نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۵

سامسونگ لپ تاپ گیمینگ اودیسه را در CES 2019 معرفی کرد

در جریان نمایشگاه CES 2019، سامسونگ یک لپ تاپ گیمینگ با نام اودیسه معرفی کرد. 

وقتی در مورد لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی صحبت می‌کنیم، در اغلب موارد سامسونگ در بین نخستین نام‌هایی که در ذهن‌مان ظاهر می‌شود، حضور ندارد. ظاهرا کره‌ای‌ها به‌خوبی به‌ این موضوع واقف هستند؛ چرا که آن‌ها اخیرا با معرفی لپ‌تاپی جدید در نمایشگاه CES 2019 رقبای سرسخت بازار را به رقابت فرا خوانده‌اند.

سامسونگ ساعاتی پیش به‌صورت رسمی از لپ‌تاپ نوت‌بوک اودیسه رونمایی کرد؛ این دستگاه، در واقع قدرتمندترین لپ‌تاپ گیمینگ سامسونگ تا به امروز به‌شمار می‌آید و موضوع مهمی را برای ما اثبات می‌کند؛ اینکه کره‌ای‌ها از این پس قصد دارند بازار پی‌سی‌های گیمینگ را جدی‌تر بگیرند و حضور درخشانی در آن داشته باشند.

فراموش نکنید که نوت‌بوک اودیسه نخستین لپ تاپ گیمینگ سامسونگ نیست و این شرکت پیشتر با دستگاه‌های سری اودیسه به این حوزه ورود کرده است. اما موضوع مهم اینجا است که لپ‌تاپ جدید نوت‌بوک اودیسه ضمن داشتن ویژگی‌های مثبت مدل‌های قبلی و پایبند‌ی به‌ ریشه‌ها، به ویژگی‌های مثبت بیشتری مجهز شده است.

Samsung Notebook Odyssey

مشخصات فنی Samsung Notebook Odyssey حداقل روی کاغذ باعث می‌شوند تا انتظار داشته باشیم این لپ‌تاپ بتواند در بازار با لپ‌تاپ‌های قدرتمند ساخته‌شده توسط شرکت‌های شناخته‌شده‌ی ایسوس، دل یا حتی ریزر رقابت کند.

لپ‌تاپ جدید سامسونگ برای اجرای قابل‌قبول بازی‌های ویدیویی، به کارت گرافیک جدید RTX 2080 انویدیا مجهز شده است

لپ‌تاپ جدید سامسونگ برای اجرای قابل‌قبول بازی‌های ویدیویی، به کارت گرافیک جدید RTX 2080 انویدیا مجهز شده است و به‌منظور پردازش وظایف از پردازنده‌ی نسل هشتمی ۶هسته‌ای Core i7 اینتل بهره می‌گیرد؛ تاکنون مدل دقیق پردازنده‌ی این دستگاه مشخص نشده است با این‌حال پیش‌بینی می‌کنیم که این پردازنده، i7-8850H باشد.

دستگاه جدید سامسونگ علاوه‌بر موارد یادشده، دارای ۱۶گیگابایت حافظه‌ی رم است و از نمایشگری 1080p با اندازه‌ی ۱۵.۶ اینچ و رفرش‌ریت ۱۴۴هرتز بهره می‌گیرد. حافظه‌ی داخلی نوت‌بوک اودیسه سامسونگ ۲۵۶گیگابایت NVMe SSD و یک ترابایت HDD است. با این‌حال اگر به‌فضای بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید خودتان حافظه‌ی داخلی این دستگاه را ارتقاء دهید. جدیدترین لپ‌تاپ سامسونگ همچنین به یک درگاه USB-C، سه درگاه USB-A و یک درگاه HDMI مجهز شده است.

Samsung Notebook Odyssey

نوت‌بوک اودیسه از نوعی طراحی جدید و عجیب برای لولای مرکزی بهره می‌گیرد که ممکن است در نگاه اول، حس یک لپ‌تاپ حرفه‌ای رده‌بالا را به کاربر منتقل نکند؛ البته قطعا عده‌ای از کاربران از این طراحی استقبال خواهند کرد.

سامسونگ نوت‌بوک اودیسه اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی در ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه خواهد شد؛ تاکنون در مورد جزئيات مربوط به قیمت لپ‌تاپ جدید کره‌ای‌ها سخنی به‌ میان نیامده است.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده