۰۱۶ اکران شد، فیشر از گروه جدا شد و سوارکاری جدید به بینندگان معرفی شد که نقش او را لیزی کاپلان بازی می‌کرد. در هر دو فیلم به جز بازیگران اصلی شاهد حضور مارک روفالو، مایکل کین و مورگان فریمن بودیم، درحالی که در فیلم دوم به جز چهره‌های همیشگی، دنیل رادکلیف هم حضور داشت.

هنوز اطلاعات چندانی در مورد فیلم سوم منتشر نشده است، اما طبق صحبت‌های مطرح شده از سوی لاینزگیت می‌توان انتظار رویدادی مهیج و شگفت‌انگیر را داشت که بینندگان را شیفته خود خواهد کرد. آن‌ها اعلام کردند مجموعه فیلم‌های اکنون مرا می‌بینی با هدف غافلگیر کردن بیننده ساخته شده‌اند و هر شعبده باز بزرگی‌ می‌داند که شما نمی‌توانید یک حقه را بارها و بارها به یک شکل تکرار کنید.بنابراین تیم سازنده فیلم آستین‌ها را بالا زدند تا نمایشی جدید، مهیج و خاص را برای بینندگان تهیه و تدارک ببینند.


پدینگتون خرس در فیلم پدینگتون

Paddington 3

پدینگتون ۳

اگر کسی در اوایل سال ۲۰۱۰ پیش‌بینی می‌کرد که یکی از محبوب‌ترین فرانچایزهای این دهه با محوریت یک خرس عاشق مارمالاد و محصول CGI ساخته خواهد شد، شاید به‌سادگی از سوی مردم مورد بی‌توجهی قرار می‌گرفت، افرادی که معتقد بودند او در دنیای تخیلی زندگی می‌کند! اما واقعیت این است که این اتفاق با ساخت مجموعه فیلم‌های پدینگتون رخ داد، فیلمی که حتی توجه منتقدان را هم به خود جلب کرد.

دو فیلم اول پدینگتون هم منتقدان و هم مخاطبان را مجذوب خود کرد، به طوری که فیلم دوم هنوز بعد از گذشت دو سال از زمان اکرانش با کسب امتیاز ۱۰۰% از راتن تومیتوز این اقبال عمومی را به خوبی بازتاب می‌دهد. واقعیت این است که تماشای این خرس شیرین و دوست داشتنی و خانواده خون‌گرمش به اندازه‌ای جذاب بود که ساخت دنباله‌ای دیگر از آن را اجتناب ناپذیر می‌کرد.

درحالی که دو فیلم اول این مجموعه توسط پال کینگ کارگردانی شده است، فیلم سوم بدون حضور او ساخته خواهد شد. بااین‌حال کینگ به‌طور کامل از این پروژه کنار نرفته و به‌عنوان تهیه کننده‌ی اجرایی همچنان با تیم سازنده همراه خواهد بود. او اگرچه قبلا اعلام کرده بود که کارگردانی دو فیلم اول پدینگتون یکی از بهترین اوقات زندگیش را رقم زده است، اما بااین‌حال ترجیح داد از کارگردانی سومین فیلم این مجموعه کناره‌گیری کند. به عقیده‌ی او شاید الان زمان مناسبی است که فرد دیگری این کار را برعهده گرفته و برجذابیت داستان اضافه کند.

هرچند هنوز مشخص نیست چه کسی قرار است این مسئولیت را تقبل کند، اما دست کم طبق گفته‌های کینگ می‌دانیم که نوشتن فیلمنامه پدینگتون ۳ به پایان رسیده است و حتی باتوجه به اتفاقات ممکن است به جز این دنباله، شاهد ساخت دنباله‌های دیگری از پدینگتون باشیم. به‌گفته کینگ، پدینگتون در پایان فیلم دوم زندگی را بدرود نگفته است، پس هنوز شانس تماشای ماجراجویی‌های مهیج او را خواهیم داشت.


شخصیت ترسناک فیلم داستانهایی ترسناک برای گفتن در تاریکی

Scary Stories to Tell in the Dark 2

داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی ۲

برای هرکسی که در دوران کودکی تا دیروقت شب بیدار می‌ماند و وقت خود را با خواندن داستان‌های ترسناک می‌گذارند، این نامی آشنا است. مجموعه داستان‌های کوتاه ترسناکی که توسط الوین شوارتز جمع آوری شده و استیفن گمل آن‌ها را به تصویر کشیده است. تااینکه یکی از فیلمسازان شاخص آثار ترسناک «گیرمو دل تورو» تعدادی از این داستان‌ها را انتخاب و در قالب فیلمی ترسناک به نمایش گذاشت.

داستان‌های ترسناکی برای گفتن که با الهام از فیلمنامه مصوری نوشته مشترک گیرمو دل تورو، پاتریک میلتون و مارکوس دانستن ساخته شد و کارگردانی آن را آندره اوردال برعهده داشت. این فیلم در سال ۲۰۱۹ اکران شد. اثری که خود را به‌عنوان فیلمی موفق جا انداخت و نقدهای مثبت بسیاری دریافت کرده و در گیشه هم حضوری قابل احترم داشت. در آوریل سال ۲۰۲۰، به‌صورت رسمی اعلام شد که قرار است دنباله‌ای براین فیلم ساخته شود، همچنین مشخص شد بازهم شاهد همکاری مشترک اوردال، دل تورو و دن و کوین هیگمن خواهیم بود که فیلمنامه فیلم نخست را نیز آماده کرده بودند.

داستان این فیلم به حوادث سال ۱۹۶۸ می‌پردازد، زمانی‌که یک  گروه از نوجوانان متوجه می‌شوند داستان‌های ترسناک نوشته شده در کتابی که به‌تازگی پیدا کردند، به واقعیت بدل می‌شود. یک بار دیگر دل تورو مسئول خلق خط داستانی دنباله فیلم است، هرچند او هنوز آشکار نکرده است آیا داستاهای این دنباله نیز در ادامه داستان‌های قسمت اول این فیلم است یا اینکه قرار است با شخصیت‌ها و اتفاقات جدیدی مواجه شویم که به‌نوعی با فیلم اول در ارتباط هستند.

خارپشت آبی سونیک در فیلم سونیک

Sonic the Hedgehog 2

سونیک ۲

وقتی فیلم سونیک خارپشت که با الهام از بازی ویدیویی معروفی به همین نام در فوریه سال ۲۰۲۰ روانه‌ی پرده‌ی سینماها شد، به سرعت موفق شد رکورد افتتاحیه آخر هفته فیلم‌های ساخته شده براساس بازی‌های ویدیویی را بشکند.

حتی با وجود پیش‌بینی در مورد بسته شدن سالن‌های سینما در پی وقوع پاندمی کرونا، باز هم این فیلم به اندازه‌ای خوب ظاهر شد که پارامونت پیکچرز را به این فکر بیندازد که ساختن دنباله‌ای بر این فیلم هم معقول و هم اقتصادی است. به همین خاطر در ماه می سال جاری میلادی، اعلام شد که این دنباله توسط تیم خالق نسخه اصلی ساخته خواهد شد از جمله تیم نویسندگان فیلمنامه پت کیسی و جاش میلر، کارگردانی این اثر را هم جف فاولر برعهده خواهد داشت.

هرچند تاریخ شروع تولید فیلم هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است، این استودیو از هم‌اکنون تاریخ انتشار این فیلم را مشخص کرد و بن شوارتز در توییتی اعلام کرد سونیک ۲ قرار است در تاریخ ۴/۸/۲۲ اکران شود. بدین ترتیب شوارتز که در فیلم اول به‌جای این خارپشت معروف گویندگی کرده بود، به اولین عضو گروه تبدیل شد که به‌صورت رسمی اخبار مربوط‌به ساخت این دنباله را تأیید کرد.

در این فیلم همچنین جیمز مارسدن به‌جای بهترین دوست انسانی سونیک حضور داشته و جیم کری نیز نقش دکتر رباتنیک بدذات را ایفا خواهد کرد. اگر به خاطر داشته باشید در سکانس‌های پایانی فیلم اول اتفاقی رخ داد که از قبل از احتمال ساخت دنباله‌ی این فیلم خبر می‌داد. درواقع ما در آخر شاهد معرفی شخصیت تیلز بودیم که یکی دیگر از شخصیت‌های بازی و بهترین دوست سونیک است.

آنر سوئینتن بایرن و تام برک در فیلم سوغات جانانا هاگ

The Souvenir - Part 2

سوغات بخش دوم

حتی قبل از موفقیت فیلم در جشنواره فیلم ساندنس در سال ۲۰۱۹، قرار بود فیلم سوغات دنباله دیگری هم داشته باشد. نویسنده و کارگردان جوانا هاگ، فیلمنامه این اثر را با الهام از تجربیات شخصی خود در زمان حضور در مدرسه فیلم نوشته بود.

مقاله‌ مرتبط:

در فیلم اول شاهد بازی آنر سوئینتن بایرن در نقش جولی بودیم، یک دانشجوی جوان سینما که درگیر روابطی احساسی با مردی به نام آنتونی (تام برک) می‌شود. درابتدا قرار بود رابرت پتنیسون نقش بازیگر اول مرد را بازی کند، اما به‌دلیل مشغله‌های کاری و حضور در فیلم «انگاشته» (Tenet) اثر کریستوفر نولان، این همکاری میسر نشد.

هنوز مراحل تولید این فیلم درحال انجام است، اما دست کم می‌دانیم سوئینتن بایرن یک بار دیگر نقش جولی را درکنار مادرش تیلدا سوینتن بازی خواهد کرد، به جز این دو آریان لابد و ریچارد آیوادی هم به‌عنوان بازیگر در این فیلم حضور خواهند داشت.

جانانا هاگ در جایی اشاره کرده است این دو فیلم اگرچه ظاهرا به هم مرتبط هستند، اما می‌توان هر کدام را یک فیلم مجزا در نظر گرفت. او در گفتگویی با ایندی‌وایر گفت:

«این فیلم دیگری است که می‌تواند به‌تنهایی هم مورد بررسی قرار گیرد و لازم نیست به آن‌ها به‌صورت چیزی دو بخشی نگاه کنیم»

هاگ در مورد طرح داستانی فیلم دوم به‌صورت مبهم صحبت کرده است، اما به نظر نمی‌رسد داستان پرش زمانی رو جلو داشته باشد. هاگ در این رابطه اشاره کرد:

«خب من می‌توانم به شما بگویم این فیلم از پایان فیلم قبلی آغاز می‌شود. من همیشه معتقد بودم پرش زمانی نوعی تقلب است. بنابراین ما از همان جایی که داستان قبلی را به پایان بردیم، داستان جدید را آغاز خواهیم کرد.

در این فیلم ما نگاهی به آینده جولی می‌کنیم، اینکه چه اتفاقاتی برای او افتاد و چگونه این رخدادها روی فعالیت‌های کاری و همینطور خلاقیت او تأثیر می‌گذارند. این فیلم در مورد روح خلاق او است که چگونه از زیر سایه‌ها نمایان شده و جان می‌گیرد»


لانا کاندر در فیلم لارا جین

To All the Boys: Always and Forever, Lara Jean

برای همه پسرها: همیشه و تا ابد، لارا جین

فیلم «تقدیم به همه پسرهایی که عاشق‌شان بودم»، براساس اولین رمان (بزرگسالان) از سه‌گانه پرفروش جنی هان ساخته شد. این فیلم که در سال ۲۰۱۸ توسط نتفلیکس پخش شد، خیلی زود به موفقیتی بزرگ و قابل‌توجه دست پیدا کرد. امری که باعث شد ساخت دنباله‌ای برای آن مورد توجه قرار بگیرد. بدین ترتیب حتی قبل از پخش فیلم دوم با عنوان «برای همه پسرها: پی نوشت. من هنوز دوستت دارم» که در ۱۲ فوریه سال جاری میلادی اکران شد، ساخت سومین فیلم این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

طبق اخبار اعلام شده، تولید سومین فیلم از این سه‌گانه رمانتیک- کمدی نوجوانان هم‌اکنون درحال انجام است و ستارگان اصلی همچون دو فیلم قبلی لانا کاندر و نوا سنتینو هستند. کاندر در این مجموعه در نقش لارا جین کووی حضور دارد، درحالی که سنتینو نقش معشوق او پیتر را بازی می‌کند. در فیلم دوم همچنین شاهد حضور جوردن فیشر بودیم که در نقش رقیب عشقی ظاهر شده بود، اما هنوز مشخص نیست آیا این شخصیت در این دنباله نیز حضور خواهد داشت یا خیر؟

کارگردان مایکل فیموگناری که ساخت فیلم دوم این سه‌گانه را درکارنامه دارد، ساخت سومین و آخرین بخش داستان دوران دبیرستان لارا جین را براساس فیلمنامه اقتباسی کتی لاوجوی برعهده دارد. هنوز تاریخ مشخصی برای اکران این فیلم از سوی نتفلیکس اعلام نشده است، اما از آنجایی که فیلم‌برداری این اثر هم‌اکنون درحال انجام است، بعید است این انتظار خیلی طولانی شود.

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از مطالعه آن و همراهی با ما لذت برده باشید. ساخت کدام یکی از دنباله‌های ذکر شده بیش از سایر برای شما جذابیت دارد؟ از ساخت کدام دنباله شگفت زده شدید؟ فراموش نکنید نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما در زومجی در میان بگذارید.

منبع looper
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده