نویسنده: علی معصومی
// یکشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

معرفی بازی موبایل: The Silent Age: سفر در عصر خاموش

جو یک آدم معمولی است، با زندگی معمولی و کار معمولی. اما در یک روز معمولی اتفاق غیر معمولی برای او می‌افتد! او مرد غریبه‌ای را می‌بیند که از آینده آمده و دستگاهی را به او می‌دهد...

بازی عصر خاموش، حکایت یک انسان بسیار معمولی است به نام جو (Joe)، جو دربان آژانس امنیت ملی در سال ۱۹۷۲ است. از تماشای Dragnet خوشش می‌آید، با هنر مدرن خیلی حال نمی‌کند و شیوه زندی Easy Rider را می‌پسندد. جو یک عادم بسیار معمولی است تا این که... ناگهان قدرت سفر در زمان را می‌یابد. وی آخرید امید زمین است!

dk.houseonfire.android.thesilentage13

در آن روز شوم که با جو روبرو می‌شویم، او روزش را خیلی معمولی و با تعویض یک لامپ سوخته آغاز کرده؛ با رفتاری مأخوذ با حیا گونه با منشی جذاب طبقه بالایی صحبت کرده و جلوی رئیس قدرتمند و سر و زبان‌دار خود نیز کم آورده است. همین طور پیش می‌رود، تا زمانی که وی ردی از خون را روی زمین پی می‌گیرد تا به غریبه‌ای در حال مرگ می‌رسد و روزمرگی او به طرزی عجیب و غریب به پایان می‌رسد. مرد زخمی به هر سختی که هست به جو می‌فهماند که او از آینده‌ای می‌آید که ویران شده و تلاش او برای نجات آن بوده است و اکنون جو باید مرد غریبه را در جوانی‌اش در سال ۱۹۷۲ پیدا کرده و او را از چنین مرگی که در انتظار اوست، باز دارد.

dk.houseonfire.android.thesilentage0

جو با دستگاه جمع و جوری از طرف مرد غریبه مواجه می‌شود که توسط آن می‌تواند در زمان سفر کند. البته قدرت سفر کردن در زمان، به طور طبیعی به جو داده نمی‌شود. چرا که سازندگان این بازی سعی داشته اند تا این بازی بر اساس واقعیات باشد. این واقعیات همچنین در معماهای بازی نیز رعایت شده است؛ معماهایی که جو برای فرار از بازداشتگاه پلیس و یافتن مرد غریبه با آنها مواجه می‌شود.

برخلاف دیگر بازی‌های اشاره و کلیک (Point and Click) که مخاطب انتظار مقداری خیال و وهم را دارد، در این بازی جو و بازیکن هر دو با چالش‌های ساده و کاملا منطقی روبرو هستند. در هر قسمت از بازی، جو را در فضایی جدید از شهر می‌بینید که برای ورود به فضای بعدی، با دشواری‌هایی همراه است. رفتن از نقطه‌ای به نقطه دیگر نیازمند این است که کلید‌ درهای عبوری را داشته یا قدرت شکستن پنجره و عبور از آنها را داشته باشید. در این بین ابزارهای مورد نیاز را نیز باید بیابید و از آنها استفاده کنید.

dk.houseonfire.android.thesilentage12

با وجود این معماهای ساده و آسان، بازی عصر خاموش، مخاطب را وارد چالش‌های دیگر نیز می‌کند. دری را باید با یک کلید باز کنید، اما کدام کلید. جسمی را باید جابجا کنید. اما چطوری؟ اینجاست که دستگاه تونل زمان کوچک شما به کارتان می‌آید. باید سوراخی را از درون سقفی بیابید که به سال ۱۹۷۲ شما را می‌رساند. بسیاری از مسائل در آن سال بهتر و راحت‌تر حل می‌شوند! نگران نباشید، بارها از تونل زمان می‌توانید استفاده کنید و انرژی آن از باطری‌های خورشیدی تامین می‌شود.

داستان جذاب، گرافیک ساده و خوب و در عین حال، استراتژی منطقی و درست، این بازی را یکی از بازی‌های دوست داشتنی برای طرفداران بازی‌های ماجراجویی کرده است.

تهیه شده در زومجی

دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل‌پلی | دانلود از کافه‌بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده