نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۲

معرفی فیلم های جشنواره فجر؛ شب آفتابی

انیمیشن ایرانی «شب آفتابی» یکی از آثار حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است که در این مطلب به معرفی آن پرداخته‌ایم.

انیمیشن شب آفتابی به کارگردانی علی مدنی ساخته شده است. پروسه تولید این انیمیشن در سال ۱۳۸۷ کلید خورد اما در همان سال‌ها به دلیل مشکلات با سرمایه‌گذار به مشکل خورد و ساخت آن به تعویق افتاد. علی مدنی درباره ادامه‌ی پروسه ساخت این اثر چنین گفته است:

به علت طولانی شدن پروژه و کهنه شدن داستان و کیفیت کار، فیلمنامه قبلی را در سال ۱۳۹۲ کنار گذاشتیم و این کار را با فیلمنامه جدید آغاز کردیم که متاسفانه پس از مدتی تهیه کننده نیز سرمایه خود را خواست. زهرا مشتاق تهیه کننده در این مرحله یعنی در سال ۱۳۹۵ به ما پیوست و با جلب حمایت بنیاد سینمایی فارابی و کمک مالی این نهاد پرداخت بدهی تهیه کننده پیشین میسر شد و پروژه ادامه پیدا کرد. به همین دلیل این فیلم با حداقل نقدینگی و کمک معنوی دوستان و تلاش خانوادگی، تقریبا بدون دریافت هیچ دستمزدی به پایان رسید.

در خلاصه داستان انیمیشن «شب آفتابی» که حالا به جشنواره فیلم فجر راه یافته است به شرح زیر آمده است:

صندوقچه‌ قصه‌گو که عامل آرامش و نظم شهر است توسط شغال‌ها از سرزمین همسایه ربوده می‌شود. خورشید جای ماه را می‌گیرد. شب از میان می رود و نظم شهر به هم می‌ریزد. چند کودک به طور اتفاقی وارد ماجرا می‌شوند و به کارآگاه برای بازگرداندن صندوقچه به شهر یاری می‌رسانند.

عوامل این انیمیشن عبارتند از: نویسنده: یونس لطفی، تهیه کننده: زهرا مشتاق، مجری طرح، مدیر هنری و طراح صحنه: آزاده مدنی، طراح شخصیت و لباس و گرافیست: الهام باجلان، کارگردانی فنی: سید عادل مدنی، موسیقی: آرمین رهبر، مدیر دوبلاژ: اشکان صادقی.

دانلود از آپارات


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده