نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۶

رونمایی ریزر از اکوسیستم HyperSense برای ارائه تجربه فراموش‌نشدنی گیمینگ

یکی از اقدامات ریزر در نمایشگاه CES 2019، رونمایی از اکوسیستم HyperSense بود که تجربه گیمینگ فراگیری برای کاربر ارائه می‌کند.

ریزر روز گذشته در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2019 به‌صورت رسمی از اکوسیستم هایپرسنس رونمایی کرد؛ هایپرسنس در واقع یک مجموعه‌ی کامل شامل انواع لوازم جانبی گیمینگ به‌همراه صندلی‌ مخصوص است که همه‌ی آن‌ها دارای بازخورد لمسی هستند و می‌توانند گیمر را در فضای بازی، غرق کنند. در واقع به‌لطف این اکوسیستم، حس بازخورد لمسی ۳۶۰ درجه‌ای فراهم می‌شود و گیمر می‌تواند بیش از پیش خود را در دنیای بازی، تصور کند.

هایپرسنس ظاهرا شامل هدست Nari Ultimate (که اواخر سال گذشته‌ی میلادی عرضه شد) به‌همراه یک ماوس مجهز به فناوری بازخورد لمسی، کیبورد ساخت شرکت Lofelt مجهز به استراحت‌گاه مخصوص مچ دست و صندلی ساخت Subpac مجهز به بازخورد لمسی است. تمامی این دستگاه‌ها در کنار هم باعث می‌شوند که مثلا به‌هنگام تجربه‌ی یک بازی جنگی، حس کنید در میدان نبرد حضور دارید.

هایپرسنس ریزر / Razer Hypersense

در ابتدا فکر فکر می‌کردیم که این اکوسیستم بیشتر شبیه یک بازی تبلیغاتی باشد، اما افرادی که آن را تجربه کرده‌اند، می‌گویند واقعا لذت‌بخش و جذاب بوده است. فردی که به انجام بازی Overwatch پرداخته و شخصیت Pharah این بازی را انتخاب کرده، می‌گوید که توانسته از طریق صندلی، جت‌پک‌های این شخصیت را روی پشت خود حس کند و از این طریق لذت بیشتری از بازی ببرد.

او می‌گوید وقتی که در بازی Doom از ارتفاع زیاد به درون چاله‌‌ای روی زمین پرش کرده و زمین خورده، سرش برای لحظاتی گیج رفته است (در واقع هدست توانسته چنین حسی را به او القاء کند). در هر دوی این بازی‌ها، شلیک با تفنگ باعث می‌شود که ماوس اندکی لرزش داشته باشد؛ البته نه به حدی که روی تجربه‌ی نشانه‌گیری شما تاثیر منفی بگذارد.

اکوسیستم هایپرسنس ضمن ارائه‌ی بازخورد فیزیکی به‌کاربر، نسبت به موقعیت‌های مختلف، صداهای ویژه‌ای را ارائه می‌دهد تا از این طریق مثلا بتوانید تشخیص دهید گلوله از کدام سمت شلیک شده است و موقعیت دشمن را شناسایی کنید.

هایپرسنس ریزر / Razer Hypersense

صداها و بازخوردهای فیزیکی، به‌صورت کامل با رویدادهای مختلف بازی هماهنگ هستند. استراحت‌گاه پایینی کیبورد این سیستم، می‌تواند از طریق بازخورد لمسی به‌شما بفهماند که دشمنان در سمت چپ یا راست در حال حرکت هستند.

Razer می‌گوید که مذاکره با برخی از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی را به‌منظور همگام‌سازی اثر آن‌ها با این اکوسیستم، آغاز کرده است؛ بنابراین احتمالا هنوز فاصله‌ی زیادی تا پشتیبانی شمار درخورتوجهی از بازی‌ها از اکوسیستم هایپرسنس داریم. این احتمال نیز وجود دارد که به‌مرور زمان، گجت‌های بیشتری به سیستم مورد بحث اضافه شود تا کاربر از بازی‌کردن لذت بیشتری ببرد و بیشتر در محیط بازی غرق شود.

ریزر ادعا می‌کند که اکوسیستم هایپرسنس قرار است دارای اپلیکیشنی ویژه برای کنترل میزان بازخورد لمسی باشد تا کاربر بتواند مطابق سلیقه‌ی خود، شدت آن را کاهش یا افزایش دهد که خبر خوبی به‌حساب می‌آید؛ زیرا هرکسی تمایل ندارد به‌هنگام پرش از ارتفاعات بلند، سرش به‌لطف وجود هدست، گیج بخورد.

هایپرسنس در نگاه اول ایده‌ی جذاب و بسیار مهمی به‌نظر می‌رسد، اما اینکه گیمرها از آن استقبال خواهند کرد یا خیر، سوالی است که گذر زمان جواب آن را برایمان مشخص خواهد کرد. در هر صورت انتظار می‌رود که تا زمان عرضه‌ی نهایی سیستم به بازار، فاصله‌ی به‌نسبت زیادی باقی مانده باشد.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده