// سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

کمپانی Asus کروم باکس 3 را معرفی کرد

در خلال نمایشگاه CES 2018 کمپانی ایسوس از جدید‌ترین کروم باکس خود یعنی Chromebox 3 رونمایی کرد.

پس از آنکه کمپانی‌های HP و Acer در نمایشگاه CES 2018 از جدید‌ترین لپ‌تاپ‌های مبتنی بر سیستم عامل Chrome OS خود رونمایی کردند، کمپانی Asus نیز محصول تازه‌ای را که از سیستم عامل مذکور بهره می‌برد، معرفی کرد. نام این محصول Chromebox 3 است که در واقع نسخه جدیدی از پی سی‌های رومیزی مبتنی بر سیستم عامل کروم است.

از لحاظ طراحی کروم باکس 3 تفاوت چندانی با نسخه‌های قبلی این سری کامپیوتر‌های شخصی رومیزی ندارد. اما آنچه که باعث می‌شود این محصول کمپانی ایسوس مورد توجه قرار بگیرد، سخت‌افزار استفاده شده است. کامپیوتر Chromebox 3 از پردازنده نسل هشتم اینتل کور و میزان نامشخصی از رم DDR4-2400 بهره می‌برد. کمپانی ایسوس مشخصات سخت‌افزاری این پی سی را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود که با نزدیک شدن به زمان عرضه اطلاعات تکمیلی منتشر شود. از دیگر ویژگی‌های کروم باکس 3 می‌توان به جک هدفون، پورت‌های USB Type-C و USB 3.1، اسلات microSD، پورت‌ HDMI، دیسپلی پورت، Gigabit LAN و وای فای 802.11ac اشاره کرد. طبق اعلام کمپانی ایسوس به‌واسطه استفاده از فناوری‌های پیشرفته در بخش ارتباط شبکه، کروم باکس 3 قادر به استریم محتوا با رزولوشن 4K است

به دلیل استفاده از سیستم عامل کروم، خریداران کروم باکس 3 از پشتیبانی فروشگاه Google Play (گوگل پلی) بهره می‌برند و این بدان معنا است که این پی سی برای مصارف تجاری و آموزشی کاربرد خواهد داشت. تاریخ دقیق عرضه کروم باکس 3 اعلام نشده است، با این حال کمپانی ایسوس قصد دارد آن را در نیمه دوم سال جاری در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده