// یکشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰

معرفی فیلم های جشنواره فجر: امپراطوری جهنم

فیلم امپراطوری جهنم، اثر جدید پرویز شیخ‌طادی، قرار است نحوه شکل‌گیری گروه تروریستی داعش را به تصویر بکشد.

فیلم امپراطوری جهنم یکی از آثار جنجالی سال گذشته سینمای ایران بود که ابتدا قرار بود در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند، اما با حواشی بسیاری که ایجاد شد، نتوانست نامزد شود تا اینکه امسال رسما به عنوان یکی از نامزدهای بخش سودای سیمرغ وارد این رقابت بزرگ شده است. داستان فیلم جدید پرویز شیخ‌طادی حول گروه تروریستی داعش، نحوه شکل‌گیری آن و همچنین کشورهایی که در به وجود آمدن این گروه تکفیری نقش داشته‌اند، می‌چرخد.

پرویز شیخ‌طادی پیش از این با کارگردانی فیلم روزهای زندگی، توانست در سی‌امین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را ازان خود کند. در فیلم امپراطوری جهنم، علی نصیریان، که پیش از این در شکارچی شنبه نیز با شیخ‌طادی کار کرده بود، نقش اصلی و محوری را برعهده دارد. همچنین علیرام نورایی و صبا کمالی نیز از دیگر هنرپیشه‌های حاضر در این فیلم هستند. البته باید این را هم اشاره کنیم که امپراطوری جهنم تنها فیلم جشنواره امسال نیست که به موضوع داعش می‌پردازد و فیلم به وقت شام با کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، رقیب اصلی اثر جدید شیخ‌طادی محسوب می‌شود، اما اینطور که از شایعات به گوش می‌رسد، دو فیلم با وجود موضوع یکسان، شباهت چندانی به هم ندارند و فضای کاملا متفاوتی را به تصویر خواهند کشید.

در زیر می‌توانید علاوه بر فهرست عوامل فیلم، نگاهی به تصاویر امپراطوری جهنم نیز داشته باشید.

بازیگران: علی نصیریان، فرخ نعمتی، علیرام نورایی، صبا کمالی، سعید راد، کوروش زارعی

سایر عوامل: نویسنده و کارگردان: پرویز شیخ‌ طادی، تهیه‌کننده: محمد خزاعی، مدیر فیلم‌برداری: فرشاد گلسفیدی، تدوین: احسان شیبانی، صدابردار: وحید مقدسی، صداگذار: بهمن اردلان، جلوه‌های ویژه: فرید فصیحی ناظر، موسیقی: محمدرضا علیقلی، طراح صحنه و لباس: بابک پناهی، طراح گریم: امیر اسکندری، مدیر تولید: مصطفی سلطانی، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریزی: یعقوب غفاری، عکس: محمد فوقانی، محصول انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس - بنیاد سینمایی فارابی

امپراطوری جهنم

امپراطوری جهنم


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده