نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۵

Alienware لپ تاپ های خود را با پردازنده کبی لیک بروز کرد

Alienware در CES 2017 اعلام کرد که تمامی لپ‌تاپ‌هایش به پردازنده‌های کبی لیک اینتل مجهز شده است.

۴ ماه پیش بود که نسل هفتم سی پی یوهای اینتل با نام Kaby Lake راه خود را به لپ‌تاپ‌ها باز کرد اما تا به امروز، مدل‌های چهار هسته‌ای این پردازنده در هیچ لپ‌تاپی وجود نداشت. امروز دل (کمپانی مادر الین‌ور که در ساخت لپ‌تاپ‌های گیمینگ تبحر دارد) اعلام کرد که نسخه‌های ۱۳، ۱۵ و ۱۷ اینچی لپ‌تاپ‌هایی با برند Alienware به قوی‌ترین پردازنده‌های اینتل مجهز شده است.

از تاریخ پنج‌شنبه ۱۶ دی ماه شما می‌توانید نسخه ۱۳ اینچی لپ‌تاپ‌های الین‌ور را با پردازنده‌های مدل Core i5-7300HQ یا Core i7-7700HQ تهیه کنید. هر دوی این پردازنده‌ها چهار هسته‌ای به همراه ۶ مگابایت حافظه کش هستند. سرعت پردازنده i5 در حالت توربو بوست به ۳.۵ گیگاهرتز می‌رسد و پردازنده i7 در همین حالت سرعتی برابر با ۳.۸ گیگاهرتز خواهد داشت. حافظه رم هر دو مدل این لپ‌تاپ ۳۲ گیگابایت است و کارت گرافیک GTX 1060 محصول انویدیا برروی این مدل‌های ۱۳ اینچی تعبیه شده است. 

نسخه ۱۵ اینچی لپ‌ تاپ‌ های Alienware علاوه بر دو مدل پردازنده ذکر شده، با مدل Core i7-7820HK نیز عرضه می‌شود. این پردازنده کماکان چهار هسته‌ای است اما از ۸ مگابایت حافظه کش بهره می‌برد و همچنین حداکثر سرعت پردازنده آن در حالت توربو بوست به ۴.۴ گیگاهرتز می‌رسد. دیگر تفاوت نسخه ۱۵ اینچی با برادرهای کوچک‌تر خود در کارت گرافیک است. Alienware در این مدل از لپ‌تاپ خود از کارت گرافیک رادئون 470 محصول AMD بهره برده است که دارای ۸ گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 است. مدل دیگری از نسخه ۱۵ اینچی با کارت گرافیک GTX 1070 انویدیا عرضه می‌شود که این کارت گرافیکی هم دارای ۸ گیگابایت حافظه GDDR5 است.

Alienware

اما Alienware قوی‌ترین سخت‌افزار خود را برای نسخه ۱۷ اینچی لپ‌تاپ‌هایش کنار گذاشته است. لپ‌تاپ ۱۷ اینچی این کمپانی با کارت گرافیک GTX 1080 انویدیا با ۸ گیگابایت حافظه نوع GDDR5X عرضه می‌شود. پردازنده‌های این مدل، Core i7-7820HK و Core i7-7700HQ هستند و تا ۳۲ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 را پشتیبانی می‌کنند. مدل‌های ۱۷ اینچی Alienware تفاوت‌های دیگری نیز با نسخه‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی دارند. صفحه نمایشگر با رزولوشن 4K و هارد دیسک ۳ ترابایتی از مزیت‌های این لپ‌تاپ‌ها هستند. با این حال نسخه ۱۳ اینچی لپ‌تاپ‌های جدید Aienware دارای صفحه نمایشگر OLED است که این ویژگی در نسخه‌های ۱۵ و ۱۷ اینچی غایب است.

به غیر از پردازنده‌های کبی لیک، این لپ‌تاپ‌ها تفاوت چندانی با مدل‌های قبلی خود ندارند. لپ‌ تاپ ۱۳ اینچی الین‌ور از ۹۹۹ دلار شروع خواهد شد و نسخه‌های ۱۵ و ۱۷ اینچی به ترتیب با قیمت‌های پایه ۱۱۹۹ و ۱۳۴۹ دلار عرضه می‌شوند با این حال اگر علاقمند به داشتن قوی‌ترین سخت‌افزار درون لپ‌تاپ خود هستید، باید پول بسیار بیشتری را خرج کنید.

تمام مقالات زومجی از نمایشگاه CES 2017 را از اینجا بخوانید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده