نویسنده: محسن وزیری
// چهار شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

معرفی بازی موبایل Score! Hero: فوتبال به سبکی جدید

اگر طرفدار فوتبال هستید اما از نحوه‌ی گیم‌پلی همه‌ی بازی‌های موبایلی این سبک خسته شده‌اید، Score! Hero مخصوص شما است. ایده‌ی تازه‌ای که این بازی ارائه می‌کند می‌تواند مدت‌ها سرگرمتان کند. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

حتماً تا به حال بازی‌هایی مثل Real Football از شرکت گیم‌لافت یا سری FIFA را روی موبایل یا تبلت خود بازی کرده‌اید از گرافیک بالای آن‌ها لذت برده‌اید. اما شاید فوتبالی که کاملاً مشابه نسخه‌ی پی‌سی یا کنسولی خود باشد، چندان عملکرد مناسبی روی نمایشگر کوچک و کنترل‌های محدود موبایل‌ها نداشته باشد. این جا است که بازی Score! Hero برگ برنده‌ی خود را رو می‌کند، این بازی با گرافیکی بسیار خوب و با گیم‌پلی جدید و جذاب، می‌تواند طرفداران فوتبال را به خوبی راضی کند و تجربه‌ی خوبی روی دستگاه‌های همراه رقم بزند.

طرز کار بازی بسیار ساده است، تنها کافیست با حرکت انگشت خود روی صفحه مسیر حرکت توپ را مشخص کنید. شاید در نگاه اول این مکانیسم بسیار ساده و بدهی به نظر برسد، اما سازندگان با زیرکی المان‌هایی در بازی قرار دادند که همین گیم‌پلی ساده را بسیار جذاب می‌کند. هنگامی که بازیکنی توپ را در اختیار دارد، محدوده‌ای که می‌تواند توپ را در آن پاس دهد یا به سمت دروازه شوت کند مشخص می‌شود. درواقع شما کنترلی روی حرکت او ندارید، بلکه صرفاً مسیر توپ را مشخص می‌کنید. اساس بازی این است که با پاس‌کاری به سمت دروازه پیشروی کنید و با یک ضربه‌ی دقیق (که حتی با توجه به مسیری که رسم می‌کنید، می‌تواند کات‌دار هم باشد) توپ را درون دروازه جای دهید. با اینکه تقریباً آزادی عمل چندانی برای پاس‌کاری ندارید اما به هرحال با توجه به موقعیت بازیکن، می‌توانید به جای پاس مستقیماً به سمت دروازه شلیک کنید و شانس خود را برای یک گل از راه دور امتحان کنید.

score hero 2

Score! Hero شبیه اکثر بازی‌های موبایلی به صورت مرحله‌ای طراحی شده که با گذراندن آن‌ها به مرور قابلیت‌های جدیدی - مانند ضربه‌ی آزاد و کرنر - به بازی اضافه می‌شود و البته پیروزی در مسابقات هم چالش‌برانگیزتر می‌شود. مراحل اولیه نقش آموزشی دارند و بهترین مسیر برای به ثمر رساندن گل روی زمین مشخص می‌شود، اما در مراحل بالاتر دیگر خبری از این راهنما نیست. هوش مصنوعی بازی واقعاً خوب است و علاوه بر اینکه دروازه‌بان مانع اصلی شما برای به ثمر رساندن گل است، بازیکنان دیگر تیم مقابل هم سعی در قطع ارتباط پاس شما دارند و این کار را هم بد انجام نمی‌دهند. اگر یک پاس اشتباه دادید یا ضربه‌ای به سمت دروازه زدید که با واکنش عالی دروازه‌بان مواجه شد، به ابتدای بازی برمی‌گردید و مقداری از هم از قلب‌های انرژی شما کاسته می‌شود، اما می‌توانید با خرج پول‌های درون بازی از این اتفاق جلوگیری کنید و البته همیشه هم با خرج مقداری پول واقعی می‌توانید تمام این محدودیت‌ها را پشت سر بگذارید.

از جذاب‌ترین ویژگی‌های Score! Hero می‌توان به انیمیشین‌های عالی بازیکنان و گزارش بسیار خوب بازی اشاره کرد. حرکات بازیکنان هنگام ورود به زمین یا شادی پس از گل به راحتی با نسخه‌های کنسولی FIFA یا PES برابری می‌کند و با حجم نسبتاً کمی که این بازی دارد، چنین موردی حتی دور از انتظار به نظر می‌رسید. در بازی همچنین می‌توانید بازیکن خود رابسازید و ویژگی‌های ظاهری او مثل مو و ریش را تغییر دهید که البته برای این‌کار باید چند دلاری پول خرج کنید. از موارد جالب توجه دیگر می‌توان به صفحه‌ی اول روزنامه‌هایی که گه‌گاه قبل و بعد هر مسابقه ظاهر می‌شود اشاره کرد که روند پیشرفت بازیکن شما را به شکلی جذاب نشان می‌دهند و تنوع خوبی به شمایل بازی بخشیده‌اند.

اگر صاحب دستگاه‌های اپلی هستید تقریباً دلیلی وجود ندارد که این بازی را امتحان نکنید. حتی اگر طرفدار فوتبال هم نباشید، Score! Hero باز هم  ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند ساعت‌های بیکاری زیادی را پر کند.

دانلود از آیتونز

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده