// دوشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۴

مادربرد X470 Gaming 7 WiFi گیگابایت در CES 2018 معرفی شد

در جریان رویداد CES 2018 کمپانی گیگابایت مادربرد جدید خود با نام X470 Gaming 7 WiFi را معرفی کرد.

همان‌طوری که گیمرها همیشه برای رویدادهای بزرگ گیمینگ لحظه شماری می‌کنند، دوست‌داران سخت‌افزار و کامپیوتر نیز همیشه منتظر رویداد سالانه CES هستند تا ساخته‌های جدید غول‌های سخت‌افزار را مشاهده کنند. در این میان، با توجه به اخبار سخت افزار منتشر شده، در جریان رویداد CES 2018، کمپانی Gigabyte مادربرد جدید خود را رونمایی کرده است.

مادربرد X470 Gaming 7 WiFi که جدیدترین مدل از سری AMD X470 است، دارای تغذیه ۱۰ فاز (به‌علاوه دو فاز برای حافظه RAM) بوده و از یک سیستم خنک کننده آلومینیومی برای VRM (ماژول تنظیم کننده ولتاژ یا Voltage Regulator Module) استفاده می‌کند. در این سیستم خنک‌کننده آلومینیومی فضای بیشتری برای تخلیه گرما به بیرون در نظر گرفته شده است.

از آن‌جایی که مادربرد X470 Gaming 7 WiFi دارای تغذیه ۱۰ فاز و ۴+۸ پین برای تغذیه پردازنده است، شاهد مادربردی هستیم که برای اورکلاک کردن نسل دوم پردازنده‌های رایزن، طراحی شده است. همچنین به واسطه سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای این مادربرد، پردازنده به‌راحتی می‌تواند بارگذاری‌های سنگین را انجام دهد و مدار تغذیه پردازنده همیشه خنک بماند.

با توجه به طراحی‌های نسل گذشته، انتظار می‌رود دمای ماژول تنظیم‌کننده ولتاژ بدون خنک‌کننده‌های جانبی به‌راحتی در این مادربرد کاهش یابد و کاربران نیاز نداشته باشند از خنک‌کننده‌های اضافی استفاده کنند و این مورد یک نکته مثبت برای X470 Gaming 7 WiFi به حساب می‌آید. از طرفی در وسط مادربرد شاهد دو اسلات M.2 هستیم که به کاربر اجازه می‌دهد از دو عدد درایو SSD M.2 استفاده کند.

پیشرفت‌های X470 نسبت به X370 همانند پیشرفتی است که اینتل با ساخت Z270 انجام داد که آن چیپست نسبت به مدل قبلی خود (Z170) پیشرفت چشم‌گیری داشت. از دیگر ویژگی‌های این مادربرد، همان‌طور که از نام‌اش برمی‌آید، می‌توان به وای-فای داخلی آن اشاره کرد.


منبع Overclock3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده