// چهار شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۰

معرفی بازی ایرانی نبرد آدون: کارت‌های خود را رو کنید

نبرد آدون، ساخته‌ی شرکت آرنا یکی از تازه‌ترین بازی‌های سبک کارتی برای پلتفرم‌های همراه است. این بازی با طراحی و حالت داستانی و چندنفره آنلاین، از هم‌اکنون توانسته حضور خود را در پنجمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران پررنگ کند. با زومجی همراه باشید.

هرچند بازی‌های کارتی در گذشته نیز منتشر می‌شدند اما این روزها و به ویژه با حضور شرکت‌های بازیسازی بزرگ، این قبیل بازی‌ها بسیار پررنگ‌تر حاضر می‌شوند. با ورود شرکت‌ بزرگی مانند بلیزارد و عرضه‌ی بازی کارتی Hearthstone -آن هم به صورت رایگان (Free-to-Play)- مسلما احتمال آن می‌رفت که این سبک بازی‌ها در کنارتوجه بازیکنان مورد توجه بازیسازان نیز قرار بگیرد.

nabard-adonاکنون استودیوها و شرکت‌های  ایرانی نیز با ایرانیزه کردن این سبک اقدام به تولید بازی‌های از این دست کرده‌اند یکی از همین شرکت‌ها، «بهکاوان نوآور آرنا»، تولید‌کننده‌ی بازی نبرد آدون است. این شرکت که در کنار بازی‌های رایانه‌ای در سایر حوزه‌های فناوری نیز فعال است،‌ اکنون بازیکنان را به کشف جهان پر رمز راز آدون دعوت می‌کند. شما در «نبرد آدون» به دو صورت داستانی و چند نفره آنلاین قادر به بازی‌ هستید. وظیفه‌ی بازیکنان انتخاب قهرمان مورد نظر خود و افزایش سطح با پیروزی بررقیبان است تا با موفقیت در رقابت‌ها لقب قهرمان آدون را دریافت کنند. شما در نبرد آدون قادر به دسته‌بندی کارت‌های خود بسته به استراتژی مورد نظرتان هستید.

nabard adon-1 منوی اصلی بازی

مجموعا هفت قهرمان در نبرد آدون حضور دارند هریک از این قهرمانان کارت‌های منحصر به فرد خود را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. به گفته‌ی تولیدکنندگان، این بازی در کل بیش از ۱۰۰ نوع کارت داشته که هر یک از این کارت‌ها دارای سطح، قدرت ضربه و جان هستند. شما باید با توجه به استراتژی خود که در هنگام دستبندی کارت‌ها پیاده کرده‌اید با توجه به عملکرد حریف بهترین کارت بازی را رو کنید. در پایان فردی که قهرمان آن زودتر تمام جان یا سلامت خود را از دست بدهد، رقیب وی عنوان برنده را به همراه امتیاز دریافت می‌کند.

سیستم رتبه بندی نیز یکی دیگر از خصوصیات مهم بازی محسوب می‌شود که خوشبختانه توسط توسعه‌دهندگان در بازی اعمال شده است. بر این اساس شما در کنار افزایش سطح قادر به رقابت در سیستم رتبه‌بندی نیز هستید. یکی دیگر از نکات مثبت بازی که در همان ابتدا توجهات را به خود جلب می‌کند موفقیت طراحان در ارائه طرح‌های منحصر به فرد و زیبا است. جلو‌های بصری حملات و طراحی کلی کارت‌ها به واقع چشم‌نواز هستند.

اگر بخواهیم بخشی از قدرت‌های کارت‌های بازی را بیان کنیم برداشتن کارت جدید با ورود به زمین بازی، از بین بردن حریف مقابل، افزودن سلامتی به قهرمان و سایر کارت‌های خود، تبدیل کارت حریف به نیروی غیر موثر، ضربه زدن تصادفی  در هر دست به کارت حریف و حمله کارت‌هایی با احتمال ۳۰ یا ۵۰ درصدی -تنها بخشی از تنوع کارت‌های نبرد آدون را تشکیل می‌دهند.

توسعه‌دهندگان همچنین امکان افزودن دوست را در بازی قرار داده‌اند. با کمک این قابلیت شما قادر به بازی کردن با دوستان صمیمی خود در کنار سایر بازیکنان هستید.

این بازی اکنون به صورت آزمایشی برروی iOS از طریق وب‌سایت «سیبچه» منتشر شده است. طبق وعده‌ی توسعه‌دهندگان این بازی به زودی برای اندروید نیز عرضه می‌شود.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده