نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۸

لپ تاپ گیمینگ Razer Blade 15 Advanced در CES 2019 معرفی شد

ریزر در جریان CES 2019 لپ تاپ Razer Blade 15 Advanced را مجهز به کارت گرافیک انویدیا RTX معرفی کرد. 

ریزر سال ۲۰۱۹ را با Razer Blade 15 Advanced؛ نسخه‌ای جدید لپ‌تاپ‌ ۱۵ اینچی بلید در نمایشگاه CES 2019 آغاز کرد. اگرچه این لپ‌تاپ نسبت به نسخه‌های آزمایشی گذشته‌ی ریزر با نمایشگرهای چندتکه و تاشو مایه‌ی شگفتی نیست؛ اما طراحی مفهومی برای یک نمایشگر گیمینگ بالارده می‌تواند چشم‌انداز آینده‌ی لپ تاپ های گیمینگ این شرکت باشد. از لحاظ ظاهری، لپ‌تاپ جدید ریزر تفاوت چندانی با نسخه‌ی عادی ریزر بلید ۱۵ اینچی ندارد. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS این دستگاه را می‌توان در یکی از دو نسخه‌ی 1080p با نرخ نوسازی ۱۴۴هرتز یا 4K لمسی با نرخ ۶۰هرتز سفارش داد. ریزر بلید Advanced از ۲ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD و ۱۶گیگابایت حافظه‌ی رم با امکان ارتقاء تا سقف ۶۴گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

Razer Blade 15 Advanced لپ تاپ

برخلاف شباهت‌های ظاهری با نسل گذشته، هنگامی‌که صحبت از پردازنده‌ی گرافیکی به‌میان می‌آید، نسخه‌ی Advanced ریزر بلید شگفتی‌ساز خواهد بود. در حالی‌که نسخه‌ی عادی این لپ‌تاپ از گرافیک سری GTX 10 بهره می‌برد، شرکت نسخه‌ی Advanced را با یکی از سه پردازنده‌ی گرافیکی جدید از سری RTX 20 انویدیا در اختیار کاربران قرار خواهد داد. بدین ترتیب لپ‌تاپ پیشرفته‌ی ریزر را می‌توان با یکی از سه کارت زیر سفارش داد:

  • انویدیا GeForce RTX 2060 با ۶گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR6
  • انویدیا GeForce RTX 2070 Max-Q با ۸گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR6
  • انویدیا GeForce RTX 2080 Max-Q با ۸گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR6

صرف‌نظر از گرافیک، لپ‌تاپ‌ Razer Blade 15 Advanced در تمامی نسخه‌ها برای انجام تسک‌های پردازشی به پردازنده‌ی نسل هشتمی Core i7-8750H‌ اتکا دارد. لپ‌تاپ پیشرفته‌ی ریزر از سیستم خنک‌کننده‌ی جدیدی با محفظه‌های بخار نیز برای انتقال بهتر حرارت از پردازنده‌ی مرکزی، GPU و سایر قطعات استفاده می‌کند. محفظه‌ی بخار در کنار مجموعه‌ای از فن‌ها با پره‌هایی به‌ضخامت ۰.۱میلی‌متر به انتقال بهینه‌تر حرارت و کاهش نویز کمک خواهد کرد.

Razer Blade 15 Advanced لپ تاپ

در کناره‌های Razer Blade Advanced پورت‌های متنوعی شامل یک پورت USB-C‌ با تاندربولت ۳، سه پورت USB 3.1 Gen 1 نوع A، یک پورت HDMI 2.0b و یک پورت Mini DisplayPort 1.4 به چشم می‌خورد. سیستم تشخیص چهره‌ی Windows Hello و نورپردازی انحصاری RGB‌ هرکدام از کلیدها به‌لطف Razer Chroma‌ از جمله‌ی سایر قابلیت‌های لپ‌تاپ پیشرفته‌ی ریز به‌حساب می‌آید.

انتظار می‌رود که لپ‌تاپ Razer Blade 15 Advanced در تاریخ ۲۹ ژانویه‌ (۹ بهمن) با قیمت پایه‌ی ۲۳۰۰دلار و بالاترین قیمت ۳۰۰۰دلاری در اختیار کاربران قرار گیرد. نسخه‌ی عادی ریزر بلید کماکان به‌عنوان نسخه‌ی ابتدایی با گرافیک GTX 1060 Max-Q و قیمت پایه‌ی ۱۶۰۰دلار به‌فروش خواهد رسید. ریزر در نمایشگاه CES امسال نسخه‌‌هایی از لپ‌تاپ Razer Blade 15 را با نمایشگرهای 1080p با نرخ نوسازی ۲۴۰هرتزی و 4K با پنل OLED به‌نمایش گذاشته است؛ اما تاکید دارد که این پنل‌ها هم‌اکنون مراحل ارزیابی را می‌گذرانند و آماده‌ی فروش نیستند.

 در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از قیمت لپ تاپ و مشخصات فنی آن به دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید. مشخصات فنی کامل لپ تاپ ایسوس، لنوو، ایسر، دل، اپل، HP، ریزر و الین‌ویر دیگر برندهای مطرح به همراه گالری تصاویر، مقایسه و لینک فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ی آن‌ها در بخش لپ‌تاپ دیتابیس محصولات زومیت در اختیار شما خواهد بود.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده