نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۵

ایسوس از کامپیوتر VivoPC X در CES 2017 رونمایی کرد

در CES 2017 کمپانی ایسوس از یک کامپیوتر کامپکت با نام VivoPC X رونمایی کرد که به صورت کامل از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند.

واقعیت مجازی یکی از جذاب‌ترین فناوری‌های روز دنیا است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد بیش‌تر آن نیز باشیم. یکی از مواردی که در مورد استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی پی‌سی آزاردهنده است، نیاز آن‌ها به یک سیستم بسیار قدرتمند است که معمولا چنین مشخصاتی را فقط در سیستم‌های دسکتاپ می‌توان یافت. با این حال چند وقتی است که کمپانی‌های بزرگ با معرفی و عرضه لپ‌تاپ‌های قدرتمند یا پی‌سی‌های قابل حمل، قصد دارند تا امکان لذت بردن از واقعیت مجازی در هر مکان و شرایطی را فراهم کنند.

حال ایسوس در جریان CES 2017، از یک کامپیوتر کامپکت با نام VivoPC X رونمایی کرده است که وزن بسیار کمی داشته و همین امر هم حمل و نقل آن را راحت‌تر می‌کند. VivoPC X از حیث ابعادی شبیه به کنسول‌های بازی است و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. با این حال این کامپیوتر قدرت نسبتا خوبی دارد و از یک کارت گرافیک GTX 1060، پردازنده Core i5 از نسل Kaby Lake، هشت گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت هارد از نوع SSD بهره می‌برد که این مشخصات باعث می‌شوند VivoPC X توان نسبتا خوبی در اجرای بازی‌های روز و محتویات واقعیت مجازی داشته باشد.

البته باید به این نکته توجه داشت که GTX 1060 با اینکه به عنوان یک کارت گرافیکی مناسب برای واقعیت مجازی معرفی شده، ولی هرگز در حد و اندازه‌های GTX 1070 یا GTX 1080 نیست و ممکن است در برخی بازی‌های سنگین دچار مشکل شود. VivoPC X همچنین چهار پورت USB 3.1 و دو پورت USB 2.0 دارد تا بتوانید به راحتی هدست‌های واقعیت مجازی و تجهیزات جانبی آن‌ها را به کامپیوتر وصل کنید. محصول جدید ایسوس همچنین دو پورت HDMI و یک درگاه DisplayPort دارد و از مانیتور‌هایی که از فناوری Nvidia G-Sync بهره می‌برند نیز پشتیبانی می‌کند.

کامپیوتر‌های کامپکت به دلیل داشتن فضای کم برای گردش هوا، معمولا با مشکل گرم شدن بیش از حد روبرو می‌شوند. اما ایسوس با تعبیه منافذی در طرفین این کامپیوتر، امکان گردش هوا را در آن فراهم کرده که باعث خنک ماندن دستگاه حتی در زمان اجرای سنگین‌ترین عملیات می‌شود. VivoPC X قرار است در ماه مارس سال جاری (اسفند ۹۵-فروردین ۹۶) با قیمت ۷۹۹ دلار وارد بازار شود.

تمام مقالات زومجی از نمایشگاه CES 2017 را از اینجا بخوانید.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده