نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۹

بهترین فیلم‌ها با موضوع سفر

در این مقاله قرار است ۲۰ فیلم با موضوع سفر یا فیلم‌هایی که سفر بخشی از داستان آن را تشکیل می‌دهد، را معرفی کنیم. در ادامه با زومجی و معرفی این فیلم‌ها همراه باشید.

سفر و سفر کردن بخشی جدایی ناپذیری از زندگی انسان‌ها است که در آن یک سفر می‌تواند صرفا به طبعیت و کوه باشد یا حتی سفرهای جاده‌ای، بین شهری و حتی درون شهری. سفر همیشه یکی از موضوعات مورد توجه در سینما نیز بوده و فیلم‌های زیادی با موضوع سفر تولید و منتشر شده است. حتی فیلم‌هایی نیز با اینکه تمرکز اصلی آن روی سفر نبوده، اما ممکن است بخش مهمی از اتفاقات آن در جریان یک سفر رخ دهد. در طول این فیلم‌ها ممکن است شاهد نمایش طبیعت و زیبایی‌های آن باشیم و حتی در طول فیلم‌ها ممکن است به یک شهرگردی تمام عیار به مناطق مختلف یک شهر تاریخی تبدیل شود. برخی از این فیلم‌ها یک داستان عاشقانه را به تصویر می‌کشند و در دیگر فیلم‌ها شاهد شخصیت‌هایی هستیم که به‌دنبال یافتن خودشان هستند و در طول سفر با مشکلات و چالش‌های جدی مواجه می‌شوند و حتی گروهی نیز به‌دنبال روبه‌رو شدن با چالش‌های زندگی خود هستند. درکنار این فیلم‌ها، فیلم‌هایی نیز با موضوع خانوادگی نیز وجود دارند که اتفاقات آن در طول یک سفر جاده‌ای روایت می‌شود که اعضای خانواده به‌دنبال یافتن خود حقیقی و همچنین تحکیم روابط خانوادگی هستند. حال در این مقاله قرار است ۲۰ فیلمی را معرفی کنیم که موضوع یا بخشی از آن سفر است که بیشتر آن با تحسین منتقدان و بینندگان مواجه شده‌اند. با این توضیح که فهرست بدون ترتیب خاصی است، در ادامه با زومجی و معرفی این فیلم‌ها همراه باشید. 

فیلم Wild

Wild

کارگردان: ژان-مارک ولی

بازیگران: ریس ویترسپون، برایان وان هالت، گبی هافمن، کوین رانکین، لورا درن، میخیل هایشمان و دبلیو ارل براون

نمره راتن تومیتوز: ۸۹

ریس ویترسپون و لورا درن برای بازی در فیلم Wild نامزد دریافت جایزه اسکار شدند

فیلم Wild داستان شرل استرید را دنبال می‌کند که به‌تازگی مادر خودش را از داده است و حال در مسیر پاسیفیک کرست به یک پیاده‌روی برای مواجه شدن با شیطان درونش آغاز می‌کند. او در این مسیر تصمیم می‌گیرد تا از دنیایی که در آن گرفتار شده، خودش را رها کند و حال در مسیری سخت برای ماجراجویی قدم بزند و تنها با یک کوله پشتی از ایالت کالیفرنیا تا واشینگتن پیاده‌روی کند. ژان-مارک ولی وظیفه کارگردانی فیلم Wild را بر عهده داشت و فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام اثر شرل استرید بود که ریس ویترسپون نقش شرل را در این فیلم بازی کرد. لورا درن نیز نقش باربارا گری، مادرل شرل را بر عهده داشت که بازی ویترسپون و درن با تحسین منتقدان و تماشاگران مواجه شد و درنهایت هر دو بازیگر برای بازی در فیلم Wild نامزد دریافت جایزه اسکار شدند. اتفاقات فیلم Wild از بیابان موهاوی در جنوب کالیفرنیا آغاز می‌شود و تا کوه هود در شمال اورگن ادامه پیدا می‌کند و درنهایت و پس از ۹۴ روز، او به پل خدایان می‌رسد. ژان-مارک ولی برای ارائه تجربه سفر شرل استرید تصمیم گرفت تا در مکان‌های واقعی فیلم‌برداری انجام شود که به همین منظور شاهد نمایش زیبایی‌های طبیعت این مناطق هستیم و فیلم نماها و محیط‌های متنوعی را به بیننده نمایش می‌دهد و درکنار روایت داستان، شاهد نمایش چنین صحنه‌های جذابی نیز هستیم.

فیلم Tracks

Tracks

کارگردان: جان کوران

بازیگران: میا واشیکوفسکا و آدام درایور

نمره راتن تومیتوز: ۸۳

رابین دیویدسن الهام‌بخش بسیاری برای سفرهای انفرادی شد

فیلم Tracks که محصول سال ۲۰۱۳ بود، دیگر اقتباسی از خاطرات است که میا واشیکوفسکا نقش رابین دیویدسن را در این فیلم بازی کرده است. فیلم ردپاها داستان و ماجراجویی الهام بخش و خارق‌العاده سفر یک زن به‌نام رابین دیویدسن را نمایش می‌دهد که در طول آن شاهد وحشی‌ترین و خطرناک‌ترین شرایطی هستیم که ممکن است برای هر شخص در یک سفر رخ دهد. در طول این سفر ریک اسمولان، عکاس نشنال جئوگرافیک نیز با دروبین و عکس‌های خود این سفر و ماجراجویی را ثبت می‌کند. اتفاقات فیلم Tracks از آلیس اسپرینگز تا سواحل اقیانوس هند ادامه دارد و در طول فیلم شاهد به تصویر کشیدن محیط‌های کشور استرالیا هستیم و درواقع شاهد تلاشی در حدود ۹ ماه رابین در منطق کویری استرالیا و درکنار شترها بودیم. باتوجه‌به اینکه رابین در این سفر بیشتر با سگ خود و در بعضی مواقع با عکساش همراه بود، وی الهام‌بخش بسیاری برای سفرهای انفرادی شد.

فیلم Into The Wild

Into The Wild

کارگردان: شان پن

بازیگران: امیل هرش، مارسیا گی هاردن، هال هالبروک، ویلیام هرت، جنا مالون، کاترین کینر و هیلی رم

نمره راتن تومیتوز: ۸۳

کریستوفر مک‌کندلس درنهایت به علت گرسنگی دار فانی را وداع گفت

کریستوفر مک‌کندلس پس از فارغ التحصیل شدن تمامی دارای و پول‌های خود را به امور خیریه واگذار و پس از آن سفری را در تمام آمریکای شمالی و آلاسکا آغاز کرد که در این سفر او در تلاش بود تا در طبیعت زندگی کند و پس از آن به الکساندر سوپرترمپ نامیده شد. همین داستان و گزارش جالب باعث شد تا شان پن فیلم Into The Wild را کارگردانی کند و امیل هرش نیز نقش مک‌کندلس را در این فیلم بر عهده داشت که این فیلم در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. فیلم‌برداری فیلم در مکان‌های واقعی که کریستوفر در آن حضور داشته، انجام شده است. از دریاچه تاهو تا رودخانه کلرادو و نمایش اسب‌های وحشی فیلم را به اثری جذاب برای علاقه‌مندان به طبیعت و سفر در آن تبدیل کرده است؛ هرچند سرنوشت کریستوفر درنهایت تلخ بود، اما درنهایت شان پن فیلمی شایسته برای این فرد تولید کرده که توانست نظر منتقدان را جلب کند.

فیلم Lion

Lion

کارگردان: گارث دیویس

بازیگران: دو پتل، رونی مارا، دیوید ونهام، نیکول کیدمن، ابیشک بهارات، دیویان لادوا، پریانکا بوس، دیپیتی نوال، تانیشتا چاتراجه و نوازالدین صدیقی

نمره راتن تومیتوز: ۸۵

با وجود بزرگ شدن در یک خانواده استرالیایی، سارو هرگز هویت هندی خود را فراموش نمی‌کند و پس از بزرگ شدن به هند باز می‌گردد

فیلم Lion داستان سارو، کودکی هندی در یک خانواده فقیر را دنبال می‌کند که پس از خوابیدن در قطار، از خانواده خودش دور می‌شود و مادر، خواهر و برادرش را گم می‌کند. وی در ادامه توسط یک خانواده استرالیایی به فرزند خواندگی گرفته می‌شود و با وجود بزرگ شدن در چنین خانواده‌ای، هرگز هویت هندی خود را فراموش نمی‌کند و پس از بزرگ شدن به هند باز می‌گردد تا به‌دنبال خانواده‌ واقعی خود برود. فیلم شیر براساس یک داستان واقعی ساخته شده که حسابی می‌تواند اشک بیننده را در بیاورد و در طول آن یک سفر مجازی به هندوستان می‌رویم و در طول داستان شاهد محیط‌های جنگلی و زیبای هند به همراه نمایش فرهنگ و آداب آن‌ها هستیم. درکنار آن، مناطقی دیگر مثل تاسمانی در استرالیا نیز در فیلم Lion نمایش داده می‌شود. فیلم شیر با حضور ستارگانی چون رونی مارا و نیکول کیدمن و بازیگر نوظهوری به‌نام دو پتل، در سال ۲۰۱۶ اکران شد و توانست نظر منتقدان و بینندگان را جلب کند و اگر به‌دنبال یک فیلم احساسی هستید و همچنین دوست دارید گشت و گذاری مجازی در هند داشته باشید، بدون شک فیلم شیر گزینه مناسبی برای تماشا است.

فیلم Under the Tuscan Sun

Under the Tuscan Sun

کارگردان: آدری ولز

بازیگران: دایان لین، ساندرا اوه، لینزی دانکن، رائول بووا، ماریو مونیچلی، کلاودیا جرینی، دیوید ساتکلیف و کیت والش

نمره راتن تومیتوز: ۶۲

فیلم Under the Tuscan Sun یک فیلم کمدی درام عاشقانه و شاد در مورد طلاق و مواجه شدن با آن است که فیلم براساس خاطرات شخصیت اصلی تولید و منتشر شده که دایان لین نقش اصلی آن را بر عهده دارد. فیلم داستان فرانسیس میز، یک نویسنده در شهر سان فرانسیکو دنبال می‌کند که فکر می‌کند یک زندگی کامل و ایده‌آل را دارد، اما او در ادامه از شوهرش طلاق می‌گیرد و حال او برای تعطیلات به ایتالیا و توسکانی می‌رود. در طول فیلم شاهد ملاقات فرانسیس با آدم‌های زیادی هستیم و فیلم‌برداری فیلم در شهر کورتونا در استان آرتزو انجام شده که در آن شاهد خانه‌های کوچک و جذاب در دامنه کوه و مشرف به آب‌های درخشان هستیم. فیلم Under the Tuscan Sun در سال ۲۰۰۳ اکران و با نقدهای متوسط منتقدان مواجه شد، اما دایان لین توانست برای بازی در فیلم زیر آفتاب توسکانی نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شود.

فیلم Hunt for the Wilderpeople

Hunt for the Wilderpeople

کارگردان: تایکا وایتیتی

بازیگران: سم نیل، جولیان دنیسون، ریما ته ویاتا، ریچل هاوس، ریس داربی، اسکار کایتلی، استن واکر و تایکا وایتیتی

نمره راتن تومیتوز: ۹۶

فیلم Hunt for the Wilderpeople که اقتباسی از رمانی به‌نام Wild Pork and Watercress اثر بری کرامپ است، داستان پسر یتیم سرکشی به‌نام ریکی بیکر را دنبال می‌کند که دائما از خانه افرادی که سرپرستی او را گرفته‌اند، بیرون انداخته می‌شود و حال زیر دست شخصی به‌نام هک افتاده است. این فیلم کمدی درام توسط تایکا وایتیتی که بیشتر برای کارگردانی فیلم JoJo Rabbit که اخیرا برای آن جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرده یا فیلم Thor: Ragnarok شناخته می‌شود، کارگردانی و در سال ۲۰۱۶ روی پرده‌های سینما رفته است و با تحسین منتقدان و تماشاگران مواجه شد و همچنین بسیاری آن را یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۱۶ یا حتی دهه معرفی کردند. فیلم در مناطق اطراف اوکلند در نیوزیلند فیلم‌برداری شده و شاهد تصاویری باشکوه از طبیعت و محیط آن هستیم که در طول آن هک و ریکی در یک ماجراجویی برای یافتن و امتحان کردن مهارت‌های خود آغاز می‌کنند که در طول آن شاهد خلق صحنه‌های کمدی زیادی نیز هستیم. منتقدان فیلم Hunt for the Wilderpeople را اثری جذاب با بازیگران و فیلمسازان خوب و با استعداد می‌دانند که حاوی تصاویر بامزه، خنده‌دار و با پیامی کوچک اما عمیق است. فیلمی که توانسته نظر و تحسین منتقدان را جلب کند که مانند جوجو خرگوشه با نگاه یک کودک داستان فیلم روایت می‌شود. همچنین نمی‌توان از شیمی و زوج فوق‌العاده نیل و دنیسون نیز در فیلم گذشت که ترکیب جذابی را در این فیلم کمدی را ایجاد کرده بودند.

فیلم The Way

The Way

کارگردان: امیلیو استوس

بازیگران: مارتین شین، دبورا کارا آنگر، جیمز نسبیت، یوریک ون واگنینگن، امیلیو استوس و چکی کاریو

نمره راتن تومیتوز: ۸۳

امیلیو استوس که کارگردان فیلم هم هست و نقش پسر فوت شده شخصیت اصلی داستان را بر عهده دارد، درواقع پسر مارتین شین است

فیلم The Way یک فیلم درام و زیارتی است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد که این فیلم داستانی پدری با بازی مارتین شین را دنبال می‌کند که به‌تازگی پسر خود را از دست داده و تصمیم می‌گیرد تا یک پیاده‌روی معنوی و باستانی را برای یادبود پسرش آغاز کند و انجام دهد. امیلیو استوس که کارگردان فیلم هم هست و نقش پسر فوت شده شخصیت اصلی داستان را بر عهده دارد، درواقع پسر مارتین شین است و همین خود به یک نکته جالب در فیلم تبدیل شده است. در این فیلم شاهد سفر به شهر سانتیاگو ده کومپوستلا، مرکز منطقه خودمختار گالیسیا در اسپانیا هستیم که نماهای حیرت انگیز و جذاب و همچنین محیط‌های متنوعی به تصویر کشیده می‌شود و همچنین شخصیت‌های جالبی نیز در طول سفر با شخصیت داستان همراه می‌شوند. فیلم The Way شاید نقدهای متوسط و مثبت زیادی را دریافت کرده باشد، اما فیلمی است که برای علاقه‌مندان به چنین فیلم‌هایی کاملا پیشنهاد می‌شود که در آن تصاویر زیبا و جذابی که شاید کمتر به آن پرداخته شده، را به تصویر می‌کشد.

فیلم On the Road

On the Road

کارگردان: والتر سالس

بازیگران: سام رایلی، گرت هدلند، کریستن استوارت، ایمی آدامز، تام استاریج، آلیس براگا، الیزابت ماس، کریستن دانست، ویگو مورتنسن، استیو بوشمی و ترنس هاوارد

نمره راتن تومیتوز: ۴۴

فیلم On the Road براساس رمانی به همین نام اثر جک کرواک تولید و در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است. رمانی که در اواخر دهه ۴۰ میلادی/اوایل دهه ۵۰ میلادی تبدیل به محبوب‌ترین و مشهورترین رمان با موضوع سفر جاده‌ای تبدیل شد، اما ۵۵ سال از انتشار کتاب طول کشید تا اقتباس سینمایی آن تولید شود. هرچند این فیلم نقدهای متوسطی رادریافت کرد، اما باز هم غنیمتی برای طرفداران رمان و این سبک از فیلم‌ها است. سام رایلی نقش شخصیت اصلی را بر عهده دارد که یک نویسنده است و در طول فیلم با ماشین و گهگاهی با اتوبوس به دنور، کارولینای شمالی، سان فرانسیسکو و مکزیک سفر می‌کند. درکنار یک نمایش جاده‌ای نسبتا جذاب و همچنین به تصویر کشیدن محیط‌های متنوع، فیلم دارای ستارگان متعددی مثل کریستن استوارت، ایمی آدامز، الیزابت ماس، کریستن دانست و ویگو مورتنسن نیز است که شاید دیدن آن‌ها در طول فیلم برای طرفداران آن‌ها جذابیت‌های خودش را داشته باشد.

Captain Fantastic

Captain Fantastic

کارگردان: مت راس

بازیگران: ویگو مورتنسن، فرانک لانگلا، کاترین هان، جورج مک کی، سامانتا ایلر، استیو زان، انالیس باسو، نیکلاس همیلتون، چارلی شوت‌ول، میسی پایل، آن داود و ارین موریارتی،

نمره راتن تومیتوز: ۸۲

اتفاقات فیلم Captain Fantastic، محصول سال ۲۰۱۶ از جنگ‌های سر سبز شمال غربی پسیفیک آغاز می‌شود که در آن شاهد یک خانواده هستیم که در این جنگل زیبا و آرامش بخش در حال زندگی هستند و که صدای پرندگان و حیوانات تنها صداهای این منطقه بکر و زیبا است. در ادامه شاهد سفر جاده‌ای اعضای خانواده به سمت مادر آن‌ها هستیم که این سفر جاده‌ای حاوی عواقب سرگرم کننده و جالبی درکنار اتفاقات تلخ و شیرین است و درکنار محیط‌های جدید و متفاوتی نیز به تصویر کشیده می‌شود. فیلم Captain Fantastic توانست نظر مثبت منتقدان و بینندگان را جلب کند و به یکی از فیلم‌های کمدی درام برتر دهه تبدیل شود که در دل آن درخشش ویگو مورتنسن شاید یکی از دلایل موفقیت فیلم باشد که برای بازی درخشان خود نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. اگر موفق به تماشای فیلم کاپیتان خارق‌العاده تا به امروز نشده‌اید، اکنون فرصت خیلی خوبی برای تماشای آن است که در آن شاهد یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های ویگو مورتنسن نیز هستیم.

فیلم The Darjeeling Limited

The Darjeeling Limited

کارگردان: وس اندرسن

بازیگران: اوون ویلسون، آدرین برودی، آنجلیکا هیوستون، جیسون شوارتزمن، ناتالی پورتمن، عرفان خان، باربت شرودر و بیل مری

نمره راتن تومیتوز: ۶۸

فیلم The Darjeeling Limited شگفتی‌های سفر به خارج از کشور ازطریق قطار را به شما یادآوری خواهد کرد

اگرچه وس اندرسن شاید این روزها بیشتر برای کارگردانی آثاری چون فیلم The Grand Budapest Hotel، فیلم The Royal Tenenbaums، انیمیشن Fantastic Mr. Fox، فیلم Moonrise Kingdom و انیمیشن Isle of Dogs شناخته می‌شود و طرفداران برای انتشار فیلم The French Dispatch لحظه شماری می‌کنند، اما تماشای فیلم The Darjeeling Limited، محصول سال ۲۰۰۷ برای طرفداران وس اندرسن خالی از لطف نیست. این فیلم داستان ماجراجویی سه برادر عجیب و غریب که یک سال است با یکدیگر صحبت نکرده‌اند، را دنبال می‌کند که ماجراهای ناخوشایندی برای آن‌ها در قطار رخ می‌دهد. آن‌ها یک ماجراجویی ریلی در هندوستان برای پایان دادن به این دعوا را آغاز می‌کنند و شاهد درگیری آن‌ها در طول این سفر هستیم. اگرچه بخش زیادی از فیلم در راجستان فیلم‌برداری شده، اما بخشی از داستان و اتفاقات در هیمالیا جریان پیدا می‌کند و فیلم شگفتی‌های سفر به خارج از کشور ازطریق قطار را به شما یادآوری خواهد کرد. در هر حال فیلم با بازی بازیگرانی چون اوون ویلسون، آدرین برودی و جیسون شوارتزمن در نقش این سه برادر، کاملا رنگ و بوی یک فیلم وس اندرسنی دارد.

فیلم Before Sunrise

Before Sunrise

کارگردان: ریچارد لینکلیتر

بازیگران: ایثن هاک و ژولی دلپی

نمره راتن تومیتوز: ۱۰۰

فیلم Before Sunrise دو دنباله به‌نام‌های Before Sunset و Before Midnight نیز دارد 

فیلم Before Sunrise داستان سفر دو نفر با بازی ایثن هاک و ژولی دلپی، به شهر وین با قطار را دنبال می‌کند که در این فیلم درام عاشقانه، این دو نفر با یکدیگر در قطار آشنا می‌شوند و پس از ملاقات در این سفر، در طول شب‌های وین پیاده‌روی می‌کنند و با هم وقت می‌گذارنند. گفتگوی صریح و طبیعی آن‌ها کاملا جالب و دلنشین است و صد البته نمی‌توان شهر وین را نیز دوست نداشت که درکنار شب‌های جذابش، رودخانه دانوب جذابیت‌های آن را نیز افزایش داده است و بخش زیادی از فیلم شاهد به تصویر کشیدن این نماهای زیبا‌ هستیم و فیلم فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر با شهر وین و مکان‌های تماشایی آن است. فیلم Before Sunrise در سال ۱۹۹۵ با تحسین منتقدان منتشر و خیلی زود به یک اثر کالت تبدیل شد. ریچارد لینکلیتر وظیفه کارگردانی این فیلم را بر عهده داشت که شاید بیشتر برای کارگردانی فیلم Boyhood شناخته شود. همچنین این فیلم دو دنباله به‌نام‌های Before Sunset و Before Midnight نیز دارد که اگر قسمت اول را دوست داشتید، حتما دو دنباله دیگر آن را نیز تماشا کنید.

فیلم The Secret Life of Walter Mitty

The Secret Life of Walter Mitty

کارگردان: بن استیلر

بازیگران: بن استیلر، کریستن ویگ و شان پن

نمره راتن تومیتوز: ۵۱

بن استیلر وظیفه کارگردانی فیلم The Secret Life of Walter Mitty را بر عهده داشته است

فیلم The Secret Life of Walter Mitty داستان والتر میتی را دنبال می‌کند که در مجله لایف سال‌ها مسئول آرشیو عکس‌های مجله بوده است و حال مسئولان مجله تصمیم به توقف تولید نسخه چاپی و جایگزینی آن با نسخه دیجیتالی هستند و همین موضوع باعث تعطیل نیرو گسترده در مجله می‌شود. شانل اوکانل که بهترین عکاس مجله است، برای آخرین نسخه چاپی مجله یک عکس بسیار زیبا و تماشایی را ارسال می‌کند، اما نگاتیو عکس خالی است و حال والتر تصمیم می‌گیرد تا به گرینلند، ایسلند و هیمالیا سفر کند تا اوکانل را پیدا کند. بن استیلر وظیفه کاگردانی این فیلم فانتزی را بر عهده داشته و خود وی نیز نقش اصلی فیلم را بازی کرده است. با اینکه فیلم نقدهای متوسطی را دریافت کرده، اما دارای صحنه‌های جذاب و تماشایی زیادی است؛ به‌خصوص مناطقی که شاید در کمتر فیلم و سریالی شاهد آن بودیم. همچنین تم فانتزی فیلم The Secret Life of Walter Mitty که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، نیز به جذاب‌تر شدن فیلم کمک زیادی کرده است و تمرکز فیلم تنها روی تلاش والتر برای یافتن اوکانل نیست و در طول این سفر و ماجراجویی او به تجارب خوبی نیز دست پیدا می‌کند.

فیلم Patagonia

Patagonia

کارگردان: مارک ایوانز

بازیگران: متیو گراول،‌متیو ریس، نیا رابرتز، نائول پرز بیسکایارت، ایمی دافی، مارکو آنتونیو کاپونی، ریس پری جونز و مارتا لوبوس

فیلم Patagonia که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و یک فیلم کمتر شناخته شده است تا حدی که در راتن تومیتوز نمره‌ای برای آن ثبت نشده است. این اثر یک فیلم روانشناختی درام است که به بررسی پیوندهای بین ولز و آرژانتین می‌پردازد. در این فیلم یک زوج از کاردیف به پاتاگونیا سفر می‌کنند و توسط یک راهنمای ولزی-آرژانتینی با بازی متیو ریس راهنمایی می‌شوند. در همین حال یک زن مسن برای کشف ریشه‌های خود از آرژانتین به ولز سفر می‌کند و به همین منظور شاهد به تصویر کشیدن دو محیط کاملا متفاوت هستیم. همچنین در پشت صحنه ساخت فیلم، ریس متوجه شد زمانی‌که آن‌ها ازطریق اسب در پاتاگونیا سفر می‌کردند، مارک ایوانز، کارگردان فیلم در حال جست‌وجو و یافتن مکان‌های فیلم‌برداری نیز بوده است.

فیلم Black Mountain Poets

Black Mountain Poets

کارگردان: جیمی آدامز

بازیگران: دالی ولز، الیس لو، تام کالن، رزا رابسن و ریچارد الیس

نمره راتن تومیتوز: ۶۵

محدوده روستایی جنوب ولز فرصت خوبی را برای جیمی آدامز فراهم کرده تا یک فیلم کمدی را تولید کند. فیلم Black Mountain Poets که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، داستان دو خواهر با بازی دالی ولز و الیس لو را دنبال می‌کند که شاهر هستند پس از نمایش و شکست به کوهستان سیاه می‌روند و در طبیعت اردو می‌زنند. در طول فیلم شاهد تلاش این دو خواهر برای رستگاری هستیم و درکنار نمایش تصاویر جذاب از طبیعت، بداهه و طنز نیز به تصویر کشیده می‌شود. در هر حال فیلم Black Mountain Poets خیلی شناخته شده نیست و تیم بازیگری آن نیز اکثرا ناشناخته هستند و همچنین در مجموع نیز نقدهای متوسطی را دریافت کرده است.

فیلم Meek

Meek’s Cutoff

کارگردان: کلی رایشارد

بازیگران: میشل ویلیامز، پل دانو، بروس گرینوود، شرلی هندرسون، نیل هاف، زویی کازان، تامی نلسون و ویل پاتون

نمره راتن تومیتوز: ۸۶

برخی از داستان‌های واقعی شاید خیلی نیازی به ساخت فیلم براساس آن نباشد، اما در مقابل پتانسیل خوبی دارند تا با الهام گرفتن از آن یک اثر سینمایی ساخت و فیلم Meek's Cutoff نیز یکی از همین فیلم‌ها است. این فیلم براساس یک واقعه تاریخی در مسیر اورگن در سال ۱۸۴۵ تولید شده است. این فیلم با الهام از این واقعه تاریخی تولید و در سال ۲۰۱۰ تولید شده که داستان گروه کوچکی از شهرک نشینان را دنبال می‌کند که در حال عبور از مسیر صحرایی اورگن که منطقه پر خطری است و سفر آن‌ها نیز بسیار طولانی‌تر شده، هستند و در طول آن اعتماد آن‌ها نسبت به استیون میک کاهش پیدا می‌کند. فیلم وسترن کلی رایشارد توانسته با ترکیبی از این واقعه تاریخی و بخش داستانی که براساس تخیل نویسنده است، داستانی جذاب و متفاوت با بازیگرانی کاربلد مثل میشل ویلیامز، شرلی هندرسون و زویی کازان ارائه دهد.

the lost city of z

The Lost City of Z

کارگردان: جیمز گری

بازیگران: چارلی هونام، رابرت پتینسون، سیه‌نا میلر، تام هالند، انگوس مکفادین، ایان مک‌دیارمید و فرانکو نرو

نمره راتن تومیتوز: ۸۶

فیلم The Lost City of Z محصول سال ۲۰۱۷، داستان واقعی تلاش یک کلنل انگلیس به‌نام پرسی هریسون فاست را برای یافتن یک شهر گمشده در آمازون در اوایل قرن بیستم میلادی دنبال می‌کند. فاست ادعا کرده بود که در جنگل‌های ماتو گروسو یک تمدن کشف نشده وجود دارد و در اکتشافات خود به مدارکی نیز دست پیدا و ارائه کرده بود. در طول این ماجراجویی او خرابه‌هایی از شهری باستانی را کشف کرد که شامل طاق مجسمه و یک معبد بوده‌ است. بااین‌حال، او چندین‌بار دیگر تلاش کرد تا شهر گمشده زد را پیدا کند که اتفاقات زیادی جلوی راه او سبز شد. زمانی‌که او آماده یافتن شهر زد بود، جنگ جهانی اول آغاز و او مجبور شد به جنگ برود و در تلاش بعدی بیمار شد و سفر و کاوش خود را لغو کرد و در پایان با پسرش برای یافتن شهر زد به برزیل سفر کرد، اما در جنگل‌های ماتو گروسو ناپدید شدند و هرگز دیگر دیده نشدند. فیلم با وجود روند کندی که دارد، اما دوره‌های مختلفی را نمایش می‌دهد و همین موضوع تغییرات شخصیتی تا محیطی را به خوبی به تصویر می‌کشد. فیلم The Lost City of Z با بازی چارلی هونام، رابرت پتینسون و تام هالند توانسته نظر مثبت منتقدان را جلب کند و اثری شایسته تماشا برای طرفداران این چنین فیلم‌ها باشد.

فیلم Fitzcarraldo

Fitzcarraldo

کارگردان: ورنر هرتسوک

بازیگران: کلاوس کینسکی، کلودیا کاردیناله، گرانده اتلو، ژان کلود دریفوس، پیتر برلینگ و میلتون ناسیمنتو

نمره راتن تومیتوز: ۷۸

هرتسوک برای ساخت فیلم Fitzcarraldo از داستان کارلوس فیتزکارالد الهام گرفته است

فیلم Fitzcarraldo یک فیلم ماجراجویی جاه طلبانه و یک فیلم پر حادثه و حماسی آلمانی به کارگردانی ورنر هرتسوک که در سال ۱۹۸۲ منتشر شد. هرتسوک برای ساخت این فیلم از داستان کارلوس فیتزکارالد الهام گرفته است. کلاوس کینسکی نقش این شخصیت را در این فیلم بازی کرده بود که آرزوی ساخت یک خانه اپرا در بخش پرو جنگل‌های آمازون را دارد و در رودخانه پاچیتا به‌دنبال انداختن یک کشتی تفریحی است. اتفاقات فیلم در جنگل‌های برزیل و پرو جریان دارد؛ جایی که هرتسوک و توماس ماخ، فیلمبردار فیلم برای ضبط صحنه‌های فیلم رفته بودند که بازیگران لباس‌هایی در تضاد محیط و فضایی جنگل بر تن داشتند و شاهد به تصویر کشیدن این تقضاد بین شخصیت‌ها و محیط‌ بودیم. اگرچه فیلم Fitzcarraldo اثر خیلی جدیدی نباشد، اما امروز به‌عنوان اثری ارزشمند یاد می‌شود که نگاه متفاوت و جالبی از داستان ساختن خانه اپرا توسط فیتزکرالد در آمازون نمایش می‌دهد و هرتسوک توانایی خود برای خلق چنینی فیلمی را به نمایش گذاشت.

فیلم Two Days In Paris

Two Days In Paris

کارگردان: ژولی دلپی

بازیگران: ژولی دلپی، آدام گلدبرگ، دانیل برول، ماری پیلت و آلبرت دلپی

نمره راتن تومیتوز: ۸۷

ژولی دلپی نه‌تنها در فیلم Two Days In Paris بازی کرده، بلکه وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه این فیلم را نیز بر عهده داشته است. این فیلم داستان یک سفر دو روزه یک زوج را دنبال می‌کند که تصمیم به سفر به شهر پاریس، پایتخت کشور فرانسه می‌گیرند. تمرکز فیلم روی یک عکاس به‌نام ماریون و نامزدش که شخصیت عصبی دارد، است و در طول این فیلم شاهد سفر به مناطق مختلف شهر پاریس و مکان‌های دیدنی آن هستیم. فیلم Two Days In Paris که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، یک اثر کمدی عاشقانه است که با تحسین منتقدان مواجه شده و ترکیب آن با مناطق مختلف پاریس آن را به اثری جذاب و با ارزش تماشا تبدیل کرده که بدون شک تماشای مناطق دیدنی و تاریخی شهر پاریس مثل ایستگاه گار دی نور، گورستان پر-لاشز، ایستگاه پاستور و غیره در این فیلم خالی از لطف نیست.

In Bruges

In Bruges

کارگردان: مارتین مک‌ دونا

بازیگران: کالین فارل، برندن گلسون، رالف فاینس، کلیمانس پوزی، ژرمی رنیر، جوردن پریتیس، کلیمانس پوزی، تکلا رویتن و آنا مادلی

نمره راتن تومیتوز: ۸۴

اگرچه این روزها مارتین مک‌ دونا بیشتر برای کارگردانی فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri شناخته می‌شود، اما فیلم In Bruges درواقع فیلمی است که با آن بسیار در بین طرفداران سینما شناخته و محبوب شد. این فیلم داستان دو گنگستر به‌نام‌های ری و کن را دنبال می‌کند که با دستور رئیسشان به بروژ می‌روند، اما مأموریت آن‌ها مشخص نیست. اگرچه ری از حضور در شهر بروژ ناراحت است و از شهر متنفر هست، اما کن در مقابل از بودن در بروژ خوشحال به‌نظر می‌رسد. فیلم In Bruges که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده، با تکیه بر ژانر جنایی کمدی مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و حتی مک‌دونا موفق شد برای ساخت این فیلم نامزد دریافت یک جایزه اسکار برای بهترین فیلمنامه اورجینال شود. فیلم در بروژ که ترکیبی از سینمای کلاسیک و مدرن است، به اثری تبدیل می‌شود که تماشای آن به طرفداران چنین آثاری کاملا پیشنهاد می‌شود که در طول آن شاهد یک سفر کوتاه به شهر زیبای بروژ نیز هستیم که زیبایی‌های این شهر در طول فیلم به تصویر کشیده می‌شود؛ حتی اگر مک‌دونا قصدی برای آن نداشته بود. همچنین در فیلم In Bruges شاهد نقش‌آفرینی درخشان کالین فارل، برندن گلسون و رالف فاینس نیز هستیم.

فیلم Roman Holiday

Roman Holiday

کارگردان: ویلیام وایلر

بازیگران: گریگوری پک،آدری هپبورن، ادی آلبرت، هارتلی پاور، تولیو کارمیانتی، پائولو کارلینی، کلاودیو ارملی، پائولا بوربونی، لورا سولاری، گورلا گری و ویتوریا کریسپو

نمره راتن تومیتوز: ۹۸

حال در پایان مقاله بهتر است یک آثار کلاسیک و صد البته بسیار تحسین شده را معرفی کنیم. فیلم Roman Holiday که یک فیلم کمدی عاشقانه کلاسیک است، در سال ۱۹۵۳ منتشر و با تحسین منتقدان مواجه شد. فیلم تعطیلات رمی داستان پرنسس آنا، پرنسس یک کشور ناشناخته را دنبال می‌کند که در یک تور اروپاگردی به سر می‌برد. پس از یک سری اتفاقات و فرار از سفارتخانه کشورش، آنا روی یک نیمکت خوابش می‌برد و یک خبرنگار آمریکایی به‌نام جو بردلی او را بیدار می‌کند، اما از هویت آنا در ابتدا خبردار نیست. فیلم Roman Holiday یک فیلم کمدی عاشقانه کلاسیک است و با اینکه داستان ساده و شاید برای یک بیننده امروزی کلیشه‌ای و تکراری باشد، اما در روایت خود کم نقص ظاهر شده و اثری ستایش شده را ارائه می‌دهد که تماشای آن حتی امروز نیز جذاب و تماشایی است. همان‌طور که از نام فیلم هم مشخص است، اتفاقات فیلم در شهر رم جریان دارد و در طول فیلم شاهد گشت و گذاری جذاب، عاشقانه و کمدی در سراسر شهر رم هستیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده