// سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹

پنج اقتباس سینمایی برتر تاریخ از کتاب های استیون کینگ

در این از تاپ فایو که هفته‌ی قبل و در دهمین اپیزود از «فریم» به آن پرداختیم، پنج اقتباس سینمایی برتر از کتاب‌های Stephen King از نگاه زومجی را معرفی می‌کنیم.

استیون کینگ را می‌شود به سادگی هر چه تمام‌تر یکی از بزرگ‌ترین داستان‌نویس‌های تاریخ و پادشاه دنیای رمان‌های ترسناک خطاب کرد. شخصیتی که آثار او نه فقط در دنیای کتاب، بلکه در مدیوم فیلم‌های سینمایی هم به شدت تاثیرگذار بوده‌اند و در طولانی مدت، آثار ارزشمند زیادی را تقدیم طرفداران پرده‌ی نقره‌ای کرده‌اند. جالب‌تر این که فیلم‌های خلق‌شده از روی آثار کینگ، طیف بزرگی از ژانرهای سینمایی را هم دربرگرفته و به هیچ عنوان به جنسی خاص از داستان‌گویی محدود نمی‌شوند. افزون بر این‌ها، به سبب ترکیب شدن ایده‌های کم مثل و مانند کینگ در قصه‌گویی با توانایی و سبک کارگردان‌های بزرگ و گوناگون، فیلم‌های فوق‌العاده و بسیار متفاوتی از روی آثار این نویسنده‌ی بزرگ آفریده شده و به دست مخاطبان رسیده است. فیلم‌هایی که ترس، امید، معجزه و در راس تمامی‌شان هتلی دیوانه‌کننده را تقدیم بینندگان می‌کنند و از منظر سینمایی، ارزشمندی‌های غیرقابل انکاری دارند. با این اوصاف، در این قسمت از آیتم تاپ فایو که نخستین بار چهارشنبه‌ی هفته‌ی قبل و در دهمین اپیزود از برنامه‌ی سینمایی ما یعنی «فریم» منتشر شد، به پنج فیلم برتر اقتباس شده از کتاب‌های او پرداختیم.

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

اگر تا به امروز موفق به تماشای «فریم» نشده‌اید، توصیه می‌کنیم آن را از دست ندهید. برنامه‌ای که از این آیتم‌های گوناگون و جذاب کم ندارد و قطعا از تماشای آن، لذت می‌برید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده