نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۹

رشد چشم‌گیر بازار بازی‌های موبایل در جنوب‌شرقی آسیا

بازار بازی‌های موبایل جنوب‌شرقی آسیا به شدت در حال افزایش است و بنابر گزارشات جدید، علاقمندان رایانه‌های شخصی هم به این بازار گرایش پیدا کرده‌اند. با زومجی همراه باشید.
براساس گزارشاتی که Niko now منتشر کرده، تعداد بازیکنان موبایل در جنوب شرقی آسیا به ۱۱۹ میلیون نفر رسیده است. این در حالی‌ است که تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی کاهش یافته تا به حدود ۹۷ میلیون نفر برسد. Niko now عقیده دارد ارزش بازار موبایل در این منطقه تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی به ۷۸۴ میلیون دلار خواهد رسید. سه کشور اندونزی، فیلیپین و سنگاپور بیشترین سهم را در این بازار دارند. این آمار از مطالعات انجام شده برروی ۱۰ هزار نفر (اکثرا جوان و گیمر حرفه‌ای) و اطلاعاتی که در بازار موبایل سه کشور گردآوری شده، به دست آمده است. با این‌حال، هفت درصد از بازیکنان رایانه‌های شخصی اعلام کردند بازی موبایل هم انجام می‌دهند. این تعداد، کشورهای جنوب‌شرقی آسیا را به کشور چین نزدیک می‌کند. Niko now اعلام کرده است که تقریبا تمام بازیکنان رایانه‌‌های شخصی در چین، عناوین موبایل هم بازی می‌کنند. لیسا کازمز، مدیر Niko now در این رابطه گفته است:
بازار جنوب‌شرقی آسیا اکثرا با چین مقایسه می‌شود و به نظر ما این منطقه چندسال با چین فاصله دارد. بازیکنان جنوب‌شرقی آسیا، مثل چین، بیشتر بازی‌های مبارزه‌ای، تیراندازی و موبایل بازی می‌کنند. با این‌حال، گیمرهای قدیمی چینی بیشتر بازی‌های چندنفره کلان انجام می‌دهند.
صنعت بازی‌های موبایل هر ساله با سرعت زیادی در حال رشد است و علاوه بر همه گیر شدن آن، درآمد بالایی را برای شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی در بر داشته است. برای مثال شرکت EA Games چندی پیش اعلام کرد که تا این لحظه بازی‌های موبایل این کمپانی بیش از ۲ میلیارد بار دانلود شده است که آماری بسیار بالا محسوب می‌شود. منبع Gamasutra


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده