// سه شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵

معرفی بازی موبایل This War of Mine: با جنگ زنده‌ایم

در بخش معرفی بازی موبایل امروز می‌خواهیم شما را با یکی از بازی‌های متفاوت این پلتفرم آشنا کنیم که فرصت‌های کمی پیش می‌آید تا بازی‌های مشابه با آن را تجربه کنیم. در ادامه با معرفی بازی موبایل This War of Mine همراه زومجی باشید.
موقعیت‌های کمی پیش می‌آید تا با یک بازی، تلخی جنگ را به معنای واقعی حس کنیم و بازی‌های زیادی در بازار موجود نیست که رسالت‌شان این امر باشد. بازی‌هایی که بر خلاف اکشن‌های صرفا تفریحی، برای ایجاد هیجان در مخاطب ساخته نشده و با نشان دادن وجهه‌ی دیگر جنگ انسان را بیش از پیش به فکر فرو می‌برند.
Ratko mladic راتکو ملادیچ، فرمانده قتل‌عام و نسل‌کشی سربرنیتسا و محاصره سارایوو
در جریان جنگ بوسنی و هرزه‌گوین و صرب‌ها، شهر سارایوو در سال ۱۹۹۲ به مدت ۱۴۲۵ روز (۳ سال و ۱۰ ماه و ۳ هفته و ۳ روز) در محاصره بود که کشته‌های بسیاری را بر جای گذاشت. در طی این چند سال افراد غیرنظامی شهر زندگی بسیار سختی را پشت سر می‌گذاشتند که تنها فکرشان زنده ماندن تا روز بعد بود. این رخداد تاریخی دست‌مایه استودیوی لهستانی  ۱۱ بیت شد تا سازنده‌ی بازی  Anomaly یکی از بهترین و تلخ‌ترین بازی‌های ضدجنگ را رقم بزند. TWoM بازی به صورت تصادفی با یکی از ۱۲ گروه کاراکتر قابل بازی شروع می‌شود و باید تلاش کرد تا در این نابسامانی از مرگ نجات یافت. تک تک افراد گروه، پیشینه‌ی داستانی  و نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود را دارند که سبب می‌شود علاوه بر تازه بودن در تجربه‌ی چندباره‌ی بازی، شما با چالش‌های متفاوتی روبرو شوید. یکی به الکل اعتیاد دارد و یکی به سیگار و دیگری بدون قهوه نمی‌تواند بر اعصاب خود تسلط داشته باشد و باید به دنبال تامین تمام نیازهای گروه بود و حتی ممکن است برای بدست آوردن این مایحتاج، اشیا با ارزشی چون سلاح یا غذا را در مبادله کالا به کالا از دست بدهیم. البته نقاط قوت هر فرد نیز، بسیار در روند بازی تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال می‌توان از قدرت بدنی یا راه رفتن آهسته برخی کاراکترها یاد کرد که کمک شایانی به آن‌ها در غارت شبانه می‌کند. twom 2تعداد اعضای گروه نیز فاکتور دیگری از گیم‌پلی بازی است که تاثیر آن به وضوح دیده می‌شود. با داشتن تیمی ۴ نفره می‌توانید هرکدام را موظف به کاری کنید تا امور به خوبی پیش برود. این تعداد بالا نیازمند تهیه‌ی آذوقه‌ی بیشتر است و مسلما به غذا و مایحتاج بیشتری نیاز دارید تا گروه در آرامش بماند که در اینجا به برتری تک‌نفره بودن پی خواهید برد. ولی باید منتظر دزدیده شدن اموال توسط غارتگران یا افسرده شدن کاراکترتان باشید چون تمام انتخاب‌های شما در بازی علاوه بر آثار قابل رویت، آثار روحی بر روی کاراکتر‌ها دارد. Twomine1 این افسردگی نه تنها در تمامی حرکات کاراکتر، بلکه دیالوگ‌هایی که با خود زمزمه می‌کند نیز بازگو کننده‌ی این حس است و به آن طراحی هنری  مسحور کننده بازی را اضافه کنید تا با یکی از افسرده‌کننده‌ترین بازی‌های تاریخ روبرو شوید. کنتراست خاص رنگ‌های استفاده شده در بازی و خطوط سیاه رنگ به نوعی سبب شده‌اند تا در بخش بصری، بازی کاملا منحصر به فرد باشد با اینکه شباهت‌هایی با بازی Deadlight دارد. ترکیب این فضای مغموم  با موسیقی و افکت‌های بازی، اتمسفری مریض و مصموم بوجود آورده که تاثیر شگرفی بر روی مخاطب می‌گذارد و تا مدت‌ها با چنین چیزی روبرو نخواهد شد. اگر از بازی‌های تکراری خسته شده‌اید و This War of Mine را قبل از این تجربه نکردید، حال که بازی برای تلفن‌های هوشمند منتشر شده، بهترین زمان است تا از یک مخروبه پایگاهی امن ساخته و به جنگ با جنگ بپردازید. دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل‌پلی تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده