نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۷

لاجیتک هدست بی‌سیم مخصوص بازی G533 را معرفی کرد

در جریان CES 2017، کمپانی لاجیتک از هدست مخصوص بازی G533 رونمایی کرد.

قطعا زمانی که در حال تجربه یک بازی شوتر چندنفره مثل Titanfall 2، Call of Duty: Infinite Warfare یا Battlefield 1 با پی‌سی خودتان هستید، داشتن یک تجربه صوتی عالی بسیار مهم است و این امر فقط با داشتن یک هدست خوب که هم صدا‌ها را به بهترین شکل پخش کند و هم میکروفونی عالی داشته باشد، ممکن خواهد بود. البته یک هدست ویژگی‌های دیگری چون راحتی در هنگام استفاده نیز باید داشته باشد تا بتوان آن را یک محصول عالی دانست.

کمپانی لاجیتک که یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های تولید لوازم جانبی مخصوص پی‌سی است، در جریان CES 2017 از یک هدست جدید با نام G533 رونمایی کرده است. اولین و شاید مهم‌ترین ویژگی این هدست ۱۵۰ دلاری، بی‌سیم بودن آن است که باعث خواهد شد از شر سیم‌های مزاحم خلاص شوید! لاجیتک در این هدست از درایور‌های Pro-G استفاده کرده است که صدایی ۷.۱ کاناله را ارائه می‌دهند و بنا به گفته سازندگان، کیفیت صدای این هدست هم‌رده هدفون‌های بسیار حرفه‌ای است.

داگ شارپ، مدیر محصولات لاجیتک، در مصاحبه‌ای که در مورد این هدست داشت، اعلام کرد که G533 قادر است به بهترین شکل ممکن صدا‌های زیر و بم را تفکیک کند. همچنین صدای ۷.۱ کاناله این هدست قادر است به شکلی کاملا طبیعی صدا‌ها را از زوایه درست پخش کند و این امر مخصوصا در بازی‌ها بسیار مهم است و مثلا اگر صدایی از طبقه پایین جایی که کاراکتر در آن حضور دارد شنیده شود، شما نیز آن را دقیقا از پایین خواهید شنید. به‌علاوه کاربر این امکان را خواهد داشت تا حجم صدای هریک از ۷ کانال را به صورت مجزا کم یا زیاد کند.

G533

شارپ همچنین اعلام کرده که لاجیتک نقاط ضعف هدست موفق پیشین خود یعنی G933 را کاملا در G533 رفع کرده است و یکی از این بهبود‌ها به افزایش بُرد هدست مربوط می‌شود که از ۱۲ متر به ۱۵ متر افزایش یافته است و می‌توانید در فاصله دورتری از سیستم هم از آن استفاده کنید. به‌علاوه یکی از مشکلات محصولات بی‌سیم، این است که وقتی چند دستگاه وایرلس در یک محیط قرار می‌گیرند، در عملکرد آن‌ها اختلال ایجاد می‌شود. ولی شارپ اعلام کرد که لاجیتک به این مورد نیز توجه داشته و G533 در همه حال بدون مشکل و اختلال کار خواهد کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب هدست G533، وزن بسیار کم و ۳۵۰ گرمی آن است که باعث می‌شود این هدست فشاری به سر وارد نکرده و در طولانی مدت استفاده از آن راحت باشد. به‌علاوه بالشتک‌های این هدست را می‌توان به منظور نظافت جدا کرد و دوباره در جای خود قرار داد. G533 یک هدست Over The Ear است که کل گوش کاربر را می‌پوشاند و از این طریق از ورود صداهای اضافی محیط نیز جلوگیری می‌کند و از طرفی هم نشتی صدای پایینی دارد.

اما یکی از مهم‌ترین موارد برای یک هدست مخصوص بازی، به میکروفون آن مربوط می‌شود. میکروفون G533 به گونه‌ای است که به دلخواه می‌توانید زاویه آن را تنظیم کنید. به‌علاوه این میکروفون می‌تواند نویز را تا حد زیادی کاهش و صدای شما را به شفاف‌ترین شکل انتقال دهد. بدیهی است که امکان تنظیم حجم صدای میکروفون نیز در این هدست وجود دارد.

آخرین اطلاعاتی که لاجیتک از G533 ارائه کرد، به باتری آن مربوط می‌شود؛ با هر بار شارژ باتری می‌توانید ۱۵ ساعت از هدست استفاده کنید که در مقایسه با ۱۲ ساعت هدست G933 یک پیشرفت محسوب می‌شود. در مجموع به نظر می‌رسد که G533 بتواند یک هدست موفق از لاجیتک باشد. این محصول طی ماه جاری میلادی با قیمت ۱۵۰ دلار از طریق خرده‌فروشی‌های مختلف به فروش خواهد رسید.

تمام مقالات زومجی از نمایشگاه CES 2017 را از اینجا بخوانید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده