// جمعه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱

بیوگرافی حسن جوهرچی

در این مطلب نگاهی به زندگی حسن جوهرچی، هنرپیشه آثاری همچون «در پناه تو» خواهیم داشت.

حسن جوهرچی، بازیگر سینما و تلویزیون، در تاریخ ۶ مرداد ۱۳۴۷ در یک خانواده اردبیلی ساکن تهران بدنیا آمد. جوهرچی تحصیلات خود را در دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران و در رشته عکاسی تا مقطع کارشناسی ادامه داد. همچنین وی به مدت یک سال در دوره انجمن سینمای جوان ایران شرکت کرده است. حسن جوهرچی پس از به اتمام رساندن تحصیلات خود و ورود به دنیای بازیگری، با مهناز بیات، چهره پرداز سینما و تلویزیون، ازدواج کرد. وی در رسانه‌های خبری و اجتماعی زیاد علاقه‌ای به گفت و گوی در مورد زندگی شخصی خود نداشت و دوران بازیگری را در سال ۱۳۶۷ با فیلم «فیل در تاریکی» ساخته نعمت حقیقی آغاز کرد. این فیلم را می‌توان شروعی خوب برای حسن جوهرچی دانست. فیلمی که در اصل برگرفته از رمان فیل در تاریکی است و پس از ۱۵ سال مراحل ساخت آن به اتمام رسید.

حسن جوهرچی

از علایق حسن جوهرچی می‌توان به شنا، کوهنوردی و فوتسال اشاره کرد. وی در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود که جز آن دسته از هنرمندانی است که همیشه به سلامت و شادابی خود اهمیت می‌دهد و در بین علایق خود، شنا و کوهنوردی را بسیار دوست دارد. پس از فیلم «فیل در تاریکی»، دوران معروفیت حسن جوهرچی با فیلم «برخورد» ساخته سیروس الوند شروع شد. فیلمی به کارگردانی سیروس الوند و نویسندگی علیرضا آقابالایی که شروعی بود برای موفقیت‌های این بازیگر جوان آن دوره سینما.

ولی اوج معروفیت حسن جوهر به بازی‌های اولیه وی نیست بلکه اکثر ما حسن جوهرچی را به اسم محمد می‌شناسیم. پسری جوان و سر به زیر و همچنین عاشق که مجبور شد از عشق خود بگذرد. جوهرچی معروفیت و شناخته شدن فعلی خود را مدیون سریال «در پناه تو» است. ساخته حمید لبخنده و به نویسندگی علیرضا طالب‌زاده که سبب شد تا وی جدای از همبازی شدن با هنرپیشه‌هایی همچون پارسا پیروزفر و لعیا زنگنه، بتواند نقشی را ایفا کند که سالیان سال در ذهن مخاطبان آن دوره باقی بماند.

حسن جوهرچی

جدای از کارهای سینمایی و تلویزیونی حسن جوهرچی، وی در سال ۱۳۸۹ در ویژه برنامه ماه عسل که به مناسبت ماه رمضان از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، مجری گری کرده است.

حسن جوهرچی متاسفانه صبح امروز پس از تحمل بیماری کبدی، بدلیل ایست قلبی در سن ۴۸ سالگی فوت کرد. حسن جوهرچی دارای دو فرزند به نام‌های علی و آوا است. روحش شاد و یادش گرامی.

سحر سمیعی، پرستار بیمارستان امام خمینی (ره) در باره علت فوت حسن جوهرچی گفت:

حسن جوهرچی به دلیل عارضه عفونت ريوی و فشار خون پايين فوت كرد. ايشان به علت فشار خون پايين دارو مصرف می‌كردند. عفونت بايد كنترل می‌شد تا پيوند كبدی برای وی انجام شود اما به علت عفونت شديد ريوی و كنترل نشدن آن، دار فانی را وداع گفت.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به فیلم‌ ها و سریال‌ های حسن جوهرچی طی دوران حرفه‌ای بازیگری‌اش.

حسن جوهرچی

سریال‌های تلویزیونی حسن جوهرچی

سال تولید
اسم سریال
....قاصدک‌ها
۱۳۷۳هدف گم شده
۱۳۷۴وکلای جوان
در پناه تو
۱۳۷۵دومین انفجار
۱۳۷۷روزهای زندگی
۱۳۷۹نسیم رویا
۱۳۸۱مشق عشق
۱۳۸۲سیمای مدرسه
۱۳۸۳غریبانه
۱۳۸۴او یک فرشته بود
پیله‌های پرواز
۱۳۸۵هویت پنهان
جابر ابن حیان
۱۳۸۶بوی عید
۱۳۸۸فاکتور هشت
۱۳۸۹فاصله‌ها
۱۳۹۰سراب
مثل شیشه
۱۳۹۲شب‌های روشن
۱۳۹۳برابر با اصل
۱۳۹۴تنهایی لیلا

فیلم‌های سینمایی حسن جوهرچی

سال تولید
اسم فیلم
۱۳۶۸فیل در تاریکی
۱۳۷۰برخورد
۱۳۷۱بر بال فرشتگان
۱۳۷۲زینت
جای امن
۱۳۷۳افسانه دو خواهر
۱۳۷۴ویرانگر
ضیافت
۱۳۷۵سلطان
روزی ک خواستگار آمد
بالاتر از خطر
۱۳۷۶زن شرقی
حماسه قهرمانان
بادام‌های تلخ
۱۳۷۷دو زن
۱۳۷۹دختری بنام تندر
آقای رئیس جمهور
آبی


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده