نویسنده: سیدرضا نصری
// دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی The Lord of the Rings: War | جدال ارباب حلقه ها

بازی ارباب حلقه ها: جنگ (The Lord of the Rings: War) یک بازی فکرشده و با کیفیت در سبک استراتژی است.

ارباب حلقه‌ها که اولین گام‌های موفقیت خود را ابتدا با درخشیدن در دنیای کتاب‌ها و سینما برداشته است، حال در دنیای گیم نیز مدام توسط بازی‌سازهای مختلف مورد اقتباس قرار می‌گیرد؛ تا شاید آن‌ها بتوانند افتخار تازه‌ای را به کارنامه‌ی این مجموعه‌ی محبوب اضافه کنند یا حداقل موفق به تکرار موفقیت‌های آن در صنعت بازی‌های ویدیویی شوند.

بازی اندروید و آیفون The Lord of the Rings: War ساخته استودیو Netease Games Global نیز قصد دارد تا در همین راستا و با الهام از دنیای پُر محتوا و جذاب ارباب حلقه‌ها، تجربه‌ی متفاوتی را برای علاقه‌مندان رقم بزند. بازی با ایجاد رقابت‌های آنلاین و استراتژی، بازیکنان را مقابل هم قرار می‌دهد تا با انتخاب نژاد مورد علاقه‌ی خود، داستان را متفاوت با از کتاب‌ها و فیلم‌ها پیش ببرد. این بازی تنها نیاز به کمی فرصت دارد تا گیمر را با مکانیزم‌های منحصر‌به‌فرد خود آشنا و او را در دنیای خود غرق کند.

معرفی بازی موبایل The Lord of the Rings: War

بازی چند نژاد مختلف را مقابل بازیکن قرار می‌دهد تا یکی را انتخاب و برای پیشرفت آن با سایر فکشن‌ها رقابت کند

پس از اینکه از میان چند نژاد مختلف و تأثیرگذار در دنیای ارباب حلقه‌ها مانند الف‌ها و کوتوله‌ها یک مورد را انتخاب کردید، باید از آن پس برای آن فکشن مبارزه کنید؛ یعنی باید برای افزایش مرز‌های فکشن خود تلاش کنید تا درنهایت به قدرتمندترین نژاد در سرزمین میانه تبدیل شوید. اما باید گفت حتی فتح یک زمین خالی هم بدون مبارزه ممکن نیست. زیرا هر منطقه متناسب با سطحی که دارد، دسترسی به آن نیز سخت‌تر پیش می‌رود.

به‌عنوان مثال در ابتدا بازی به جز فتح زمین‌های خالی، توانایی حمله به دیگر مناطق مانند جنگل‌ها یا مناطق با ارزش را ندارید و باید تا قدرتمند شدن ارتش خود صبر کنید. در نتیجه بازیکن باید با استفاده از منابعی که به‌طور مداوم از سرزمین‌های تحت سلطه‌ی خود کسب می‌کند، ساختمان‌ها و کیفت ارتش خود را ارتقا دهد تا توانایی یورش به زمین‌های با ارزش‌تر را داشته باشد.

معرفی بازی موبایل The Lord of the Rings: War

همچنین The Lord of the Rings: War کاراکتر‌های مهمی از سری ارباب حلقه‌ها مانند گاندولف، آراگورن و دیگر شخصیت‌ها را نیز در خود جای داده است. شخصیت‌های نام آشنایی که در کتاب‌ها یا فیلم‌ها باعث ایجاد ارتباط عمیقی بین خود و مخاطب شده‌اند، حال با حضور در دنیای بازی The Lord of the Rings: War قصد دارند تا گیمر را به وسیله‌ی جذابیت‌های شخصیتی خود تحت تاثیر قرار دهند. به غیر از کاراکتر‌ها، سرزمین میانه نیز به خوبی در بازی ترسیم شده است. با باز کردن نقشه بازی می‌توانید هر نقطه از این دنیای وسیع را مشاهده کنید و از میزان پیشرفت فکشن‌ها مطلع شوید.

موسیقی نیز یکی دیگر از جنبه‌های خوب بازی The Lord of the Rings: War محسوب می‌شود. زیرا شاهد بعضی آهنگ‌های خاطره‌انگیز و جذابی هستیم که پیش از این در سری سینمایی ارباب حلقه‌ها نیز آن‎‌ها را شنیده بودیم. بازی در زمینه‌ی گرفیک هم عمکرد نسبتا خوبی دارد و احتمالا کمتر بازیکنی را در این بخش از خود ناامید می‌کند.

در هر حال نمی‌توان The Lord of the Rings: War یک اثر کاملا تکراری و کپی‌شده از بازی‌هایی مانند Clash of Kings محسوب کرد. زیرا این بازی ارباب حلقه ها، ایده‌های تازه‌ای را مقابل گیمر قرار می‌دهد و تلاش می‌کند تا تجربه‌ی جدید و متفاوتی را نسبت به سایر بازی‌های مشابه ارائه کند. درنهایت اگر طرفدار سری ارباب حلقه‌ها هستید یا به آثار استراتژی علاقه دارید، بازی The Lord of the Rings: War را در موبایل از دست ندهید.

دانلود بازی The Lord of the Rings: War


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده