نویسنده: آریا کرنافی
// جمعه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

معرفی بازی موبایل Horizon Chase: دریچه ای به دوره با شکوه کنسول‌ها

شوخی نیست اگر بازی جدید Horizon Chase را که به تازگی برای سیستم عامل iOS منتشر شده است، الهام گرفته از سری بازی‌های دوران با شکوه نسل های اولیه کنسول‌های بازی بدانیم. در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به این بازی جدید اتومبیل‌رانیبیاندازیم

فضای بازی شما را به سال‌های دهه 90 میلادی زمانی که مسابقات اتومبیل‌رانی خیابانی به صورت وحشتناکی شایع شده بود می‌برد. احتمالا شما، در آن مقطع زمانی، دوران کودکی یا نوجوانی خود را سپری می‌کردید.

راه و روش بازی کاملا مشخص است. رانندگان دیگر سعی دارند با ایجاد نابسمانی، طی عملیاتی شما را سپر بلای خود کرده و در این جنگ نابرابر از شما و سایرین پیشی بگیرند. اتومبیل‌های جدید و بالابرنده‌های قدرت مختلف با به دست آوردن امتیاز (و یا از طریقه پرداخت درون برنامه‌ای) قابل تهیه هستند. حتما می پرسید اتومبیل‌ها به نیترو بوستر مجهز هستند یا خیر؟ البته و شما باید به بهترین نحو از آن استفاده کنید چرا که این بازی به خودی خود بازی دشواری است.

قضیه ساده است. شما در سری رقابت‌های جام اتومبیلرانی در گروه‌های مختلف از هریک از دوره‌ها شرکت می کنید. با شرکت در مسابقات کاپ قهرمانی، اتومبیل‌های جدیدی را به کلکسیون خود اضافه کنید و به پیشرفت روند توسعه بازی کمک کنید. اضافه کردن مسیرها و نقشه‌های جدید مستلزم کسب مقام سوم یا بالاتر در مراحل مسابقات است. موارد دیگر همچون سوخت اتومبیل و افزایش دهنده‌های قدرت خیلی راحت‌ قابل دستیابی هستند. شما در کنار رانندگان دیوانه‌ای بازی می کنید که از بیماری سادیسم رنج می برند، در حالی که شما با نهایت سرعت با اتومبیل خود حرکت می‌کنید، آن‌ها تمام تلاش خود را برای انحراف شما از مسیر اصلی کرده تا خود به مقام اول دست پیدا کنند. همین موضوع همواره شما را نسبت به سایر رانندگان خشمگین می‌کند. اما برای موفقیت باید برخشم خود غلبه کنید و بارها و بارها برای به دست آوردن مقام تلاش کنید.

کنترل بازی به شکل حیرت آوری، روان است درعین حال هرلحظه ممکن است خودتان را به کشتن دهید! دکمه های کنترل برروی صفحه نمایش تنها شامل دکمه "شتاب دهنده سرعت" و دکمه‌های "چپ" و "راست" است. برای عبور صحیح از پیچ‌ها ابتدا باید شتاب دهنده را خاموش کنید.

اینکه بخواهیم بگوییم به جزئیات در گیم پلی این بازی توجهی شده است، خودمان را گول زده ایم، اما Horizon Chase شما را جذب خود می‌کند. به سادگی ماشین‌های جدید را قفل گشایی کنید و با سرعت بیشتری با انجام مسابقات بپردازید چرا که این مجموعه خاطرات بازی‌های اتومبیلرانی کنسول سگا مگا درایو برای شما زنده می‌کند. کنسول‌هایی که به اندازه کافی قدرت نداشتند تا بازی‌هایی با چنین ریزه کاری‌ها و پیچیدگی‌هایی را سرای خود کنند.

گرافیک بازی بسیار خیره کننده و برجسته به نظر می‌رسد. همانطور که پیش‌تر خواندید سازنده بازی سعی کرده تا با شبیه سازی فضای بازی‌های کنسول خاطره انگیز سگا، حس و حال خاصی به این بازی بدهد. سازندگان بازی با گُنگ کردن فضای بازی سعی کرده اند تا حدودی آن را سرگرم کننده‌تر از بازی‌های قدیمی کنند به همین دلیل گاهی مواقع Horizon Chase را یک بازی کاملا مدرن خواهید یافت. همانطور که گفته شد این بازی تنها برای سیستم عامل iOS منتشر شده و شما می توانید به یاد خاطرات گذشته با قیمت 2.99 دلار آن را خریداری کرده و ساعات خوشی را سپری کنید.

دانلود و خرید از فروشگاه App Store

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده