نویسنده: مرتضی بحرینی
// شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Twickles ؛ سرگرمی با چالش‌های فکری

بازی‌های سبک پازلی و معمایی علاوه‌بر اینکه می‌توانند سرگرمتان کنند، قادر هستند تا عامل تقویت فکر و ذهن کاربر باشند. Twickles یک بازی پازلی جدید است. با بررسی آن همراه زومجی باشید!

سرگرمی‌ فکری، به هر نوع فعالیت ذهنی هدفدار می‌گویند که به‌صورت فردی یا گروهی انجام شود. این فعالیت‌ها می‌توانند تاثیرات مثبت قابل قبولی در ذهن، روحیه، شخصیت و زندگی هر انسانی بگذارند. البته این تاثیرات بدون درنظرگرفتن عواملی مانند میزان سن، نوع جنسیت، نژاد و وضعیت جسمانی است. بازی‌های پازلی یا معمایی در عین لذت و سرگرمی، موجب به چالش کشیدن توان فکری و ذهنی بازیکنان می‌شوند.

بازی اندروید Twickles با محیط گرافیکی دو بعدی و گیم‌پلی پازلی، توانسته در میان آثار موبایلی دیگر جایگاه مناسبی پیدا کند. کاربران در هر مرحله از این بازی سرگرم کننده با چالشی تازه روبه رو می‌شوند. در هر صحنه دو بخش مختلف وجود دارد که باید با روش‌های مختلف گوی موجود را به قسمت دوم برسانید. باید در نظر داشت که این جابه‌جایی با کمترین تعداد حرکت انجام شود. البته اینکار به کسانی توصیه می‌شود که به‌دنبال کسب جام قهرمانی در هر مرحله هستند.

جدول با لوله های متصل و یک توپ Twickles

صفحه ای کرم رنگ با دو گزینه استارت و آپشن Twickles

صفحه ای تیره رنگ با دو نیم دایره فلش دار در پایین Twickles

بخش اول بازی به صورت رایگان عرضه شده است و برای دسترسی به همه بخش‌ها باید بازی خریداری شود.

هرچه به مراحل بالاتر صعود کنید، حل کردن پازل‌ها دشوارتر می‌شود. شیوه‌ی بازی کردن به این صورت است که توپی در قسمت دایره‌ای شکل در بالای صفحه وجود دارد. در واقع باید مسیر گوی مانند پازل را به‌گونه‌ای بسازید که توپ به مقصد خود یعنی قسمت ۶ ضلعی شکل برسد. برای اینکه توپ به مقصد نهایی خود برسد، لازم است در همین ابتدا چند نکته برای شما بازگو کنیم. نکته‌ی اول، سه نوع چرخش مختلف وجود دارد. چرخش اول، گردش مسیرهای لوله مانندی است که در درون مربع‌های کوچک قرار دارد. با یک بار لمس روی هر کدام از لوله‌ها، راه توپ عوض می‌شود. دو چرخش دیگر، گردش کلی لوله‌ها است. این کار ازطریق دو آیکون‌ موجود در پایین صفحه که به شکل نیم دایره راست و چپ است صورت می‌گیرد.

جدولی با تعدادی خط کلفت Twickles

صفحه ای تاریک با نمایش یک جام سفید رنگ Twickles

جدولی پازلی با لوله های به هم متصل Twickles

مقاله‌های مرتبط:

بهتر است تا به صفحه پازلی خوب دقت کنید. اولین راهی که به ذهنتان رسید را عملی نکنید. کاپ طلایی به کسانی داده می‌شود که تعداد حرکات کمتری به ثبت برسانند. در یاد داشته باشید که چرخش کل پازل در هر بار یک حرکت محسوب می‌شود. شما می‌توانید به تعداد بی نهایت لوله‌های هر پازل را برای ساخت مسیر مناسب جابه‌جا کنید. در تنظیمات بازی گزینه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید گیم‌پلی سفارشی داشته باشید. یکی از این گزینه‌ها باعث تغییر رنگ محیط می‌شود، اینگونه می‌توانید دید بهتری به پازل‌ها داشته باشید.


دانلود بازی Twickles
برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده