نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۸

معرفی فیلم های جشنواره فجر؛ متری شیش و نیم

«متری شیش و نیم» از دیگر فیلم‌های حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است که در این مطلب به معرفی‌اش پرداخته‌ایم.

فیلم متری شیش و نیم جدیدترین ساخته‌ی سعید روستایی است. سعید روستایی پیش از این با فیلم سینمایی «ابد و یک روز» در جشنواره فیلم فجر حاضر شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. «ابد و یک روز» یک فیلم ناتورالیستی با موضوع اعتیاد بود و به نظر می‌رسد روستایی در فیلم جدیدش باز هم سراغ مسئله اعتیاد رفته است. البته فیلم پیشین این کارگردان با اینکه در مورد اعتیاد بود اما می‌توانست واجد دلالت‌های ثانویه‌ای نیز باشد؛ از این رو انتظارات از فیلم جدید روستایی، یعنی «متری شیش و نیم» بالا است. «متری شیش و نیم» البته درگیر حاشیه‌هایی هم بود؛ شهاب حسینی قرار بود در این فیلم ایرانی جلوی دوربین برود و اما پس از شرکت در جلسه‌های ابتدایی دورخوانی از فیلم کنار رفت.

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی با بازی پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، فرهاد اصلانی، مازیار سیدی، هومن کیایی، محمد علیمحمدی، اصغر پیران، علی باقری و مرجان قمری جلوی دوربین رفته است.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: نویسنده و کارگردان: سعید روستایی، تهیه کننده: سید جمال ساداتیان، مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش، طراح صحنه: محسن نصرالهی، طراح لباس: غزاله معتمد، مدیر صدابرداری: ایرج شهزادی، طراح گریم: ایمان امیدواری، برنامه‌ریز: افشین رضایی، دستیار اول کارگردان: مهدی توکلی، طراح جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ، مدیر بدلکاری: امیر بدری، عکاس: امیرحسین شجاعی و تدوین: بهرام دهقانی.

فرهاد اصلانی متری شیش و نیم

متری شیش و نیم

متری شیش و نیم


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده