نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۰

Oculus می‌گوید شاید فناوری واقعیت مجازی بیشتر برای فیلم‌ها استفاده شود

زمانی که پروژه‌ی Oculus Rift در کیک‌استارتر معرفی شد، وعده‌ی ارائه‌ی اولین تجربه‌ی همه‌جانبه‌ی واقعیت مجازی در بازی‌های ویدیویی  را داد. اما آکیلس می‌گوید شاید در نهایت کاربرد این دستگاه برای دیدن فیلم‌ها بیشتر باشد. با صحبت‌های نایب رئیس این شرکت همراه باشید.
نیت میچل، نایب رئیس آکیلس در مصاحبه‌ای که با نشریه‌ی L.A. Times در نمایشگاه CES 2015 داشت اظهار کرد فعلاً به طور دقیق نمی‌داند این هدست برای چه کاری مناسب‌تر است.
ما از ابتدا گفتیم تمام سازندگان این هدست گیمرهایی حرفه‌ای هستند و وعده دادیم که یک هدست واقعیت مجازی کاربردی برای ایجاد انقلابی در دنیای بازی‌های ویدویی عرضه می‌کنیم. اما شاید در نهایت واقعیت مجازی بیشتر درباره‌ی فیلم‌ باشد تا بازی. هنوز نمی‌دانیم بهترین گزینه برای آن کدام است.
آکیلس تنها شرکتی نبود که در نمایشگاه CES 2015 هدست واقعیت مجازی خود را به نمایش گذاشت. دستگاه‌های بسیار معرفی شدند که بعضی از آن‌ها برتری‌هایی نسبت به دیگری داشتند اما هنوز  آکیلس ریفت با بهره‌گیری از سیستم صوتی سه بعدی جدید، بهترین تجربه‌ی واقعیت مجازی را ارائه می‌کند. نوامبر سال گذشته بود که این شرکت اعلام کرد به عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی هدست چند ماه مانده است و قیمتی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار خواهد داشت. آکیلس هم اکنون زیرمجموعه‌ی فیسبوک به شمار می‌رود که با قیمت ۲ میلیارد دلار خریداری شد. جان کارمک از بزرگان دنیای بازی‌های ویدیویی نیز مشغول کار روی این هدست واقعیت مجازی است. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده