// سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰

معرفی بازی Hearthstone: کارت بازی با طعم وارکرفت

بعد از مدت‌ها انتظار، سرانجام شرکت بلیزارد تصمیم گرفت بازی محبوب خود را برای دستگاه‌های اندروید منتشر کند که در ادامه به معرفی این بازی می‌پردازیم.با زومجی همراه باشید.

بازی Hearthstone  یک بازی نوآورانه و کارتی از شرکت محبوب بلیزارد است که در آن ۲ بازیکن به صورت آنلاین به رقابت با هم می‌پردازند. بازی ۹ کلاس Droid ,Rough ,Shaman ,Priest ,Mage ,Paladin ,Warrior ,Hunter ,Warrior  را در خود جای داده که از سری بازی‌های Warcraft یک هیرو برای هر کلاس تعریف شده است .برای شروع ابتدا باید یکی از کلاس‌های بالا را انتخاب کنید.هر هیرو یا کلاس دارای کارت‌های مخصوص و توانایی خاص خود است که در اوایل بازی هر کلاس فقط ۱۰ کارت مخصوص به خود را در دسترس دارد و شما با چند بار بازی کردن با هر هیرو می‌توانید همه ی آنها را به دست آورید.علاوه بر کارت‌های مخصوص، تعداد نسبتا زیادی کارت جانبی وجود دارد که برای همه‌ی هیروهای بازی قابل استفاده هستند اما برای به دست آوردن آن‌ها باید کارت پک خریداری کنید یا به هر نحوی آن‌ها را به دست آورید(این بسته ها با پول واقعی یا گلد  قابل دسترس هستند).وقتی هیروی خود را انتخاب کردید با ۳۰ کارت و ۳۰ جان وارد بازی می‌شوید. هدف نابود کردن هیروی حریف است. شما باید جان هیروی حریف خود را به صفر برسانید تا برنده بازی شوید.یکی از دلایل اصلی جذابیت بازی سیستم نوبتی آن است. برای زمین انداختن هر کارت باید از مانا استفاده کنید. طبیعی است که کارت‌ها نسبت به قدرت خود مانای بیشتری مصرف می‌کنند. مانا، توسط خود بازی در هر نوبت به شما تعلق خواهد گرفت به صورتی که در نوبت اول، یک مانا و در نوبت دوم، دو مانا و به همین ترتیب ۱۰ مانا به شما تعلق می‌گیرد و همین باعث می‌شود بتوانید در نوبت‌های بالاتر از کارت‌های باکیفیت‌تری استفاده کنید.

XA4MP9VQ5GNE1391645737310 هیرو کلاس Warrior

در ابتدا، شروع کننده‌ی بازی بصورت تصادفی انتخاب می شود اما در عوض نفر دوم برای اینکه از حریف خود عقب نباشد یک کارت مانای اضافی به نام Coin دریافت می‌کند. حالا وقت شروع بازی‌ است! در ابتدای بازی شما ۳ کارت در دست دارید (در صورتی که آغازگر بازی نباشید ۴ کارت در دست خواهید داشت) و در هر نوبت یک کارت از مجموعه ۳۰ کارت شما که Deck نام دارد به صورت تصادفی بیرون کشیده شده و به کارت های قابل بازی شما اضافه می‌شود.کارت‌های بازی به دو دسته اصلی جادوها و مینیون ها تقسیم می‌شوند.

محیطی که ساعتها در آن مشغول خواهید شد! محیطی که ساعتها در آن مشغول خواهید شد!

کارت‌های مینیون: مینیون در فرهنگ لغت به معنای شخص یا جانور سوگلی است. در واقع در بازی هم همه مینیون ها جانوران و سربازهایی هستند که شما می‌توانید با آنها به حریف خود حمله کنید. هر کارت مینیون، جان و قدرت مشخصی دارد که روی کارت با رنگ‌های قرمز و زرد نمایش داده شده است. قسمت آبی رنگ کارت مربوط به مانای مصرفی کارت است که نشان می دهد شما برای استفاده از آن کارت چه تعداد مانا نیاز دارید. قسمت بعدی کارت‌ها، توضیحات آن است که شما را با توانایی مینیون آشنا می کند. یک مینیون میتواند قابلیت Taunt ,Battlecry ,Deathrattle و قابلیت‌های دیگر داشته باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

Taunt این کارت‌ها سپر شما خواهند شد!

مینیون های Taunt: مینیون‌هایی  که دارای قابلیت Taunt هستند سپر دیگر مینیون‌ها و هیرو شما خواهند شد و حریف شما ابتدا باید Taunt شما را از بین ببرد تا بتواند به هیرو یا مینیون‌های دیگر، آسیب برساند. این مینیون‌ها در هر سطحی وجود دارند و شما می‌توانید بدون هزینه کردن حتی یک مانا، مینیون Taunt بازی کنید.در تصویر مقابل یکی از Taunt های محبوب بازی را مشاهده میکنید.

Charge: این مینیون ها دارای قابلیتی هستند که می‌توانید بلافاصله با آنها حمله کنید. در صورتی که برای حمله کردن با  مینیون‌های  معمولی باید یک نوبت صبر کنید.

Windfury: کارت‌هایی که دارای این قابلیت هستند در یک نوبت می توانند دوبار حمله کرده و به حریف ضربه وارد کنند.

Devine Shield: مینیون‌هایی هستند که دارای یک سپر محافظت کننده هستند و برای از بین بردن این کارت‌ها باید اول سپر آنها و سپس خود آنها را از بین ببرید.

Hero Powers: در این بازی هر هیرو یک قابلیت منحصر به فرد دارد که می‌توانید به ازای ۲ مانا از آن استفاده کنید.برای مثال کلاس Shaman می‌تواند برای خود توتم درست کند یا کلاس Hunter میواند مستقیما ۲ واحد از جان حریف کم کند.این قابلیت‌ها در هر نوبت تنها یکبار قابل استفاده هستند مگر اینکه از کارت‌های مخصوص استفاده کنید و قابلیت هیرو خود را تقویت کنید.این قابلیت اخیرا در مکانیک جدید بازی The grand Tournament  اضافه شده است.

ption id="attachment_59334" align="alignleft" width="311"]Spell جادوی اختصاصی کلاس Priest

کارت‌های جادو (Spell): کارت‌های جادو هما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن‌طور که از اسمشان بر می‌آید یک سری تغییرات و جادو روی کارت‌های مینیون یا هیروها ایجاد می‌کنند. آنها می‌توانند در یک چشم به هم زدن تمامی مینیون‌ها را از بین ببرند یا شاید هم آنها را مجبور به یخ زدن کنند. کارت‌های جادو برای هر کلاس کاملا متفاوت است و طبیعی است که هر چه جادو بهتر باشد مانای مصرفی آن هم بیشتر خواهد بود.در عکس زیر می‌توانید یکی از جادوهای کلاس Priest رو مشاهده کنید.

Silence: ناجوان مردانه‌ترین نوع جادو! زمانی که این جادو روی یک مینیون استفاده شود تمام قابلیت‌های آن مینیون از بین خواهد رفت و فقط جان و قدرت اصلی کارت باقی خواهد ماند. برای مثال اگر مینیون Taunt را Silent  کنید دیگر سپری برای آن باقی نخواهد ماند و به اصطلاح ساکت خواهد شد. هیچ راهی برای جلوگیری از ساکت شدن ندارید پس بسیار مراقب کارت‌های با ارزش خود باشید.

در این مقاله سعی کردیم واژه‌های پراستفاده بازی و مبانی آن‌ را به شما توضیح دهیم  اما این تنها مقاله‌ی زومجی برای معرفی این بازی نخواهد بود.در قسمت بعدی شما را با حالت های مختلف بازی و محیط آن و تعریف Deck برای هر کلاس آشنا خواهیم کرد که اصولی ‌ترین قسمت این بازی به شمار می‌آید.پس منتظر باشید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده