// سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

۱۰۰ فیلم سینمایی موردانتظار سال ۲۰۱۶ (قسمت سوم)

اگر می‌خواهید خودتان را برای از دست ندادن مهم‌ترین فیلم‌های سال پیش‌رو آماده کنید، همراه زومجی و شمارش معکوس ۱۰۰ عدد از موردانتظارترین فیلم‌های ۲۰۱۶ باشید.

مطالب مرتبط

 

download (35)

۶۰-طلا (استیفن گان)

Gold

تریلر «طلا» درباره‌ی دو مرد بدبخت و بیچاره است که به امید پیدا کردن طلا راهی جنگل‌های اندونزی می‌شوند. اگرچه فیلم قبلی گان، «سیریانا» به موفقیت رسید، اما یک دهه طول کشید تا برنده‌ی اسکار بهترین فیلمنامه به خاطر فیلم «قاچاق»، دست به کارگردانی بزند. حالا او قرار است فیلمی را بسازد که از آن به عنوان پروژه‌های قبلی مایکل مان و اسپایک لی یاد می‌شود. گان که به خاطر تریلرهای سیاسی‌‌اش معروف است، به نظر می‌رسد با «طلا» که حس‌و‌حال اکشن/ماجراجویی‌تری دارد، وارد مسیر متفاوتی شده است. به جز متیو مک‌کانهی با آن ریخت و قیافه‌ی کچل و زوار در رفته‌اش، ادگار رامیرز، بریس دالاس هاوارد و توبی کِبل از دیگر بازیگران فیلم هستند. راستی، رابرت السویت مدیر فیلمبرداری کار است. بنابراین، فیلم هرچه باشد، در زیبا و چشم‌نوازبودنش شکی نیست.

 

download (36)

۵۹-کومانچریا (دیوید مکنزی)

Comancheria

این وسترن/جنایی درباره‌ی دو برادر است که می‌خواهند برای نجات مرزعه‌ی خانوادگی‌شان دست به سرقت از بانک بزنند و مورد تعقیب رنجری تگزاسی با بازی دیوید بریجز قرار می‌گیرند. «سیکاریو» یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۱۵ بود و اکنون تیلور شریدان، نویسنده‌ی آخرین ساخته‌ی دنیس ویلنوو قرار است با «کومانچریا» وارد یک مرحله‌ی دیگر شود. فیلمنامه‌ی «کومانچریا» که در صدر لیست سیاه بهترین فیلمنامه‌های کارنشده‌ی ۲۰۱۲ قرار گرفت توسط دیوید مکنزی ساخته می‌شود؛ کسی که هر شک و تردیدی نسبت به او داشتیم، با فیلم دیده‌نشده اما خارق‌العاده‌ی Starred Up برطرف شد. شاید خلاصه‌ی داستانی فیلم غیرارژینال به‌ نظر برسد، اما فراموش نکنید که قبل از اکران «سیکاریو» چنین حرف‌هایی را هم درباره‌ی آن فیلم می‌زدند.

 

download (37)

۵۸-هنرمند فاجعه (جیمز فرانکو)

The Disaster Artist

این فیلم داستان واقعی و عجیبِ دوستی گِرگ سسترو و تامی ویسو است؛ کسانی که فیلم «اتاق» را ساختند که به اعتقاد بسیاری بدترین فیلمی است که تاکنون ساخته شده است. جیمز فرانکو تاکنون چندتایی فیلم ساخته است، اما مطمئنا آنها را ندیده‌اید. مگر اینکه از شرکت‌کنندگان روتینِ جشنواره‌‌های سینمایی یا از طرفداران دوآتیشه‌ی او باشید. اما به احتمال زیاد این طلسم با «هنرمند فاجعه» خواهد شکست؛ چراکه این فیلم قرار است اولین ساخته‌ی استودیویی جریان‌اصلی فرانکو را ثبت کند. تازه، موضوع فیلم درباره‌ی فیلم «اتاق» است که اگر فرط بدبودن، کلاسیک و مشهور شده و طرفداران زیادی دارد. فیلم براساس کتاب خاطرات گرگ سسترو است و برادر فرانکو قرار است نقش او و خودِ فرانکو در ظاهر مرموزِ تامی ویسو در فیلم حضور پیدا خواهد کرد. با توجه به حضور سث روگن و آری گرینور، باید انتظار داشت فیلم در دسته کارهای کمدی فرانکو قرار بگیرد.

 

download (38)

۵۷-جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها (دیوید یتس)

Fantastic Beasts And Where To Find Them

پیش‌درآمد مجموعه‌ی «هری‌پاتر» روایتگر داستان جادوگری به اسم نیوت اسکمندر است که با کیفی پُر از جانوران جادویی به نیویورک سفر می‌کند. اما وقتی این موجودات رها می‌شوند، توجه‌ی گروه نیمه‌جادوگر شروری به اسم Second Salmers‌‌ را به خودش جلب می‌کند. اقتباس هشت قسمتی کتاب‌های «هری پاتر» از معدود بلاک‌باسترهای موفق‌ فانتزی/نوجوانانه‌ای است که می‌شناسیم. به همین دلیل خیلی هیجان‌زده‌ایم تا ببینم آیا دیوید یتس که تجربه‌ی ساخت ۴ فیلم از آخرین پاترها را دارد می‌تواند سحر و جادوی مجموعه‌ی اصلی را تکرار کند یا نه. چون این فقط یک پیش‌درآمد معمولی نیست و اگر عالی از کار دربیایید، قرار است تبدیل به اولین فیلم یک سه‌گانه شود. ما هم که دل‌مان برای دنیای «هری پاتر» تنگ شده و امیدواریم «جانوران شگفت‌انگیز» آن‌قدر خوب باشد که روش واقعی ساخت فیلم اقتباسی از روی رمان‌های نوجوانانه را به بقیه یادآور شود.

 

26

۵۶-پروژه‌ی بدون‌عنوانِ جنگ جهانی دومِ رابرت زمه‌کیس (رابرت زمه‌کیس)

Untitled Robert Zemeckis World War 2 Project

در جریان جنگ جهانی دوم، یک جاسوس نیروهای متفقین متوجه می‌شود مامور فرانسوی که عاشق‌اش شده و با او تشکیل خانواده داده ممکن است مامور دوجانبه‌ی نازی‌ها باشد. زمه‌کیس از زمانی که از دنیای موشن کپچر و تکنولوژی‌های پیشرفته کناره‌گیری کرده، موفقیت ضد و نقیضی را تجربه کرده است: «پرواز» به یک انفجار بزرگ تبدیل شد اما «گام‌زدن» چندان تحویل گرفته نشد. اما با وجود دو ستاره‌ی درخشان به نام‌های برد پیت و ماریون کوتیار و زمان اکران فیلم که فصل جوایز ۲۰۱۶ است و فیلمنامه‌ای که به‌دست استیون نایت، نویسنده‌ی «لاک» و سریال «پیکی بلایندرز»، نوشته شده، ظاهرا زمه‌کیس قصد دارد با قدرت برگردد. به نظر می‌رسد با درام اولد-اسکول جنگ جهانی‌محور طرف هستیم، اما با توجه به علاقه‌ی زمه‌کیس، نباید امکان حضور ویژگی‌های تصویری بزرگ را هم نادیده بگیریم.

 

Kobo

۵۵-کوبو و دو تار (تراویس نایت)

Kubo And The Two Strings

داستان این انیمیشن در ژاپن عصر باستان جریان دارد و درباره‌ی پسر جوانی به اسم کوبو است که باید برای نجات مادرش، لباس سامورایی قدیمی پدرش را پیدا کند. استودیوی لایکا که در پورتلند امریکا واقع است، «کارولین»، «پارانورمن» و «باکس‌ترول‌ها» یکی پس از دیگری چندتایی از زیباترین انیمیشن‌های ایست-حرکتی سال‌های اخیر را عرضه کرده است. ولی اگرچه آنها اکثر اوقات موفق بوده‌اند، اما هیچ‌وقت موفق نشده‌اند مثل کاری که استودیوی ایلومینیشن با «من نفرت‌انگیز» کرد، به مرحله‌ی ترکاندن برسند. اما این مسئله می‌تواند با «کوبو و دو تار» شکسته شود. این اولین فیلمی است که توسط رییس استودیو کارگردانی می‌شود و نسبت به کارهای قبلی آنها، اکشن/ماجراجویی‌تر به نظر می‌رسد، اما به اندازه‌ی قبلی‌ها استایل گرافیکی خیره‌کننده‌ای دارد. و همچنین با وجود متیو مک‌کانهی، شارلیز ترون، رونی مارا و رالف فینس، بهترین صداپیشگاه ممکن را گرد هم آورده است. «کوبو» می‌تواند همان انیمیشنی باشد که به مبارزه با «در جستجوی دوری» پیکسار می‌رود!

 

download (41)

۵۴-دختری در قطار (تِیت تیلور)

The Girl On The Train

ریچل واتسون هر روز سوار بر قطار از کنار خانه‌ی قبلی‌اش که این روزها شوهر سابقش با همسرش در آن زندگی می‌کنند عبور می‌کند. ریچل همچنین می‌تواند خانه‌ی زوج دیگری که در همان نزدیکی ساکن هستند را ببیند. به مرور زمان ریچل غرق زندگی زوج غریبه می‌شود و حتی اسمی برای آنها انتخاب می‌کند (جس و جیسون). اگرچه به نظر می‌رسد آنها زندگی ایده‌آلی دارند، اما یک روز ریچل با چیزی روبه‌رو می‌شود که همه‌چیز را درباره‌ی آنها تغییر می‌دهد. جس گم‌ می‌شود و ریچل نمی‌داند که آیا  او با این اتفاق  ارتباط دارد یا نه. رمان «دختری در قطار» که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، سریع تبدیل به کتابی شد که در دست همه دیده می‌شد و حتی از «دختر گم‌شده‌»‌ی گیلیان فلین هم فراتر رفت. به محض اینکه کتاب به فهرست پرفروش‌ترین‌ها راه پیدا کرد، نوشتن فیلمنامه کلید خورد.  راستی، امیلی بلانت در فیلمی حضور دارد که می‌تواند نام او رادر فصل جوایز بر سر زبان‌ها بیاندازد و البته از حضور ربکا فرگوسن (کشف درخشان «ماموریت غیرممکن: قوم سرکش») و جاستین ثروکس (بمب احساسِ سریال «بازماندگان») هم نمی‌تواند گذشت. آیا تیلور می‌تواند کاری که فینچر با «دختر گم‌شده» کرد را با این کتاب تکرار کند؟

 

download (42)

۵۳-اژدهای پیت (دیوید لاوئری)

Pete’s Dragon

«اژدهای پیت» که درباره دوستی پسر جوانی با اژدهایی نامرئی است، یکی از تلاش‌های دیگر دیزنی برای بازسازی لایواکشنِ یکی از انیمیشن‌های کلاسیکش است. مهم نیست «آنها بی‌گناهند»، فیلم قبلی دیوید لاوئری را دوست داشتید یا نه. در هر صورت ما برای ساخته‌ی جدید این استعداد جدید لحظه‌شماری می‌کردیم. اما به جای یک فیلم شخصی، خبر رسید که او قصد دارد با بازسازی «اژدهای پیت»، هدایت یک پروژه‌ی پُرخرج را به‌دست بگیرد. ویژگی خاص «اژدهای پیت» که ما را برایش هیجان‌زده کرده، این است که فیلم قرار است در نیوزیلند فیلمبرداری شود و همین کاری می‌کند تا امیدوار باشیم با فیلم روح‌دارتری نسبت به بازسازی‌های دیگری از جمله «ملفیسنت» و «آلیس در سرزمین عجایب» طرف هستیم. ما که امیدواریم به جای اغلب بلاک‌باسترهای مدرن، شاهد چیز پُرحس‌و‌حال‌تری نزدیک به «ای.تی» باشیم.

 

Rooney-Mara-Movie

۵۲-اونــا (بندیکت اندروز)

Una

فیلم درباره‌ی زن جوانی است که رد مردی که در کودکی او را در ۱۲ سالگی مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده را می‌زند؛ کسی که پس از آزادی از زندان، این روزها تحت نام دیگری زندگی می‌کند. سناریوی «اونا» توسط دیوید هارور از روی نمایشنامه‌ای از خودش به نام «پرنده‌ی سیاه» اقتباس شده است و هیچ شکی در این وجود ندارد که ترکیب رونی مارا و بن مندلسون در ارائه‌ی این داستان دراماتیک و بحث‌برانگیز کم نخواهد گذاشت. فقط سوال این است که آیا بندیکت اندروز که کارگردان تئاتر کاربلدی است، برای کارگردانی اولین فیلمش سراغ اجرای ۹۰ دقیقه‌ای دو نفره‌ی سناریو در یک اتاق محدود و تئاتری می‌رود، یا فیلم پس از اقتباس حالت سینمایی‌تری به خودش می‌گیرد. اما راستش را بخواهید، حتی اگر فیلم کالا در یک یک اتاق ساده هم جریان داشته باشد، برای دیدن برخورد این دو بازیگر، ما چشم به راه «اونا» هستیم!

 

download-(44)

۵۱-HHHH (سدریک جیمِنز)

فیلم روایت داستان واقعی «عملیات شبه‌انسان» است که در آن جاسوسانِ بریتانیایی و نیروی مقاومت چک قصد ترور رینهارد هیدریچ، افسر بالارتبه‌ی نازی را داشتند. امسال دو فیلم قصد پرداختن به ماجرای ترورِ رینهارد هیدریچ را دارند. اولی «شبه‌انسان» به کارگردانی شان الیس است و دومی که ما برایش بیشتر هیجان‌زده هستیم، HHHH است که بر اساس رمان لورن بینت، نویسند‌ه‌ی فرانسوی ساخته می‌شود. سدریک جیمنز سال ۲۰۱۴ با ساخت «ارتباط» سری توی سرها درآورد و فیلم جدیدش با توجه به گروه بازیگران جذابی که شامل جیسون کلارک در نقش هیدریچ، رزاموند پایک در نقش همسرش، میا واشیکوفسکا در نقش مبارز مقاومت اهل چک و ستاره‌های تازه‌ای مثل جک اُکانل و جک رینور به عنوان قاتل‌هایشان خیلی امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

 

download (1)

۵۰-کیانو (پیتر آتنسیو)

Keanu

داستان این اکشن/کمدی درباره‌ی دو دوست است که در ظاهر قاچاقچیان موادمخدر به درون یک باند خلافکاری خیابانی که گربه‌شان را دزدیده است، نفوذ می‌کنند. وقتی سال پیش سریال اسکچ کمدی «کی و پیل» به پایان رسید، طرفداران غمگین شدند، اما چیزی که قاب کوچک از دست داده، قرار است روی پرده‌ی بزرگ سینما بازگردد. در «کیانو» این زوج کمدین همراه با کارگردان همیشگی‌شان آتنسیو بعد از اینکه حسابی معروف شدند به سینما نقل‌مکان کرده‌اند. همان‌طور که از اسم و خلاصه‌ی داستانی فیلم مشخص است، کی و پیل این‌دفعه قرار است کیانو ریوز و «جان ویک» را هدف خنده‌هایش قرار دهد و باید دید آنها که در تولید محتوا در فرمت اسکچ و تکه‌تکه خودشان را ثابت کرده‌اند، می‌توانند آن را در یک داستان پیوسته تکرار کنند یا نه. اگرچه فیلم در ابتدا قرار بود به صورت مستقل منتشر شود، اما ظاهرا آن‌قدر کار خوب از کار درآمده که استودیوی نیولاین به عنوان پخش‌کننده به فیلم پیوسته است و این یعنی اینجا خبری از دخالت استودیو در کار هنرمندان نیست.

 

suicide

۴۹-جوخه‌ی انتحاری (دیوید آیر)

Suicide Squad

اینکه گردهمایی ضدقهرمانانِ دی‌سی جلوتر از نبرد خفاش گاتهام و پسر کریپتون قرار گرفته، چیز عجیبی نیست. همان‌طور که قبلا هم به طور مفصل صحبت کردیم، شاید «بتمن علیه سوپرمن» به‌طرز دل‌ربایی تبلیغات دنیای سینمایی دی‌سی را استارت زد، اما سرنوشت ما را به نقطه‌ای رساند که حالا اکثر طرفداران بیشتر برای دیدن جوکرِ دندان آهنی لحظه‌شماری می‌کنند. این وسط، انتخاب دیوید آیر عالی به نظر می‌رسد. او در فیلم‌های قبلی‌اش، «پایان نگهبانی» و «خشم» نشان داده که علاقه‌ی فراوانی به نمایش منزجرکننده‌ی خشونت و قهرمان‌سازی دارد و باید دید چقدر از آن در «جوخه‌ی انتحاری» هم به کار گرفته شده است. این فیلم اما به خاطر عنصر دیگری هم مورد انتظار است؛ با توجه به دومین تریلر فیلم، ظاهرا «جوخه‌‌ی انتحاری» پس از مدت‌ها قرار است اولین اقتباس کمیک‌بوکی سرحال، شوخ و رنگارنگ دی‌سی باشد.

 

download (3)

۴۸-مهمانی سوسیسی (گرگ تیرنان)

Sausage Party

این انیمیشن بزرگسالانه درباره‌ی بحران وجودی یک سوسیس است و تلاش او برای یافتن حقیقت هستی را روایت می‌کند. بعد از اینکه او از روی چرخ خرید سقوط می‌کند، قهرمان سوسیسی ما به همراه دوستان جدیدش وارد سفر خطرناکی در طول سوپرمارکت می‌شوند تا قبل از آغاز حراج روز چهارم جولای خودشان را به بالاترین قفسه‌ی فروشگاه برسانند. برای اولین‌بار جونا هیل بود که در سال ۲۰۱۰ خبر از ساخت یک انیمیشنِ «خیلی پرخاشگر و بزرگسالانه‌» داد. آخرین همکاری زوج عالی ایوان گولدبرگ و ست روگن، از آن انیمیشن‌های دیوانه‌واری به نظر می‌رسد که می‌تواند هم فاجعه باشد و هم هوشمندانه. این روزها سریال‌های کارتونی عمیق جدیدی با هدف جذب بزرگ‌ترها ساخته می‌شوند؛ از «بوجنگ هورسمن» گرفته تا «ریک و مورتی» و به‌شدت امیدواریم که «مهمانی سوسیسی» بتواند جای خالی این کارتون‌های کثیف و بددهن را در سینما پُر کند.

 

Loving-II

۴۷-لاوینگ (جف نیکولاس)

Loving

فیلم داستان واقعی ریچارد و میلدرد لاوینگ، یک زوج بین‌نژادی است که در سال ۱۹۵۸ به خاطر جرم ازدواج کردن در ویرجینیا زندانی شدند و بعد‌ها از محل زندگی‌شان تبعید شدند و آنها نه سال برای به‌دست آوردن حق بازگشت به خانه‌شان به عنوان یک خانواده جنگیدند. مگر خوشبخت‌تر از این هم می‌توان بود. آدم‌ سال‌ها برای فیلم بعدی جف نیکولاس صبر می‌کند و ناگهان دو فیلم از او در یک سال آماده‌ی اکران می‌شود. اولی «ویژه‌ی نیمه‌شب» (Midnight Special) یک فیلم علمی‌-تخیلی‌‌وار است که به زودی اکرانش شروع می‌شود و دومی «لاوینگ» است که در حوزه‌ی خیلی متفاوتی نسبت به کارهای نیکولاس قرار دارد. از بازیگران فیلم می‌توان به جوئل اجرتون (که در «ویژه‌ی نیمه‌شب» هم حضور دارد) و روث نگا («جنگ جهانی زی») اشاره کرد که در کنار یار همیشگی نیکولاس، مایکل شنون حضور دارند. امیدوارم که نیکولاس با استایل روان‌شناسانه و آرام‌اش، فیلم را از یک فیلم ژانریک زندگی‌نامه‌ای فراتر ببرد.

 

download (5)

۴۶-سه‌تا ۹ (جان هیلکات)

Triple 9

این تریلر سرقت‌محور گروهی از پلیس‌های فاسدی را دنبال می‌کند که در دردسر بزرگی می‌افتند. آنها مورد تهدید مافیاهای روس قرار می‌گیرند و تنها راه‌شان برای فرار اجرای یک سرقت بسیار چالش‌برانگیز است. برنامه این است که نیمی از گروه،  پلیس تازه‌کاری را به قتل می‌رسانند و درحالی که نیروی پلیس به خاطر کُد ۹۹۹ (مرگ افسر پلیس) به آن سوی شهر رفته‌اند، نیمه‌ی دوم گروه، نقشه‌ی را وارد فاز اجرا می‌کنند. ظاهرا هیلکات هم از راه به در شده و می‌خواهد وارد داستان‌های کثیفی شود. در مقایسه با وسترن‌هایش «پیشنهاد» و «بی‌قانون»، «سه‌تا ۹» اکشنِ بمب‌افکن‌وارِ  پُرسروصدا و مُدرنی است که موسیقی رپ اکثر ساندترک‌هایش را تشکیل داده است. «سه‌تا ۹» نوید یک اکشنِ خشن با خون و خونریزی‌های کارتونی و کاراکترهای قلدری که راه و بی‌راه یکدیگر را تهدید می‌کند، می‌دهد و چه بهتر از این، هان؟!

 

Salt-and-Fire

۴۵-نمک و آتش (ورنر هرتسوک)

Salt And Fire

دو مرد در دو گروه مخالف در امریکای جنوبی بر سر مشکلات محیط زیستی دعوا دارند که با فوران آتش‌فشانی در آن نزدیکی، باید بی‌خیال گذشته‌ها شوند و راهی برای جلوگیری از وقوع فاجعه پیدا کنند. بعد از بیش از ۵۰ سال فعالیت بی‌عیب و نقص، حتی اگر ورنر هرتسوک هم باشید، حق یک بار اشتباه کردن را دارد. بعد از «ملکه‌ی صحرا» که به‌طرز عظیمی ناامیدکننده بود، هرتسوک با اثر جدیدی برگشته که با توجه به تمِ انسان علیه طبیعت راسته‌ی کار خودش است. با توجه به داستانی که دراماتیک حس می‌شود، فیلم پتانسیل این را دارد تا به فراتر از فیلم‌های فاجعه‌ای کلیشه‌ای معمول برود و گروه بازیگران هیجان‌انگیزش که شامل مایکل شنون، گیل گارسیا برنال و خودِ هرتسوک می‌شود، باعث شده تا طرفداران او امیدوار باشند  همان هرتسوکی که دوستش دارند به فُرم برگردد.

 

download (6)

۴۴-هیولایی صدا می‌زند (جی.‌اِی بایونا)

A Monster Calls

این درام فانتزی درباره‌ی پسر کوچکی است که به خاطر مورد زورگویی قرار گرفتن توسط بچه‌های بزرگتر از خودش منزوی شده. او برای کنار آمدن با حس تنهایی و بیماری مادرش که روز به روز بدتر می‌شود، از یک هیولای درختی درخواست کمک می‌کند. فیلم براساس داستان کودکانه‌ی فوق‌العاده‌ای از پاتریک نِس است که وظیفه‌ی اقتباس فیلمنامه را هم برعهده داشته است. در همین حد بدانید که «هیولایی صدا می‌زند» تمام عناصر لازم برای وارد شدن به قلمروی سیاه و میخکوب‌کننده‌ی فانتزی‌هایی نظیر «هزارتوی پن» و «جایی که موجودات وحشی هستند» را دارد. با حضور بایونا در پشت دوربین که قبلا علاوه‌بر فیلم ترسناک «یتیم‌خانه»، در «غیرممکن» توانایی‌اش از بازی گرفتن از بچه‌ها را ثابت کرده، خیال‌مان از لحاظ بازیگران کودک راحت خواهد بود. در کنار فلیسیتی جونز در نقش مادر تنهای داستان، بیشتر هیجان‌زده‌ایم تا ببنیم لیام نیسن به دور از تهدید کردن‌هایش از پشت تلفن و کشتن آدم‌رباها، با صدای این هیولا چه کار می‌کند.

 

dodwnload-(14)

۴۳-اتفاقات آینده (میا هانسن-لووه)

Things to Come

داستان درباره‌ی یک استاد فلسفه‌ی ۵۰ ساله است که بعد از مرگ مادرش و در پایان دوران کاری‌اش متوجه می‌شود که شوهرش درحال خیانت کردن به اوست. بعد از اینکه میا و برادرش یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۱۴ که نگاهی دقیق و مالیخولیایی به زندگی یک هنرمندِ شکست‌خورده بود را با «بهشت» (Eden) عرضه کردند، منتظر بودیم تا ببینیم او این‌دفعه دوربینِ هوشمند، زیبا و کنجکاوش را به سمت چه سوژ‌ه‌ای نشانه می‌گیرد. جواب آمد: «ایزابل هوپرت» که در این فیلم نقش زن اصلی قصه را برعهده دارد. زنی که با رگباری از مشکلاتی غیرمنتظره روبه‌رو شده و باید با این تغییرات کنار بیاید. «اتفاقات آینده» تمام مواد اولیه‌ی حیاتی برای یک مطالعه‌ی شخصیتی فوق‌العاده‌ را دارد و باید منتظر اولین نمایش فیلم در جشنواره‌ی برلین باشیم.

 

anne_hathaway_3-normal

۴۲-غول‌آسا (ناچو ویگالوندو)

Colossal

این تریلر علمی‌-تخیلی داستان زنی (آنا هاتاوی) است که  کارش در نیویورک را از دست می‌دهد و نامزدی‌اش هم به هم می‌خورد. او در حین بازگشت به خانه متوجه می‌شود به‌طرز غیرقابل‌توضیحی به‌طور فیزیکی با هیولایی که در حال نابودی توکیو است، در ارتباط است. بله، با خلاصه‌ی داستانی جنون‌آمیزی طرف هستیم که می‌تواند هم یک پله کارنامه‌ی این کارگردان اسپانیایی سازنده‌ی کارهای ترسناک/علمی‌-تخیلی را پیشرفت دهد و هم یک فیلم نوآورانه‌ی متفاوت در دامن ما بگذارد. تنها مانع کار که  تقصیر سازندگان نیست، این است که توهو، صاحب‌امتیازِ گودزیلا با استفاده از مارمولکِ غول‌پیکرشان در فیلم راضی نبودند و شکایت کردند. خوشبختانه، این پرونده که به راحتی می‌توانست پروسه‌ی تولید فیلم را خراب کند، حل شد و فیلمبرداری ادامه پیدا کرد. بنابراین، باید منتظر ویگالوندو باشیم تا اواخر امسال یک علمی‌-تخیلی عجیب و غریب به فهرست فیلم‌هایی که حتما باید ببنیم، اضافه کند.

 

ddd

۴۱-پروژه‌ی بدون‌عنوان هاوارد هیوز (وارن بیتی)

Untitled Howard Hughes Project

فیلم داستان رابطه‌ی مخفیانه‌ی هاوارد هیوز، مخترع و سرمایه‌دار بزرگ، غیرعادی و تنهانشینی است که در اواخر زندگی‌اش با زنی جوان‌تر داشت. بیش از یک دهه است که خبری از وارن بیتی نیست یا دقیق‌تر، او از ۱۹۹۸ فیلمی را کارگردانی نکرده است، اما از آنجایی که او یکی از شگفت‌انگیزترین اشخاص هالیوود است که بیشتر از کمیت به کیفیت اهمیت می‌دهد، بازگشت او به سینما یکی از اتفاقات مهم سال خواهد بود. این اسطوره‌ی ۷۷ ساله نزدیک به دو دهه است که می‌خواهد فیلمی درباره‌ی هیوز بسازد، اما بعد از اینکه رقیبش یعنی «هوانورد» مارتین اسکورسیزی از او پیش‌دستی کرد، این پروژه از اوایل ۲۰۱۴ کلید خورد و از آن زمان تاکنون در مرحله‌ی پسا-تولید به سر می‌برد. اگرچه او موفق نشد دوستش جک نیکلسون را برای بازی در این نقش راضی به رها کردن بازنشستگی‌اش کند، اما کماکان ما منتظریم تا ببینم وارن بیتی بعد از این همه وقت چه چیزی برای نمایش آماده کرده.

منتظر قسمت چهارم باشید...

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده